The Tribe

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

The Tribe

Inläggav Eisa » ons dec 13, 2006 11:31

är det bara jag som älskar denna serie? ingen annan som vill känna sig fånig tillsammans med mig? snälla?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav LWes » ons dec 13, 2006 23:56

The Tribe är en av dom bästa serier som gjorts. <--- (Allvarligt)
Kännslan och själen i serien är helt fantastisk. Den må ha haft låg budget och varit delvis för barn (dock från 12 år...) men fan va den var engagerande och fin.
Jag fick första säsongen på dvd.. 2003 var det nog. Först när jag såg första avsnittet tänkte jag "vad är det här egentligen för B-serie?", men den är mycket mer än vad man ser på ytan. Alla karaktärern(! och det finns så många) och alla vardagliga situationer som dm gör så fantastiskt. Jag vet inte hur man ska förklara det, den bara fångar en emotionellt.
Jag var så förtjust i första säsongen att jag bestämmde mig för att få tag på resten av serien, och till slut fick jag tag på en tjej i england som kunde kopiera alla avsnitt av säsong 2-5 på vhs åt mig.
Kvalitéen på vhs-kasetterna var inte den bästa, ibland var det väldigt brusigt i båda bild och ljud, men det gjorde mig ingenting så länge jag kunde se på dom.
Jag tycker att serien blev bättre och bättre för varje säsong och att den slutade på ett ställe där den säkert skulle blivit ännu bättre om den fortsatt ytterligare.
Jag vet inte, men för en barnserie är det väl ganska mycket att ha typ 12+(minns inte exakt...) huvudkaraktärer dö innom fem säsonger?
Och all alkohol och sex! Hur gamla är dom?! Heh, Lex... Han stod väl för mycket av det...
Ram var den bästa karaktären. Åh! Sättet han pratade och betedde sig på. Helt brilliant.
Min favorit var Pride. Han var så stolt och cool...
The Guardian... Hans frisyr var bland det hemskaste i världen (eller något av det bästa?) och han var också helt brilliant.
Så många fantastiska karaktärer...
och jag tycker skådespelarna var skitbra för sina åldrar (The Guardian - 30+ som spelade en 16-åring??? <-- Fantastiskt!!)
MOUSE! Den gullilaste lilla flickan i världen!

Så länge som jag kollade på hemsidan typ en gång om dagen efter nyheter om säsong 6... Men det hände aldrig något...
Sen kom spin-off-serien: A New Tomorrow
Jag såg dom två första avsnitten. Hittade dom på någon torrentsida kort efter dom visats (avsnitten var textade för döva - dvs en person stod i hörnet och tecknade på teckenspråk!!!) och jag blev väldigt besviken på serien. Den utspelar sig långt i framtiden och alla karaktärerna är småbarn. En av grejerna med The Tribe var ju att karaktärerna växt upp i serien och gått från barn till vuxna så en ny serie där allt börjar från barn som även är riktat till barn är ju inge kul...

Men vad är detta:
www.tribeworld.com skrev:Tribal Revival...

2007 is set to be a year of revival for the Tribe. We can't give too much away at the moment but watch this space as any news will be brought to you first.

Om det betyder att det kommer en till säsong dör jag av lycka.
Fan va underbart om dom får tillbaka några av skådisarna (eller även om det bara är Lex och Slade som åker runt på äventyr skulle det vara fantastiskt!) så blir det utmärkt.

Jag gillade verkligen New Zeeland Idol den här säsongen, för Megan Alatini (JAVA I TRIBE!!) var en av domarna (Hon är ju ex-popstjärna där!) och det var mycket kul att se. Jag fick tårar i ögonen när jag först hörde hennes röst och insåg vem det var.

Fan alltså. Näst efter Buffy och Angel är det här den [otecknade] serien som påverkat mig mest, och gett mig mest under min uppväxt. Det var underbart att se den... Hoppas verkligen att det där "Tribal Revival" innebär att dom skall göra en ny säsong. Det vore så underbart...

Nu finns ju alla säsonger på dvd (jag tror alla släppts nu) så det vore trevligt att köpa dom (jag har inte köpt dvder på JÄTTElänge). Om A New Tomorrow skulle släppas skulle jag lätt köpa den i alla fall (för att jag inte sett den ju!)

Stay Tribal and Keep the Dream Alive...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav carre » tor dec 14, 2006 0:22

åh, jag älskar också the tribe! den är så fantastisk!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Eisa » fre dec 15, 2006 22:43

jag tycker nog mest om ram, pride och zoot. att två av dem råkar vara snygga killar/ pojkar (betyder detta att jag är pedofil? VE OCH FASA!) och mycket onda vet jag iiiiingenting om.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav carre » fre dec 15, 2006 22:45

jag gillar lex! han är så fantastiskt dum att man inte kan ogilla honom :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Shetani » fre dec 15, 2006 23:01

Jag tippar hatten åt LWes, för det där inlägget sammanfattade precis vad jag tycker om Tribe. <3

Har första säsongen på DVD, och när min ekonomi tillåter tänker jag införskaffa de andra. *nicka*
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby

Återgå till TV-serier och film