Spartakus and the Sun Beneath The Sea

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Spartakus and the Sun Beneath The Sea

Inläggav herdware » sön dec 10, 2006 22:21

(Originalnamn Les Mondes Engloutis)

Är det någon som kommer ihåg den serien? Personligen skulle jag mycket väl kunna betala en ansenlig summa pengar för den engelska versionen på DVD. Tyvärr har den bara kommit ut på originalspråket (franska) och det är inte min starka sida... :cry:

Hittade introt på youtube, så nu blev man förbannat sugen på att se den.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Spartakus and the Sun Beneath The Sea

Inläggav sp1keout » sön dec 10, 2006 23:42

Introt var på engelska? :o Hur kan den inte finnas på det språket då?
Verkade jävligt cool och intressant dock, är den från 70-talet?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön dec 10, 2006 23:51

Det är inget jag känner igen, men det verkar vara en serie jag skulle ha gillat när jag var mindre, skulle klart kunna tänka mig att se den nu också då introt påminner mig om The Mysterious Cities of Gold (intro på YT), en av mina favoritserier och som jag väldigt gärna skulle ha på dvd, men det finns också bara på franska.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » mån dec 11, 2006 0:01

Jag kommer ihåg delar av Spartakus and the Sun Beneath The Sea. Gick på någon Sky-kanal när man var liten parvel har jag för mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Spartakus and the Sun Beneath The Sea

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 0:07

sp1keout skrev:Introt var på engelska? :o Hur kan den inte finnas på det språket då?
Verkade jävligt cool och intressant dock, är den från 70-talet?


Jo, för den dubbades till engelska av nickelodeon och sändes av dem och The Childrens Channel i Europa. Men den var ju gjord i Frankrike och den enda DVD-utgåvan är från Frankrike, utan undertexter eller annan dubbning. (Den dubbades även till japanska, spanska och ungerska och kanske fler)

Edit: Och den är från 80-talet.
Senast redigerad av herdware mån dec 11, 2006 0:10, redigerad totalt 1 gång.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 0:08

Illyria skrev:Det är inget jag känner igen, men det verkar vara en serie jag skulle ha gillat när jag var mindre, skulle klart kunna tänka mig att se den nu också då introt påminner mig om The Mysterious Cities of Gold (intro på YT), en av mina favoritserier och som jag väldigt gärna skulle ha på dvd, men det finns också bara på franska.

Mjo, de förväxlas faktiskt ibland då båda gick under samma tidsperiod.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Illyria » mån dec 11, 2006 0:10

Vad konstigt att jag missat den då jag alltid tittade på TCC när jag var yngre, jag följde slaviskt Mysterious Cities of Gold och mycket annat där.

Kanske borde se om det finns fler filer att se, för introt gav inga direkta minnen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 0:18

Illyria skrev:Vad konstigt att jag missat den då jag alltid tittade på TCC när jag var yngre, jag följde slaviskt Mysterious Cities of Gold och mycket annat där.

Kanske borde se om det finns fler filer att se, för introt gav inga direkta minnen.


Ja, för det var på TCC den gick, det kom jag ihåg för jag spelade in den varenda dag när jag var i skolan. (Och även jag följde Mysterious Cities of Gold, fast jag kommer ihåg att jag missade de två sista avsnitten :cry: )

Det finns några fler klipp som kanske kan få dig att minnas, bla piraterna och flashbick
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » mån dec 11, 2006 0:23

herdware skrev:Ja, för det var på TCC den gick, det kom jag ihåg för jag spelade in den varenda dag när jag var i skolan. (Och även jag följde Mysterious Cities of Gold, fast jag kommer ihåg att jag missade de två sista avsnitten :cry: )

Ah, där var det ja. Och visst var det så att cities gick när man hade kommit hem medan Spartakus gick på tider man inte var hemma.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 0:25

noike skrev:
herdware skrev:Ja, för det var på TCC den gick, det kom jag ihåg för jag spelade in den varenda dag när jag var i skolan. (Och även jag följde Mysterious Cities of Gold, fast jag kommer ihåg att jag missade de två sista avsnitten :cry: )

Ah, där var det ja. Och visst var det så att cities gick när man hade kommit hem medan Spartakus gick på tider man inte var hemma.

Nåt sånt ja...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Illyria » mån dec 11, 2006 0:30

Det skulle ju kunna förklara varför jag inte sett den, för klippen ser inte alls bekanta ut heller.

Som tur är finns MCoG-avsnitten att ladda hem, i dålig VHS-kvalitet, men det är bättre än inget.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 0:45

Illyria skrev:Det skulle ju kunna förklara varför jag inte sett den, för klippen ser inte alls bekanta ut heller.

Som tur är finns MCoG-avsnitten att ladda hem, i dålig VHS-kvalitet, men det är bättre än inget.


herdware mumlar nåt ohörbart om orättvisor och dagens I-landsproblem

Spartakus finns att ladda ner också, men det är dvdrip på den franska versionen. Jag hade kastat mig över en engelsk vhsrip...

Edit: stavning
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 1:05

Aldrig varit så mycket för tecknat men det verkar dock vara en intressant handling. :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 18:30

HeY skrev:Aldrig varit så mycket för tecknat men det verkar dock vara en intressant handling. :)


Ja. Men risken finns ju att man glorifierar den så här i efterhand...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Spartakus and the Sun Beneath The Sea

Inläggav sp1keout » mån dec 11, 2006 18:59

herdware skrev:
sp1keout skrev:Introt var på engelska? :o Hur kan den inte finnas på det språket då?
Verkade jävligt cool och intressant dock, är den från 70-talet?


Jo, för den dubbades till engelska av nickelodeon och sändes av dem och The Childrens Channel i Europa. Men den var ju gjord i Frankrike och den enda DVD-utgåvan är från Frankrike, utan undertexter eller annan dubbning. (Den dubbades även till japanska, spanska och ungerska och kanske fler)

Edit: Och den är från 80-talet.


Och den finns inte någonstans såhär 20 år senare? Bortglömd? Usch, jag blev jättesugen på se vad den handlar om, verkade skitspännande och mysig liksom.
Hur många avsnitt kom det?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Re: Spartakus and the Sun Beneath The Sea

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 19:43

sp1keout skrev:
herdware skrev:
sp1keout skrev:Introt var på engelska? :o Hur kan den inte finnas på det språket då?
Verkade jävligt cool och intressant dock, är den från 70-talet?


Jo, för den dubbades till engelska av nickelodeon och sändes av dem och The Childrens Channel i Europa. Men den var ju gjord i Frankrike och den enda DVD-utgåvan är från Frankrike, utan undertexter eller annan dubbning. (Den dubbades även till japanska, spanska och ungerska och kanske fler)

Edit: Och den är från 80-talet.


Och den finns inte någonstans såhär 20 år senare? Bortglömd? Usch, jag blev jättesugen på se vad den handlar om, verkade skitspännande och mysig liksom.
Hur många avsnitt kom det?


Och hur sugen tror du inte att jag är då?
Totalt farking djefla bortglömd förutom franska DVD-utgåvan (som inte finns längre?). Tycker ju att det borde finnas en hyfsat stor kundkrets eftersom den gick i så många länder...

Två säsonger med 26 avsnitt vardera.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Spartakus and the Sun Beneath The Sea

Inläggav sp1keout » mån dec 11, 2006 19:56

herdware skrev:Och hur sugen tror du inte att jag är då?
Totalt farking djefla bortglömd förutom franska DVD-utgåvan (som inte finns längre?). Tycker ju att det borde finnas en hyfsat stor kundkrets eftersom den gick i så många länder...

Två säsonger med 26 avsnitt vardera.


Jag skulle ju inte banga på att köpa den franska DVDn... men, inte ens det gick att hitta. Usch, livet är orättvist.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Re: Spartakus and the Sun Beneath The Sea

Inläggav herdware » mån dec 11, 2006 20:05

sp1keout skrev:
herdware skrev:Och hur sugen tror du inte att jag är då?
Totalt farking djefla bortglömd förutom franska DVD-utgåvan (som inte finns längre?). Tycker ju att det borde finnas en hyfsat stor kundkrets eftersom den gick i så många länder...

Två säsonger med 26 avsnitt vardera.


Jag skulle ju inte banga på att köpa den franska DVDn... men, inte ens det gick att hitta. Usch, livet är orättvist.

Hmm, min franska är icke existerande men amazon.fr har något, fan vet om det är hela serien eller...

Edit: söker man efter "engloutis" på btmon.com så kommer den franska versionen upp, dock väldigt få peers.
Edit2: Samt på franska ebay
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » fre okt 12, 2007 21:41

*bump*

Hittade ett avsnitt på engelska.
1x14 The Gladiators of Barkar
Första halvan
http://youtube.com/watch?v=LooFxYs9WLU

Andra halvan
http://youtube.com/watch?v=D3gnOTa5mHc

Håller på och kollar i detta nu.

Edit: Tyvärr hade det inte så mycket med ramhandlingen att göra.
Edit2: Ett avsnitt till 1x15 The Emperor Quin and the Eighth Kingdom

http://youtube.com/watch?v=O_lBrGF5N8o
http://youtube.com/watch?v=Rh7_gRsBtLQ
http://youtube.com/watch?v=d7U1xOoxiX0
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sp1keout » sön okt 14, 2007 22:28

Pratat med nötterna som laddat upp avsnittena? Se vart de fick tag i det ifrån liksom?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » sön okt 14, 2007 22:32

sp1keout skrev:Pratat med nötterna som laddat upp avsnittena? Se vart de fick tag i det ifrån liksom?


En person har frågat, inget svar så vitt jag vet. Ända jag kan tänka mig är vhs...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » tis feb 05, 2008 20:12

http://www.youtube.com/watch?v=tvhV4RhqKps

What the FUCK? Hmm..., ehm... äsch, norska undertexter får duga!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » fre apr 10, 2009 21:56

[Wild Fang Project]Spartakus and the Sunken Worlds ~Les Mondes Engloutis~ 01.avi

:extas: :extas: :extas: :lovebunny: :lovebunnier: :extas: :extas: :chock:

Ok. Har lugnat ner mig nu. :)

Franskt tal med engelska undertexter. Jag hade hellre sett den engelskdubbade versionen. Men det här går bra också. Det kändes annorlunda med franskt tal. Rösterna var "fel". Flera rollfigurer hade (av olika anledningar) andra namn i den engelska versionen så man känner sig inte riktigt hemma.
Tyvärr så skulle Wild Fang Project behöva en QC (Quality Checker). Små irriterande fel på lite för många ställen. Exempelvis så glömmer de ibland att ha stor bokstav på egennamn. Ingen stor bokstav vid början av en ny mening osv...

Men: :extas: gäller!

(Avsnittet finns även på hubben)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav herdware » tis aug 16, 2011 19:17

Epic thread bump!

Efter helgens prat om denna gjordes det ett nytt försök med denna serie. Denna gång nästan på lyckat. 36 av 52 avsnitt. Nästan alla med engelskt tal! Varierande kvalité och antal dubbningsspår. Det närmar sig allt mer... (Finns även på hubben.)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron