Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Amanja » tis nov 02, 2010 16:24

5.06 Ja, fast jag gillar inte att Dexter är så oförsiktig, det får mig att bli nervös, tänk om plastfoliekillen kommit undan och om den skjutne snubben ringt polisen! Men ja, jag gillar oxå Lumen. Spännande att se hur det utvecklas.

Angel och Maria, känns fortfarande konstigt för mig, förstår inte riktigt att de skulle vara varandras typ. Och Debra, hon är desperat efter kärlek men e hon verkligen så desperat att hon måste vara med den uppenbart osympatiske humorlösa Quinn?!
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav Noam » tis nov 02, 2010 22:02

Amanja skrev:5.06 Ja, fast jag gillar inte att Dexter är så oförsiktig, det får mig att bli nervös, tänk om plastfoliekillen kommit undan och om den skjutne snubben ringt polisen!
I will have to agree! Tänkte precis samma sak, inte alls likt honom.

Men jag älskar Lumen! (och Julia Stiles i övrigt också). Tror inte att hon blir nån big bad, känns troligare att hon och dexter får ihop det på ett eller annat sätt tycker jag. Särskilt nu när hon upptäckt sin egen dark passenger.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Matt » mån nov 08, 2010 22:08

Säsong 5 är fan bäst hittills
Det har förvånat mig varje säsong att de fortfarande kan hålla det intressant.
Men den här säsongen har de fan förnyat också. Bra som fan.
Men så finns det såklart helt ointressanta delar också.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » mån nov 08, 2010 22:10

Vad tycker ni andra då? Spoilerfritt alltså eftersom jag (och numera Kalle) traditionsenligt väntar och ser hela säsongen runt jul.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » tis nov 09, 2010 11:37

Jo lovande. Långsammare än tidigare säsonger. Inget fel med det dock.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » ons nov 10, 2010 22:03

Jag tycker det är som alla tidigare säsonger.. dvs samma gamla härliga Dexter.. men samtidigt helt nytt och fräscht och intressant. Nya coola karaktärer och en ny cool storyline och nya utmaningar och situationer som vi inte sett Dexter i förut. Superb!

5x07
YES! Nu är dom ett riktigt team! Älska Lumen, brutal med ficklampan! :D Mycket spännande och se vad dom hittar på i nästa avsnitt. Hur ska Dexter lyckas kombinera sin mord-ritual med sin nya partner? Kan bli klurigt.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav AKS » ons nov 10, 2010 22:25

Låter jättebra. Ser fram emot!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån nov 15, 2010 22:05

Fyfan vad bra!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Noam » mån nov 15, 2010 22:53

Dexter är i sitt esse just nu! (5x08)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav A bear » tis nov 16, 2010 0:38

Jo jävlar, det där var ett avsnitt det.

Lumen inser exakt vad Dexter är... den första på länge. Så nu är frågan, vad gör hon med det? Det är inte lite han lägger på en svårt traumatiserad kvinna som nog snarare behöver en psykoterapeut än att läras upp till fullfjädrad psykopat - är hon Dexters medhjälpare eller hans offer just nu, hjälper han henne eller använder han henne för att hjälpa sig själv? Jag vidhåller att det är mycket möjligt att det blir Lumen som landar på Dexters bord innan det här är slut. Vilket vore tragiskt, hon är en härlig karaktär, men den här serien gillar ju tragedi och hon har redan från början varit lite för besatt av detta...

All ev sympati man byggt upp för Güerta for ju ut genom fönstret där. Bitch.

Och så då Wellers karaktär som jag fortfarande inte minns vad han heter. Han gör två jävligt intressanta saker här: han ser Dexter och Lumen dumpa något, och han antyder för Deb att de borde jobba ihop mot Güerta. Fan vet, de kanske knyter ihop alla sidohandlingarna ändå.


DEXTER! :lovebunny:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Matt » tis nov 16, 2010 8:35

TAKE IT!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Noam » ons nov 17, 2010 19:43

(5x08)
A bear skrev:Jag vidhåller att det är mycket möjligt att det blir Lumen som landar på Dexters bord innan det här är slut.
Tvivlar starkt på att Dexter skulle döda henne för att tysta henne eller nåt liknande, han kan ju inte bryta mot koden. Möjligen om Lumen börjar döda oskyldiga, men det känns inte troligt heller.

A bear skrev:All ev sympati man byggt upp för Güerta for ju ut genom fönstret där. Bitch.
Så underbart att man äntligen kan börja hata henne ordentligt. Har bara stört mig så jävla dant på den karaktären hela tiden, just för att hon är så jävla tråkig. Men nu var det fixat. :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav sfinx » tis nov 30, 2010 0:24

5.10
Herrejävlar, vilket avsnitt. :eek:
Från promnightscenen till...allt? :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » tis nov 30, 2010 0:47

Ja jävlar ja. Nu drar det ihop sig. Så här öppet har ju Dexter aldrig opererat. Nu har han alltså en medhjälpare som vet vem han är (och som han antingen håller på att frälsa eller fördöma), och TVÅ skurkar som oberoende av varandra listat ut vad han är. Eller tror att de har det. Och åtminstone en av dem försöker aktivt skicka Deb på honom. Det här kan smälla rejält innan det är slut... är det inte dags att Deb får veta snart?

Och: Fy helvete, scenerna med DVD-filmerna. Och Lumens scen med veckans offer.

Och: Angela Bettis!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eriked » mån dec 13, 2010 19:19

(spoiler 5.12) Hmm, jag väntade mig inte att Dexter skulle ha en kniv i arslet. Vart fick han den ifrån?

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån dec 13, 2010 21:45

5x12
Lite töntigt med Deb men annars jäkligt bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav A bear » tis dec 14, 2010 0:52

5.12 Jag gillar. OK, jag ska inte förneka att jag är missnöjd att Lumen försvinner, men å andra sidan är det också skönt att hon faktiskt får komma ur det, och när jag sparkar omkring idén att Dexter blir någon sorts Dark Passenger för henne precis som för oss sickos som hejar på en psykopat - någon man kan tycka gör rätt trots att han egentligen gör så fel - så gillar jag det någonstans. Någon annan som vart jävligt nervös när de åkte tillbaka till stan på båten och man insåg att det var tio minuter kvar på avsnittet...?

Oklart exakt vad Deb vet eller inte vet, lite onödigt, men det funkar. Och med tanke på hur dåliga de ofta är på kontinuitet i den här serien är jag nöjd med att de faktiskt kommer ihåg att Deb har helt egna trauman att gå igenom också.

Nä, inte helt perfekt, men jag tycker ändå det har varit en av de bästa Dextersäsongerna hittills och det är en solid avslutning.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons dec 22, 2010 22:31

5.03: Japp, då känns det som att säsongen kört igång "på riktigt". Jag gillar upplägget, att det finns ett vittne som Dexter inte kommer att kunna göra sig av med. Jag tror att det kan bli riktigt intressant och ett helt nytt upplägg för en säsong.

Hittills en bra säsong, men Dexter är i princip alltid bra för mig (förutom då jag måste stå ut med för mycket Lila) så jag är inte förvånad. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör dec 25, 2010 21:06

Har nu sett till och med 5.09 och jag tycker att det är en väldigt bra säsong. Nu har ju jag älskat alla Dexter-säsonger så jag tänker inte ens försöka att rangordna dem (dock (spoiler S2) Lila drog ju ner S2 för mig så den är nog sämst). Jag nöjer mig med att säga att säsongen är lika bra som väntat och att jag tror att de sista tre avsnitten kommer att bli grymt spännande.

Nu till avsnitt 10... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör dec 25, 2010 22:06

5.10: Jesus, vilket starkt avsnitt! Och nu är det ju bara att se avsnitt 11 och 12 ikväll också. Andra alternativ finns inte. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » lör dec 25, 2010 22:40

nope

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön dec 26, 2010 1:20

A bear skrev:5.12 Någon annan som vart jävligt nervös när de åkte tillbaka till stan på båten och man insåg att det var tio minuter kvar på avsnittet...?



Hehe, vi spekulerade i om en haj skulle ta henne. :D Den scenen kändes för glad och lycklig för att vara sann.

Annars en väldigt bra säsong även om det sista avsnittet inte var riktigt lika bra som en del andra avsnitt denna säsong. Har de fått klartecken för en S6? Känns som att jag vill ha i alla fall en säsong till innan det är dags att avrunda. S6 kan få vara sista, men en S7 känns okej iom att serien fortfarande är bra. Men mycket mer än så skulle kännas riskfyllt kvalitetsmässigt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » sön dec 26, 2010 13:40


'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön dec 26, 2010 13:48

Yay! :extas:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav XY » ons feb 02, 2011 0:18

AKS skrev:
A bear skrev:5.12 Någon annan som vart jävligt nervös när de åkte tillbaka till stan på båten och man insåg att det var tio minuter kvar på avsnittet...?


Hehe, vi spekulerade i om en haj skulle ta henne. :D Den scenen kändes för glad och lycklig för att vara sann.


Det är en del av min kod att aldrig hålla reda på hur lång tid det är kvar av ett avsnitt. :D
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » lör maj 07, 2011 17:43

Trailer för hösten. Spoiler tidigare säsonger:

:devil:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » ons maj 25, 2011 3:25

Skådespelare för säsong 6: Edward James Olmos. :lovebunnier:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Echolls » ons maj 25, 2011 12:35

noike skrev:Skådespelare för säsong 6: Edward James Olmos. :lovebunnier:

:extas:
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons okt 12, 2011 11:11

Bara jag som är rätt besviken på s6 så här långt?

Temat med religion är minst sagt klumpigt: å ena sidan har vi Dexter som (flämtning av fasa) är en sådan fullständig psykopat att han inte ens tror på Gud! Å andra sidan har vi Edward James Olmos och Edward James Olmos Jr som är heltokiga kristna seriemördare bara därför att. Och ALLA skurkar eller tilltänkta skurkar hittills drar upp frågan om frälsning genom Jesus som om de gick efter ett halvtaskigt manus. Under tiden är Dexter slarvigare än någonsin, och verkar dessutom ha utökat The Code från seriemördare till att gälla "alla som någon gång dödat någon och som jag personligen inte tycker om" - vilket kan vara lovande om det faktiskt är meningen att det är så vi ska se det, men nånstans misstänker jag att manusförfattarna knappt ens märker det.

Jag gillar att Deb blivit chef - inte för att jag tror att det är ett bra beslut, men om de någonsin ska låta Deb få reda på vem och vad Dexter är så lägger det till lite mer konflikt där. Om de nu kommer att göra det. Och fokusen på Angel och LaGüerta hade ju funkat bättre om de hade försökt ha lite kontinuitet på de karaktärerna från säsong till säsong och inte gjort cold reset vart tolfte avsnitt...

Det är inte så illa att jag vill släppa serien, men skärpning.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis okt 18, 2011 14:34

6.03 OK, det där var bättre. Fortfarande väl slarvigt och godtyckligt vad gäller Dexters eget mördande, och Olmos & Son är fortfarande mest karikatyrer, men slutscenen gillade jag, hur överdrivet symbolisk den än må vara. Och så visar sig Masukas assistent vara psyko - frågan är väl om hon var det från början eller blev det efter någon vecka tillsammans med Masuka. Men jo, fortfarande långtifrån seriens topp, men på väg uppåt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron