Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » mån okt 26, 2009 23:57

Mums, Dexter :lovebunny:.
(spoiler 4.05) Jo det lär väl hända något. Dexter lär vara lite nyfiken på hur Trinity klarat sig så bra.. men kanske inte nyfiken så länge. Något lär hända som cliffhanger i nästa avsnitt tror jag..

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis okt 27, 2009 18:44

A bear skrev:ska Dexter nu ha moraliska betänkligheter över att ta kål på Trinity i resten av säsongen, trots att han misstänker att han sköt Deb och Lundy (RIP)? Det där med att döda någon som är som han, skulle det vara något nytt för Dexter eller? Jag trodde det var hela hans karaktär?.


Jo. 4.05 var guld rakt igenom. Jag tror inte riktigt Dexters självinstinkt har hängt med i familjelivet, så därför tror jag Dexters slutsats blev lite av en kalldusch för honom. Tror inte det kommer vara några problem att fylla säsongen med vettiga storylines.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tomas » ons okt 28, 2009 11:17

Tob skrev:
A bear skrev:ska Dexter nu ha moraliska betänkligheter över att ta kål på Trinity i resten av säsongen, trots att han misstänker att han sköt Deb och Lundy (RIP)? Det där med att döda någon som är som han, skulle det vara något nytt för Dexter eller? Jag trodde det var hela hans karaktär?.


Jo. 4.05 var guld rakt igenom. Jag tror inte riktigt Dexters självinstinkt har hängt med i familjelivet, så därför tror jag Dexters slutsats blev lite av en kalldusch för honom.

Tror inte det kommer vara några problem att fylla säsongen med vettiga storylines.


Det tror inte jag heller och det känns spännande att det inte är uppenbart var handlingen är på väg någonstans.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav adolvsson » mån nov 16, 2009 23:46

4x08
Ett mellanavsnitt i det att det inte var lika intensivt som de senaste fast fortfarande guld rakt igenom, fortfarande fullt av finfina fioler. John Litgows humörsvängningar, vad tusan håller Rita på med, Batista och Laguerta så söta tillsammans, Debbie i allmänhet och hennes insikt om att Trinity inte sköt henne och Lundy, och sist men absolut inte minst - Dexters egen insikt om att han kanske är människa trots allt. Hans blotta medgivande om att så skulle kunna vara fallet. Klockrent. En ynka liten replik som slår hårt. Jag älskar, älskar, älskar vad dom gör med Dexter den här säsongen, hur dom utvecklar honom. Älskar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » tis nov 17, 2009 0:04

adolvsson skrev:4x08
Ett mellanavsnitt i det att det inte var lika intensivt som de senaste fast fortfarande guld rakt igenom, fortfarande fullt av finfina fioler. John Litgows humörsvängningar, vad tusan håller Rita på med, Batista och Laguerta så söta tillsammans, Debbie i allmänhet och hennes insikt om att Trinity inte sköt henne och Lundy, och sist men absolut inte minst - Dexters egen insikt om att han kanske är människa trots allt. Hans blotta medgivande om att så skulle kunna vara fallet. Klockrent. En ynka liten replik som slår hårt. Jag älskar, älskar, älskar vad dom gör med Dexter den här säsongen, hur dom utvecklar honom. Älskar.

håller med dig i det mesta förutom till Laguerta och Batista... lite söta, jo, men ter sig ointressant i jämförelse med alla andra handlingsspår. Höjer också ett ögonbryn, nej, ett par ögonbryn åt hur dom kom fram till att Trinity inte var skytten. En plottwist var det dock.. undrar var detta leder till. Annars var jag lite besviken på att det inte hände mer i Quinns story. Han gav rejäla Doakesvibbar i förra avsnittet. Det kommer väl snart. Jag börjar bli ett Quinn fan, who. Dexter har fortfarande en del sköna one-line har dra fram. "I really do need to stab something".

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis nov 17, 2009 0:16

eriked skrev:håller med dig i det mesta förutom till Laguerta och Batista... lite söta, jo, men ter sig ointressant i jämförelse med alla andra handlingsspår.


Gapskratt från min sida när Baptista gjorde sönder bordet :D

Men annars, ja, ett mellanavsnitt som inte nådde upp riktigt till de senaste.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » tis nov 17, 2009 1:13

eriked skrev:Annars var jag lite besviken på att det inte hände mer i Quinns story. Han gav rejäla Doakesvibbar i förra avsnittet. Det kommer väl snart.

Jag vill inte att Quinn ska bli en Doakes 2. Ju mindre upprepning, desto bättre. Han har vibbat åt det hållet, visst, men har alltid vibbat tillbaka och det hoppas jag han fortsätter med. Jag gillar också Quinn; när han får vara Quinn.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » tis nov 17, 2009 11:56

adolvsson skrev:
eriked skrev:Annars var jag lite besviken på att det inte hände mer i Quinns story. Han gav rejäla Doakesvibbar i förra avsnittet. Det kommer väl snart.

Jag vill inte att Quinn ska bli en Doakes 2. Ju mindre upprepning, desto bättre. Han har vibbat åt det hållet, visst, men har alltid vibbat tillbaka och det hoppas jag han fortsätter med. Jag gillar också Quinn; när han får vara Quinn.
Oops, det var inte riktigt det jag menade. Men det var visst det jag skrev. Jag vill inte heller att han ska bli en Doakes2. Däremot intresserar han mig. Förstår inte riktigt hans del i det hela ännu. Den finns där dock.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » mån nov 23, 2009 17:16

haha spårat som vanligt det kommer bli en härlig säsongsavslutning
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » mån nov 23, 2009 21:19

4x09
Kan det inte vara nästa vecka nu? :(
Att dömma av avsnittets slut lär det hända mycket mer i Quinns story i nästa avsnitt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » tis nov 24, 2009 22:04

409 woah.

Som vanligt ganska långsam uppsättning, men sen PAYOFF. Allt snack om traditioner, om att skicka vidare saker... och vad Dexter skickar vidare (Cody ramlar rakt ner i hans mordlya). Och så visar sig Lithgow vara ett komplett monster (bara jag som tyckte hans familj jobbade väldigt hårt på att påpeka det för Dexter?), och vad innebär då det för den som satt hopp till honom?

HARRY: Trinity was supposed to be the alternative.

Och så svårt att inte gilla Tolstojreferensen: "Happy families are all alike; every unhappy family is unhappy in its own way."

Och så då: "Hi dad." Bästa cliffhangeranvändandet av den repliken på ett par år.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tob » tis nov 24, 2009 23:28

(spoiler 4.09) Ja. Scenerna från Trinitys familj var fantastiskt bra. Den där riktigt intensitet som nästan har blivit karaktäristiskt för serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sfinx » ons nov 25, 2009 0:22

4.09
Dumskalle som har klippt bort halva slutet på torrenten. Jag såg inget Hi dad! Det sista jag såg var Trinity på tröskeln till Journalistens...ah..."at least I got one good daughter"
Som vanligt bra, kanske jag börjar ta det för givet nu.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Matt » ons nov 25, 2009 8:38

Mycket bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Mush » tor dec 03, 2009 22:16

Säsongen har varit helt otrolig hela vägen.

Såg promon för 4x11 och shiet..Nu vänds ju hela spelet. Farligt Dexter, farligt. Trinity sa hans namn i slutet! Och på ett väldigt creepy sätt :eek:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Tob » mån dec 07, 2009 22:05

(spoiler 4.11) Hello, Dexter Morgan! Hela slutsekvensen var fantastiskt bra. Ombytta roller som fungerade väldigt väl. Tycker Christine fick ett väldigt bra avslut, hon blev mot slutet mestadels ett tragiskt offer.

Dexter och Rita, känns som Dexter har löst i princip hela deras relationsproblematik. Våld löser allt...ehmm.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Mush » tis dec 08, 2009 1:16

4x11

Fifan vilken bergshängare! Ah, jag kan inte sitta still, vad ska hända nu?!

Haha, skrattade lagom när Dexter rusar in till Batistas och Laguertas ceremoni :)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav eynosh » tis dec 08, 2009 16:28

Mush skrev:4x11

Fifan vilken bergshängare! Ah, jag kan inte sitta still, vad ska hända nu?!

Haha, skrattade lagom när Dexter rusar in till Batistas och Laguertas ceremoni :)


Svar: I sista avsnittet dödar Dexter bad guy
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav eriked » tis dec 08, 2009 16:53

eynosh skrev:
Mush skrev:4x11Fifan vilken bergshängare! Ah, jag kan inte sitta still, vad ska hända nu?! :)
Svar: I sista avsnittet dödar Dexter bad guy
Troligtvis.. det känns dock som att det är läge för någon cliffhanger denna säsong tycker jag.

Slutscenen i 4x11 är mäktig hursomhelst.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tis dec 08, 2009 17:29

Jo, jag gillade hur kameran gled sådär skakigt i slutscenen, Steadycam va? Eller kanske en Unsteady...Ja men mer fokus blev det 8)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav sp1keout » mån dec 14, 2009 8:00

NU ÄR DET INTE MÅNGA TIMMAR KVAR; GE MIG SÄSONGSFINALEN NU!!!!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån dec 14, 2009 11:14

slutet
OMFG
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Peppe » mån dec 14, 2009 11:33

Herregud :)

Ja alltså, sista scenen. Så spårat. Fick en chock, men jag borde väl förvänta mig sånt efter de senaste tre avslutningarna...
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav CheeseGuy » mån dec 14, 2009 11:34

Ja, verkligen, och på ett bra sätt. Det får mig att gilla säsongen lite mer än vad den antagligen förtjänar. Det var en bra säsong, definitivt bättre än säsong 3, men sällan särskilt märkvärdig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav sp1keout » mån dec 14, 2009 12:34

Holy Mother.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » mån dec 14, 2009 12:43

Matt skrev:slutet
OMFG


Tänkte skriva samma sak själv...
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tob » mån dec 14, 2009 23:12

(spoiler 4.12) Jag hade det på känn, och efter Ritas meddelande visste jag det, men trots det satt jag bara som ett jävla fån i soffan 5 ja eller 10 min efter eftertextern och ville inte acceptera vad jag nyss bevittnat. Fyfan. Så här stum av ett tv-serie avsnitt har jag inte vart sen finalen av Six Feet. Säsong 5 kommer mycket - mycket intressant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Mush » mån dec 14, 2009 23:36

4x12
Arthur fick inte det våldsamma slut ja ville han skulle få, speciellt vad han gjorde nu mot Dexter. Nej asså, en Hammare i nyllet är inte nog! Jag visste det asså, stackars Rita. För hemskt. Nah inte lille bebis i blod :cry: Nu är jag deppig, en Dexter final brukar oftast få mig på pepp sidan för Dexter lyckas ju alltid slinka ur saker och ting för det mesta. Jag vet inte hur och resten av familjen ska klara sig. Ett år kvar till Säsong 5!?

Säsong fyra har varit den bästa säsongen enligt mig. Den har överraskat och uppbyggnaden från avsnitt till avsnitt varit grymt passande.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav A bear » tis dec 15, 2009 0:35

(spoiler 412) Fucking hell. Inte Rita. Inte Rita, era jävlar. *ledsen smiley som gömmer sig bakom spoilerblock*

Väldigt bra avsnitt, fast slutet var ont. Mycket som knyter ihop teman från hela serien (Nån annan som lade märke till att Dexter brottar ner Arthur med samma strypgrepp som Ice Truck Killer tar på Deb i previewen?) och Dexter som börjar tappa kontrollen redan innan allt går överstyr... det har han gjort hela säsongen. Dexter kunde inte välja mellan familjen och psykopateriet. Nu har psykopateriet valt åt honom. Och slutsatsen? "It was fate." Det var inte ödet. Det var hans eget schabblande.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Mush » tis dec 15, 2009 0:40

Vet någon om serien går noga efter novellerna? Jag har första liggandes hemma men har inte läst.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron