Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » tis jan 19, 2010 20:13

Varför kan inte amerikaner bara importera god underhållning och njuta av den, och varför är Fox ute efter alla "mina" regissörer och manusförfattare? Hoppas att det bara är ett rykte.

Fox is developing a stateside version of the U.K. hit series "Torchwood."
The project is from BBC Worldwide Prods., with original series creator Russell Davies writing the script.
A more straight-faced spinoff of "Doctor Who," "Torchwood" is about a covert group that investigates and fights alien activity. Two series aired domestically on BBC America as well as last year's well reviewed stand-alone miniseries, "Children of Earth," which broke all ratings records for the network.



http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... a3f94da557

Min första källa:http://www.tumblr.com/dashboard
(If you’re a fan of serious sci fi such as “Battlestar Galatica” and haven’t seen “Children of Earth,” rent it. You don’t need to know anything about the series. And I know the previews for “Torchwood” can look silly. Trust me, it’s terrific. Like “24” with aliens).
What!What? :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » tis jan 19, 2010 20:30

It's like 24, with Aliens!

hahahaha :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » mån jun 07, 2010 20:25

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån jun 07, 2010 20:26

Kul med nya avsnitt! Hoppas de upprätthåller kvaliteten trots fler avsnitt än S3.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » mån jun 07, 2010 20:31

New faces, silly places. Alla nyheter är goda nyheter tror jag.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav eriked » mån jun 07, 2010 21:34

A bear skrev:Oj.
Hurra!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån jun 07, 2010 22:04

Och en intervju.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » tis jun 08, 2010 14:56

Roligt! Mer Torchwood är alltså något att se fram emot! Jag hoppas att det inkluderar mer James Marsters framöver, men det är nog önsketänkande...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brainslicer » ons jun 09, 2010 1:20

edit: obs spoilers för tidigare säsonger i artikeln
och lite mer http://www.guardian.co.uk/tv-and-radio/ ... -join-team
who shoud join? who should write?
Senast redigerad av brainslicer ons jun 09, 2010 11:11, redigerad totalt 1 gång.

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav Nyx » ons jun 09, 2010 9:51

I min drömvärld skulle de ha med James Marsters, James Callis och Claudia Black. Suck!

EDIT: Nu blir jag plötsligt osäker på om mina önskedrömmar/spekulationer verkligen platsar bakom spoilermarkeringar? (Med anledning av debatten på The Bronze) Jag använde spoilerblocket eftersom en av dem har varit med i serien tidigare och när det gäller Torchwood vill man inte spoila för någon vem som kommer att överleva osv... :?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons jun 09, 2010 12:08

helt korrekt användning! :D

Jag bannar Kalle om han går lös med varningar en gång till! ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav wyndham » ons dec 29, 2010 23:03

Tam skrev:Hon har kanske lärt sig nåt vettigt tillslut, gluggan.

:D

Har sett s.3 nu. Visst var det bra. Men jag undrar hur det lät när Russel pitchade den här storyn: "Utomjordingar belägrar jorden! De vill ha våra barn! Som knark!"

En spännande säsong med många fina stunder, men det blev överdos av mörker för min smak. Offra barn. OCH välja ut de sämsta barnen. OCH offra barn i pr-syfte. OCH utökat självmord. OCH knarka barn. OCH offra barnbarn.

Och en sån sak som att den ondaste av politikerna tog över på slutet.


Och när det gäller gluggan (spoiler Doctor Who s.4) har jag haft svårt att ogilla henne eftersom hon är allmänt schysst i Doctor Who, som jag såg före det mesta avTorchwood. Men hon kunde onekligen vara lite bonkers i de första säsongerna.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sfinx » mån apr 04, 2011 3:49

Ospoilig, men intrigant trailer.
http://thevoiceoftv.com/blog/first-torc ... aser/33618

Torchwood by Craig hurle på FB skrev:
Starz has been blocking the trailer to Non USA fans, mainly The Brits, apparently, even though its a british show, we arent allowed to 'see the trailer' because its for STARZ viewers only, STARZ is claiming Torchwood to be a Original STARZ programme, erm.......... Hello? 'COUGH' BBC!!!!!!!!! Cant Wait for Torchwood, but worried by new turn of events, BLOCKING BRITISH FANS FROM SEEING A TRAILER?

Britterna kan alltså inte se den där trailern.
Reaktion: HAHAHAHA! Nu vet ni hur det känns!
Eh vänta, BBC produktion ju... :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » sön jun 12, 2011 23:53

MEN HERREGUD.
(spoiler 1x12) Jack och Toshiko undersöker nåt övergivet ställe, saker är fishy, de hamnar plötsligt på nån 40-talsfest och det är inte spöken.
Jaja, de går ut till där de parkerat bilen.

Toshiko: It's Night!
...
Where's the SUV?!
...
HAS IT BEEN STOLEN?!?!?!?!?!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån jun 13, 2011 1:32

Läst ikapp lite kommentarer efter att ha sett första säsongen, och blev väldigt förnöjd av att läsa brats halvsågningar.
Särskilt håller jag med om att det inte känns särskilt nytt och ofta halvtaskigt genomfört. (Läste att S1 var lite framstressad, men det är inte okej ändå) Ibland är det riktigt bra scener, men lika ofta med oerhört dumma scener eller repliker, där man bara känner sig dumförklarad som tittare. Charm vet jag inte, är mer med på Tams ord, potential.

Dock verkar ni rörande eniga om att andra och tredje säsongerna är där det händer, så det är bara att hänga i :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons jun 15, 2011 22:31

2x05: Good shit, tills Jack gick med på att Adam skulle "hjälpa honom" på slutet... Och hur lättvindigt de viftar bort att de tappat 48 timmar sen.
Säsong 2 är väldigt mycket bättre än Säsong 1, det är iaf inget snack om den saken.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons jun 15, 2011 22:54

och (spoiler allmänt fram till 2x05) sällan har en kärleksaffär känts mer krystad än Gwen/Jack (den är hel gwack). Jag känner verkligen INGET för deras trånande. Jag gillar dock Jack/Ianto, tycker det hintats om deras romans ända sen början, med nån "see you later" här och en liten handtryck där. Iantos timida gullighet gör att det känns helt rätt att han idoliserar Jack, som det verkar handla om. Tosh och Owen är mer svårköpt, eftersom Owen inte är annat än ett svin oftast.

Ett allmänt problem, som någon varit inne på tidigare, är hur STORA alla deras kärlekskänslor blir på bara några dagar. Samtidigt som de behåller sina tidigare STORA kärlekar kan de bli JÄTTEKÄRA i random Aliens/nedfrusna soldater/tidsresenärer. Tagga ner för fan! Det blir svårt att känna med dem när det går så fort. Det som känns är Gwen/Rhys, Jack/Ianto och till viss del Tosh Owentrånande.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor jun 16, 2011 0:49

(spoiler 2x06) Snudd på jossigt att döda Owen precis när han och Toshiko kanske skulle få till nåt.

Gillade väl Martha Jones när hon var med i Doctor Who, men hon känns helt klart som den klart minst minnesvärda karaktären de kunde plockat in.. Men också den enda möjliga. Kan nog bli rätt så bra med henne, men det vore väldigt synd om Owen är död-död.

Hyggligt avsnitt, men ville gärna ha känt mer för Owens död... Den kom lite abrupt.
Och koreografin i shootouten var löjeväckande. "Caleb" tänkte skjuta Martha också, men han står och pekar och säger det istället för att skjuta, trots att minst två av de andra har dragna pistoler. Darwin Award.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor jun 16, 2011 2:24

2x07: Jaha? Jag hoppades att han skulle få sin riktiga dödsscen på slutet, offra sig på nåt sätt för att döden skulle försvinna. Nu lever han, typ?
Gillar inte hanteringen av den odöda alls än så länge. Men det kanske bygger mot något bra, verkar som nästa avsnitt skall vara Owen-centrisk på sekunden jag såg innan jag hann stänga av previewen. (jävla påhitt det där.)

Dock att det borde börja bli dags att plocka upp trådarna med Gray snart, det kändes som en säsongsarc, droppad i första avsnittet och så...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor jun 16, 2011 3:37

2x08: bra drama kring Owen helt klart, men mycket i avsnittet var korkat. Som att bara för att Owen inte behöver andas betyder det inte att han inte har musklerna som drar in luft i lungorna. Och att han ens försökte ta livet av sig genom att dränka sig? Och vilken tur att de just nu behövde nån som kunde ta sig förbi värmesensorer! :) Men okej avsnitt ändå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön jun 19, 2011 1:16

brat skrev:211 - Bra idé med att saker inte bara kommer ur the rift utan försvinner bort i den också (även om jag från början antog att det var uppenbart och ingen ny upptäckt...) men det är också allt positivt jag har att säga om den här skiten. :D Nu till det irriterande:
- Gwen. Jag skulle ville mosa henne som man mosar en irriterande mygga.
- Efter Jack, Owen och Rhys är det effektivaste sättet att få mig att gilla Gwen ännu mindre att dessutom göra Andy hopplöst förälskad i henne. Guuuud. Bella i Twilight much? :P Och jag som verkligen gillade Gwen i första avsnittet, men nu blir jag galen varje gång hon säger "I'm sorry". (Och det vill inte säga sällan. ;) )
- Gwen/Jack/Ianto måste få en egen punkt på min lista. Det är verkligen helt galet irriterande. "Always room for one more", säger Jack, vilket så klart retar gallfeber på mig. Jag vill lära känna karaktärerna i en serie. Jag vill veta om Ianto är förälskad i Jack, om Ianto blir avundsjuk på Gwen, om Jack egentligen bryr sig om Ianto eller Gwen, vad som gör att Gwen tror sig vara kär i Jack. Men inget av det här får vi veta vilket gör att serien känns ytlig. Och om jag inte ska bry mig om någon kärlekshistoria så vill jag veta att det är avsikten så jag slipper huvudvärk.
- Jacks ologiska ovilja att inte förklara ön med alla rift-rejects för Gwen. De försökte inte ens motivera det med ett "jag ville bespara dig smärtan av vetskapen" eller något. Patetiskt.
- Det faktum att de låst in dessa skadade underbara små människor i en övergiven septisk tank, ensamma i små rostiga celler. Det ska hjälpa mot problemen eller?
- Gwen. Igen. Hur kan hon inte ta reda på något mer om Jonah eller övriga på ön innan hon tar dit mamman? Har hon ingen hjärna? Några tips, börja med att ta reda på så mycket du kan om Jonah, ta även ett foto av honom, förklara allt detta för mamman och låt henne genomleva chocken någon annanstans än framför sin skadade son. Förslagsvis kan man också välja att ta dit besökare under patientens friska timmar.
- Nästa störande sak är att de bara gav upp på Jonah. Med tanke på hur lite de vet om hela problemet är det väldigt förhastat att anta att han inte skulle kunna bli bättre bara för att han inte blivit det på sju månader, att hans mammas närvaro kanske skulle kunna hjälpa (eller för den delen om han får bo på ett rent och mjukt ställe och inte i en asbest-källare).
- De drogar folk till höger och vänster så att de tappar minnet men mamman som önskar att hon fick förlora sitt minne får ha kvar det?? Logik.
Jag avskyr korkade karaktärer. :)


citerar brat istället för att skriva samma sak själv.
Grymt irriterande avsnitt.

edit: Nåt som irriterar mig OÄNDLIGT i TV-serier är när de döljer saker för varandra utan annan anledning än att det skulle bli ett väldigt kort TV-avsnitt om de inte gjorde det. Det här avsnittet var fullt av sånt. Dock gillade jag bitarna med Gwen och Rhys.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån jun 20, 2011 2:23

2x13: fan, jag vågar inte tro på att någon är död. Därför kände jag inte fullt ut för dödsscenerna tyvärr. Men det var fantastiskt bra för att vara Torchwood, och jag hoppas att de döda får vara döda nu, även om jag kommer sakna både Toshiko och Owen.

Ung oresonlig släkting begraver den odödliga huvudpersonen levande. Har vi sett det förr? Nånstans? Efter det var likheterna med Connors irriterande sidor svåra att ignorera. Jag har svårt för såna antagonister tyvärr.

James Marsters och hans karaktär däremot tycker jag lyfter serien till en nivå jag skulle vilja se den hålla hela tiden. Mer James åt folket!
:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån jun 20, 2011 19:04

3x01: ojojojoj.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis jun 21, 2011 1:09

3x02: Det är som om det är en helt annan serie nu (vilket det ju nästan är också). Sådan intensitet, och fullt fokus på viktiga saker hela tiden. Och Gwen har inte trånat efter Jack alls! \o/
Fint med Rhys/Gwen, Ianto underbar, bra med backstory för både honom och Jack.
Visst saknas Owen och Toshiko lite, det är ju väldigt mycket karlar nu t.ex... Kunde de inte plockat in Martha jones igen?
Skönt dock att de verkligen dog, det gör att jag kan ta saker på lite mer allvar också.
Fast då hade det förstås inte funnits nån opening för den där dubbelagentdoktorn...
Skall bli mycket intressant att se var det här tar vägen!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis jun 21, 2011 2:37

3x03: kändes som en mellanakt lite. En hel del hände, men det är ändå ett steg tillbaka från de tidigare 2. Hoppas på två hejdundrande avslutningsavsnitt.
Jag ser med viss oro att brat bara kommenterat t.o.m. 3.04! var 3.05 en sån total besvikelse att hon la ner serien, eller dog hon av chocken över hur bra det var?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » tis jun 21, 2011 8:36

Så du menar att det plötsligt går och blir bra mitt i alltihop? Jag la ner efter säsong två. Jag blev bara irriterad.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav AKS » tis jun 21, 2011 8:41

Ja, det är allmänt konstaterat (typ, :)) att S3 är en väldigt bra säsong? Diskuteras en del i den här tråden. Det är en sammanhängande miniserie med bra tempo och engagerande story. Jag tycker man ska testa S3 också innan man lägger ner serien. Gillar man inte den så är det nog bara att ge upp helt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tis jun 21, 2011 12:36

Jag tog också uppehåll i säsong 2. Jag tyckte inte det var dåligt, utan tappade mest lusten. Men iom att Espenson har styret för säsong 4 och Lauren Ambrose (Claire!) ska vara med så är jag riktigt pepp på att se ikapp. Har dock lite annat jag vill se innan jag kan ge tid till Torchwood.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis jun 21, 2011 13:17

Ja, det är som en annan serie nu.
S1 var närmast dålig, med vissa toppar och viss potential.
Andra säsongen var mycket bättre, och mycket jämnare, men aldrig så bra som S3 varit hittills.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav brat » tis jun 21, 2011 23:04

Glory skickade hit mig. :) Att gå tillbaka och läsa och kommentera gamla kommentarer har något visst dog-geyser över sig som jag starkt uppmuntrar (inte alls bara för att jag är sådan själv, nänä)
Läser med spänning alla dina kommentarer!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron