Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tis jun 21, 2011 23:44

brat skrev:Glory skickade hit mig. :) Att gå tillbaka och läsa och kommentera gamla kommentarer har något visst dog-geyser över sig som jag starkt uppmuntrar (inte alls bara för att jag är sådan själv, nänä)
Läser med spänning alla dina kommentarer!

haha, jag tar dog-geyser som en komplimang! det är ju halva nöjet att jag kan läsa kommentarer från er direkt efter avsnitten. Mer än halva nöjet under säsong 1 :)

Själv är jag i vanliga fall sjukt dålig på att kommentera, men försöker bättra mig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor jun 23, 2011 3:19

3x04: fuck that shit. Döda Ianto, när han fått en bakgrund och verkligen varit bra den här säsongen. Men jävlar vad det händer grejer iaf!
Får nog se avslutande avsnittet nu trots klockan.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » mån jun 27, 2011 15:36

En USversion och UKversion av säsong 4, eller rykten?
http://www.escapistmagazine.com/news/vi ... -Torchwood
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » mån jun 27, 2011 16:28

kom precis på att jag glömde posta efter säsongsavslutningsavsnittet.
(spoiler S3) Även om själva lösningen var lite väl simpel var den såklart överjävlig i vad Jack fick offra.
(Synd att det inte var en bättre skådespelare än Barrowman som fick ta det svåra beslutet dock.)
Man förstår att Jack ville dra långt därifrån efter detta. Först Ianto och sen hans barnbarn... Rätt tungt.
Styrkan i att huvudkaraktärer faktiskt kan dö väger nog ändå inte riktigt upp för svagheten i att ingen av de karaktärer man gillat snart finns kvar.
Jack är ju ändå tråkigast, Gwen är rätt ojämn men har helt klart vuxit nu när hon inte konstant trånar efter Jack längre.
Rhys kanske är min favorit av de som är kvar då, och hur kul är han egentligen?

Har inte läst några castingspoilers, så vet inte om någon ny får följa med till staterna nästa säsong. Louis tyckte jag iaf inte var särskilt intressant.
Säsongens stjärna har varit Frobisher, jävlar va bra han har varit stundtals, men han är ju lite för död.
Jaja, trots att jag verkligen inte gillar att Ianto är död har säsongen varit ohyggligt mycket bättre än de tidigare säsongerna och jag ser helt klart fram emot S4 nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån jun 27, 2011 16:30

Angående Helenas länk: Vilken mardröm!
He also baited the hardcore fans by posing the question of which version would be the "proper" version, and entreating them to "PANIC!"


Men det känns som den brittiska kommer vara versionen man vill se, det låter ju som det kommer vara mer innehåll/längre avsnitt och dessutom mindre produktplacering.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån jun 27, 2011 16:47

Ja, håller med. Hoppas bara detf inns info om vilken version det är då man ska ladda ner!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » tis jul 05, 2011 14:38

gaspode skrev:kom precis på att jag glömde posta efter säsongsavslutningsavsnittet.
(spoiler S3) Jaja, trots att jag verkligen inte gillar att Ianto är död har säsongen varit ohyggligt mycket bättre än de tidigare säsongerna

Det är precis så jag skulle sammanfatta säsong 3.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » ons jul 06, 2011 1:57

Medan jag kommer ihåg det nu är det bäst att jag skriver ned vad Steven Moffat sa om Torchwood på Comic Con Paris. 8)

* Moffat skrev första avsnitten med Captain Jack i DW s1, ja, men det var Russell T. Davies som skapade karaktären och gav honom mycket att utgå ifrån. "He told me Jack was 'an adventurer... who is omnisexual, but that will probably not come up in the show'! Yeah..." :D

* Torchwood kan dyka upp i DW igen men Doktorn kommer aldrig att dyka upp i Torchwood, det är en överenskommelse de har. Torchwood är en serie riktad till vuxna och de vill inte indirekt säga till yngre tittare att de kan titta på den i och med att Doktorn är där. (Och så imiterade han barn-reaktioner på det något vuxnare innehållet.)

* Moffat själv vet ingenting om TW s4. Han och Russell har haft ett icke-spoilande samtal om Miracle Day, och Moffat har förbjudit alla som har något med produktionen att göra att spoila honom. Men han är övertygad om att det kommer att bli fantastiskt briljant. :)

* Han filosoferade även om hur ett möte mellan Captain Jack och River Song skulle vara. "All that innuendo in the same room..." :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » ons jul 06, 2011 10:00

Hehe, "All that innouendo in the same room"... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » sön jul 10, 2011 22:31

Inga åsikter?

(spoiler Miracle day #1) Jorå, lovande. Det är fortfarande Torchwood med allt vad det innebär, inklusive lite småpinsamma scener när Barrowman ska vara dramatisk. Mekhi Pfifer klarar sig hyfsat, Pullman verkar ha kul, och även om de verkar vilja lägga mycket tid på att förklara för amerikanska tittare vad detta märkliga land "Wales" är för något så kan nog handlingen kanske bli något. Vi får se. Inte "Wow", men jag stänger inte av heller.

Fast ärligt talat - ser Gwens och Rhys gömställe verkligen särskilt gömställigt ut?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön jul 10, 2011 23:34

Visste inte att det startat! Ska ladda ner nu! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån jul 11, 2011 0:12

Jag väntar på reaktioner om vilken version som fungerar bäst. US eller UK.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 11, 2011 1:22

Hade glömt det. Undrar vad jag laddade ner nu då... Hur vet man?

Filnamnet avslöjar inget vad jag kan se: Torchwood.S04E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » mån jul 11, 2011 9:17

UK-versionen har inte haft premiär än, tror jag, så det är bara US-versionen som finns att få tag på.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån jul 11, 2011 10:00

Hm, då känns det kanske som att man ska få vänta om man ser till Martins inlägg högre upp. När sänds UK-versionen?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » mån jul 11, 2011 13:51

4x01 US
uhh... Blä?
Wtf? Visst, coolt med haltande Mekhi Pfhifer men resten? Kändes ju väldigt lite bbc och torchwood överlag. Mycket explosioner, och sånt uppskattas alltid. Det kändes väldigt mycket blaha.
Jag vet inte, jag kanske hade för stora förhoppningar? Torchwood har väl aldrig varit fantastiskt, men jag tyckte inte det var något alls med det här som var bra.

Men som vanligt är jag väl ensam om att tycka som jag gör, så förmodligen älskar ni alla det här avsnittet...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav gaspode » tor jul 14, 2011 16:28

Ikväll sänds UK-versionen. har laddat den amerikanska också men det är ju inte så troligt att jag tänker se bägge :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor jul 14, 2011 18:15

Kommer att ladda ner och se den brittiska versionen...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre jul 15, 2011 0:09

Ja, dyker den bara upp så :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre jul 15, 2011 0:19

Mm, får hoppas det. Och att det finns nåt bra sätt att få veta att man laddar ner "rätt" version.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » lör jul 16, 2011 11:15

Jag har sett bägge versionerna. Ingen skillnad, förutom efter avsnittet - då UK-versionen hade en längre snutt om "kommande avsnitt". Jag gillade detta avsnitt. En whedonverse-skådis dyker upp i några sekunder också :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » lör jul 16, 2011 13:02

Då laddar jag ner avsnitten utan att bry mig om om jag får UK eller US. Känns skönt att inte behöva fundera på det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » lör jul 16, 2011 21:59

Kan bekräfta att det var absolut noll skillnad. Kan ju hända att det blir skillnad senare, men från nu ser jag US-versionen och så får man väl komplettera med UK om det är nåt då.

Tyckte inte jättemycket om avsnittet direkt. (spoiler 4x01) Teamet saknades väldigt mycket. Sjukt trist att de förhållanden som byggts upp under seriens gång nu bara är borta. De nya karaktärerna kan bli bra, men styrkan med tv-serier är ju att man utvecklar karaktärer över lång tid. Där var absolut några bra scener, men också väldigt mycket förklarande skitsnackande för att tittarna inte skulle behöva tänka.
Nåja, Jane Espenson skriver ju nästan hälften av avsnitten den här säsongen, så det skall bli intressant ändå.

Slutsatsen är att det här är första avsnittet, så det kan ju bli klart bättre, men jag kände ingen direkt kärlek till serien här.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » mån jul 18, 2011 7:15

Än så länge är det ett rejält fall från Säsong 3.
(spoiler 4x02) Kan inte bestämma mig om scenen när de gjorde motgift på flygplanet var bra eller fånig. Gillade teamet som entusiastiskt googlade fram en lösning.
Men om Dichen Lachmanns karaktär var så badass som hon verkade kunde hon väl käkat giftampullen. Den hade ju inte dödat henne ändå.

- What do we know about the dead?
- They ACCUMULATE.
det var precis det jag tänkte svara.

Synd att han bröt nacken av Dichen, det var kul att se henne igen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » mån jul 18, 2011 13:23

4.02 Hello... Newman. Kul att se att han avancerat från brevbärarjobbet. Statlig anställning ftw!

Nä, det här var inget vidare alls annars. Hela flygplansscenen är krystad, utdragen och fyller ingen annan funktion än att etablera att Gwen fortfarande är lite småsur på Jack och att Jack faktiskt är dödlig. Och att CIA är onda, men det var det väl ingen som trodde att de inte var. 1 timma exposition och fattigmansthriller. Dull, dull, dull.

Förväntas vi alltså dra en parallell mellan pedofilmördaren och Jack och förlåta bägge? Det... är inte så det funkar, Rusty.

Trist för Dichen också; den där rollen var liksom ingen showcase.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » mån jul 18, 2011 15:46

(spoiler 4x02) Har inte alls uppfattat några paralleller mellan Jack och pedofilen, men jag vet inte vad han skall spela för roll alls än. (Det hintades väl snarare att hans "förlåt" var fejk, var det inte så?)

Jag hoppades att Newman skulle få ha en sympatisk roll istället, men det var dömt till besvikelse. :)

Min tanke under flygplansgrejen var att de känner sig tvungna att ha lite mer "standalonespänning" i avsnitten. Plus att de behöver fylla 10 avsnitt istället för 5, vilket gör att saker får ta lite tid.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » mån jul 18, 2011 15:52

Wayne Knight är alltid ond. Utom i Basic Instinct där han bara är chanslös. I nästa avsnitt tror jag han stjäl ett dinosaurieägg av någon bara för att.

Jag vet inte riktigt vad vi förväntas tro om Pullofilen alls. Än så länge tycker jag mest att alla de där folkmassorna som hotar att jaga rätt på honom har en rätt bra poäng och att jag har väldigt svårt att tänka mig att det där frikännandet faktiskt skulle gå igenom en amerikansk domstol. Känns smått krystat det också.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » fre aug 05, 2011 23:35

(spoiler 4x04) Börjar utkristallisera sig nån form av plot, var ett ganska underhållande avsnitt även om jag inte för den delen älskade det.
Tydligen är det inte bara så att de släpper folk när de misslyckas med avrättningar, ingen höjer på ögonbrynen när en fälld pedofil tar med sig en unge hem från sjukan, så länge ingen vet vems den är.
Tea Party-kvinnan introducerades och kickades ut ganska snabbt, och skönt var det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » lör aug 20, 2011 23:39

Jane Espenson-skrivet femteavsnitt, och jag är besviken. Visst, shit got real, men det scenen när Dr Juarez blev skjuten kändes väldigt krystad. När jag såg den var jag mest O_o var kom det här ifrån? Varför beter hon sig så korkat?!? Men det var förstås för att vi skulle tycka att det fanns någon motivation för Maloney att döda henne. Jag hade hoppats på mer från Jane.
I övrigt, jag gillar helt enkelt inte säsongen.
De har plockat bort det mesta av vad Torchwood handlat om och lämnat kvar Jack och Gwen, kanske de två tråkigaste delarna.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » lör aug 20, 2011 23:52

4.07(US) Espenson
Nu blev det Torchwood. Mycket bra.
Slutet kanske blev lite lättköpt, men hade lovande trådar.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron