Torchwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Peak » sön jan 20, 2008 5:20

Angående Tams spoilerblock där ovan:

Jag skulle rekommendera alla som fundrar över RTD:s tankar om just sådana saker att leta reda på den där nya entimmesintervjun med RTD.

Den heter "Mark Lawson talks to Russell T. Davies" och är en BBC4-produktion.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Tam » sön jan 20, 2008 18:30

Peak skrev:Angående Tams spoilerblock där ovan:

Jag skulle rekommendera alla som fundrar över RTD:s tankar om just sådana saker att leta reda på den där nya entimmesintervjun med RTD.

Den heter "Mark Lawson talks to Russell T. Davies" och är en BBC4-produktion.

Har du nån länk till den? De jag hittade stod väldigt still.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Peak » mån jan 21, 2008 7:54

Jag hittade min på Mininova. Den ligger på nån tråkig privat sida, men den går iaf att registera sig på...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » tor jan 24, 2008 19:46

2.02: Det här avsnittet var helt okej. Inte alls lika bra som förra veckan, men helt klart underhållande nog.

Jag brukar aldrig se teasers för kommande avsnitt då det gäller tv-serier, men här hann jag inte stänga av snabbt nog och fastnade. (spoiler 2.03) Nästa vecka ser ut att kunna bli riktigt bra. Synd att de avslöjade så mycket i teasern.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » fre jan 25, 2008 15:24

1.09-1.10 Vafan hände här då? I början hade serien i alla fall någon sorts trashy Big Dumb Fun-känsla med action och hångel och utomjordingar - och så gör de två ganska fumliga avsnitt om meningen med livet som känns som något Tom Cruise borde ha haft huvudrollen i? Meh, I say. MEH.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » lör jan 26, 2008 2:28

1.11 Det finns smarta postmoderna referenser, och det finns rena ripoffs. Torchwood goes Fight Club känns nog mer som den senare. Och har de verkligen bara råd med en sorts gummimask?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » fre feb 01, 2008 1:55

2+3 s2:
Två helt okej avsnitt,tyckte bättre om det tredje. Mer Ianto! Jäj! Har de ett förhållande eller bara då och då? Har jag missat någon viktig information? Jag känner till att Ianto och Jack har ett förflutet, men jag minns inte. Ianto med deppface:
-...it was when I was taken.(öh typ ba)
Anyone?
Tosh behöver något tyngre än en kärlekshistoria för att kunna framhävas som person. Ge mig samma energi som i första avsnittet, någonting litet.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tam » tor feb 07, 2008 16:16

Peak skrev:Angående Tams spoilerblock där ovan:

Jag skulle rekommendera alla som fundrar över RTD:s tankar om just sådana saker att leta reda på den där nya entimmesintervjun med RTD.

Den heter "Mark Lawson talks to Russell T. Davies" och är en BBC4-produktion.

Sett nu. Charmerande herre.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav lilith » tor feb 07, 2008 17:01

1.01 - 1.05
Jag tror jag gillar Torchwood bättre än Doctor Who (sett två säsonger plus två julavsnitt). Det blir stadigt bättre och bättre tycker jag. 4 och 5 var klart bättre än resten. Och med bättre menar jag nog mer spännande och mer känslor som jag kan identifiera mig med. Känslan "rädd" dök upp ett par gånger. I en flashback ser vi hur Ianto "räddar" Lisa från upgrade-maskinen halvfärdig. The horror! Smärta och rädsla! Också: Älvorna är inga älvor, de är mystiska ursprungliga väsen som lurar i ögonvrån. Jack är rädd. Ok, nu blev jag mörkrädd.

Gwen tycks vara den ende som vet att Jack inte kan dö. Men de andra har jobbat mycket längre tillsammans med honom, så det är bara konstigt. Jaja, det kommer väl en förklaring kanske till varför han helt enkelt inte berättat det för dem. I t ex striden med Cyberwoman hade det ju varit en klar fördel, strategiskt, om de alla hade vetat om det. Dumt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » fre feb 15, 2008 23:16

2x05
Spännande och gripande. Alltid intressant att få bakgrund och jag undrar om Jacks gamla minnen kommer stanna begravda? Antagligen inte, dels för att hans förflutna (förfluten framtid?) gått som en röd tråd, en liten säsongsarc, dels för saker som Captain John pratade om strax innan han försvann iväg, vilket leder mig att tro att allt kommer tas upp igen. Vanligtvis är jag inte speciellt förtjust i återställningsknappar, när dom glömmer allt som här, men det känns som det här kan vara ett av undantagen.

Mellan det här och föregående avsnitt är det härligt att Gwens fästman fått lite att göra, han har visat sig vara riktigt bra, och jag älskade att han fick behålla minnet efter förra avsnittet så vi kan få scener som när han skäller på Jack i det här avsnittet, istället för att bara gnälla på Gwen om att hon aldrig är hemma.


2x06
Martha Jones! Caleb Nichol! Jack namndroppar Christopher Isherwood! Owen och Tosh! Owen? Owen!

Ja, det där borde jag kanske sett komma. Jag har levt för mycket med Joss Whedon och Tim Minear för att sitta lugnt när Tosh vågar fråga. Vilket för oss till min invändning. Att dessutom låta det ske i samma avsnitt som Martha, en annan doktor, introduceras till gänget och att låta skjutningen ske som bihang, istället för att låta Owen dö av något som direkt är en effekt av fallet - d v s t ex attackeras asv flugor eller mördas av lönnmördaren - och därefter ta in Martha, är inte speciellt snyggt gjort. För rakt på, skrivet rätt på näsan. Å andra sidan kände jag fortfarande, så effekten fanns ändå, men det hade kunnat skötas bättre.

Owen. Om det inte finns någon väg för honom tillbaka, kommer jag verkligen-verkligen sakna honom. Fast, det skulle betyda att fördelningen män/kvinnor bland de fasta karaktärerna gått över till fördel kvinnorna. Huh. Inte helt vanligt, på min ära.


(spoiler spekulationer och avsnittstitel för 2x07) Jag var inne på TVRage.com för att kolla så jag fick stavningen på Tosh rätt och la märka till att detta är ett dubbelavsnitt och del 2 heter Dead Man Walking, vilket kan antyda att Owen inte är lika död som man kan tro. Det kan också betyda att Owen är lika död som man kan tro, men att han kommer spatsera runt innan han lämnar serien för gott. Det kan också betyda någonting helt annat. Jag känner nästan för att bita på naglarna in i nästa vecka.

Torchwood! Bra skit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör feb 16, 2008 14:14

adolvsson skrev:2x05
Spännande och gripande. Alltid intressant att få bakgrund och jag undrar om Jacks gamla minnen kommer stanna begravda?

Mellan det här och föregående avsnitt är det härligt att Gwens fästman fått lite att göra, han har visat sig vara riktigt bra, och jag älskade att han fick behålla minnet efter förra avsnittet så vi kan få scener som när han skäller på Jack i det här avsnittet, istället för att bara gnälla på Gwen om att hon aldrig är hemma.


2x06
Martha Jones! Caleb Nichol! Jack namndroppar Christopher Isherwood! Owen och Tosh! Owen? Owen!

Ja, det där borde jag kanske sett komma.

Owen. Om det inte finns någon väg för honom tillbaka, kommer jag verkligen-verkligen sakna honom. Fast, det skulle betyda att fördelningen män/kvinnor bland de fasta karaktärerna gått över till fördel kvinnorna. Huh. Inte helt vanligt, på min ära.


Torchwood! Bra skit.


2.05
För att upprepa mig igen, jag håller med i stort sett. Rörande helt klart.
Jag tror att Jacks förflutna kommer ha stort inflytande på handlingen framöver och jag ser fram emot. Ett riktigt bra avsnitt! Avslöjande, och kul att se Tosh på ett annorlunda sätt, lite mer lekfull än vanligt. I viss mån drog Adam fram bra saker ur dem också, som var ganska nytt men Owens personlighetsförändring var kanske ganska väntad, även om nörden inom honom kändes lite för mycket. Ännu mer Ianto! Mer att veta om alla. Me like.

2.06
Crossover! Martha!
Men jag tror att det är en tillfällig crossover. Vill att det ska vara det, även om jag gärna ser att att Martha hänger kvar i Cardiff. Så mycket mer energi i det här avsnittet. Gigantiska insekter, nja...men ett mycket bra avsnitt, så länge de inte har gjort en ond Stephen King död av Owen.
Vill gärna ha honom kvar, speciellt nu när gruppdynamiken börjar växa så som den har gjort.

Back on track! :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » lör feb 16, 2008 14:24

sfinx skrev:2.06
Men jag tror att det är en tillfällig crossover. Vill att det ska vara det, även om jag gärna ser att att Martha hänger kvar i Cardiff.

Jag har ett svar på det, som jag fått för mig är korrekt, så avmarkera bara följande svarta fält om du verkligen vill veta nu:
Martha stannar, hur länge vet jag inte, men jag har fått för mig det gäller åtminstone restena av säsongen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör feb 16, 2008 14:32

adolvsson skrev:
sfinx skrev:2.06
Men jag tror att det är en tillfällig crossover. Vill att det ska vara det, även om jag gärna ser att att Martha hänger kvar i Cardiff.

Jag har ett svar på det, som jag fått för mig är korrekt, så avmarkera bara följande svarta fält om du verkligen vill veta nu:
Martha stannar, hur länge vet jag inte, men jag har fått för mig det gäller åtminstone restena av säsongen.

Jäj! Men Owen stays, I hope too.
Spoiler DW från trailer s4:
Jag tror jag såg henne där med, vad blir det då, trissover?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » lör feb 16, 2008 16:57

sfinx skrev:Spoiler DW från trailer s4:
Jag tror jag såg henne där med, vad blir det då, trissover?

Jag har svar på den med:
Det gjorde du, hon är satt att komma tillbaka... halvvägs in i S4, om jag minns rätt. Då har ju Torchwood varit slut för länge sen, att få till logiskt hoppande bör inte vara problematiskt.

Jag är ruskigt förtjust i Martha, så det bara gläder mig att hon syns i båda serierna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör feb 16, 2008 17:07

adolvsson skrev:
sfinx skrev:Spoiler DW från trailer s4:
Jag tror jag såg henne där med, vad blir det då, trissover?

Jag har svar på den med:
Det gjorde du, hon är satt att komma tillbaka... halvvägs in i S4, om jag minns rätt. Då har ju Torchwood varit slut för länge sen, att få till logiskt hoppande bör inte vara problematiskt.

Jag är ruskigt förtjust i Martha, så det bara gläder mig att hon syns i båda serierna.

Du har svar på alt du vise födelsedagsbarn! :)
Och glädjande såna. Martha liksom växer på en.(när engelska uttryck inte kan översättas) Mitt problem i början var att jag var van med Rose.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » lör feb 16, 2008 17:38

sfinx skrev:Du har svar på alt du vise födelsedagsbarn!

Ja, det är tur att jag fyllde år igår, annars hade jag inte kunnat svara på något av allt det här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön feb 17, 2008 2:27

2.05: Ett av de bättre Torchwood-avsnitten, IMO. Då jag såg teasern inför 2.04 så tyckte jag inte att det avsnittet verkade bra alls så för att komma mig för att se resten av TW så var jag tvungen att hoppa rakt på detta avsnitt.

Ganska kul där, innan Adam tar på Gwen, och jag tror att jag missat en nyrekrytering i förra avsnittet. :)

Jag gillade alla karaktärers förändring. Mest Owens för han blev så förbaskat söt med den mildare personligheten. Plus att han såg väldigt bra ut i glasögon.

Att få veta mer om Jacks bakgrund är ju alltid trevligt och här var det som sagt rörande också. Men detta med Ianto och Jack och Gwen och Jack kommer jag aldrig att förstå. Jag *känner* inte att de älskar honom på det sättet över huvud taget. Det finns inte där för mig så varje gång det nämns eller hintas så tas jag ur upplevelsen som då de ska ta amnesipillren i slutet av avsnittet och Gwen säger nåt om att hon älskar Jack.

Tycker att Ianto tänker tillbaka till nån tjej där... "Meeting Lise. Falling in love. Never felt so alive." Om det är Lise han säger så ser jag som Red Dwarf-fan en koppling till ett Red Dwarf-avsnitt där de också raderar sina minnen, men med lustigare resultat. I det avsnittet får Rimmer minnet av Listers flickvän Lise Yates. Det bara måste finnas en koppling även om det inte alls finns det. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön feb 17, 2008 13:19

2.06: Bra avsnitt, men inte i närheten av förra.

Jag gillar Martha, men tycker inte att hon behövs här i Torchwood för att vara helt ärlig. För mig får det gärna vara besök under detta och nästa avsnitt och sedan så försvinner hon. Tycker inte att hennes... stil passar här riktigt.

Om Owen dör så blir jag riktigt sur. Han är antagligen min favorit i TW och... nej. Bara nej till Owendöd.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor feb 28, 2008 21:50

2x08
Well, Torchwood is just kickin' arse these days, innit? Owen är kvar för att stanna, det känns bra. Önskar bara Martha fått vara kvar ett tag till. Dels för att hon inte fått göra för mycket, dels för att hon skulle kunna vara doktor på fältet medans Owen med tanke på sitt tillstånd och frånvaro av självläkande mestadels fått stanna inomhus. Jag hade gillat en sådan lösning. Jag kommer nog fortsätta gilla Torchwood ändå.
Senast redigerad av adolvsson tor feb 28, 2008 22:08, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor feb 28, 2008 21:57

Åh, jag kommer inte att hinna se Torchwood ikväll (2.08 alltså). :( Iom S2 har vi sett en enorm förbättring jämfört med S1 IMO. Lookin' good right now.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » sön mar 02, 2008 2:28

Torchwood har blivit det nya Lilla huset på prärien. Jag gråter i alla avsnitt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » sön mar 02, 2008 2:31

Hah, blev lite orolig innan jag läste din spoiler. (spoiler 2.08) Burn FTW! Fan, vad han rockar som skådespelare. Inte undra på att jag tycker att han är hetast av alla män i Torchwood. Tycker nästan att alla avsnitt varit mer eller mindre bra denna säsong. Ofta mer. Iofs har jag inte sett Meat ännu, men de andra sju avsnitten har varit... mer eller mindre bra som sagt. Om jag minns rätt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » sön mar 02, 2008 3:22

Jag tycker denna säsongen varit lysande! :lovebunnier:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tam » sön mar 02, 2008 18:32

lilith skrev:Jag tycker denna säsongen varit lysande! :lovebunnier:

Det tycker jag också.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » sön mar 02, 2008 20:14

Jag skulle inte gå så långt som lysande, men överlag riktigt bra och miltals bättre än S1. Så långt kan jag sträcka mig. Så ja, jag gillar rejält.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » sön mar 02, 2008 20:25

Jag tycker denna säsong har varit lång bättre än S1, men ändå av ganska ojämn kvalite. Vissa avsnitt har varit riktigt tråkiga.

Men det senaste, 2x08, var väldigt bra! Ett av mina favorit avsnitt hittills.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » sön mar 02, 2008 23:18

Har tyckt alla avsnitten varit bra faktiskt, mer eller mindre så förstås, men bra. Även de avsnitten som kanske inte har bästa intrigen eller så får de ihop en rätt lyckad helhet. Tvärtemot första säsongen då jag tyckte det sällan ville stämma riktigt, trots många bra idéer.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » tor mar 06, 2008 17:26

2.09 var sämst hittills på säsongen. Jag gillar inte Gwen. Ej heller gillar jag shapeshifters, även om den här var ok. Tokiga bröllop är en sak till som sällan roar mig i tv-serier.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » tor mar 06, 2008 21:18

Tam skrev:2.09 var sämst hittills på säsongen.

I respectfully disagree. Bortsett från ett par lätt överdrivna känslopjunker i början och att alla bröllopsgäster - även om jag kan förstå varför det var bäst så - fick dricka återställare, tyckte jag om det en hel del. Ingenting av det jag var mest orolig för, att Gwen och hennes pojke skulle bryta upp för Jacks skull eller att bröllopet skulle göras ogjort och nästa vecka allt som vanligt, skedde. Nej, bra avsnitt, oväntat bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tor mar 06, 2008 21:30

Jag håller med Tam. 2.09 var hittills sämst denna säsong. Vilket inte betyder att jag ogillade det, men det var bara sämre än resten av s2. Det hade sina komiska poänger i dialogen, sånt som normalt gör att avsnitt med tråkig och oinspirerad handling känns bra ändå. Men det räckte inte till här tycker jag. Det var lite flåsigt.
Jag har jag blivit van att gråta till Torchwood, och det fick jag ju inte nu. Kanske det som fattades. ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron