Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons nov 28, 2007 21:28

Ibland måste man våga chansa och dessutom, som jag sa tidigare, tror jag Heroes befinner sig i en nästan unik position, där dom hade kunnat ta risker och ändå behållit tittare.

Och du har rätt, det är ingenting nytt, men när vi nu lever i en värld där både gamla och nya serier har vågat och vågar ta risker, finns det allt färre ursäkter för att fega ur.

Sedan finns det förstås olika nivåer av det där, man behöver inte ta de allra största riskerna, däremot måste man våga ta några risker. Tim Kring, den fjanten, han verkar vara omringad av skyddsnät.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons nov 28, 2007 21:51

Nu pratar jag till stora delar rätt allmänt om sådana här fenomen i serier så ta inte åt er allt för mycket.

Det går dra paralleller till Twin Peaks. Alla, tittare som tv-bolag, insisterade på att Lynch och Frost skulle avslöja att Laura mördades av Ni-Vet-Vem. Så de gav med sig. Då slutade folk titta för de hade fått vad de ville och först då upptäckt att det de ville kanske inte var det bästa för serien.

Nu behöver man inte vara "fuck the average viewer to hell", men att ge med sig för tittarna kan vara bra mycket värre för tittarsiffror än att gå sin egen väg. För om du gör som tittarna vill, var finns spänningen? Överraskningarna?

Kombinerat med event-tv förra veckan dö fast inte på riktigt, titta för att veta vem som ska dö den här veckan och se ifall det håller sig! är det avtrubbande. För att inte tala om att du faktiskt blir av med karaktärer som hade kanske fungerat bättre som gästinhopp längre fram.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Bajs

Inläggav lilith » ons nov 28, 2007 22:14

2.10
adolvsson skrev:Sylar lär Maya kontrollera sin kraft precis innan han, relativt oplanerat, dödar hennes bror. Vilken tajming.
Det var ju faktiskt planerat från Sylars sida. Förstår inte alls din åsikt här. Jag ser det som ett viktigt steg dessutom för att göra Maya mer intressant som karaktär, och binda henne känslomässigt till Sylar (nåt som i förlängningen gagnar Sylar-arcen tänker jag). Förstår inte vad du kan ha emot att Alejandro dog. Vad var det för dåligt berättande med det?

Död nummer två i avsnittet kändes som lite slöseri på skådespelare. Men var den godkänd av adolvsson, det är frågan. ;) Kanske är hon inte tillräckligt bra för att avrättas med Krings bollar i behåll...
Ärligt talat, adolvsson, jag tror inte denna serie nånsin skulle kunna göra dig nöjd. Det är intressant att läsa vad du skriver fast jag oftast har motsatta åsikter (eller kanske lite just därför), men att du orkar titta på nåt som du verkar så i grunden ogilla, det är...obegripligt.

När det gäller upprepningarna du räknar upp kommer jag inte ihåg en enda av dem faktiskt. Jag var väl för underhållen för att lägga märke till det kanske.

Ironiskt nog är den tama antiklimax-scen du nämner med Claire och Elle, och hela Monica-spektaklet i senaste avsnittet, de saker jag minst gillade med avsnittet (kan Monica bli mer korkad?). Om jag förstod dig rätt så gillade du dessa lite grann.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Re: Bajs

Inläggav HeY » ons nov 28, 2007 22:29

lilith skrev:2.10
Död nummer två i avsnittet kändes som lite slöseri på skådespelare. ;)


Jag håller med dig fullständigt! Varför anställa en så duktig skådespelerska för en sådan liten roll :?
Slöseri på både talang och pengar från deras sida.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons nov 28, 2007 23:21

Jag tycker som vanligt att det var ett skitbra avsnitt.

2x10
Ska se om jag kommer ihåg allt jag gillade så här en hel dag senare...
Flashback-scenen, eller flashback var det väl inte direkt etersom Hiro faktiskt teleporterade sig dit... Jag har ju länge tjatat om att få se scener från 70-talet och jag blev väldigt nöjd med denna för den kändes väl genomförd. Gillade Kaito. Att det var en annan skådespelare var mycket bra (hatar när dom i serier gör flashbacks som utspelade sig för länge sedan men karaktärerna ser inte så mycket yngre ut) och han kändes som en ung Kaito. Jag tycker det är så kul och facinerande, jag hoppas verkligen att vi får se mera sånt här, vill se alla dom karaktärerna som unga!
Vad är det för mysterium med Nathan's pappa? Det känns så kryptiskt när han nämns och på fotot vänder han sig bort så vi inte kan se honom. Har dom någonting planerat med den karaktären eller? Det enda vi vet är väl att mentalsjukdom/depression fanns i hans familj och att han tog livet av sig, något som skulle kunna vara lögner båda två.

Det med Peter och Adam gillade jag också. Ingen som reagerade på att det finns en skådespelerska som heter Victoria Pratt? Det tyckte jag var knasigt. Bra att Adam dödade henne. Vi behöver inte fler lösa karaktärer som springer runt.

Det med Sylar, Maya och Alejandro har ju varit lite tveksamt även för mig, men här tyckte jag att det var mycket bra. Verkligen när Sylar berättade om sin mamma och det, det är läskigt hur han manipulerar Maya.
Att han dödade Alejandro blev jag HELT förvånad över, jag hade inte alls förväntat mig det och vad nu Sylar och Maya ska göra har jag ingen aning om.
I början av säsongen hoppades jag att Sylar skulle kunna bli god när han hade besegrats, men efter hans sjuka beteende och dödande av den killen som dom åkte med och nu Alejandro så har jag inget hopp om det. Men hur passar han och Maya in i allt annat som händer? Allt känns mer eller mindre kopplat, utom deras storyline, så det ska bli spännande att se hur det knyts in.

Jag gillar Mohinder, jag tycker fortfarande att han är viktig.

Jag blev glad när Claire ville kalla på Haitiern (för han är min favorit). Undra vart han tagit vägen och vad han kommer göra.

Det var så uppenbart redan från att Monica frågade om varför superhjälten var maskerad att hon skulle komma att göra så själv. Vet inte vad jag tycker om att hon blev tagen dock. Om Mica skulle gå efter och rädda henne på egen hand hade det varit bra. Om han hämtar sin mamma som gör det istället så gillar jag det inte alls.
Jag tycker dock att dom ska utforska idén med superhjältar. Om en ung kille som West t.ex., upptäcker att han har en superkraft, och påverkad av media och superhjältar o.s.v. borde han inte då göra en dräkt och skapa en skapa en superhjälteidentitet? Kankse inte just han, men det är ju riktigt många personer som har superkrafter, jag tycker att det borde hända, för det skulle vara kul och intressant.
Dock kan jag väl själv svara på varför dom (skaparna, inte karaktärerna) inte gjort det, vilket jag antar är för att dom inte vill att den vanliga befolkningen ska få reda på att det verkligen finns superkrafter.

Jag gillar att dom motar Hiro och Peter mot varandra, men hur länge kommer det vara och hur länge kommer Peter tro på Adam, och mest av allt: Varför vill Adam utrota allt folk? Det känns ganska omotiverat, men det återstår att se.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons nov 28, 2007 23:33

LWes skrev:Jag tycker dock att dom ska utforska idén med superhjältar. Om en ung kille som West t.ex., upptäcker att han har en superkraft, och påverkad av media och superhjältar o.s.v. borde han inte då göra en dräkt och skapa en skapa en superhjälteidentitet? Kankse inte just han, men det är ju riktigt många personer som har superkrafter, jag tycker att det borde hända, för det skulle vara kul och intressant.


Som vanligt håller jag med dig väldigt lite (we're different, it's always interesting to read your comments though :D ) och det här håller jag med minst om. Jag vill verkligen inte att det ska inträffa. Introducera Clark Kent till serien skulle bara bli så..... fel :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 18:46

2x11
:chock: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :chock:
Nathan? Not Exactly fan favorite? Nikki not exactly fan favorite?
Om dessa två karaktärer verkligen är döda (Nathan iaf, de kan ju inte lura oss igen när det gäller honom) så måste väl du, Adolvsson, tycka att Kring har lite bollar iaf?

Nikki!! Jag måste erkänna att jag inte vill att hon ska vara död. Som jag sade innan så tycker jag om henne och hon var riktigt bra hela detta avsnittet. Shit, jag hoppas att hon kom ut ifrån huset innan det exploderade. "Smallville" om någon serie måste ju vara en serie som bevisar att explosioner inte alltid betyder död så det måste finnas något sätt för Nikki att ha kommit ut. Ah well, man hade väl kunnat ha ett ännu värre offer och Monica lever åtminståne. Men ändå, synd!

Maya lever! Jag trodde att hon skulle bli torsk i detta avsnittet, men nu verkar jag få som jag vill. Karaktären Maya utan sin tråkiga bror och förhoppningsvis på vandetta mot Sylar nästa säsong! Men om det ska bli så får hon fan skaffa en Anti-Sylar allians. Går hon upp emot honom nu är hon foolish. Jag hoppas att alla, de flesta iaf, hjältarna går upp emot Sylar nästa säsong. En riktig showdown skulle kunna bli fantastiskt bra!!

Vem var det egentligen som sköt Nathan? På Angelas telefonsamtal fick jag nästan känslan av att hon sköt sin egen son, fast under scenen så såg det ut som Noah (Bennet) när han/hon gick iväg. Spännande, spännande.

Elle vad bra som vanligt. Tuff tjej och en ganska rörande historia. Det känns som om de verkligen kan göra så otroligt mycket mer KBs roll. Underbart!! :D

Hiro lever. Suck. Jag trodde nästan att Adam skulle hugga huvudet av honom när han tog upp sitt svärd. Suck :(
Adam blev levande begrav. Jag måste medge att det var gaaanska smart, men det finns ju fortfarande chans för karaktären att komma tillbaka.

Första säsongen: Genesis
Andra säsongen: Generations
och Tredje blir då: Villians

Det ska bli intressant detta. Mitt typ 12-åriga sinne ser fram enormt mycket till nästa säsong. Är det någon som vet om det finns någon som helst chans för att nya säsongen kan börja redan efter jul om strejken slutar? Eller finns det risk för att den inte kommer förräns i höst då de ganska tydligen avslutade säsong 2? Aja, jag får väl hoppas.


Nu ska jag gå och hyperventilera lite till. Detta tycker jag var fantastiskt bra :lovebunnier: :drool:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis dec 04, 2007 20:47

Nu börjar jag titta ikapp den här fantastiska serien, och det bästa hittils var tveklöst, förutom den snygga nya bruden (spoiler 207) att Kenzei visade sig vara Adam, mina ögon gick :eek:-style

WOW, var det bästa ordet jag kunde komma upp med. WOW, alltså. WOW. PS. han var verkligen skitdålig på japanska ;)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 20:53

sp1keout skrev: han var verkligen skitdålig på japanska ;)


Men han spelade ju engelsman i serien. En icke japan som kan prata japanska, bara det är väl imponerande?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis dec 04, 2007 21:35

(spoiler 2x11) jodå, bra avsnitt!

Tyvärr kan man ju knappast lita på att Nathan är död. en dos Peter-blod kan ju fixa det... Och Sylar är tillbaka. Känns ju egentligen inte jättespännande eftersom de redan haft honom som bad guy.. Nikkis död rör mig inte precis..
Adam levande begravd var ju ett snyggt sätt att kunna plocka tillbaka honom om det behövs. :)

Elle var bra som vanligt, även om hon borde ha varit bättre på att ta hand om Sylar kanske :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » tis dec 04, 2007 23:14

208!!!!

209!!!!

Det är så bra att jag drägglar... Det är ju helt fantastiskt det här. Helt fantastiskt!!! HALLELUJAH! :chock: :lovebunnier:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis dec 04, 2007 23:19

sp1keout: Jaaaa! Och de två avsnitten du har kvar blir inte direkt sämre :lovebunnier: :popcorn:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons dec 05, 2007 19:22

HeY skrev:sp1keout: Jaaaa! Och de två avsnitten du har kvar blir inte direkt sämre :lovebunnier: :popcorn:


Oj, shit!! Mums vad gott det är att bara äta massor av Heroes!! Men varför såg jag ikapp precis när juluppehållet kom för!! Skit också! =)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » tor dec 06, 2007 17:25

2.11: Riktigt spännande tycker jag. Efter att först ha varit ganska besviken på s2 tycker jag att det har tagit sig ordentligt och ett uppehåll nu vill jag alls inte ha. Jag ville inte att Nikki och definitivt inte Nathan skulle dö när jag såg avsnittet, samtidigt som det faktiskt vore skönt om någon dog på riktigt för en gångs skull. Just nu känns det snarast som att alla är odödliga, efter de otaliga återupplivningarna. Att Mayas bror dog tidigare tyckte jag var bra, jag tyckte inte alls om den karaktären. Jag tyckte heller inte om Elle från början, men jag har ändrat mig allt eftersom och nu gillar jag henne skarpt. Någon jag däremot alltid har ogillat och förmodligen kommer fortsätta ogilla tills han dör är Sylar. Jag avskyr honom och snälla, snälla ta ihjäl honom snart.. Adam nedgrävd, sure. Låt honom ligga där och ta upp honom igen vid behov, han har åtminstone inte stulit mängder av olika krafter och borde gå att hantera.

(Det jag tycker är mest spännande i serien är vad vad Angela Petrelli och övriga från hennes generation har/hade för krafter och vad hon egentligen håller på med.)


edit:
Och ska nu folk dö, kan de inte döda Mohinder snart också?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav LWes » tor dec 06, 2007 17:48

2x11
Jag tyckte att det var skitbra att Niki exploderade. Jag blev jätteglad när jag insåg att det var på gång, och jag blev inte direkt besviken, för det där var en redig explosion. Visst, hon kan ha kommit ut på något sätt, men det skulle vara dåligt så hon är nog död.
Aj det var hemskt när Nathan blev skjuten. Jag hade inte förutspått det. Jävligt jobbigt, men det är ju bra sammtidigt. Med så många karaktärer så är det okej att döda några, men jag har verkligen gillat honom den här säsongen.
Men superbt tycker jag att det är, trots att jag är något tveksam till att Adam ligger i en kista och att Sylar fått tillbaka sina krafter. Utan sina krafter när han bara var psyko tyckte jag att han var bättre, men det är så frustrerande med en så mäktig karaktär.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor dec 06, 2007 19:14

LWes skrev:2x11
Jag tyckte att det var skitbra att Niki exploderade. Jag blev jätteglad när jag insåg att det var på gång, och jag blev inte direkt besviken, för det där var en redig explosion. Visst, hon kan ha kommit ut på något sätt, men det skulle vara dåligt så hon är nog död.


Angående karaktärens ödeär det sagt att antingen Nikki eller Nathan är död, men den andra ska fortfarande vara med i serien. Jag tror att Nikki lever så du kanske inte ska jubla än ;)
De har ju redan kört "Är Nathan död eller inte?" grejen och jag tror inte de gör det igen. Sedan är det väl lite brutalt att döda båda Micahs föräldrar? Jag tror iaf att Nikki lever.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » fre dec 07, 2007 8:07

LWes skrev:2x11
men det är så frustrerande med en så mäktig karaktär.


Min bror har en teori om att de kompenserar genom att göra karaktärerna mer korkade ju mäktigare de är. Han syftar nog mest på Peter som t.ex. vid minsta misstanke om att Adam ljuger själv kunde ha gått rakt igenom dörren och förstört viruset själv.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » fre dec 07, 2007 10:25

Tomas skrev:
LWes skrev:2x11
men det är så frustrerande med en så mäktig karaktär.


Min bror har en teori om att de kompenserar genom att göra karaktärerna mer korkade ju mäktigare de är. Han syftar nog mest på Peter som t.ex. vid minsta misstanke om att Adam ljuger själv kunde ha gått rakt igenom dörren och förstört viruset själv.


Haha, ja. Eh, duh, är nog det enda jag kan skriva. Men det är faktiskt sant. Dock så brukar de ju inte välja det logiskt smidigaste sättet i TV-serier, utan den onödiga "spännande" vägen. Men ändå... duh :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån dec 10, 2007 18:55

Jag tittade precis igenom nomineringar till Heroes på imdb och kan någon förklara för mig varför Masi Oka blev nominerad för både en Emmy och Golden Globe och vann en Saturn förra året? Är det ett skämt?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån dec 10, 2007 19:01

HeY skrev:Jag tittade precis igenom nomineringar till Heroes på imdb och kan någon förklara för mig varför Masi Oka blev nominerad för både en Emmy och Golden Globe och vann en Saturn förra året? Är det ett skämt?


Golden Globe-nomineringen måste ha gjorts på skoj medan Emmyn i sig är ett skämt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » mån dec 10, 2007 21:53

Golden Globe-nomineringen måste ju vara på skoj, de brukar ha lite mer integritet än Emmyn. Saturn är jag inte så familiar (jäkla ord, jag glömmer var och varannan dag vad ordet är på svenska :angry: ) med, men även Hayden Pennetierre tog hem priset för bästa supporter där.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån dec 10, 2007 22:36

Jag tycker att Hayden är bra. Hiro-snubben not so much.

Det finns en klubb i Göteborg som heter Saturn, den håller till på Haket i Masthugget. Den är cool. Anna gick dit ofta förut, men det är rätt många 18-åringar så vi känner oss lastgamla när vi är där. Var där. Men vi har för avsikt att besöka stället snart igen, for old times sake.

Det här hade ingen poäng, jag ville bara säga att Saturn kan vara bra. I rätt sammanhang.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sp1keout » tis dec 11, 2007 4:02

Ja, hur ska det här gå?

Nej, men seriöst... det scenariot som jag ser är att (spoiler chapter II) Sylar och de andra mycket väl kan ha en gemensam vän, för vad har han att gå runt och vara sur på och fixa mera krafter och... så vidare, jag fattar inte riktigt den där grejen liksom. The Company är betydligt intressantare, med föräldrar som svär ed om att hemligheterna inte får läcka ut, whatsoever. Peniskomplex någon? Vadå "Jag måste ha makten"! - Eller gör de detta för det greater good? Det är frågor man inte riktigt vet än - vad de tar till för handtag klappar och kyssar har vi dock märkt. MÖRDARE!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Djehuti » tis dec 11, 2007 22:01

Blev jävligt förvånad över att Nathan dog, han var ju en utav de bästa karaktärerna. Jag hade väntat mig något men... tja, snarare att HRG tagit med sig Haithian så att när Nathan skulle visa att han kunde flyga så blockerades kraften och allt blev ett fiasko. Två pistolskott hade jag inte väntat mig faktiskt.

Nu är serien jävligt bra igen dock.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav sp1keout » lör jan 05, 2008 11:05

När fortsätter den serien igen då, montro?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör jan 05, 2008 11:18

sp1keout skrev:När fortsätter den serien igen då, montro?


Nobody knows. När AMPTP har fått fram såväl huvuden som plånbok ur arslet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » lör jan 05, 2008 12:01

caffeineaddict skrev:
sp1keout skrev:När fortsätter den serien igen då, montro?


Nobody knows. När AMPTP har fått fram såväl huvuden som plånbok ur arslet.


Så den står helt på hold???

Lika med Prison Break eller?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jan 05, 2008 12:57

Ja, det gäller ju alla amerikanska, manusbaserade serier. Sen kan ju en del serier ha något eller några avsnitt kvar att visa ändå, men nya avsnitt skrivs inte och produceras därför inte heller.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » lör jan 05, 2008 12:58

Men i fallet Prison Break vill jag minnas att det finns 5 ovisade avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » lör jan 05, 2008 13:01

Ja, och t ex Smallville har ju en del avsnitt kvar också. (Smallville måste ha haft många manus på hög för de spelar fortfarande in avsnitt och har sex avsnitt kvar att visa. Varför just Smallville och inte nån annan serie?)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron