Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » lör jan 05, 2008 13:29

sp1keout skrev:
caffeineaddict skrev:
sp1keout skrev:När fortsätter den serien igen då, montro?


Nobody knows. När AMPTP har fått fram såväl huvuden som plånbok ur arslet.


Så den står helt på hold???

Lika med Prison Break eller?


Som sagt i annan tråd, lista här på hur många färdiga avsnitt varje serie har kvar att visa innan det krävs att strejken avslutas för att det ska bli något mer: http://spoilertv.blogspot.com/2007/12/w ... shows.html


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » lör jan 05, 2008 13:52

oj, det där suger... har inet varit up to date med den där strejken över huudtaget... men den verkar hålla i sig ett tag till va???
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör jan 05, 2008 13:53

sp1keout skrev:oj, det där suger... har inet varit up to date med den där strejken över huudtaget... men den verkar hålla i sig ett tag till va???


Ja, det finns ju en hel tråd här för den, men än så länge går inte mycket åt rätt håll... nu är tiden att komma ikapp med alla gamla serier man inte sett/vill se om.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » lör jan 05, 2008 13:55

caffeineaddict skrev:
sp1keout skrev:oj, det där suger... har inet varit up to date med den där strejken över huudtaget... men den verkar hålla i sig ett tag till va???


Ja, det finns ju en hel tråd här för den, men än så länge går inte mycket åt rätt håll... nu är tiden att komma ikapp med alla gamla serier man inte sett/vill se om.


Jo, det var faktiskt vad jag tänkte också... Så, jag måste säga att hur konstigt det än låter.

Hört att du ska kolla på One Piece. Pupupu :chock:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jan 05, 2008 14:52

AKS skrev:Smallville måste ha haft många manus på hög för de spelar fortfarande in avsnitt och har sex avsnitt kvar att visa. Varför just Smallville och inte nån annan serie?

Finns ett uppenbart skämt om kopplingen mellan manus kvar att filma och kvalitet, men i Smallvilles fall känns det mer som sanning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav wyndham » mån jan 14, 2008 17:25

Har köpt en heroeslåda som jag börjat titta på.

En liten fråga bara...
(spoiler (MEGAspoiler) wonderfalls) Såg jag rätt? Var det verkligen vaxlejonet som lillpojken hade bredvid sängen? Typ avsnitt fem var det tror jag.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » mån jan 14, 2008 17:27

wyndham skrev: (spoiler (MEGAspoiler) wonderfalls) Såg jag rätt?

Jajamänsan, jomenvisst, visst var det absolut det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » ons jan 16, 2008 20:58

adolvsson skrev:
wyndham skrev: (spoiler (MEGAspoiler) wonderfalls) Såg jag rätt?

Jajamänsan, jomenvisst, visst var det absolut det.

Det tackar jag för. Nu slipper jag spola tillbaka alla avsnitten på jakt efter scenen.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav LWes » sön feb 03, 2008 21:30

Jag ser fram emot nya avsnitt av Heroes, men ännu mer ser jag nästan fram emot actionfigurerna, för dom är jättecoola.
Jag vill köpa alla!

(Möjliga spoilers om man ligger EFTER i serien!!)

Series 1

Sylar
Sylar will come with a Brain, baseball Cap, Painting and Glass Shooting Hand

Hiro
Hiro comes with a Sword, messenger Bag, and a painting

Claire Bennett
Claire comes with a Wounded Head, a wounded arm and, you guessed it... a painting

Peter Petrelli
Peter gets glowing hands, a messenger bag, and surprise, surprise... a painting

Mohinder
Mohinder is also an art lover, coming with the obligatory painting, as well as a activating evolution book, and messenger bag

Series 2

Noah Bennet
Includes Handgun, Taser, Infrared Goggles, Cellphone and removable glasses

Niki / Jessica Saunders
Includes a sniper rifle, mirror and a case of money

Matt Parkman
Includes Molly Walker, Bag of Diamonds and a Handgun

Future Peter
Includes glowing hands

Mr Lindeman
Includes Flower, Handgun, Alternative Wounded Head, Painting

Series 3

Nathan Petrelli
includes Alternate Burned Head

Adam Monroe
Includes Shanti Vile, Kensei Sword and Handgun

The Haitian
Includes Windchime and Handgun

Hiro Nakamura (In Kensei Armor)
includes Kensei Sword and Removable Mask

Elle Bishop
Includes Electric hands


Se bilder (av series 1) HÄR

Jag gillar deras val av karaktärer. Serie 1 har alla dom viktigaste: Peter, Hiro, Claire, Sylar och Mohinder, och det är bra. Serie 2 fortsätter med huvudkaraktärer Niki och Matt (och Molly som tillbehör! Smart) och allas favorit Mr Bennet, en obligatorisk variant av Peter, och en överraskande Mr Linderman. Också bra. En till Peter hade man väl klarat sig utan, men man förstår ju varför dom gör så...
Serie 3 har Nathan - bra. The Haitian - Yay! Min favorit! och Elle! och Adam, också förståligt, och en Hiro... Den hade man väl också klarat sig utan, en figur av varje karaktär räcker gott och väl, men det får väl gå om dom nu måste inkludera en "sån" karaktär i varje serie. Vi lär ju se en framtids Hiro och någon Claire variant längre fram. Säkert mer Sylar också.
Hoppas att dom inte ändrar line-upen av dessa serier för dom är bra.
Det är kul att dom i tre serier av figurer ger up 13 olika karaktärer. Jag undrar om det ens finns så många olika karaktärer som Buffyfigurer!

Jag ser jättemycket fram emot dessa och nyheter om dom! Hoppas det inte tar allt för lång tid för dom att släppas!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tis sep 23, 2008 12:25

Finns det ens någon som fortfarande bryr sig om Heroes? Jag kände försiktig entusiasm inför den här tredje säsongen - det är ett tillfrisknande, har det sagts - men premiäravsnitten var verkligen fåniga (och inte på ett bra sätt heller, något serien lyckats med tidigare) och bådar inte gott för seriens framtid. Den där banala Yeats-dikten är med andra ord mest talande för själva serien.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav HeY » tis sep 23, 2008 19:21

RalfiParpa skrev:Finns det ens någon som fortfarande bryr sig om Heroes?


*räcker försiktigt upp handen*
Jag har dock inte sett premiären än - men tittarsiffrorna är ju inte vad de brukade vara. Runt 10 mil för första och 9 på andra - förra året öppnade det med nästan 17 milj. Men jag var dock inte lika besviken på säsong 2 som många andra, serien är ju inte min absoluta favorit men jäkligt spännande tycker jag visst att den är! Jag känner mig smått entusiastisk inför premiären!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis sep 23, 2008 21:51

6 minuter in i 3x01 och jag har redan räknat till två saker som får mig vilja riva mitt hår. Varför fortsätter jag titta? Antagligen är jag masochist och här finns ingen som kan smiska mig hårt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis sep 23, 2008 22:03

adolvsson skrev:6 minuter in i 3x01 och jag har redan räknat till två saker som får mig vilja riva mitt hår. Varför fortsätter jag titta? Antagligen är jag masochist och här finns ingen som kan smiska mig hårt.

vad fredrik benjusson skrev.
jag blir ju bara trött på den här serien.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tis sep 23, 2008 22:06

3x01
Loved it! :D
Det började lite halvtaskigt utfört men jag tycker snabbt att spänningen byggdes upp. Claire och Sylar - vilken visual scen :eek:
Kanske kan min gamla snooze karaktär Mohinder bli intressant nu - han har alltid varit sjukt tråkig!
Hiro suger. Som alltid. Töntig karaktär, dålig skådespelare, tråkig story. Dålig! Dålig! Dålig! Och ja, Masi Oka är en dålig skådespelare. Enda anledningen till att han blev emmynominerad är för att han är japan, vilket också är varför vissa skulle kunna påstå att han är en duktig skådespelare - han pratar ett språk de inte kan vilket döljer hans taskiga skådespeleri. Men hans kroppsspråk suger, det är inte övertygande i det han säger och han skulle knappt platsa i Days of our Lives med den "talangen". Nej, jag förstår inte poängen med honom.
BTW så ljuger Kring för oss. Han sade att antingen Nikki eller Nathan inte kommer tillbaka - båda är kvar. Visst, Nikki har en ny personlighet... men ändå. Jag tycker de kunde dödat Nathan. Två säsonger, två cliffhangers och i båda har Nathan "dött". Ska man gissa på att säsongen slutar med tredje gången gilt?

Haha, nu lät allt jättenegativt, men Heroes underhåller mig rejält faktiskt. Nu, 3x02! Eller ska jag ta ngt lättare först? Nää, jag är ju i rätt stämning nu!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tis sep 23, 2008 23:05

adolvsson skrev:6 minuter in i 3x01 och jag har redan räknat till två saker som får mig vilja riva mitt hår. Varför fortsätter jag titta? Antagligen är jag masochist och här finns ingen som kan smiska mig hårt.


(spoiler Heroes 3.01) Syftar du på det att framtids-Peter var den som sköt Nathan? Jag tyckte att det var häftigt. Nog för att jag tyckt ännu dummare saker är häftigare än så och när jag tänker på hur det fungerar berättartekniskt inser jag att det inte fungerar alls. Men ändå.

HeY skrev:
RalfiParpa skrev:Finns det ens någon som fortfarande bryr sig om Heroes?


*räcker försiktigt upp handen*
Jag har dock inte sett premiären än - men tittarsiffrorna är ju inte vad de brukade vara. Runt 10 mil för första och 9 på andra - förra året öppnade det med nästan 17 milj. Men jag var dock inte lika besviken på säsong 2 som många andra, serien är ju inte min absoluta favorit men jäkligt spännande tycker jag visst att den är! Jag känner mig smått entusiastisk inför premiären!


Tittarsiffror utövar ingen som helst inverkan på hur jag uppfattar en serie. Ibland tror jag att tittarsiffror är omvänt proportionella till en series kvalitet - ni vet ju vilken serie jag främst tänker på - men i det här fallet är det faktiskt också målande för seriens kvalitet. Jag gillade också S2 mer än många andra men kan inte säga att jag känt något behov av att se om den eller första säsongen. Nyhetens behag har lagt sig nu och när det blir dags att bedöma Heroes som en dramaserie...blir det svårt för den att hävda sig. Dock inte True Blood! Se där jag fick in något om True Bloods förträfflighet även i det här inlägget. Det är min nya grej.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » tis sep 23, 2008 23:11

RalfiParpa skrev: (spoiler Heroes 3.01) Syftar du på det att framtids-Peter var den som sköt Nathan? Jag tyckte att det var häftigt. Nog för att jag tyckt ännu dummare saker är häftigare än så och när jag tänker på hur det fungerar berättartekniskt inser jag att det inte fungerar alls. Men ändå.

Nope. Det gillade jag. Eller gillade och gillade... det var illa och alldeles för snabbt utfört, ett ogenomtänkt hafsverk, och så vidare. Fast tanken att det skulle vara Peter gillade jag. Dom två saker jag syftade på - och jag återkommer till det i ett längre (mycket längre) inlägg när avsnitt 2 är avklarat - var att dom tydligen måste ge Claire svart hår och svarta kläder för att visa vilken dålig hon blivit, och att det här gör andra säsongsavslutningen av två där dom luras att Nathan dör.

Heroes är ingen serie för nya idéer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis sep 23, 2008 23:12

Ralfiparpa
Eller kanske Claire som hotar odödlig-Peter som kan stanna tiden, teleportera och telekinesera med pistol?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tis sep 23, 2008 23:14

Heroes numera är som matte. Precis när man tror att man har förstått så kommer nästa uppgift/scen/avsnitt och så visar det sig att man inte fattat nåt alls.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav RalfiParpa » tis sep 23, 2008 23:14

adolvsson skrev:
RalfiParpa skrev: (spoiler Heroes 3.01) Syftar du på det att framtids-Peter var den som sköt Nathan? Jag tyckte att det var häftigt. Nog för att jag tyckt ännu dummare saker är häftigare än så och när jag tänker på hur det fungerar berättartekniskt inser jag att det inte fungerar alls. Men ändå.

Dom två saker jag syftade på - och jag återkommer till det i ett längre (mycket längre) inlägg när avsnitt 2 är avklarat - var att dom tydligen måste ge Claire svart hår och svarta kläder för att visa vilken dålig hon blivit


(spoiler Heroes 3.01) Självklart, det var infernaliskt. Men jag lyckades förtränga det rätt snabbt, inte sant?

EDIT Och om vi verkligen ska leta efter saker att klaga på (spoiler Heroes 3.01) kan man undra varför Peter springer i början av avsnittet? Mannen har gudalika krafter och kan transportera sig på FEMTUSEN JÄVLA SÄTT, varför skulle han överhuvudtaget springa från någon? Vill han bara bli svettig? Vad är motivationen för karaktären i den scenen?

Jag vill nämna att jag fortfarande tycker att Adrian Pasdar är en fenomenal skådespelare. Det märks verkligen i den här serien där det finns så många som är så dåliga. Han som spelar Mohinder - som för resten av sin karriär kommer kallas precis det - är sanslöst kass.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav gaspode » tis sep 23, 2008 23:43

ja det är verkligen en uppsjö usla skådespelare och dåligt motiverade scener i den här serien. Ändå fortsätter man titta. Jag vet inte varför. Det var väldigt väldigt lite i de här avsnitten som var positivt.
Skulle vara Claire som inte vill vara offer. "I heal. what kind of a lame power is that?"
Så, Nikki är inte Nikki. Ny kraft bl.a... Jaha.
Hiro är fortfarande TV-historiens mest irriterande och korkade karaktär.
Så oerhört löjligt att de inte åtminstone kunde låta bli att använda Milo i scenerna när Peter inte ser ut som Peter.
Och så oerhört typiskt Heroes. Serien har verkligen tagit fasta på att utnyttja personkulter till max. Milo säljer väl.

Avsnitten har läskigt många repliker och hela scener som bara skriker "hej tittare, så här är det".
Och slutet, med Claires mamma. "Hej tittare, du har väl inte glömt att Claires mamma kan hålla eld i handen?". Finns liksom ingen som helst motivation för karaktären att göra så där. jag blir så trött.

Jag gillade väl nya tjejen, Daphne, lite. Hon påminde om Chiana från farscape på nåt sätt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tis sep 23, 2008 23:46

RalfiParpa skrev:
Jag vill nämna att jag fortfarande tycker att Adrian Pasdar är en fenomenal skådespelare. Det märks verkligen i den här serien där det finns så många som är så dåliga. Han som spelar Mohinder - som för resten av sin karriär kommer kallas precis det - är sanslöst kass.


Masi Oka är värdelös!

Var bara tvungen att säga det igen!

gaspode skrev:Hiro är fortfarande TV-historiens mest irriterande och korkade karaktär.


Word.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis sep 23, 2008 23:51

RalfiParpa skrev:Tittarsiffror utövar ingen som helst inverkan på hur jag uppfattar en serie. Ibland tror jag att tittarsiffror är omvänt proportionella till en series kvalitet - ni vet ju vilken serie jag främst tänker på - men i det här fallet är det faktiskt också målande för seriens kvalitet. Jag gillade också S2 mer än många andra men kan inte säga att jag känt något behov av att se om den eller första säsongen. Nyhetens behag har lagt sig nu och när det blir dags att bedöma Heroes som en dramaserie...blir det svårt för den att hävda sig. Dock inte True Blood! Se där jag fick in något om True Bloods förträfflighet även i det här inlägget. Det är min nya grej.


Det gör det inte för mig heller, jag syftade mest på att om det fortsätter att gå neråt kanske serien inte får ngt riktigt slut - vilket skulle vara ganska katastrofalt i min mening.
Och nej, jag vet faktiskt inte vilken serie du syftar på. Please tell! Jag tänkte bara på personlig erfarenhet och det är Veronica Mars. Av någon anledning har jag Kristen Bell i huvudet, jag undrar var jag har sett henne idag???

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tis sep 23, 2008 23:56

HeY skrev:Och nej, jag vet faktiskt inte vilken serie du syftar på. Please tell!?


Jag tänkte infoga en länk till seriens tråd på BF för att förklara. Jag orkade inte. Den får du alltså räkna ut helt själv.

gaspode skrev:Och slutet, med Claires mamma. "Hej tittare, du har väl inte glömt att Claires mamma kan hålla eld i handen?". Finns liksom ingen som helst motivation för karaktären att göra så där. jag blir så trött.


(spoiler Heroes 3.01) Men det där tyckte jag också var häftigt. Räcker inte "gör det därför att det är häftigt" som motivation ibland för den här serien? Eld, liksom!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » ons sep 24, 2008 0:40

Tinwiel skrev:Heroes numera är som matte. Precis när man tror att man har förstått så kommer nästa uppgift/scen/avsnitt och så visar det sig att man inte fattat nåt alls.

Nja... jag tycker det enda Heroes är gemensamt med matte, är att det är ologiskt och jag tycker inte om det.

Ni undrar väl varför jag fortsätter titta. Jag är inte helt säker. Kanske finns det tillräckligt mycket att tycka om (fast nej, efter 3x01 och 02 kan jag säkert säga att det inte är så), kanske är det för att det som superhjältediggare är kul att se superkrafter in action, kanske är det samma fenomen som att inte kunna titta bort när ett tåg kraschar. Jag är inne på det sisnämnda.

Varning! Nu är det dags för alla som gillar Heroes och ogillar negativ kritik att hålla för ögonen, för här följer många rader och jag tror bara två, max tre, av dom innehåller något positivt, och inget har med manus att göra.

3x01
  • Inledningen utspelas fyra år in i framtiden med en Claire som blivit dålig flicka. Hur ser vi det? Jo, hon har färgat håret svart och bär svarta kläder. Dessutom var det sött hur hon "made piece with" dåliga saker "a long time a ago". Man kunde tro hon ska föreställa en 25-åring!
  • Och om inte jag räknar fel, har dom fejkdödat Nathan Petrelli två säsongsavslutningar nu. Eh. Hallå?
  • Sylars första repliker kunde knappast vara mer klickefyllda.
  • Fast det stämmer ju bra överrens med en majoritet av alla repliker i den här serien.
  • Stölden av formeln och vad som ledde upp till den, ännu ett bevis på att Heroes manusförfattare tillhör amerikas bekvämligaste.
  • "Now that you know, you can't be here." Så varför berätta? Han hade kunnat snacka sig ur det på något sätt, fått det fungera tillräckligt länge för att ge sig av, och låta dom andra leva konfunderade. Så varför berätta? Jag vet. Se ovanstående punkt. Jag skulle vilja påstå att Matts reaktion också tillhör bekvämligheterna.
  • Åh, gudars, dom ska väl inte göra Nathan till jesusfigur, snälla säg att dom inte ska göra Nathan till jesusfigur...
  • Efter att Claire stuckit kniven i Sylar är det tydligt vad som kommer ske, för det finns ingen chans att manusförfattarna kommer låta någon av dom dö, och det vet vi, för vi vet hur fega och uppenbara manusförfattarna här är, och vi vet att det finns en enkel matematisk formel till den här TV-serien: populär bland fansen = odödlig.
  • Rätta mig om jag har fel, men försvann inte Malcolm McDowells karaktär för att han typ dog? Det höll inte. Uppenbarligen inte impopulär.
  • Jag tror också att Bruce Boxleiters uppdykande är det första positiva inslaget i säsongsöppningen. Det tog bara 35 minuter för det plusset.
  • Fast i samma scen hon som dog i branden. Eller nej, förlåt, hon var tydligen inte tillräckligt impopulär bland fansen.
  • Alltså, frågan måste ställas; om världens undergång riskerar av formeln, varför inte bränna den?
  • Ando får krafter? Alla får krafter! Mera undergångsbilder! Mera återanvändning av gamla idéer! Hurra!
  • Mohinder injenceras. Så vad är poängen, att kraftlösa karaktärer är ointressanta? Dagssåpeklass på det här.
  • Oj. Mystisk återkommande målning. Det... jag... orkar inte...

3x02
  • Hm. Dom döda kropparna i mamma Petrellis drömmar kanske skulle kännas oroväckande om det fanns något sådant att oroa sig, men som vi vet, så länge dom är populära finns det ingen oro.
  • Alltså. Mamma Petrelli ger framtids-Peter bannor för att han sa till Claire att stanna hemma, att hon var där hon inte borde vara och därför hade en extra dålig dag. Men att sticka hemifrån var bara ett alternativ, eftersom framtids-Peter skjöt Nathan, vilket mamma Petrelli också sa var fel gjort av framtids-Peter. Det betyder att om allt haft sin gilla gång, som mamma Petrelli ville, skulle Claire ändå varit hemma och blivit skuren. Jag tycker någon som är smart som hon borde inse det, och om inte hon, så åtminstone manusförfattarna. Själv var jag tvungen att pausa och gå en runda i lägenheten av frustration efter den här scenen.
  • "You know I always said..." I vaddå, en scen i förra avsnittet? Mohinder har ett underligt begrepp om "alltid".
  • Och nu har Heroes sin egen Spider-Man. Yay? Han har också tidigt Peter Parker-arrogans. Vågar vi gissa på i en upplevelse som lär honom att med stora krafter följer stort ansvar också?
  • William Katt. Jag gillar William Katt, så att se honom här blir ett sällsynt plus.
  • Det var inte meningen att det skulle hända? Hans fel? NEJ! OM HAN STANNAT I FRAMTIDEN, DÄR HAN HÖRDE HEMMA, DÅ HADE DET HÄNT! Korkade dumme fan...
  • Är Linderman bara Nathans hjärnspöke? Bättre än att bara vara levande igen, i alla fall.
  • Jag var på väg att bli besviken över William Katts död, sedan kom jag ihåg vilken serie jag ser på.
  • Jag hade gillat om Matt faktiskt kunnat läsa sköldpaddans tankar.
  • Simple black man knows english, has modern clothing, has cell phone without service, but still thinks america is small enough for anyone to know Britney Spears. What a simple black man, ha ha!
  • Linderman, ett hjärnspöke. Sa ju det.
  • Jag tror det var meningen att jag skulle tappa hakan av sista avslöjandet. Sylar är bror till Nathan, Peter och Claire. Jaha, ja. Whatever. Bring them one. Det är den typen av aslöjandet som vid det här laget bara känns som effektsökeri. Det är inte motiverat av historien, karaktärerna, utan i första hand gjort för att tittarna ska tappa hakan. Och efter tillräckligt många malande dumheter sitter min käke stenhårt fast.

gaspode skrev:Så, Nikki är inte Nikki. Ny kraft bl.a... Jaha.

Klart Nikki är Nikki. Vänta bara, det lär inte dröja många avsnitt innan hon minns igen.

Och slutet, med Claires mamma. "Hej tittare, du har väl inte glömt att Claires mamma kan hålla eld i handen?". Finns liksom ingen som helst motivation för karaktären att göra så där. jag blir så trött.

Ord! Jag mindes inte om Claire kände till att morsan hade krafter, fast i vilket fall, vare sig det var en uppvisning av gammal kännedom eller nytt avslöjande inför dottern, var det dåligt utfört och jag undrar hur berättarmässigt motiverat det var att gå till Claires mamma för den uppgiften, i det läget.

Jag gillade väl nya tjejen, Daphne, lite.

Ja. Synd att inte kommer leda nån vart med hon heller.

RalfiParpa skrev:Jag vill nämna att jag fortfarande tycker att Adrian Pasdar är en fenomenal skådespelare.

Ja, jag älskar Pasdar, varför låter dom honom inte bara dö så han kan gå till en serie med respektfullt manus?!

Några ord om dialogen. Jag kan ha sagt det förr, men serien upprepar sig kan jag också få göra det. Dialogen. Den är fortfarande fylld av klyschor och upprepar information vi redan fått. Dialogen är det främsta beviset på att Heroes är en korkad serie som antar att publiken är lika korkad. En enda stor idiotförklaring, är vad det är. Jag måste hitta en flicka snart, en som är villig att smiska mig hårt, så jag kan få mina masochistiska behov mättade någon annanstans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons sep 24, 2008 0:55

Heroes är popcornserie!! Man ska inte tänka när man tittar, bara titta, då missar man felen :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor sep 25, 2008 20:38

Jag varken hatar eller älskar. Jag bara tittar. Ibland tycker jag det är kul, ibland himlar jag med ögonen. Särskilt engagerad är jag då inte.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » lör sep 27, 2008 20:42

Tinwiel skrev:Heroes numera är som matte. Precis när man tror att man har förstått så kommer nästa uppgift/scen/avsnitt och så visar det sig att man inte fattat nåt alls.
Nej, så är det ju inte. Matte är så att man klurar och funderar och räknar uppgifter och brister då ut i ett "Å, fan. Metal. Det är så det hänger ihop". Så har inte Heroes varit för mig ännu. Men jag har bara sett till 2.06. Men det går ju så löjligt långsamt framåt när det är typ 10 parallellhandlingar. Snark.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » lör sep 27, 2008 20:58

eriked skrev:Matte är så att man klurar och funderar och räknar uppgifter och brister då ut i ett "Å, fan. Metal. Det är så det hänger ihop".

:D , du är så fantastisk Erik.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav adolvsson » sön sep 28, 2008 1:24

HeY skrev:Heroes är popcornserie!! Man ska inte tänka när man tittar, bara titta, då missar man felen :D

Jag hade kanske eventuellt (men egentligen inte, för även substanslös underhållning måste ha vissa normer) kunnat ge dig det om det var en popcornserie, om popcorn var vad dom ville ha, men det syns, tycker jag, så oerhört tydligt att dom vill mer än så. Dom vill tas på allvar och ha djup och dom vill mer, och därför kraschar det bara hårdare, och det är en starkt bidragande orsak till varför min avskyr blir så passionerad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tis sep 30, 2008 17:01

RalfiParpa skrev:EDIT Och om vi verkligen ska leta efter saker att klaga på (spoiler Heroes 3.01) kan man undra varför Peter springer i början av avsnittet? Mannen har gudalika krafter och kan transportera sig på FEMTUSEN JÄVLA SÄTT, varför skulle han överhuvudtaget springa från någon? Vill han bara bli svettig? Vad är motivationen för karaktären i den scenen?

Du har kanske förstått det senare, men det är ju för att han vill att Peter ska följa efter honom. Så att han ostört kan byta plats med honom. När Matt kommer ikapp är det ju "fel" Peter.

Jag mådde rätt dåligt när jag såg 3.01 och 02 igår, så jag får se om tror jag. Jag är inte på långa vägar så negativ som t ex adolvsson och jag skulle väl gärna bemöte en del av klagomålen. Men som sagt, det är lite oklart just nu. Återkommer.

adolvsson skrev: jag tycker det enda Heroes är gemensamt med matte, är att det är ologiskt och jag tycker inte om det.

:D
Matte är logiskt. Heroes är det inte. Egentligen gillar jag inte alls när det hoppas omkring i tiden sådär. Allt blir så ologiskt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron