Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tis sep 30, 2008 17:05

lilith skrev:
RalfiParpa skrev:EDIT Och om vi verkligen ska leta efter saker att klaga på (spoiler Heroes 3.01) kan man undra varför Peter springer i början av avsnittet? Mannen har gudalika krafter och kan transportera sig på FEMTUSEN JÄVLA SÄTT, varför skulle han överhuvudtaget springa från någon? Vill han bara bli svettig? Vad är motivationen för karaktären i den scenen?

Du har kanske förstått det senare, men det är ju för att han vill att Peter ska följa efter honom. Så att han ostört kan byta plats med honom. När Matt kommer ikapp är det ju "fel" Peter.

Nu är jag inte säker, men menar inte Ralfiparpa precis i början av avsnittet. i framtiden?

Dock håller jag med om Matte. Om nåt är logiskt så är det matte.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » tis sep 30, 2008 17:07

gaspode skrev:Nu är jag inte säker, men menar inte Ralfiparpa precis i början av avsnittet. i framtiden?

Ähum. Som sagt, jag var lite mosig i huvudet (mer än vanligt). Minns inte alls början nu.
Nevermind Ralfi! :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » tis sep 30, 2008 17:10

lilith skrev:Jag mådde rätt dåligt när jag såg 3.01 och 02 igår, så jag får se om tror jag. Jag är inte på långa vägar så negativ som t ex adolvsson och jag skulle väl gärna bemöte en del av klagomålen. Men som sagt, det är lite oklart just nu. Återkommer.

Jag hinner nog se och skriva om avsnitt 3, då. Jag har bara sett precis början än, och det börjar lovande. Och med lovande menar jag lovande för mitt hätska ordflöde :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons okt 01, 2008 22:40

lilith skrev:
RalfiParpa skrev:EDIT Och om vi verkligen ska leta efter saker att klaga på (spoiler Heroes 3.01) kan man undra varför Peter springer i början av avsnittet? Mannen har gudalika krafter och kan transportera sig på FEMTUSEN JÄVLA SÄTT, varför skulle han överhuvudtaget springa från någon? Vill han bara bli svettig? Vad är motivationen för karaktären i den scenen?

Du har kanske förstått det senare, men det är ju för att han vill att Peter ska följa efter honom. Så att han ostört kan byta plats med honom. När Matt kommer ikapp är det ju "fel" Peter.


Vi vet ju inte vem/vilka som jagade Peter. Däremot vet vi att det finns människor, som the Hatian, som kan få krafter att sluta fungera. Om Peter blev jagad av t.ex the Hatian så kan det ju vara en förklaring - sedan vet vu ju inte heller om ngt "vapen" har utvecklats för att få krafter att sluta fungera heller. Typ att Mohinder (ha, min hjärna går naturligtvis till den tråkmånsen när det gäller science stuff) skulle ha jobbat med the Haitans DNA eller något för att framställa det. Kanske injecerar de ngt, som gör att de tillfälligt inte fungerar och kanske var Peter "påverkad".
I vilket fall skulle det också förklara varför Claire (som förmodligen jobbade med de som jagade Peter och därmed visste att hans krafter inte funkade) står med pistol. Hon har inte direkt ngt annat att slåss med och om Peter inte kan försvara sig med krafter kan man ju anta att en pistol i huvudet skulle funka - i säsong 1 påstod de ju det iaf.
Sedan när han väl teleporterar kan man ju anta att Haitian kraften var utom räckhåll, eller att whatever som påverkade Peter försvann.

Kanske ingen ordentlig substans bakom tankarna, men förklara det skulle manusförfattarna kunna - om de ville...
Jag stör mig inte sååå mycket på det. Däremot finns det annat.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre nov 07, 2008 12:37

tydligen har två showrunners blivit utkickade för att inte bara fredrik har insett att serien har tappat konceptet helt.

orkar inte leta upp källa till det, men IGN listar några intresasnta namn de tycker skulle kunna "laga" Heroes.

http://tv.ign.com/articles/927/927226p1.html
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » fre nov 07, 2008 12:48

gaspode skrev:tydligen har två showrunners blivit utkickade för att inte bara fredrik har insett att serien har tappat konceptet helt.

Hah! Tyvärr brukar inte producenternas lösning för att fixa problemet var den fungerande lösningen. Fixa var ju vad som skulle göras den här säsongen och det fortsatte bara utför. Så även om jag rent generellt inte gillar Loeb (han har gjort skitbra grejer, moderna klassiker som The Long Halloween, men det känn som det var längesen nu), är det faktiskt mycket möjligt att han var en av få där som visste vad dom höll på med, och det känns som 50/50 om sparkandet av dom två betyder räddning eller katastrof. Katastrofare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre nov 07, 2008 12:52

helt klart, vem vet om de kickade rätt personer. men att de insett att det är skit nu är positivt. Blir det sämre så är det skitsamma, för det är redan dåligt. Blir det bättre så hurra. win/not lose-situation.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » ons nov 19, 2008 2:00

Y'all seem to be hatin' on Heroes, men jag tycker bara säsongen blir bättre och bättre. 3x09 var riktigt bra och skriver av Kring själv - han borde ta tag i sin skapelse mer, kanske hade den inte tappat så mycket då.

Tydlig linje mellan sidorna i slutet. Daddy against mommy, elr snarare Daddy mot resten av sin familj - elr Sylar är ju tydligen en Petrelli också. Aja, jag gillade slutscenen iaf. Kristen Bell skulle väl inte vara med så mkt mer denna säsongen elr är det ändrat? Jag hoppas det är ändrat för hon passar in riktigt bra. Claire är än en gång en centralfigur som behöver beskyddas men jag hoppas ändå att hon kommer fortsätta med att vilja vara del av allt själv och inte bara bli beskyddad - det gör henne intressantare.
Hiro är 10 år gammal. Äntligen har vi fått det bekräftat, jag har alltid misstänkt det. Kan de döda honom nu?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör mar 28, 2009 0:21

Väldigt lite prat om Heroes S3 här i tråden, finns det någon som följer den överhuvudtaget och kan yppa några spoilerfria kommentarer? Jag tänkte se den framåt sommaren.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör mar 28, 2009 0:27

Jag ser fortfarande! Jag tycker att serien har ryckt upp sig. Den har ju sina självklara brister men som helhet tycker jag absolut att den har bättrat sig och jag är fortfarande intresserad av att följa detta. Om inte annat så är ju Bryan Fuller tillbaka ombord, och det senaste avsnittet (3x20) var hans första tillbaka och det var riktigt bra! Så personligen är jag inte så orolig kreativt sett, framför allt inte med Bryan tillbaka - det är tittarsiffrorna som gör mig orolig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör mar 28, 2009 12:52

Jag blev så jävla besviken efter avbrottet, för jag tyckte 3.14 var en trevlig vändning och tänkte att "Ja! Äntligen händer NÅGOT med lite direktion och mening!" men sen i 3.15 var det tillbaka till samma gamla jävla skräp igen. Så då slutade jag se, med baktanken att se ikapp när säsongen är slut. Vi får väl se om det faktiskt händer...

Men att Bryan Fuller är tillbaka låter ju faktiskt lovande, så det lockar mig lite mer.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons maj 13, 2009 21:11

Vissa (Tobbe, Martin, Hanna tror jag?) hade önskat en snabb spoilerlös recension av andra halvan av S3.

Och jodå. Ingenstans i närheten av så katastrofalt som första halvan (som ju mest gjorde mig arg eller sömnig om vartannat). Här finns en tydligare gemensam handling som binder allt samman och som hindrar den från att falla i den där alla-karaktärer-har-varsin-ointressant-handling-utan-mål-eller-mening-sjukan. Visst det fortfarande bitar som kräver gäspningar eller ögonrullningar, men inte mindre än två avsnitt mot slutet håller sig faktiskt (*shock* *gasp*) till en enda storyline under hela avsnittet, och man märker direkt hur mycket bättre det börjar fungera då. Man vill gärna tillskriva den här återkomsten av fokus till Bryan Fullers återkomst, men inte vet jag om det stämmer. Överlag är det iaf betydligt bättre. Och så har vi ju då en konstant strålande gästskådis som en huvudskurk vilket också drar upp saker ordentligt. Och faktiskt åtminstone en sån där rejäl gosh-wow-scen som fungerar såväl storymässigt som visuellt och som gör den rejält minnesvärd. Trots att den fokuserar på säsongens kanske minst intressanta karaktär.

Men det är fortfarande ingen lysande serie, även om de starkare bitarna här kombinerat med att den tjänar en del på sträcktittning ändå får upp den till klart godkänd nivå. Om jag ser S4 lär jag göra såhär igen och spara den och sträckse. Men jag är inte helt säker på att jag kommer göra det.

M.a.o.: definitivt en uppryckning från första halvan av säsong 3, men fortfarande ingen serie som får mig att slå ens små kullerbyttor av någonting alls.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons maj 13, 2009 22:41

Jag är med dig men än en gång tyckte jag Heroes hade en mesig säsongsavslutning. Jag hade viljat se fighten med Sylar istället för Claires öga - även om det var effektfullt på sitt sätt. Men sedan var det jag gillade mest med avsntittet Claire som flyger igenom dörren, Peter och Nathan som stirrar förskräckt på henne och hon reser sig upp som ingenting och bara skriker "GOOO!" till dem. Hon var cool. Men annars var det väldigt tamt trots twisten på slutet.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre jul 24, 2009 1:34

Bild
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Jodokast » lör aug 08, 2009 2:27

Jag gav upp en bit in på tredje säsongen när man tappade det gemensamma fokuset. Tycker det är ok att göra så men sättet de gjorde de på kom helt plötsligt och mitt i en gemensam arch vilket gjorde det otroligt rörigt och alla tidshopp och dyl. förvirrade bara. Sorry jag är totalt Lost.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav adolvsson » sön sep 06, 2009 18:54

adolvsson skrev:
lilith skrev:Jag mådde rätt dåligt när jag såg 3.01 och 02 igår, så jag får se om tror jag. Jag är inte på långa vägar så negativ som t ex adolvsson och jag skulle väl gärna bemöte en del av klagomålen. Men som sagt, det är lite oklart just nu. Återkommer.

Jag hinner nog se och skriva om avsnitt 3, då. Jag har bara sett precis början än, och det börjar lovande. Och med lovande menar jag lovande för mitt hätska ordflöde :D

Hah, är det verkligen nästan ett år sedan sist? Jag såg bara precis början då och sedan har jag samlat på mig avsnitten men inte sett mera förrän nu. För jag behövde något lättsamt och jag vet att Heroes är bra föda för mitt skrivande.

12 minuter och 34 sekunder in nu, och min vilja att slå huvudet i närmaste hårda objekt är precis lika starkt som det var för ett år sedan. Så det finns väl en trygghet i att inte mycket har förändrats.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön sep 06, 2009 21:41

Det blir bättre i andra halvan. Inte jättebra eller så, men mer sebart. Men fram till mitten på säsongen blir det tamefan bara värre om något.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön sep 06, 2009 21:49

caffeineaddict skrev:Men fram till mitten på säsongen blir det tamefan bara värre om något.

Det lovar inte gott för att jag ska klara av resan till andra halvan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön sep 06, 2009 21:53

Jag både sympatiserar med smärtan och hejar på. Annars får jag aldrig veta vilka dumheter de gör.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön sep 06, 2009 23:49

Önskar jag hade svarat på det här inlägget när det begav sig, för jag kommer knappast ihåg exakt hur jag kände då, men nu känner jag för att göra ett försök...

lilith skrev:2.10
adolvsson skrev:Sylar lär Maya kontrollera sin kraft precis innan han, relativt oplanerat, dödar hennes bror. Vilken tajming.
Det var ju faktiskt planerat från Sylars sida. Förstår inte alls din åsikt här. Jag ser det som ett viktigt steg dessutom för att göra Maya mer intressant som karaktär, och binda henne känslomässigt till Sylar (nåt som i förlängningen gagnar Sylar-arcen tänker jag). Förstår inte vad du kan ha emot att Alejandro dog. Vad var det för dåligt berättande med det?

Mitt sätt att se på saken är denna, att Heroes allt som oftast låter saker ske utan ordentligt uppbyggnad. Kanske var det vad som hände här. För jag kände inte att det var planerat, jag kände (och jag borde se om scenen för att vara säker, jag pratar på lite väl lös grund för tillfället) att det var en nästan spontan grej som klingade illa i samband det som händer tidigare med Sylars utlärande. Vare sig det var som jag trodde då när inlägget skrevs, eller om det var ett exempel på dålig uppbyggnad, är det hursom ett exempel på Heroes genomgående usla manus.

Död nummer två i avsnittet kändes som lite slöseri på skådespelare. Men var den godkänd av adolvsson, det är frågan. ;) Kanske är hon inte tillräckligt bra för att avrättas med Krings bollar i behåll...

Jag minns inte alls död nummer två längre, så efter att ha kollat upp en episodguide, kan det ha varit Victoria Pratt du menar? I så fall, nej, då gör hon inte mycket varken till eller från för nämnda bollfaktor. Det har ingenting att göra med hur bra skådespelerskan är, utan att vi pratar om en mindre karaktär som bara varit med i knappt en handfull avsnitt, som antagligen skapades för att dö där och aldrig hann göra någon starkare inverkan mer det endast historiedrivande syfte hon verkar (baserat på vad jag läste mig till, som sagt, jag minns henne knappt) ha haft.

Ärligt talat, adolvsson, jag tror inte denna serie nånsin skulle kunna göra dig nöjd. Det är intressant att läsa vad du skriver fast jag oftast har motsatta åsikter (eller kanske lite just därför), men att du orkar titta på nåt som du verkar så i grunden ogilla, det är...obegripligt.
Jag tycker också det är ganska obegripligt vid det här laget :) Men faktum är, att nu tittar jag bara för att skriva. Det är skitroligt att skriva, det här inlägget har varit ett nöje att plita ner. Hade jag inte haft forumet, eller annat utlopp för att kläcka ur mig alla dessa dumheter, hade jag antagligen aldrig tagit mig igenom säsong 2.

Och som det känns nu, är det inte säkert det är tillräckligt för att ta mig igenom säsong 3.

Och visst, Heroes får säkert kämpa hårdare för att göra mig nöjd än vissa andra serier, vilket är rätt naturligt när dom kört runt i skiten så länge nu. Då är det en längre väg upp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån sep 07, 2009 0:03

Heroes är ett rätt roligt fenomen faktiskt. Hur det började på topp, hyllades, förvandlades till flopp, försöker desperat ta sig till topp igen, misslyckas, fortsätter promota serien som "season 1 good" för att locka tillbaka, misslyckas dock fortfarande komma till topp, och nu ska de komma tillbaka med ett avsnitt som heter "Redemption" och alla skådespelare säger än en gång "it's back to how it was in season one" :D
Sedan är det också riktigt roligt hur seriens "toppskådespelare" alla verkar vilja hoppa av fiaskot, men NBC vägrar släppa på kontrakten. Jag kan inte låta bli att skratta lite åt det.

Med det sagt så underhålls jag ju fortfarande av serien, även om den inte gör mkt för mig på någon djupare nivå längre. I börjar var ju serien ändå lite "filosofisk" men det tycker jag inte den är längre. Jag tycker faktiskt det är konstigt att det är så svårt för dem att fixa till en bra säsongsarc. Jag skulle vilja yttra "hur svårt kan det vara?" när man har det här konceptet. Att de efter 3 säsonger fortsätter att återanvända storys är väldigt konstigt när de har en serie med så fria tyglar. Aja, lite nyfiken är jag väl på säsong 3, men inte alls som jag var när säsong 2 skulle börja.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » tis dec 08, 2009 17:37

oj, verkar som BF:arna har övergett Heroes?

Nåja, jag är fortfarande fast, och marathon kollade de första 10 avsnitten från säsong 4... fortfarande mkt "huh?!" känsla över handling och en massa förvirring med all tidshoppande, men jag gillar ändå karaktärerna och deras utveckling - hur mesiga de än må vara:D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav HeY » tis dec 08, 2009 18:19

Jag har inte övergett. Jag samlar och kör på maraton från och till. Jag såg t.ex de två första av säsongen när de kom. Sedan glömde jag bort och samlade en liten hög, tittade på halva den och har sedan dess inte sett igen. Jag tror jag har cirkus 5 avsnitt att se i streck, nån gång, när jag har tråkigt och tror att Heroes kan pigga upp. Rent allmänt känner jag att det nog är dags att säga hej då, men jag är den stortens person som brukar se serier jag tycker/tyckt om till slutet i hopp om att det blir bättre. Så det blir nog till att jag ser även resten säsong 4.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » ons dec 09, 2009 11:08

haha då är du som mig - trogen in till det sista. Men det känns lite frustrerande att inte veta NÄR det kommer ta slut, alltså hur många säsonger det är tänkt att det ska vara...

Men som sagt, har du klarat av s2så klarar du av resten :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » ons mar 03, 2010 16:13

hopp.. sett sista avsnittet av s4 - nu då?

Konstigt hur alla "speshul" ppl bara övergav samuel sådär utan att det behövdes större övertalning. Samt major irritationsfaktor: Claire! Hon ska ju alltid förstöra allt - dramaqueen!!! :roadkill:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Binchy » fre aug 06, 2010 23:43

Har nyss sett de sex(?) första avsnitten i serien, inklusive Piloten. Den har helt klart potential, men jag kände att jag behövde lite paus efter dessa avsnitt. Det är väldigt negativt, det mesta. Och så blev jag irriterad på att Eden var precis den spion som hon verkade vara från första sekunden man såg henne med Mohinder. Min omedelbara reaktion på henne var "Berätta inte så mycket för henne, hon frågar alldeles för mycket!".

Men jag fortsätter nog snart, har lite House-abstinens som måste tas om hand.

Vete katten om jag orkar ta mig igenom 42 sidor om Heroes... Jaja, kanske en sida i taget.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav gaspode » lör aug 07, 2010 0:36

om du redan ogillar det, sluta se! det blir bara sämre och sämre och sämre. och sen när man tror att det nåt botten blir det sämre. och då slutade jag ändå se efter två och en halv säsong eller nåt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör aug 07, 2010 7:18

Jag såg längre än gaspode. Sen blir det ännu lite sämre, sen (som bara för att jävlas) lite bättre i en kort period... och sen ännu sämre än någonsin! Jag hoppade av för sista gången i S4-öppningen. Det har aldrig hänt tidigare att jag hoppat av en serie som jag ändå sett i tre säsonger mitt i ett avsnitt utan att aldrig ångra mig eller titta tillbaka.

Jävla skräp. Ärligt talat. Ibland underhållande skräp, men fortfarande skräp. Om än med en lovande öppning. Veronica Mars-syndromet x 200.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » lör aug 07, 2010 8:27

Ajdå, det där lät ju inte så postitivt...

Med negativit menade jag att allt verkar gå åt pipsvängen, det finns liksom ingen djävlar anamma, "det här ska vi klara tillsammans"-känsla.

Nåja, jag ger det en skiva till.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav HeY » lör aug 07, 2010 14:30

Jag är med caffein och gaspode, stop while you can! Jag hoppade av efter något avsnitt i säsong 4 (I saw the lesbian kiss, then I was done :rolleyes:) och tittade inte mer - har inte sett tillbaka. Och jag såg Charmed till slutet. That should say something ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron