Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis nov 20, 2007 18:40

Åhhhh! Varför säger du så? Plugga Kalle, PLUGGA!!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tis nov 20, 2007 19:06

Nooo... jag såg Bob. :( Seriöst, jag måste blunda och gömma mig bakom täcke/kudde så fort jag ser den mannen. Han skrämmer mig från vettet.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tis nov 20, 2007 20:03

HeY skrev:Plugga Kalle, PLUGGA!!!


Nej tack, jag har pluggat nog för idag tycker jag det känns som.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis nov 20, 2007 20:28

caffeineaddict skrev:
HeY skrev:Plugga Kalle, PLUGGA!!!


Nej tack, jag har pluggat nog för idag tycker jag det känns som.


Nej! Du har ju inte skrivit klart den dära uppsatsen eller ens börjat på dumma biologi rapporten. :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis nov 20, 2007 20:31

Biologi? Jag? Surely you're mistaken.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis nov 20, 2007 20:34

Aren't you my Jessica?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » ons nov 21, 2007 0:19

Kalle, du kan ju inte skriva "Kalle" när "Kalle" redan är Kalle.

2x09 var en pärs. Så bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav lilith » ons nov 21, 2007 0:29

2.09 *iiiiiii*
*gaaaaah*
*gaaasp*
*pheew*
Ungefär så!

Jag skrek KILL HIM KILL HIM DEAD! Bob alltså. Och då skjuter jävla Mohinder. Trodde jag skulle gå av på mitten, glömde nästan gråta.

Ska det bli lite mer ordning på Hiro nu? Mer av framtids-Hiro? Och visst var det Adam som dödade pappa Hiro, som man gissade.

Här gissar man krafter, men de avslöjar allt avsnitt efter avsnitt. Skönt. Då kan jag sova om nätterna och slipper fundera ut logiska svar.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » ons nov 21, 2007 0:58

Kalle får skriva Kalle för Kalle är också Kalle och har lika rätt till Kalle som Kalle! Så det så 8)

2x09
HOLY SHIT!!! Detta kan ha varit det bästa avsnittet någonsin, eller det känns som det iaf. Jag kan inte tänka mig att Company Man var mycket bättre. De måste ligga jämsides. Shit alltså!!
Jag älskar att Victoria Pratt ska spelas av Brenda Chenowitz mamma (SFU). Hon är läskigt underbar där, jag hoppas hennes karaktär är något störd här också :D

Matt drog alltså ut Angelas hemlighet. Jag undrar om Angela dog, blev galen, eller något. Det är ju ganska logiskt att hjärnan inte klarar hur mycket som helst så om Matt tog i allt han kunde och Angela tog i allt hon kunde så är det väl troligt att något kan ha brustit. Well, we'll see. Matt börjar bli lite läskig nu iaf. Det är intressant hur hans kraft utvecklas.

Claire och Adam har alltså samma kraft. Men inte kan det farliga ha varit att han är odödlig eller? Jag ser inte vad de tycker var så jävla farligt med det. Är Claire också farlig?

Elle är en riktigt intressant karaktär, verkligen! Jag undar om hon kommer att få haitiern att ge tillbaka henne sitt minne - då kanske hon kommer att bli mindre socipatisk och mer likable. Eller hon är väldigt likable redan nu hos mig, men alltså, en snällare karaktär. KB var verkligen sjuukt snygg i detta avsnittet, hon och Hayden i samma ruta...I wouldn't complain :D

Slutet var :evil: och :eek:
Varför kunde Noah inte ha skjutit Mohinder när han hade chansen!? Damn you West! Även om även du fungerade bra i detta avsnittet.
Scenen när Noah blev skjuten var extremt snygg, allting med det (ljus, filmning, skottet, you name it!). Det var dock inte så oförutsägbart, man kunde direkt gissa att Mohinder skulle skjuta och jag gissade direkt att Noah skulle bli botad. Ska de ha honom inlåst och försöka få haitiern att göra honom till deras legosoldat nu då eller? Man vet ju aldrig vilken sida haitiern är på, det känns som om han hoppar (eller är på sin egen sida).

Det största chocken var dock att jag inte satt och vred på mig i Hiros scener. Helt otroligt förvånande! Det gäller på vilka karaktärer han spelar med. Jag skulle nog föredra om han och Ando inte blev reunited, då kommer de två gå omkring och vara supernördar igen .. vilket jag inte tål. Hoppas Hiro inte går tillbaka till gammal klädstil heller, den hör verkligen till irritationsmomentet.


Jag hyperventilerar nästan här. Känns som om jag kan fortsätta att skriva ännu mer, men nu känner jag att jag bör sluta. Men tack för mig ;)

EDIT: Jag glömde nämna en utav de roligaste/charmigaste sakerna i hela avsnittet! Noah reagerade precis likadant som Claire gjorde när han vaknade upp i slutet / hon vaknade upp på bårhuset efter sin gren. Kul länkning :D
Senast redigerad av HeY ons nov 21, 2007 1:04, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons nov 21, 2007 1:02

Ogillar ni när folk gnäller på Heroes? Huka er i bänkarna då, för här kommer jag!

2x09
Nej.

RalfiParpa skrev:Nån sa nåt om att Heroes inte är bra längre?

*räcker upp handen*

Efter ett par oväntat bra episoder tog det ett steg ner igen. Jag nekar inte till att det fanns bra scener och stunder, men jag blir så trött - och tröttare när serien faktiskt var på väg uppåt igen - på alla trötta klyschor och övertydliga repliker och denna ständiga feghet. Misstförstå mig rätt, jag älskar Glasögonmannen, han är (eller var, han har varit ojämn under S2) en av Heroes bästa karaktärer (antagligen den bästa, ja) och jag hade saknat honom. Men det fanns en sak som var värre än att döda honom och det var sista scenen. För det var väntat och uppenbart och visar återigen på Krings totala avsaknad av ballar.

Vad det skulle kunna göra gott för, är Mohinder. Som karaktär skulle det ändå kunna få honom att växa. Fast tillåt mig tvivla, antagligen lär gnällig bli ännu gnälligare.


Jag är två minuter från att dumpa serien.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons nov 21, 2007 1:08

adolvsson skrev:Jag är två minuter från att dumpa serien.


Och samtidigt hyllar du SPN? Missta mig inte, jag älskar båda, men för mig är det inget tvivel på att jag just nu gillar Heroes mer.

Aja, smaken är som baken och allt det där. Men personligen är jag glad över att Kring inte har ballar. Han får vara hur ballfri han vill. Bara det är så här bra!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons nov 21, 2007 1:20

HeY skrev:Och samtidigt hyllar du SPN?

Ja? SPN:s problem med dialogen gick över. Som du kanske minns, fanns det en tid då jag inte alls hyllade SPN. Tvärtom. Om det är ballarna du refererar till, (spoiler typ säsong 2) tog Kripke en stor chansning med andra säsongens avslutning, som faktiskt lönade sig och t o m gjorde serien bättre.

Annars är det svårt att jämföra ballfaktorn, eftersom SPN har ägnat sig mycket åt Mythology of the Week (med få återkommande karaktärer) och Heroes bara har arcdrama.

Av dom båda är Supernatural tveklöst den bästa serien nu. Så var det inte under förra TV-säsongen, så är det nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons nov 21, 2007 1:31

Ja vi ser ganska olika på båda serierna. Jag gillade SPN mycket i början men har dock kännt att det har varit lite tamt i några avsnitt. Senaste var bra dock, men de tre ovanstående var jag besviken på.

Men som du säger så är det lite svårt att jämföra de båda serierna. Jag tyckte bara det var kul att rollerna har ombytts ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons nov 21, 2007 1:32

HeY skrev:Kalle får skriva Kalle för Kalle är också Kalle och har lika rätt till Kalle som Kalle! Så det så 8)


Nej, du har fel. Jag är mer Kalle än du någonsin kommer vara. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons nov 21, 2007 1:34

Men vilken Kalle har mest balle?

...

NEJ!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons nov 21, 2007 1:35

Kalle och Mini-Kalle. Ej att förväxlas med Kalles mini-Kalle.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » ons nov 21, 2007 1:41

Pfft, jag kan väl vara mitt riktiga och långa (och mer kungliga) namn då. Karl-Johan. Det är dock mycket lättare att skriva Kalle, Karl, Johan? Hmm, dagens i-lands problem?

Jag kom iaf på en till rolig detalj om Hereos! (spoiler 2x09) What is it with Kristen Bell and unicornes? They always seem to show up :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » ons nov 21, 2007 1:52

adolvsson skrev:Men vilken Kalle har mest balle?

...

NEJ!


:drool:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons nov 21, 2007 2:43

(spoiler 2x09) Gillar inte Claire-bitarna alls den här säsongen. trist det, jag gillar ju Claire, men pojken är tråkig..
Däremot var Noah-delarna väldigt bra.
Tänkte att det var jäkligt synd att han dog iaf, kunde inte West dött istället? Men shit, de räddade honom med Claires blod!
Jag tänkte tanken först, men trodde verkligen inte att det gick att återuppväcka döda med det. yikes, that's some kraftfull skit!

Jag gillar Kristen Bells kaxiga VM-ighet. "What's your superpower? Punching bag?" Och våt Kristen Bell är extrapoäng! 8)

Matt försöker lära sig hur hans förmåga funkar! Äntligen! Badass av honom att ta reda på vem tjejen var trots Angelas vädjan. (När skall hon använda sin kraft? Hoppas det finns en bra anledning till att hon inte gjort det än.) Lite fånigt att inte låta tjejen hjälpa till att hitta Pratt-kvinnan dock.

Hirobitarna var helt okej! shock! awe!
Trodde först att han inte skulle ha vett på att kolla vem som dödade pappan, men yey!
Men.. VARFÖR sa Kaito "I never expected it to be you" när det var precis den man förväntade sig att det skulle vara? Jag tänkte på det under previouslyn, att det kändes som en sån där "replik" som bara låter häftig, men eftersom de hade med den under previouslyn tänkte jag att de hade nån tanke bakom den..


Edit:
Jag tyckte också att Angelas förklaring till varför de tyckte Adam var farlig var lite weak. Han var odödlig. so? knappast hela sanningen, och det borde Matt insett.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav RalfiParpa » ons nov 21, 2007 6:19

adolvsson skrev:För det var väntat och uppenbart och visar återigen på Krings totala avsaknad av ballar.


Jag håller på sätt och vis med. Det var en cop-out, en rätt stor och feg sådan. Det var vad jag aldrig gillade med serietidningar, när karaktärer dör förblir de helt enkelt inte döda. Förstör retroaktivt dramat som fick tårarna att strömma. Sådant har jag ingen tolerans för. Men det här är en stor och mäktig epos, när nästa karaktär dör på riktigt (2.11, gissningsvis) kommer det antagligen bli lika oceremoniellt, ovärdigt och brådstörtat som DLs död i förra avsnittet. Bennets död i 2.09 kändes för svulstig för Heroes ändå. Jag väljer att betrakta det som mer av ett dramatiskt val som rör oss närmare den där moraliska gråzonen (Mohinder mördar Bennet) som serien flirtat med så länge. Det, och att tittarna blir gnälliga om de inte får något form av dramatiskt klimax i varenda litet avsnitt. Ett av de stora kreativa hindren med att göra en kultserie på NBC är just att man ständigt måste anpassa sig efter fansens önskemål för att inte tappa tittare och bli nedlagd. Samtidigt får man inte förlora det som gör serien så unik och fascinerande, det som lockade tittarna från första början. Det här är en knepig balansgång jag tycker Kring klarar med brio. Med andra ord har han så mycket ballar hans fans tillåter honom att ha. Och som sagt, när det väl händer kommer det inte vara vackert. Jag tror att Heroes skulle funka mycket bättre om hela säsongen först spelades in och sedan visades utan uppehåll från januari till maj, à la 24.

Allt annat i avsnittet då? Jag älskade. Matt överger sin idealism för en Vic Mackeysk ändamålet helgar medlen-mentalitet; Mohinder accepterar sitt öde som mördare och försöker hitta gemensam mark med sin nya familj ("Have you killed many people?"). Moralisk gråzon var namnet.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » ons nov 21, 2007 8:53

gaspode skrev: (spoiler 2x09) Jag tänkte tanken först, men trodde verkligen inte att det gick att återuppväcka döda med det. yikes, that's some kraftfull skit!

Två saker gjorde mig övertygad, dels Claires tidiga uppvaknande vid obduktionsbordet i första säsongen, dels att jag aldrig trodde dom skulle våga döda Noah. Som sagt, jag må rådigga karaktären, men han hade i alla fall ett bra avsnitt och det hade varit ett bra sätt att gå på.

att det kändes som en sån där "replik" som bara låter häftig

Finns rätt gott om sådana i Heroes.

RalfiParpa skrev:Det var vad jag aldrig gillade med serietidningar, när karaktärer dör förblir de helt enkelt inte döda. Förstör retroaktivt dramat som fick tårarna att strömma. Sådant har jag ingen tolerans för.

Och som superhjälteserieläsare sen barnsben, har det här blivit en stor irritationsfaktor. Däremot känner jag ingen nolltolerans, en bra dödsscen kan fortfarande bli en bra dödsscen (även om det kräver mer än det gjorde förr). Mitt problem i Heroes blir som så många andra stora eller små problem. Ställda var för sig hade jag kunnat komma över det, när alla förekommer i en och samma serie (säsong/avsnitt) är det mycket svårare att ha överseende med.

Jag väljer att betrakta det som mer av ett dramatiskt val som rör oss närmare den där moraliska gråzonen (Mohinder mördar Bennet) som serien flirtat med så länge.

Vi kan hoppas och det är sånt här som gör att jag inte är beredd att lägga ner Heroes riktigt än (kalla det naivitet, ett av mina mindre smickrande personlighetsdrag). Och som jag var inne på ovan, hade jag varit mer tolerant mot Bennets uppvaknande, om det inte varit ett typiskt tecken på seriens feghet.

Ett av de stora kreativa hindren med att göra en kultserie på NBC är just att man ständigt måste anpassa sig efter fansens önskemål för att inte tappa tittare och bli nedlagd.

Det håller jag med om. Problemet är, att går man bara efter fansen kanske man vinner tittare men man förlorar i kvalitet. Rullar runt i samma gamla fotspår som gjorde att TV fick dåligt rykte till att börja med, en gång i tiden. Jag tror att det går att kombinera dom båda bitarna du pratar om, jag tror balansgången är fullt möjlig, och jag tror Heroes var i en sällsynt stark position att klara av det, med sitt high concept och budget och uppmärksamhet. Däremot håller jag inte med om att Kring klarar det. Om det sen handlar om avsaknad av talang eller bara feget är svårare att spekulera om.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » ons nov 21, 2007 15:28

RalfiParpa skrev:Men det här är en stor och mäktig epos, när nästa karaktär dör på riktigt (2.11, gissningsvis) kommer det antagligen bli lika oceremoniellt, ovärdigt och brådstörtat som DLs död i förra avsnittet. Bennets död i 2.09 kändes för svulstig för Heroes ändå. Jag väljer att betrakta det som mer av ett dramatiskt val som rör oss närmare den där moraliska gråzonen (Mohinder mördar Bennet) som serien flirtat med så länge. ------- Matt överger sin idealism för en Vic Mackeysk ändamålet helgar medlen-mentalitet; Mohinder accepterar sitt öde som mördare och försöker hitta gemensam mark med sin nya familj ("Have you killed many people?"). Moralisk gråzon var namnet.

Well said!
Att Mohinder verkligen sköt Bennet är stort drama. Möjligen lika stort som att Bennet verkligen hade dött. Därför stör det inte att han snabbt återuppstod. Det var faktiskt mest en lättnad för mig. Vi kommer antagligen att få följa familjen Bennets sorg en tid, eftersom de inte kan veta att han lever. Och sen en återförening. Stort drama igen. What's not to like?

Jag gillade verkligen Hiros scener i detta avsnitt också. Han tog ett moget beslut, gjorde tvärtemot vad man skulle väntat sig av honom och räddade inte sin pappa. Ingen återuppståndelse för honom.

Ja, den här serien rör sig definitivt i en riktning jag gillar.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav LWes » tor nov 22, 2007 1:37

Jag vill inte skriva någonting om senaste avsnittet egentligen för jag vet att jag bara kommer skriva jättemycket och sen är det helt plötsligt en halvtimme senare när jag är färdig, men jag ska försöka vara kort:
Jag gillade West i det här avsnittet, jag tycker inte att han gjorde något som man kan klaga på, och jag kan se honom vara en bra allierad i fortsättningen.
Jag trodde inte att det i tavlorna skulle hända, samtidigt som jag inte trodde att det inte inte kunda hända, för om det inte gjort det hade ju framtida framtidsvisioner inte varit så allvarliga.
Jag vill inte att Bob ska dö, jag ser honom inte som fienden, men god är han ju inte heller.
Samma sak med Noah, han är inte ond, men han är en mördare.
Jag gillar Mohinder så att se honom mitt i allt var jobbigt, men jag gillar utkomsten för den scenen. Jag blev faktiskt chockad när Noah skjöts, jag trodde inte att dom skulle våga döda hans karaktär, men det var så jävla snyggt den scenen, och tiden efter det accepterade jag hans död och tyckte att det var starkt och modigt att döda honom som är en så drivande och bra karaktär.
Så jag hade blandade känslor när det visade sig att han lever igen. Jag tror att det är bra dock, för han är ju så bra, men samtidigt har vi så många karaktärer att det inte skulle göra så mycket om en, även om det är en av dom bästa, skulle försvinna.

Det med Matt var också intressant, det är en mäktig kraft han har så han kommer nog få balansera mellan moraliskt och omoraliskt en hel del, speciellt eftersom han är en så godhjärtad person.

Jag vill inte att mohinder ska bli "ond" d.v.s. vara på fel sida utan support, men det är ändå bra och intressant med så många sidor, speciellt med Peter hos Adam.
Jag hoppas fortfarande på ett flashback-avsnitt från 70-talet, jag tror det skulle vara SJUKT bra, så vi skulle kunna få se Allas krafter som vi inte vet ännu (Angela, Kaito, Angela's man, han som var pappa till tjejen som Isaac och Peter var kära i, och hon den nya personen som Matt fick reda på)


Ser som alltid fram emot nästa avsnitt. Bästa manusbaserade serien lätt IMO.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tis nov 27, 2007 19:34

(spoiler 2.10) 138. Som Misfits-låten. Jag gillar Misfits.

Bob & Elle = palindromer. Jag gillar palindromer. Hoppas mamman heter Anna.


Håller med LWes; heroes är lätt det bästa just nu.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » tis nov 27, 2007 19:37

2x10
:eek: ............................................................... :eek:
Alejandro is dead, I'm happy, something wrong about that? Hoppas att Maya får leva, som jag sade tidigare så tror jag att hon kan bli en sådan mycket bättre karaktär utan hennes arga och olidligt tråkiga bror.

Synd att Victoria dog, jag gillar ju som sagt skådespelaren. Dock var hon inte galen här :(

Claire och Elle i samma ruta är fortfarande..... DAY-UM!!! 8)

Suresh är fortfarande en idiot. Hoppas att Sylar dödar honom. Påtala om döda, jag vågar inte hoppas, men ändå; hoppas att Peter grillar Hiro. SNÄLLA låt det ske! It won't, men snääääääääääääääääälla!!!
Okej, han har varit en aning bättre i de två-tre (?) senaste men det har inte berott på honom själv utan att han har fått bra scener med andra karaktärer. Hans röst och tonändring när han pratar får mig fortfarande att spy galla :evil:

MONICA!! KICK THERE ASSES!!


Nästa vecka (detta är en karaktärsspoiler (typ), inte spekulation: Enligt E! Kristen (Vietch?) så skulle två stycken karaktärer-not-that-popular-by-fans bli dödade. Om Alejandro var den första så antar jag att Maya är den andra, när hon sade det så visade hon nämligen ett klipp på de två tvillingarna. Men jag tycker det är för förutsägbart så jag hoppas att det inte händer.

Hur populär är förresten Suresh? Jag minns inte ifall ngn här tycker om honom men om jag utgår från att ingen här gör det så känner jag inte någon alls som skulle bry sig ifall han blev dödad. Jag hoppas han är not-popular-with-the-fans karaktär nummer två.


Iiiiiiiiiiiiieeeeeeh! Vill har nästa vecka nu!!!!
Heroes :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » tis nov 27, 2007 22:25

Viral Marketing alltså.. :D
Ni som följt Cloverfield-mysteriet på nätet.. kände kanske igen den här: screenshot från 2x10 (kolla vad hon dricker)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav gaspode » ons nov 28, 2007 3:55

Jag skippar att skriva ett negativt inlägg om allt jag inte var nöjd med i det här avsnittet, men det var en hel del.

(spoiler 2x10) skoj att Hiro körde sin "springa rakt fram och skrika"-attack igen!
jaja, den funkade ju på Sylar. kanske är den så fånig att ingen kan försvara sig mot den? Jag hatar hiro.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » ons nov 28, 2007 7:04

gaspode skrev:Jag skippar att skriva ett negativt inlägg om allt jag inte var nöjd med i det här avsnittet, men det var en hel del.

(spoiler 2x10) skoj att Hiro körde sin "springa rakt fram och skrika"-attack igen!
jaja, den funkade ju på Sylar. kanske är den så fånig att ingen kan försvara sig mot den? Jag hatar hiro.


Åh så vackert skriver! Seriöst, jag älskar att läsa såna kommentarer :lovebunny:

det roliga är att det låter ironiskt, men det är absolut inte det :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Bajs

Inläggav adolvsson » ons nov 28, 2007 21:10

gaspode skrev:Jag skippar att skriva ett negativt inlägg om allt jag inte var nöjd med i det här avsnittet, men det var en hel del.

Tur att du har mig då, jag ställer alltid upp.

Det var fan vad folk snackar om "normal", i typ tre tidiga scener på raken, ibland känns det som manusförfattaren skriver för några få karaktärer istället för åt många.

Helt apropå, och inte specifikt för det här avsnitet, det irriterar mig hur ofta och hur karaktärer använder uttrycket "I promise you".

Har ni tänkt på vilken tur karaktärerna brukar ha med tajmingen? Sylar lär Maya kontrollera sin kraft precis innan han, relativt oplanerat, dödar hennes bror. Vilken tajming. Hiro åker tillbaka till 1977 i precis samma ögonblick som Monroe ska slängas i finkan, och då väljer han och Hiros pappa och Victoria att häva ur sig precis den informationen Hiro behöver, inom bara några minuter. Vilken tajming.

Nej, förlåt. Tajming var fel ord. Lathet, menade jag. Slött. Bekvämt berättande. Fanns nog fler exempel, brukar det göra, men jag ORKAR INTE!

Tydligt uttalat ett par gånger i avsnittet, att om en sjävhelare tappar huvudet/får det avskjutet, då dör han/hon döda döden på riktigt. Antar det betyder att vi vet hur Monroe avslutar den här arcen. Bekvämt.

Att kan packa in såhär mycket bajs på 43 minuter är inget annat än imponernade.

Vad jag gillade, igen, var svarta tjejen igen, hennes embracande av superhjältegrejen är uppfriskande. Och när Claire hotade Veronica Mars var sött, en scen med potential, vilket man knappast kan säga om Claires storyline hittils i S2.


HeY skrev:Nästa vecka (detta är en karaktärsspoiler (typ), inte spekulation: Enligt E! Kristen (Vietch?) så skulle två stycken karaktärer-not-that-popular-by-fans bli dödade. Om Alejandro var den första så antar jag att Maya är den andra, när hon sade det så visade hon nämligen ett klipp på de två tvillingarna. Men jag tycker det är för förutsägbart så jag hoppas att det inte händer.

Hur populär är förresten Suresh? Jag minns inte ifall ngn här tycker om honom men om jag utgår från att ingen här gör det så känner jag inte någon alls som skulle bry sig ifall han blev dödad. Jag hoppas han är not-popular-with-the-fans karaktär nummer två.

Men föri... hur... HUR! kan det ses som en bra idé? Om man dödar karaktärer som ändå inte är populära, för att dom inte är populära, är det varken modigt eller bra historieberättande. Bara fegt och dåligt. Hur ska jag förväntas känna något inför ett dödsfall, när jag ändå vill bli av med personen ifråga? Samma sak, egentligen, när det gäller nya karaktärer som tvillingarna. Karaktärer som inte hunnit få fäste.

Naturligtvis kan det göras bra och ha sin typ av mening, men jag är ju inte exakt optimistisk när det gäller Heroes.

Om Kristens spoiler stämmer... att så totalt gå i tittarskarans ledband är nästan skrämmande. Som om dom, ni, vi, har ett koppel kring Tim Krings kulpåse och dragit omkring honom till den lossnat. Även om han uppenbarligen följer efter är det tydligen inte bra att dra för mycket i bollarna.

Or so I've heard.


Bajs.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons nov 28, 2007 21:17

Om det är vad som behöver göras för att inte tappa fler tittare, I'm on board! Det är ju ändå karaktärer som jag inte gillar. Jag ser inget fel med att ta bort dem för att inte tappa fler tittare.

Sedan är det inget nytt tycker inte jag. Jag tycker att J.J Abrams är precis lika mesig när det gäller Lost - och förmodligen många fler.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron