Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tor okt 11, 2007 22:07

snark.
väldigt få bra bitar i avsnittet.

(spoiler 2x03) Sylars bit var inte jättebra, men en av de bättre. Så grymt fult att inte plocka tillbaka originalskådisen för tjejen som var med honom dock.
Peters del är ganska ok, tills han inte öppnade lådan. Argh!
Inte ens Claires bitar lyste upp i Heroesmörkret den här gången.


Jag gilalr ju grunden till serien, men det får lov att ta fart nu och hända nåt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sp1keout » fre okt 12, 2007 18:16

Vad är det för hypocrisy med Heroes 2x04 uppe på piratebay? Strange...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » sön okt 14, 2007 22:04

sp1keout skrev:
Prison Break säsong 3 är däremot knark. Beroendeframkallande 2007.


Säg inte så!!! Har sett säsong 1 och 2 den här veckan, är helt beroende. Men nu har jag lovat min syster att jag ska följa säsong 3 med henne och titta på svenska TV3 när det går där :eek:

HUR SKA JAG KLARA DET???

Men jag kan ju iofs titta i smyg och ändå verka förvånad när jag ser det med henne...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav sp1keout » sön okt 14, 2007 23:57

Buffybot Wannabe skrev:Men jag kan ju iofs titta i smyg och ändå verka förvånad när jag ser det med henne...


Hahaha, det där känner jag igen. Jag gillar att jag gjorde så förut, fick dock ångest över att jag dissade min kompis. Vi har inte kollat mer på den serien sedan det avsnittet. Och det var ändå avsnitt 230. Bra gjort.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis okt 16, 2007 21:00

2x04
Bättre än förra veckan och jag vet precis varför!
NO FUCKING HIRO :twisted:
Jag hoppas Molly dör, that kid is so frustrating and I hate her voice. Det känns så hemskt att önska döden ur en unge, men jag ser henne som en irriterande karaktär. Om man ska ha barn i en serie ska de vara duktiga, som Shane i Weeds. När barn är jobbiga är de verkligen riktigt jobbiga i serier. Så jag hoppas detta hon gjorde dödade henne, eller åtminståne satte henne i en mer eller mindre konstant koma. Jag är inte en hemsk person, jag tycker bara att hon är jobbig.

Jag vet inte om jag har så mycket mer att säga. Jag tycker att det börjar byggas upp bra nu iaf och det känns som om karaktärenas storylines börjar flätas samman.
Senast redigerad av HeY sön okt 21, 2007 15:08, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön okt 21, 2007 1:56

2x04:

Tjejen med mardrömmarna är dålig och ganska ointressant. Blev lite intressantare på slutet kanske.
Nathan var jätteskäggig, väntade mig att han skall plocka ut Falcon-öl ur skägget.
Att Sylar ens är kvar i serien är trist, och jag gillar inte de nya han är med heller...
Claire brukade vara avsnittens höjdpunkt, men den nya killen är sjukt ospännande. Dessutom är hennes lillebror jäkligt störig nu.
Jag är dock positiv till den nya tjejen. Monica.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » sön okt 21, 2007 15:11

Nästa vecka tror jag kommer bli fruktansvärt intressant: (spoiler 2x05) Kristen Bells karaktär (Elle?) ska introduceras. Oavsett om avsnittet kommer vara bra eller dåligt kommer jag förmodligen bara sitta och le varje scen hon är med i. Me love Kristen Bell <3

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » sön okt 21, 2007 15:41

HeY skrev:Nästa vecka tror jag kommer bli fruktansvärt intressant: (spoiler 2x05) Kristen Bells karaktär (Elle?) ska introduceras. Oavsett om avsnittet kommer vara bra eller dåligt kommer jag förmodligen bara sitta och le varje scen hon är med i. Me love Kristen Bell <3


Hon är en bra skådis när hon anstränger sig men har inte gjort det på ett tag. Och om de lägger in smarta blinkningar och passningar till hennes mest kända karaktär, Veronica Mars, kommer jag vomera. Jag räknar emellertid med att Tim Kring har den goda smaken att inte göra det och har castat Kristen Bell därför att hon är en kapabel skådis och struntar i allt annat.

Hon är tydligen en regular också.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav RalfiParpa » tis okt 23, 2007 17:41

Åh, det där var grymt. Heroes, y'all!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » tis okt 23, 2007 18:55

RalfiParpa skrev:Heroes, y'all!

Det var det defintivt. Men grymt? Där skiljer sig våra åsikter åt.

Jag insåg att en av seriens stora problem, är vad som slutligen fick mig att droppa Supernatural, överflödig dialog och ett ständigt, onödigt, upprepande av information. Fast SPN var aldrig såhär förutsägbart och klyschvänligt. Jag har god lust att strunta i hjältarna och gå tillbaka till spökjägarna.

Å andra sidan är Heroes en snygg serie och det är kul att se superkrafter och (spoiler 2x05) Kristen Bells leende är fortfarande en vinnare.

Men det blir allt svårare att motivera fortsatt tittande baserat på det här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis okt 23, 2007 19:51

Sluta se, vetja! Jag har inte sett sen 2.01 och idag tog jag bort serien från myepisodes. It feels goood.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis okt 23, 2007 20:10

AKS skrev:Sluta se, vetja! Jag har inte sett sen 2.01 och idag tog jag bort serien från myepisodes. It feels goood.

I can't make it on a couple of good bits once or twice an episode! This is too much for me, Heroes, you sonofawhoreson bitch! I wish I knew how to quit you.

Jag är fortfarande naiv nog att hoppas på bättring. Fast jag har heller aldrig varit så irriterad som idag. Nej, jag kan nog inte koppla bort riktigt än, men det går snabbt utför nu.

Jag tackar dock för ditt stöd. Thankyooverymuch.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis okt 23, 2007 20:28

Ta bort från myepisodes? Jag har inte tagit bort en serie därifrån på länge även om jag slutat titta. Coloured lines pretty.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis okt 23, 2007 20:56

Nej, för mig är myepisodes bara ett sätt att hålla reda på när jag ska ladda ner vad så där vid 6.30 på morgonen då jag bara varit vaken i en kvart och inte skulle veta alls vad jag höll på med om jag inte hade avsnittslistan. Jag sätter helt enkelt de serier jag slutat se på ignore eftersom jag inte bryr mig ett dugg om dem längre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis okt 23, 2007 21:01

Du har onekligen en stor poäng, hade jag inte använt RSS-läsaren i utrorrent så hade jag nog använt myepisodes på samma sätt. (Jag använder det bland annat för att se luckor i kabelkanalernas tablåer, för det brukar betyda ny serie vars existens jag inte hade en aning om.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » tis okt 23, 2007 21:34

2.05 Kanske bästa avsnittet hittills i säsongen. Alla delar var spännande!
Och ändå var inte Claire med. Men det hann jag aldrig sakna.
Det faktum att Niki ju själv skrivit in sig på den där company-klinikengav lite mer dimension än svart/vitt gott/ont. Åtminstone i Mohinders ögon.
Vad ska Mohiner göra nu när han möter Monica? Tvinga med henne till company-kliniken?
Och vad ska Peter göra nu när Veronica Mars jagar honom? Och visst kändes hon väldigt mycket VM? Om man slått på tv:n kunde man blivit lurad i nån minut när hon var sådär detektivig.

Nu blev ni sugna att se mer va?!? Moohahaha!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » tis okt 23, 2007 21:37

Av alla frågetecknen och chockerande(?) svara rutor blev jag i varje fall sugen på att se om Batman-tvserien. How will the dynamic duo survive? Tune in tomorrow, SAME BAT-TIME, SAME BAT-CHANNEL!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » tis okt 23, 2007 21:43

Du vill titta! :popcorn:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Glorificus » tis okt 23, 2007 21:50

adolvsson skrev:Men det blir allt svårare att motivera fortsatt tittande baserat på det här.

Ja, jag ger upp nu. Kanske att jag sträckser hela säsongen när den är färdig. Men det är ett stort kanske på det.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tis okt 23, 2007 22:46

Vad alla ger upp, jag gillar Heroes. För mig måste det vara mycket sämre än så här, och då tycker jag verkligen inte att Heroes har varit dåligt. Lägre tempo i början, visst, men det ser jag som något normalt. Jaja, alla har olika smak, jag ska fortsätta titta. Det blir jag och lilith ;)
Senast redigerad av HeY tis okt 23, 2007 23:09, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » tis okt 23, 2007 23:01

2x04

Ja vad ska man säga. De där jävla syskonen, Maya och Alejandro kräks jag på. Och att de nu är ute och åker bil med Sylar är så jävla tråkigt. Spräng bilen i tusen delar så slipper vi dom alla tre!!! Att Sylar är kvar känns så trist. Kunde han inte bara ha fått dö i första säsongen? Man känner sig rätt färdig med han nu.

Nathan har rakat sig... YAY! Bästa på denna säsongen...


Tråkigt att det blev så här, får inte alls samma känsla som man hade under första säsongen. Satt faktiskt och suckade hela detta avsnittet och ville att det skulle ta slut. Kommer nog göra som Glory skrev, sluta titta nu och sen se hela säsongen. Eller fan, jag får se. Kanske ger det ett avsnitt till.
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav gaspode » tis okt 23, 2007 23:46

Klart bättre än förra veckan iaf.

(spoiler 2x05) Fortsätter att gilla Monica. ÄNTLIGEN en karaktär som har vett på att utnyttja sin kraft och försöka lära sig saker.

Gillar också att Matts förmåga kan bli mer än bara läsa tankar, för det är en rätt trist förmåga.

Håller med om att Kristen var mycket VM när hon gick omkring och detektivade sådär :)

Hiro-delarna kändes intryckta för att de måste vara med typ.
snark.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » ons okt 24, 2007 17:31

Fan vad negativa alla är. Det här är ju som att åka med på en riktigt kul åkattraktion på ett stort häftigt tivoli. Jag gillade både 2x04 och 2x05. Jag fortsätter se helt klart!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » ons okt 24, 2007 17:52

Men vi kanske inte gillar vikingaskeppet?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons okt 24, 2007 18:14

Äntligen har jag hittat svaret på varför jag inte direkt gillar Heroes; jag gillar inte åkattraktioner. ;)

Det jag har gillat med de senaste avsnitten: Nya sydstatstjejen, gillar hennes kraft, och den här veckan Elle.

Jag är väldigt besviken på David Anders roll i serien, tänkte mig honom som någon bad ass samurai och istället har vi fått en löjlig och irriterande goof och dessutom hänger han med Hiro. Snark.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons okt 24, 2007 23:17

Jag tycker att HEroes är hjättehäftiogt för det är massa persomer med superhkrafter och sånt fdär häftiogt!!!

2x05
Ja Hiro's delar kändes ganska intvingade, men det är bra för det är ett snabbt sätt attgå snabbt genom den berättelsen istället för att få sen allt han gör, så får vi det berättat.
Och att dom var tvungna att "framkalla" texten sådär och att Ando måste vänta på fortsättningen känns väldigt mycket som sommarens Days of our Lives storyline när karaktärerna fick väntade på att få gamla brev översatta, så läste dom några stycken och man fick se flashbacks från vad som hände då, sen väntade dom på att få fler brev översatta o.s.v., jag tycker att det är en ganska kul berättarteknik.
Jag skulle dock vilja att Ando hookade up med någon annan karaktär i serien så att han inte bara är Hiro's sidekick, så han kan bli någon annans sidekick istället och på så sätt en mer egen karaktär.
Just nu när Hiro är borta och mysteriet med vem som dödade Hiro's pappa är färskt, skulle han kunnat ta del av det istället.
Gillade väldigt mycket att Nathan följde med Matt. Jag älskar team-ups. och hur det visade sig att Matts pappa verkligen är en skurk, jag trodde att dom misstagit sig (det kanske vi ännu har dock...)
Jag tycker också att det är mycket kul hur Matt och Mohinder är pappor till Molly.
Spännande med vem som kan vara Kristen Bell's karaktär's pappa också... Kan det vara Mohinder's chef? Fast varför skulle han vilja döda Peter? Varför skickade någon iväg Peter dit till att börja med? Det känns väldigt ologiskt, men hoppas det finns en tanke bakom.
Jag gillar också vad dom gör med Niki, att hennes roll blivit att hon är den som vill botas, för om det finns ett påstått botemedel måste ju någon vilja ha det, och eftersom jag hatar henne så är jag glad över det, det känns logiskt, och också bra hur dom fått Mica att ändå ha en bra roll i serien, med sina kusiner. Jag blev glad när Mohinder kom till Monica, jag vill att alla ska komma samman!
Som jag sagt många gånger tidigare så är jag mycket intresserad av den äldre generationen och vad dom hade för sig på sin tid när dom upptäckte sina krafter. Dom verar ju varit mer organiserade än dom nuvarande i alla fall, med en gruppbild och allt! Hoppas att vi kommer få se flashbakcs av den tiden. Just den delen av serien känns väldigt Harry Potter tycker jag, och jag älskade den delen av Harry Potter också. Att få reda på mer och bakgrunden och om när förälldrarna var som dom nutida karaktärerna var jätteintressant.
Och lite One Piece känns det också som, med att medlemmarna på bilden kommer avslöjas en efter en, sakta men säkert precis som med shichibukai och annat i One Piece.
Vänta, var det inte just det här jag efterfrågade förra säsongen?
Det var mer en hierarki av onda karaktärer jag ville ha då, men nu känns linjerna mellan gott och ont ganska vaga. Linderman verkade ju ond ett långt tag, men jag ändrade uppfattning om honom till viss del. Sylar har ju visat en del, vad som verkar, goda sidor, men han är fortfarande sjuk i huvudet, och Matt's pappa som verkar vara ond kanske inte är det.
Ja det är mycket intressanta saker... och då har jag inte ens nämnt tavlorna som visar hur dom ska dö. Först av allt, vart kommer dom ifrån? Om Isaac målat dom, skulle han då itne nämnt dom förra säsongen någongång? Det kan väl bortförklaras med att han var hög i.o.f.s. När man fick se den på Claire's pappa, det var så bra! Fan nu ogillar jag hennes nya kille riktigt mycket. Tills dess gillade jag honom, men om han är grunden till hans död...
Jag ser fram emot att dom två ska träffas dock. Det ska bli intressant.
Jag gillar inte dom två nya karaktäernas kraft, det är så skumt. Som Niki, vad är hennes kraft egentligen? La ni märke till att Mica inte sa det när han sa att hans pappa kunde gå genom väggar och hans mamma... Jag såg fram emot att höra hur han skulle deffinera hennes kraft, men jag antar att författarna själva inte vet riktigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 25, 2007 20:12

2x05 var nog bäst hittils. Riktigt, riktigt bra!
Det konstigaste var att Claire inte var med och ändå var det så bra.
Kristen Bell var underbart härlig. Lite Veronica kanske men jag klagar inte ;)
Monica (heter väl den andra nya??) är också riktigt intressant. Hennes kraft är cool och hon är en riktigt skön karaktär.
Hiro = Snark = Shocker.... NOT!
Jag tycker att det är dags för Peter att få tillbaka sitt minne också. Även om jag tycker att hans irländare är söt så vill jag ha gamla Peter, hon kan väl följa med honom ändå - han har ju ändå ingen och hon har väl inget kvar alls att leva för nu?


Jag ser fram emot nästa avsnitt, a lot!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor okt 25, 2007 20:34

HeY skrev:hon har väl inget kvar alls att leva för nu?

Jag förstår vad du menar, men det där låter lite väl extremt!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 25, 2007 20:58

Inget kvar att förlora kanske låter bättre. Ja hennes bror är ju död och han var väl hennes enda nära och köra. Det var det jag menade ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör okt 27, 2007 17:42

Nu har jag sett ikapp de 5 första avsnitten. Fastnade efter första avsnittet. Men från och med avsnitt 3 så tycker jag det vara har blivit bättre och bättre. Nu gillar jag nog det nästan lika mycket som jag gjorde i början av säsong 1.

(spoiler 2.05) Monica är verkligen ett välkommet tillskott. Äntligen en person som känner sig frågande och fullständigt vilsen inför sin nya situation. Det är något man tappade en bit in i säsong 1. Krafterna blev för vardagliga helt enkelt och ett tappat intresse som följd. Jätteroligt med Kristen, för mig får hon vara så mycket Veronica hon bara vill.....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron