Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Garim » tis maj 01, 2007 18:13

Knäpp tråd... Men bra avsnitt. Jag tyckte det var skitbra... 2.20 alltså.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HippieSpellan » tis maj 01, 2007 18:22

2.20?=D

ja jag saknarnörden
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » tis maj 01, 2007 18:52

1x20 - Jättebra :D

Peter fick eldarmar och Sylar is, jag undrar vem som har iskraften?
I vilket fall så håller jag med om att det var alldeles för lite Claire, och varför skulle hon dö egentligen? Helt onödigt då vi ändå inte får se konsekvenserna av det!

Jag måste säga att jag avskyr Hiro mer och mer, som när Parker (heter han det, polisen?) gick in i hans huvud och han tänkte "I just wanna be a hero" med världens bäbisröst, usch (!), värsta scenen i avsnittet. Nej, ifall Ando behöver dö för att Hiro ska bli badass så säger jag "bring on the killing". Även om Ando är den enda som räddar scenerna med Hiro så är han inget speciellt. Alltså Hiro är en vuxen man för h*lvete, börja beteé sig som det :x

Men som sagt var det ett jättebra avsnitt, mycket bättre än förra veckan även om jag gillade det också. Det enda som irriterade mig var som sagt Hiro, bra slut också! Kan inte vänta tills nästa vecka :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » tis maj 01, 2007 18:55

håller med ang hiro
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » tis maj 01, 2007 18:57

Förresten, varför helade inte Claire sig själv ner Sylar sprättade upp huvudet på henne? (tog det alldeles för fort eller, peter klarade ju det) :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » tis maj 01, 2007 19:52

jag såg ut såhär under hela avsnittet :eek:

väldigt x-men-igt. i love it!

jag satt å undrade vart syler var under avsnittet med, undrade hur han blev den som blev bomben istället för peter.. och varför nathan blivit så ond. så var det nathan-sylar. det fick de ihop bra.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav HeY » tis maj 01, 2007 21:44

dansdansdans skrev:jag såg ut såhär under hela avsnittet :eek:

väldigt x-men-igt. i love it!

jag satt å undrade vart syler var under avsnittet med, undrade hur han blev den som blev bomben istället för peter.. och varför nathan blivit så ond. så var det nathan-sylar. det fick de ihop bra.


Nu var ju inte Sylar bomben men om han hade vart det: Sylar tar Shapeshift-tjejens kraft, sedan Teds kraft. Han shapeshiftar till Peter och exploderar. Då hade ju Peters syn fullbordas, men med en twist.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » ons maj 02, 2007 11:27

Heroes 1x20
Hmm. Jag är ambivalent till det här avsnitt.
Trodde först att det skulle vara ett smakprov på nästa eller näst-nästa säsong men eftersom typ hälften av alla karaktärerna dog och precis allt avslöjades får det väl duga som en alternativ framtid-story istället, trots att jag tycker att serien är för ung för en sån. Å andra sidan, som en alternativ framtid-story gjorde ju avsnittet ett förtjänstfullt jobb.
Väldigt många snygga scener, särskilt Sylar/Nathan som gav sitt tal i New York-ruinerna. Seriens första riktiga fanboy-skrik kom när Sylar och Peter konfronterades där mot slutet. Det första riktiga fanboy-bu:et kom också när vi inte fick se striden. Häftig skit.
Senast redigerad av RalfiParpa ons maj 02, 2007 15:49, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Off » ons maj 02, 2007 14:39

Ohhhh
1x20
Som det bästa av Dead Zone mixat med superkrafter. Tycker det är utmärkt att få en bild av att de inte bara kämpar för att den här explosionen inte ska ske utan att hindra all skit som händer efteråt också. När det finns fler mål än ett så blir det lättare att göra det till en långkörare utan att det känns krystat.

Sen kan man ju undra varför hjältarna alltid ska ha stora ärr i framtiden, speciellt en hjälte som har regenpowers.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » ons maj 02, 2007 14:49

Off skrev:Ohhhh
1x20
Sen kan man ju undra varför hjältarna alltid ska ha stora ärr i framtiden, speciellt en hjälte som har regenpowers.

Vi bestämde att det var för att han tyckte det såg coolt ut så han regenererade sig inte där.
Senast redigerad av gaspode ons maj 02, 2007 15:19, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » ons maj 02, 2007 15:15

Ralfiparpa: Jag lovar dig. Om detdär vart tänkt att ha spoilermarkeringar och det du skrev gäller 1:20...

då är det NÅGON som skall straffas.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons maj 02, 2007 15:21

Zaxxen: Spoilersarna var nog inte så allvarliga som de såg ut, men det var helt klart en rejäl miss att inte spoilermärka där. fixat.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » ons maj 02, 2007 15:23

DÖD åt tengil!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » ons maj 02, 2007 15:54

vår befriare? :D :D :D :D :D :D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav RalfiParpa » ons maj 02, 2007 17:03

Förlåt. Lovar att inte göra om det igen och kommer ha ångest över det här hela veckan.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » ons maj 02, 2007 21:22

Off skrev:Ohhhh
1x20
Sen kan man ju undra varför hjältarna alltid ska ha stora ärr i framtiden, speciellt en hjälte som har regenpowers.

Han var ju inte bara med om en stor explosion, han var den stora explosionen. Den skiten lär ha haft sin effekt på honom, inte konstigt om den slog ut regenereringskraften helt (kommer inte ihåg om han använde den i 1x20) eller åtminstone tillräckligt mycket för att ge honon vissa permanenta skador. Som ärret.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » ons maj 02, 2007 22:46

adolvsson skrev:
Off skrev:Ohhhh
1x20
Sen kan man ju undra varför hjältarna alltid ska ha stora ärr i framtiden, speciellt en hjälte som har regenpowers.

Han var ju inte bara med om en stor explosion, han var den stora explosionen. Den skiten lär ha haft sin effekt på honom, inte konstigt om den slog ut regenereringskraften helt (kommer inte ihåg om han använde den i 1x20) eller åtminstone tillräckligt mycket för att ge honon vissa permanenta skador. Som ärret.
Writers made a mistake. Deal. ;)

Jag hatar Parker för att han är fan svagsint. Peter är den enda riktiga hjälten bland dem. Men å andra sidan så har han det enklast för sig med.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HippieSpellan » ons maj 02, 2007 23:02

adolvsson skrev:Han var ju inte bara med om en stor explosion, han var den stora explosionen. Den skiten lär ha haft sin effekt på honom, inte konstigt om den slog ut regenereringskraften helt (kommer inte ihåg om han använde den i 1x20) eller åtminstone tillräckligt mycket för att ge honon vissa permanenta skador. Som ärret.


fast det kräver egentligen att han bara har en summa av krafter egentligen... väl. som sagt jag tror för att han tycker det är coolt, ett ärr för varje offer eller nått=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav adolvsson » tor maj 03, 2007 0:12

HippieSpellan skrev:fast det kräver egentligen att han bara har en summa av krafter egentligen... väl.

Nah. Det beror naturligtvis på hur kraften fungerar, och så noga har vi inte fått veta, men det går att hitta motsvarande exempel i serietidningsvärlden på utbrända krafter efter tillräckligt intensiv användning, oavsett om kraften är karaktärens helt egna eller i någon form - som Peters - lånad.

Yes. I am a nörd and loving it.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Ruccola » tor maj 03, 2007 0:21

gaspode skrev:
Off skrev:Ohhhh
1x20
Sen kan man ju undra varför hjältarna alltid ska ha stora ärr i framtiden, speciellt en hjälte som har regenpowers.

Vi bestämde att det var för att han tyckte det såg coolt ut så han regenererade sig inte där.


Haha, precis så tänkte jag också :D

Grymt bra avsnitt btw.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Tam » tor maj 03, 2007 6:43

1x20 var bra, ja.

Hoppas Sylar tar död på shepeshifter-tjejen snart. Sylar tycker jag väl om rätt sällan egentligen, men med all sin klyschighet är han nog den enda som kan klara av det ännu jobbigare fenomenet shapeshifting. Tänker att det skulle passa.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » tor maj 03, 2007 8:43

Tam skrev:1x20 var bra, ja.

Hoppas Sylar tar död på shepeshifter-tjejen snart. Sylar tycker jag väl om rätt sällan egentligen, men med all sin klyschighet är han nog den enda som kan klara av det ännu jobbigare fenomenet shapeshifting. Tänker att det skulle passa.


sylar har väl redan tagit död på shapeshiftern? Det är ju därför han kan shapeshifta till Nathan/presidenten.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Garim » tor maj 03, 2007 8:54

Tinwiel skrev:
Tam skrev:1x20 var bra, ja.

Hoppas Sylar tar död på shepeshifter-tjejen snart. Sylar tycker jag väl om rätt sällan egentligen, men med all sin klyschighet är han nog den enda som kan klara av det ännu jobbigare fenomenet shapeshifting. Tänker att det skulle passa.


sylar har väl redan tagit död på shapeshiftern? Det är ju därför han kan shapeshifta till Nathan/presidenten.


Nej, det hände ju 5 år in i framtiden... I nutid lever shapeshiftern.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tam » tor maj 03, 2007 9:09

Vad Garim sa.

1x20 Det står mig mycket att de alltid spelar med den där tvisten "Ha! Det var inte alls som det såg ut att vara!" Hade de visat henne byta in i Jessica-dräkt och sen gå in och lura ut Micah i 1x19 hade det inte alls varit lika störande. I 1x20 fyllde tvisten en funktion i handlingen och där var det bra. Men annars borde de lugna ner sig med det där.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » tor maj 03, 2007 9:33

Garim skrev:
Tinwiel skrev:
Tam skrev:1x20 var bra, ja.

Hoppas Sylar tar död på shepeshifter-tjejen snart. Sylar tycker jag väl om rätt sällan egentligen, men med all sin klyschighet är han nog den enda som kan klara av det ännu jobbigare fenomenet shapeshifting. Tänker att det skulle passa.


sylar har väl redan tagit död på shapeshiftern? Det är ju därför han kan shapeshifta till Nathan/presidenten.


Nej, det hände ju 5 år in i framtiden... I nutid lever shapeshiftern.


Jaha, ni menar så. Jag missförstod. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Zaxx » mån maj 07, 2007 13:22

Tinwiel skrev:Jaha, ni menar så. Jag missförstod. :)


Jag rättar.

Du är missförstådd.

I övrigt 1x20:
Alltså, varför skall de alltid ha en sånhär framtidsgrej. Ok, coolt avsnitt, men fyller det ngn egentlig funktion? Ja det gör väl det lite i detta fallet. Nu vet ju Hiro om hur det blir för vissa. Så ja....

Heroes är sjukt bra, det är en sak som är säker. Hurra Hurra Hurra!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » mån maj 07, 2007 13:35

1.20
Åhhh så bra det här var!
Jag har glömt vad som hände i 1.19, det är helt överskuggat....
Roligt att framtiden inte var så förutsägbar. Jag menar, Peter och Niki. Parker jobbar för fel sida. Jag trodde först att Hiro i framtiden egentligen var shape-shiftern. Glad att det inte var så.
Oj! Nu vill jag se allt från början, för att kolla noga vem som känner till vad. Det var oväntat att få ett helt avsnitt såhär helt i framtiden, och säkert blir det mer. Härligt att manusförfattarna bara öser på med allt vad de har. Och det är så välgjort, med stämningar och allt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Horrabin » mån maj 07, 2007 22:01

Läser ni serieavsnitten mellan varje tv-avsnitt också? Där får man ju lite mer inblick i hur/varför vissa saker är/blev som det är/blev. I senaste kapitlet "Walls" kan man t.ex. se
hur Peter och Niki möttes i framtiden (Prison Break!!). Där ser man också att Peter har sitt ärr redan då, ett år efter bomben smällde.

Alla kapitel kan man hitta på NBC:s Heroes sajt
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav noike » mån maj 07, 2007 22:12

Jag läste några i början men sedan slutade jag. Var alldeles för dålig standard på dem. Edens nummer var det som fick mig att sluta -- men det berodde på att det var en ren ripoff på ett nummer av Brian Woods DEMO.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » ons maj 09, 2007 22:34

1.21
Ok, känns lite som mellanavsnitt. Men det var kul att se Sylar "som människa". Men det var kanske sista glimten av det...
Måste säga att botemedlet till den lilla flickan ju inte kan vara Mohinders antikroppar, det borde ju vara antikroppar från flickans syskon. Ologiskt.
Tyckte det också var ologiskt att Niki kunde följa med genom väggen. Fast, å andra sidan, han (glömt vad han heter nu, MD?) kan ju ta med sig kläderna, så kanske kan ha ta med sig allt han rör vi genom materia.

Såg det här med fransk text som delvis skymde den engelska. Får nog se om det.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron