Eureka!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » ons sep 12, 2007 22:00

(spoiler 2x10) S.A.R.A.H: "I'm sorry, sheriff. It was my responsibility to keep an eye on them and I failed. Bad house!"
:D

Bibelkillen: "What if G.D was built over a hellmouth?"
Carter: "A hellmouth?!"
:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » ons sep 12, 2007 22:29

Det fanns en hel del roligheter i 2.10 dock gick det ju otroligt lätt att komma på vem som var skyldig, lite klurigt kan de väl åtminstone göra det, eller så är jag bortskämd med hur bra andra serier är på det...

Och efter det här avsnittet är det bara två avsnitt kvar av säsongen, det måste verkligen börja hända något nu med framtids-Carter, Henry osv.

En sak jag ogillade var Stark och hur han skulle få Allisons son att hela henne, hade inte det fungerat kunde det blivit trauma för resten av livet. Way to go Nathan. Störde mig rejält på det på slutet, och jag är väldigt trött på artefacten också.

Bottom line: det måste hända saker. Nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » ons sep 12, 2007 23:35

Illyria skrev:Och efter det här avsnittet är det bara två avsnitt kvar av säsongen, det måste verkligen börja hända något nu med framtids-Carter, Henry osv.

En sak jag ogillade var Stark och hur han skulle få Allisons son att hela henne, hade inte det fungerat kunde det blivit trauma för resten av livet. Way to go Nathan. Störde mig rejält på det på slutet, och jag är väldigt trött på artefacten också.

Ja, det känns som att de sjabblat bort båda de här historierna... efter första avsnittet när Henry blockerade Carters minne tänkte jag att det var en bra grund för en mörk storyline. Men sen har de inte gjort mer av det än att Carter börjar minnas mer och mer. Tråkigt. Och artefacten är jag också trött på... svårt att investera sig i en story som de inte gett oss anledning att bry oss om. Pojken har ju inte varit med nog mycket eller blivit nog av en karaktär för att man ska bry sig om honom heller.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav chanda » tor sep 13, 2007 19:11

Tänkte bara höra .Har sett reklamen på tv 6 gällande denna serige. är det som changer som Heros /lost/24 typ samman hängande avsnitt som man måste följa slaviskt för eller Mera Standa alone som Arkiv X med en röd tråd? Orkar inte med Den första changern längre, så därför dena fråga.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav noike » tor sep 13, 2007 19:19

Changer? För att citera Mandy Patinkin i filmatiseringen av en bok: "You keep using that word. I do not think it means what you think it means."

Men nej, Eureka är till större delen fristående. Småsaker hänger samman mellan avsnitten och hur karatärerna utvecklas, men det är i grunden små historier som är avslutade efter varje avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav chanda » tor sep 13, 2007 19:46

Tack ändå,det var bra att få veta.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav adolvsson » fre sep 28, 2007 13:17

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre sep 28, 2007 13:19

Hurra! De har förstått att man inte petar på min comfort-tv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre sep 28, 2007 13:40

yay!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » fre sep 28, 2007 13:47

Eureka! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HippieSpellan » ons okt 03, 2007 11:36

Eureka s01e01
Okej jag måste ha blinkat för jag fattar inte varför han stannar. eller kommer tillbaka. kan någon förklara?

Tog mig kanske sju försök för att se det avsnittet. Jag gillar konceptet hur jädra mkt som helst, crazy scientists! Men det släppte min uppmärksamhet väldigt många gånger tyvärr=( det blir nog bättre sen när jag kommer in i det.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tob » ons okt 03, 2007 13:22

HippieSpellan skrev:Eureka s01e01
Okej jag måste ha blinkat för jag fattar inte varför han stannar. eller kommer tillbaka. kan någon förklara?

Tog mig kanske sju försök för att se det avsnittet. Jag gillar konceptet hur jädra mkt som helst, crazy scientists! Men det släppte min uppmärksamhet väldigt många gånger tyvärr=( det blir nog bättre sen när jag kommer in i det.


Eller så skippar du det. För jag tyckte ungefär som du. Temat och konceptet sitter klockrent för mig. Men serien blev aldrig riktigt bra för mig och efter 5-6-7 avsnitt gav jag upp.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HippieSpellan » ons okt 03, 2007 16:05

nä jag gillar det, kanske inte superbra, men jag gillar det mer och mer.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav The Fucking Easterbunny » fre okt 05, 2007 16:41

när jag å hanna skulle se premiären (tv6) av eureka förra fredan somnade jag typ 2 minuter in på avsnittet. när jag sov drömde jag av nån skum anledning om smallvilleavsnittet jag hade sett tidigare på dan, så när jag vaknade tyo 40 minuter in i programmet trodde jag att alla från smallville va me i eureka å gjorde grejjer jag kände igen från smallville..

"hanna, jag förstår fan ingenting av den här serien, gör du?"


öhm...
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav HippieSpellan » lör okt 06, 2007 12:11

S01e08

HAHAHAHA magnetstängslet!

jag tycker serien är supercharmig, tror mycket har att göra med att musiken är så charmig
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav adolvsson » lör okt 06, 2007 12:23

2x13
Trots att andra säsongen haft fler bottennapp än först, så har den genomgående varit mycket bättre och bäst av allt är att den slutar på en hög not. Jag känner kärlek så att jag storknar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör okt 06, 2007 13:00

Är väldigt besviken på säsong 2, speciellt hanterandet av arcen, vilket också leder till dålig karaktärsutveckling. Här krävs det ordentlig skärpning nästa säsong.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » lör okt 06, 2007 13:12

Illyria skrev:speciellt hanterandet av arcen, vilket också leder till dålig karaktärsutveckling

Wow. Det är fascinerande hur två människor kan tolka en säsong så olika. Jag gillade hur dom hanterade arcen och tyckte det var bra karaktärsutveckling. Bättre för en del än för andra, Eureka är fortfarande en serie där Freak Accident of the Week är viktigt, men absolut bättre än i första säsongen och generellt klart godkänt.

Så väldigt olika. Fascinerande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » ons aug 20, 2008 20:22

3x04
N... Nathan..? :eek: :eek:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons sep 03, 2008 1:28

3x04: Nathan!? Sjukt oväntat. Jag tyckte de kunde och borde ha gjort mycket mer av måndag-hela-veckan-grejen. Även om det har gjorts förr så är det ofta väldigt underhållande. Avsnittet var bra, bland Eurekas bästa till och med, men jag tyckte ändå de slarvade bort potential. På tal om det tyckte jag också att Nathans "död", visserligen dramatisk och stark, var ett trist sätt att avsluta kärlekstriangeln.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons sep 03, 2008 12:34

gaspode skrev:Jag tyckte de kunde och borde ha gjort mycket mer av måndag-hela-veckan-grejen.

Näääh. Mycket av vad jag älskade med avsnittet, var hur dom höll tillbaka, att det var både mer återhållsamt och mycket mörkare än sådana här avsnitt brukar vara. Därför kändes avsnittet, för mig, fräscht, trots att upplägget som du säger gjorts förr och det mer än ett par gånger.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons sep 03, 2008 22:23

(spoiler 3.01 - 3.05) Jag kände mig depp. Tänkte att ja, jag ser ikapp Eureka som alltid är så mysigt så blir jag lite gladare. Och så tar dom död på Nathan. Min favorit. Jag är förkrossad.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav gaspode » ons sep 03, 2008 22:32

The Buffster skrev: (spoiler 3.01 - 3.05) Jag kände mig depp. Tänkte att ja, jag ser ikapp Eureka som alltid är så mysigt så blir jag lite gladare. Och så tar dom död på Nathan. Min favorit. Jag är förkrossad.

Jag tänkte faktiskt på dig när jag såg avsnittet. Hur kan de göra så mot dig! bastards.
:monsterhug:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor sep 04, 2008 1:02

3x05
De kommer inte ha kvar Nathan på nåt sätt med hjälp av halsbandet då? Det verkade ju bara vara förinspelade meddelanden, men han sa också "imprinted with a small part of myself" typ.
lite roligt: "save fargo, save the town" :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » ons apr 22, 2009 21:58

Sen i söndags har jag ägnat mig åt att maraton-titta på Eureka. Tvingades ta en paus idag då jag ansåg mig vara frisk nog att gå till skolan åtminstone en halv dag. Tur det, så har jag några avsnitt kvar till imorgon också. Jag hade inte väntat mig att tycka om serien så mycket som jag gör, speciellt inte efter piloten som jag inte var särskilt förtjust i, men snabbt övertygades jag och min kärlek för serien växer med varje avsnitt. Jag tycker om stämningen, musiken, karaktärerna, skådespelarna, historierna, staden. Sällan tycker jag såhär mycket om så många karaktärer i en serie.

Det senaste jag såg, 3.04, krossade dock mitt hjärta. Jag var dock spoilad om att någon av antingen Nathan eller Fargo skulle dö. Jag trodde det skulle vara Fargo, men det blev Nathan och om möjligt var det ännu värre. Ajajaj, jag tyckte verkligen om karaktären Nathan.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » ons jul 29, 2009 0:02

3x10
Det störde mig ruskigt mycket hur dumma alla var i det här avsnittet. Utom Carter, men han var ju inte där.
Men de andra var oerhört korkade, för att inte förstöra handlingen. usch.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » ons jul 29, 2009 0:16

gaspode skrev:3x10
Det störde mig ruskigt mycket hur dumma alla var i det här avsnittet. Utom Carter, men han var ju inte där.
Men de andra var oerhört korkade, för att inte förstöra handlingen. usch.

Jag tyckte även Carter var rätt jäkla korkad.

Nej, det har var inget bra avsnitt, vilket jag tänkte skriva om redan för två veckors sedan men det har inte blivit av. Fanns väl för mycket att plocka på. Var ska man börja? Jag skulle vilja veta vad manusförfattarna tittade på när dom skrev, för inte fasiken var det datorskärmen i alla fall.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons jul 29, 2009 0:20

ok, carter var också rätt korkad ärligt talat. men inte på samma nivå som de andra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons jul 29, 2009 1:24

3x10 gjorde att jag funderade på varför jag kollar på Eureka alls, men 3x11 var som vanligt igen, småtrevligt och charmigt utan att riktigt ta ut några svängar. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » ons jul 29, 2009 8:38

Ja börja nu inte svamla om att hoppa av Eureka svammel-Martin. Det är fint. Inte fantastiskt, förutom kanske ibland, men fint.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron