Eureka!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » lör aug 01, 2009 14:10

3x12 var ett bra avsnitt
"Judging by it's size, it'll eat just about anything." :D :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » lör aug 01, 2009 14:20

gaspode skrev:3x12 var ett bra avsnitt

Bästa på länge, skulle jag påstå. Utan att egentligen stå ut i mängden i veckans fall eller utförande av det fungerade det bara såsom Eureka gör när det är som bäst. Förra veckan var inte 3x10-dåligt, men det var inte klassisk Eureka-form. 3x12 var klassisk form och jag älskade avsnittet lite mer bara för det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån sep 07, 2009 21:17

3x16: En jävla CLIP SHOW?!
W. T. F.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » mån sep 07, 2009 21:29

gaspode skrev:3x16: En jävla CLIP SHOW?!
W. T. F.

Ja. Jag orkade uppenbarligen inte ens kommentera besvikelsen. Vad som var bra, tyckte jag, var att klippen ändå var invävda i fallet och jag tyckte det som pågick runtomkring var ett hyggligt avsnitt, men det blev onekligen en del spolande igenom emellanåt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån sep 07, 2009 21:33

adolvsson skrev:
gaspode skrev:3x16: En jävla CLIP SHOW?!
W. T. F.

Ja. Jag orkade uppenbarligen inte ens kommentera besvikelsen. Vad som var bra, tyckte jag, var att klippen ändå var invävda i fallet och jag tyckte det som pågick runtomkring var ett hyggligt avsnitt, men det blev onekligen en del spolande igenom emellanåt.

jag orkar inte kolla. jävla skräp.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » mån sep 07, 2009 21:35

:D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » mån sep 07, 2009 21:36

Spuffy skrev::D

börja inte DU nu!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » mån sep 07, 2009 21:42

Eureka!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » mån sep 07, 2009 23:52

jag kollar på avsnittet nu ändå, och det är ju rätt okej mellan clipsen iaf.
har vi sett Fargos Zorro-grej förr, eller plockade de in Nathan bara för det?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » tis sep 08, 2009 7:16

gaspode skrev:har vi sett Fargos Zorro-grej förr, eller plockade de in Nathan bara för det?

Vi har sett den förr.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » tis sep 08, 2009 13:15

tänkte nästan det, men jag kände inte igen den. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » lör sep 12, 2009 19:03

3x17
Glad nu :D :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » tor sep 17, 2009 22:03

jag tyckte inte alls att 17 var bra, avreagerade mig just för att de har börjat slacka där borta i eureka=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav adolvsson » lör sep 19, 2009 9:58

3x18
Eureka! Jag... jag... wow. Inte för en enskild stor händelse eller för att det var unikt omvälvande, utan för att det var en återkomst av tidigare kvalitet, en återkomst till vad som fick mig falla för Eureka till att börja med. Jag skrattade och jag oroade mig, jag kände för karaktärerna som jag antagligen inte gjort sen första eller andra säsongen, jag älskade humorn, speciellt den där som ligger i detaljerna, hur spelarna levererar sina egentligen obetydliga repliker och alla visual gags. Jag älskade att trots att dom återigen använde ett par gamla trötta plottar och att vägen till lösningen av veckans fall emellanåt var lite väl enkel, trots det brydde jag mig inte för karaktärerna och humorn och dramat fungerade precis lika bra som det gjorde förut, och i vissa fall ännu bättre.

Sometimes change is good, sa Carter, och det kändes som det kom från Jamie Paglias eget hjärta. Som om han insett att serien kanske inte varit vad den en gång var och att nu behöver saker fräschas upp. Jag kommer sakna Zoe, men att fästa koncentrationen ordentligt på färre återkommande karaktärer kan vara en bra sak. Jag tyckte det var osedvanligt trist att Tess skulle försvinna, och den gamla plottdevisen med jobb på annan ort var vad som kändes extra tröttsamt först, men dels kom det direkt ut en hel del bra drama ur det (hur Carter hanterade det tillsammans med allt annat den dagen, bråket mellan han och Tess, och så vidare), dels hanterades det mot slutet av avsnittet skitbra. Carters accepterande kändes äkta och det faktum att det inte utmålades defintivt, och att Carter tänker följa efter kortsiktigt med potential för långsiktigt, och att det lämnades öppet gjorde slutet till den allra bästa sortens cliffhanger. Efter det här skulle jag till och med kunna acceptera att Tess lämnar serien, även om jag verkligen verkligen inte vill det, hon och Carter är perfekta ihop.

Återkomsten till forna tiders härliga känsla har varit på gång i några avsnitt och det enda jag väl verkligen har att invända emot, är att det dröjda ända tills säsongsavslutningen innan det slog in fullt ut. Fast nu är jag åtminstone riktigt ordentligt pepp inför nästa säsong. Riktigt ordentligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » sön sep 20, 2009 17:59

:D vänd på allt som ado säger så är det vad jag tycker=D Jag vet inte hur jag ska förklara det på bättre sätt, men jag tycker att säsongen, även nu på slutet är ointressant.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav adolvsson » sön jul 18, 2010 16:23

Säsong 4! Två avsnitt in, stark öppning. En sak jag inte gillade (Nej, insikten slog mig att jag verkligen inte stödjer Allison+Carter som par, de är fin-fina som nära vänner och inte mer) och en hel massa jag älskade (främst att de tar det där gamla scifi-greppet, resa bakåt i tiden leder till förändringar i nutiden, och gör något faktiskt riktigt elakt av det, att alla har det bättre (ja, med undantag för Lupos relation med Zane, men även det är något som kan förbättras med tiden) i den nya tidslinjen, samtidigt som dom likaväl som vi vet att där varken kan eller får de fortsätta leva i all evighet - plus vicesheriff Andy är på plats, hurra). Skådespelarna verkar ha roligare, serien känns fräschare, med mer på spel, än på länge.

Och jag undrar om de fått bättre budget? Annars använder de pengarna bättre. Känns det som.

Ja, jag är pepp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » mån jul 19, 2010 1:05

ja verkligen. jag gillar också att andy är tillbaka! gillar också att det är ett långvarigt problem, att de inte bara åker tillbaka på en gång i samma avsnitt, utan de verkligen säger "nä, vi får stanna här, och hålla käften om det"
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Spuffy » lör aug 21, 2010 17:49

4.06:
BUFFY :lovebunny:
"Come with me if you wanna live" :lovebunnier:
Deputy Andy + Sarah = sant! :lovebunny: :lovebunnier: :lovebunny:

Annars:
Carter/Allison/Grant... Blöhhh... Precis som adolvsson tycker jag att Allison och Carter gör sig bäst som vänner. Och kom igen, vi har redan haft triangeldramat Allison/Carter/Stark, det kan väl räcka? Låt Grant få'na!
Joe älskar jag som vanligt.
Fargo älskar jag som vanligt.
Stackars Grace. Och Henry. Men förr eller senare var det väl tvunget att komma fram. Eller kanske inte. Men stackars dem.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav adolvsson » lör aug 21, 2010 18:23

Spuffy skrev:4.06:
Annars:
Carter/Allison/Grant... Blöhhh... Precis som adolvsson tycker jag att Allison och Carter gör sig bäst som vänner. Och kom igen, vi har redan haft triangeldramat Allison/Carter/Stark, det kan väl räcka? Låt Grant få'na!

Dessutom känns den ologisk och dum. Delvis för att jag inte minns det där om att Carter i slutet av förra säsongen skulle insett att Tess inte var för honom, jag har för mig att han var helt nere i henne hela vägen och förkrossad över hennes flytt. Har jag fel? Delvis även för att Tess är med i ett avsnitt, utmålas som lyckligt med Carter, sticker iväg i flera avsnitt medans Carter flirtar med Allison som om Tess flyttat för evigt. Jag köper inte att han skulle göra så.

Detta utöver, som sagt, att A och C fortfarande inte har den kemi som krävs för en romantisk relation.


Men det sagt är det väl i stort sett den enda som verkligen stör med den här säsongen, för allt annat är av toppklass.

Joe älskar jag som vanligt.

Är det någon som fått skina i den här säsongen, så är det hon!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön aug 22, 2010 23:45

jag gillar och himlar med ögonen om vartannat när jag ser på Eureka.
Det är bra karaktärer, men själva vetenskapsgrejerna och problemen de skall lösa, samt lösningarna, de är så svamliga att jag vet inte vad jag skall säga.
(spoiler 4x06) Tycker Grant är rätt störig. Som ni skriver är det Jo man får mest ut av den här säsongen, med Henry som tvåa, en rätt bra bit efter (än så länge).
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » mån aug 23, 2010 0:40

ja, senaste avsnittet var mycke himlande, döööööööh! Lite ledsen attdeputy andy inte får vara med mer.i sin förra kropp
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » tis apr 19, 2011 16:07

Felicia Day skall vara med i Eureka, det första (?) avsnittet hon är med i heter "This one time, at Space Camp"

Egentligen är jag inte jättepepp på serien, men det här fick mig att önska att vi inte skulle behöva vänta till 11:e juli för nya avsnitt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis jul 19, 2011 23:16

"This one time, at Space Camp" kommer mot slutet av säsongen.
Eureka fortsätter att ha svaga manus men bra karaktärer.
Jag älskar dock Felicia Day och hennes karaktär var gullig, men avsnittshandlingen var inte jättebra och rätt hafsigt utförd...
nåja, charmen finns ju där.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis aug 09, 2011 17:49

http://insidetv.ew.com/2011/08/08/eureka-cancelled/

nedlagt, precis när jag började gilla det (läs: Felicia Day).
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » tis aug 09, 2011 18:12

Ja, trist. Jag såg ikapp i våras och gillar det rätt mycket nu.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HippieSpellan » mån aug 15, 2011 0:19

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » mån aug 15, 2011 0:20

Det är dock många avsnitt kvar, 6 avsnitt på den här säsongen och sen tror jag säsong 5 skall vara 13 avsnitt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » mån aug 15, 2011 0:21

´men ändå. det är min totala feelgood show. vad jag kan se på vilket humör jag än är på. sadface
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » mån aug 15, 2011 3:09

gaspode skrev:Det är dock många avsnitt kvar, 6 avsnitt på den här säsongen och sen tror jag säsong 5 skall vara 13 avsnitt.


De försöker pusha för att få ett extra (dubbel)avsnitt som serieavslutning också, läste jag, och SyFy verkade villiga.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör nov 19, 2011 2:57

Nu är jag ikapp med Eureka, jag har gillat den här säsongen massor.

Självklart är det lite fånigt fortfarande, men ibland är det fantastiskt.
Som när Carter visade bilderna han tagit och hälften var bilder när han hållt kameran åt fel håll. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron