Studio 60 on the Sunset Strip

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » mån maj 14, 2007 22:21

It's not right.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » fre maj 25, 2007 15:04

1.17 Gnnnnn! Gahhhh! Ohhhhh!

Allison Janney! I en underbar Timothy Busfield-scen.
Ville bara skriva det direkt. Nu ska jag återgå till avsnittet för jag har 30 minuter Studio 60 framför mig.

edit: Mycket Allison! Jag har skrattat och mått skitbra. Det här är helt enkelt för bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre maj 25, 2007 16:41

Hah, jag visste att jag var lite extra glad i dag av nån anledning men hade så bråttom i morse att jag inte kom ihåg varför... men NU klickade det! Nytt Studio 60! Som jag ska äta korv och dricka Guinness till!

EDIT: Ska avsnittet verkligen bara vara 36 minuter? WTF!?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre maj 25, 2007 18:10

(spoiler 1.17) Busfield/Janney. Jag kan titta på Busfield/Janney hur mycket som helst. Bästa kemin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre maj 25, 2007 23:04

caffeineaddict skrev:EDIT: Ska avsnittet verkligen bara vara 36 minuter? WTF!?

Tydligen. Någon teoriserade om att det kunde vara en budgetgrej. Skära ner där, lägga pengar på annat. Låter logiskt, antar jag.

noike skrev:Det här är helt enkelt för bra.

Too good for TV.

1x17
Äsch. Fortfarande lysande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör maj 26, 2007 20:07

1x17

adolvsson skrev:Äsch. Fortfarande lysande.


What he said.

Förlåt en som inte riktigt har hängt med i turerna, men kommer dom att sända resterade avsnitt nu?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav adolvsson » lör maj 26, 2007 20:07

Ai skrev:Förlåt en som inte riktigt har hängt med i turerna, men kommer dom att sända resterade avsnitt nu?

Ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör maj 26, 2007 20:10

adolvsson skrev:
Ai skrev:Förlåt en som inte riktigt har hängt med i turerna, men kommer dom att sända resterade avsnitt nu?

Ja.


Bra.

Fast tråkigt på samma gång. Sen är det.... nej, vill inte skriva det.... :cry:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav adolvsson » lör maj 26, 2007 20:15

Ai skrev:Fast tråkigt på samma gång. Sen är det.... nej, vill inte skriva det.... :cry:

Vi skola alla leva lyckligare, levde vi som Sanna. I förnekelse. Förnekelse är lyckans väg. Amen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör maj 26, 2007 20:22

Amen.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » lör maj 26, 2007 20:26

adolvsson skrev:
Ai skrev:Fast tråkigt på samma gång. Sen är det.... nej, vill inte skriva det.... :cry:

Vi skola alla leva lyckligare, levde vi som Sanna. I förnekelse. Förnekelse är lyckans väg. Amen.

Hon har ju tur hon, som kan överleva att begrava sig i företag- och handelsrätt i flera dagar utan luft.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » lör maj 26, 2007 20:42

noike skrev:Hon har ju tur hon, som kan överleva att begrava sig i företag- och handelsrätt i flera dagar utan luft.

IRLG! Ja, jag har tur jag som är en sjuk människa.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav adolvsson » lör maj 26, 2007 21:43

The Buffster skrev:IRLG! Ja, jag har tur jag som är en sjuk människa.

Vett och sans är överskattat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » lör maj 26, 2007 22:23

Yey!! Roligaste avsnittet hittills! (spoiler 1x17) Och det utan Withford och Perry, Fast å andra sidan Busfield/Janney i massor. åhh.

Sanna är inte överskattad.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör maj 26, 2007 22:28

eriked skrev:Sanna är inte överskattad.

Precis!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » lör maj 26, 2007 22:41

adolvsson skrev:
eriked skrev:Sanna är inte överskattad.

Precis!

Åh, Erik E-D och Fredrik Adolvsson, jag tycker om er så fruktansvärt mycket! :lovebunny: :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 4:15

1.17 The Disaster Episode känns som ett mer passande namn. Funderar på vad jag en gång ens tyckte var måttligt underhållande med den här serien, för det existerande inte i det här avsnittet. Snark.

Fundering nu när serien är nedlagd: är slutet planerat enligt det, typ att showen läggs ned?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » sön maj 27, 2007 12:17

Illyria skrev:Funderar på vad jag en gång ens tyckte var måttligt underhållande med den här serien, för det existerande inte i det här avsnittet.

(spoiler 1.17) Tja, de tre största karaktärerna kanske...

Det är faktiskt inte en helt oförståelig reaktion, även om jag inte alls håller med. Till att börja med skulle det nog inte vara hälften så kul om man inte har sett och älskat West Wing.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ai » sön maj 27, 2007 13:26

CheeseGuy skrev:
Illyria skrev:Funderar på vad jag en gång ens tyckte var måttligt underhållande med den här serien, för det existerande inte i det här avsnittet.

(spoiler 1.17) Tja, de tre största karaktärerna kanske...

Det är faktiskt inte en helt oförståelig reaktion, även om jag inte alls håller med. Till att börja med skulle det nog inte vara hälften så kul om man inte har sett och älskat West Wing.


Jag har inte följt West Wing alls och älskar den här serien och även det här avsnittet - så det är inte alls bara pga att man känner kärlek till Busfield/Janney dynamiken från WW. Dom är bra tillsammans. Det räcker gott.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 14:40

CheeseGuy skrev: (spoiler 1.17) Tja, de tre största karaktärerna kanske...

Vilken är anledningen till att Danny och Jordan inte är med? Amanda Peet var och födde barn? Matt bryr jag mig inte om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 14:43

Illyria skrev:Matt bryr jag mig inte om.

:eek: *svimmar teatraliskt*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 14:51

Ser inget bra eller underhållande med Matt. Tråkig. Irriterande. Och i kombination med Harriet är det ännu värre. De ska väl föreställa det "stora" paret i serien, men de fungerar inte alls för mig. Jag gillar Danny och Jordan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 14:53

Illyria skrev:Ser inget bra eller underhållande med Matt. Tråkig. Irriterande. Och i kombination med Harriet är det ännu värre. De ska väl föreställa det "stora" paret i serien, men de fungerar inte alls för mig. Jag gillar Danny och Jordan.

Jag håller med om att D&J har bättre parighet än M&H, fast å andra sidan har jag inte alls dom problemen med Harriet som många andra verkar ha. Sedan tycker jag det bästa paret av alla i serien är Matt och Danny, vilket kanske förklarar den chockartade smileyn något bättre :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 15:08

Danny och Matt som duo är okej, men inte mer än så, för Matt är fortfarande tråkig och irriterande. Sen vet jag inte hur mycket Sorken häller av sig själv i Matt, författare till en show, det är han som styr allt osv. Matt ska också föreställa ett komiskt geni och det faller mycket på att showen inte är rolig, inte speciellt genialt. It bugs. Dessutom att han är som ett litet barn som måste hållas efter hela tiden... Danny > Matt alla dagar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » sön maj 27, 2007 15:44

Jag som tyckte att Matt är underhållandet..

Illyria, du har fel.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav adolvsson » sön maj 27, 2007 17:58

Illyria skrev:Matt ska också föreställa ett komiskt geni och det faller mycket på att showen inte är rolig, inte speciellt genialt. It bugs.

Bugs not me. Som vi pratat om tidigare, tror jag i alla fall så det inte bara är gtalkdiskussioner med noike jag tänker på, handlar sketcher mycket om uppbyggnad och tajming, och när vi sällan eller aldrig får se en hel sketch är det inte konstigt om humorn inte går fram.

Dessutom är humor väldigt subjektivt, vilket också gör att jag köper det när dom säger att Matt är ett komiskt geni.

Dessutom är inte serien i sig en sketchshow, vilket i mina ögon betyder att dom inte behöver vara speciellt roliga, så länge dramat fungerar och det tycker jag det gör.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön maj 27, 2007 20:46

Illyria skrev:Ser inget bra eller underhållande med Matt. Tråkig. Irriterande. Och i kombination med Harriet är det ännu värre. De ska väl föreställa det "stora" paret i serien, men de fungerar inte alls för mig. Jag gillar Danny och Jordan.


Jag håller med Illyria litegrann. Inte att jag tycker att Matt är jättejättetråkig och irriterande men det är ju Danny och Jordan som är dom som man (jag) gillar, Matt och Harriet har ingen kemi och är tråkiga ihop. Nu har jag inte sett 1x17 än men tidigare har det varit så i alla fall. Han den söta skådisen (lobster guy!) och den brittiska manusförfattarinnan är fina ihop också, jag gillar dom.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » tis maj 29, 2007 19:41

eynosh skrev:Jag som tyckte att Matt är underhållandet..

Illyria, du har fel.


Matt är bäst!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav CheeseGuy » fre jun 01, 2007 18:15

(spoiler 1.18) De verkade kompensera med drama här efter förra avsnittet. Jag tyckte det var skitbra. Slutet (inte helt olikt ett visst West Wing-avsnitt) var rent otäckt.

Och Jenna Fischer! (Fast alldeles för lite.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » fre jun 01, 2007 20:02

CheeseGuy skrev: (spoiler 1.18) De verkade kompensera med drama här efter förra avsnittet. Jag tyckte det var skitbra. Slutet (inte helt olikt ett visst West Wing-avsnitt) var rent otäckt.

Och Jenna Fischer! (Fast alldeles för lite.)


X2,5.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron