The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor jan 10, 2008 23:00

(spoiler 3.12) Pam och Dwight-gråtscenen var det finaste... "Aaaaaaaaaw!" börjar bara beskriva det. :) :lovebunny:

Fantastiskt avsnitt även i övrigt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre jan 11, 2008 1:38

Nu har jag sett sträckan 3.15-3.17 som ju vissa verkar ha haft lite problem med, men jag tyckte inte riktigt det var så illa. Inte toppklass kanske, men inte dåligt heller.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre jan 11, 2008 2:06

(spoiler 3.18) Synd att Roy överreagerade så jäkla dant, jag kunde möjligen ha accepterat det fram till spegelkrossningen, men sedan när han och brorsan började slå sönder baren.... njae. Och även sista repliken, även om det onekligen bygger upp mot spännande utvecklingar. Jag gillade liksom att han faktiskt inte har varit en så hemsk kille fram tills nu, utan man har ändå kunnat förstå ganska väl hur han och Pam har kommit att vara med varandra, bara det att han inte har riktigt samma kemi med Pam som Jim har haft. Det har varit en av de saker som US har gjort väldigt mycket bättre än UK (där Dawns kille ju onekligen var ett totalt arsle).

Dwights husinspektion var en sån där sak som kändes ganska over the top (särskilt slutet med skorstenen), men ändå ledde till en hel skratt. Inte minst scenen med sonen i sovrummet. "Oh good, you're awake..."

Och jag har glömt nämna Tobys lilla Pam-crush som jag bara tycker är tokigt adorable. Jag gillar Toby överhuvudtaget, nästan till den grad att jag tycker ordentligt synd om honom varje gång Michael är så onödigt elak mot honom. Hans Amsterdam-scen i S2 nånstans var ju guld. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre jan 11, 2008 2:56

(spoiler 3.19) Ja, okej, där vann Roy tillbaka min respekt till ganska stor del och ställer frågan som vi andra (antar jag?) har ställt hela säsongen. "You're not even gonna try with the guy?" :lovebunny:

And I keep on rolling! :chock:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre jan 11, 2008 8:18

Bra jobbat, caffeine! Det är jättekul att läsa dina kommentarer och det är jättekul att en till kommer att följa serien och kommentera när den kommer tillbaka... till hösten kanske?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör jan 12, 2008 23:25

Rombat skrev:3.24-25

Pams leende i slutet. Helt underbart.


Ja. Verkligen. Herrejäklar. Looooooooooves her. :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön jan 13, 2008 20:00

(spoiler 4.04) Dwight i trappan... :cry: :lovebunny:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 20:03

caffeineaddict skrev: (spoiler 4.04) Dwight i trappan... :cry: :lovebunny:

Ja, vilken scen. Folk som inte känner för honom där är döda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön jan 13, 2008 21:37

(spoiler 4.06) Mycket tveksamt avsnitt. Jim kändes alldeles för grinig och arg över hela idéen, säger inte att jag trodde han skulle stödja den men att ändå skulle hanterat det hela med lite mer humor. Och Finer Things-klubben var bara fånig. Så nej, inte alls så bra. Bara Dwight höll klassen, "The eyes are the groin of the head".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön jan 13, 2008 22:35

Ikapp. Jag gillade faktiskt 4.08, åtminstone betydligt mer än 06 och 07 som var ganska tunna för att vara TOUS.

(spoiler 4.08) Michael/Jan-biten hanterades ju betydligt mer seriöst än vad jag hade väntat mig och jag tyckte det fungerade riktigt bra. Det gjorde att Michael kändes mer som en människa och mindre som han som sprang omkring i skogen i 07. Även om det såklart fortfarande var roligt ("That's what she said"-biten var strålande). Led verkligen med honom när han slets mellan Jan och företaget och insåg att båda utnyttjade honom skoningslöst.

Bortklippta scener från S2 och S3 nu. Och öl!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån jan 14, 2008 0:04

Har bara sett bortklippta scener från några avsnitt ännu, men...

(spoiler S2/S3, småsaker dock) ...bortsett från att flertalet naturligtvis är väldigt roliga så avslöjar dem dessutom saker om karaktärerna som hade gjort avsnitten och serien ännu bättre. Små, men ack så mysiga saker. Dwight studerar Michaels hus i 2.03 på ett sätt ytterst liknande det han studerar huset i 3.18 på. Jim och Toby har brukat sitta bredvid varandra och kommit ohyggligt väl överens och därför pratat så mycket att Michael separerade på dem (jag hade nog gillat att ha fler Toby/Jim-scener efter att ha sett dem i den scenen). Massor med mer av Michaels Toby-hat, vilket bara är underbart. Han som spelar Kevin har också en tendens att börja skratta mitt i vad jag gissar är sådana där halvimproviserade scener men som ändå vara med.

Kevin är förresten den karaktär som är heeeeeeeeelt underlägsen sin UK-motsvarighet även efter 3½ säsong. Keith!


Jag gillar Toby. Väldigt, väldigt mycket.

Och jag är nog kär i Jenna till en nästan ohälsosam grad.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån jan 14, 2008 0:33

(spoiler bortklippt scen 2.07) OMG, de klippte ut en av de sötaste Jim/Pam-scenerna någonsin! First date!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån jan 14, 2008 1:30

(spoiler bortklippt scen 2.11) Jims försök till tal för att önska Pam och Roy lycka efter bröllopsannonserandet... my God. Briljant scen. Sved utav bara helsike. Gör det också ännu mer förståeligt att han gjorde slut med Katie några scener därefter.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån jan 14, 2008 3:07

Just det ja, jag glömde kommentera att... (spoiler 4.04 (4.03?, fan så fort man glömmer...)) ...jag och Michael Scott hade EXAKT samma åsikt om "Die Hard 4" i jämförelse med de tidigare. Jag satt bara och nickade med när han pratade och tyckte han hade helt rätt. John McClane brukade vara en människa, inte en stålman! That was the whole point!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån jan 14, 2008 3:56

(spoiler bortklippt scen 2.18) Mååååånga bra bortklippta här. "You do what you have to do."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor jan 17, 2008 0:50

The Office's Angela Kinsey, 36, attended the Boom Boom Room event in Century City, CA on Saturday, January 12th. The actress revealed for the first time that her due date is May 9th, and that she and husband Warren Lieberstein are awaiting a baby girl.

She also shared a cute tidbit for Office viewers: Rainn Wilson calls Angela up every couple weeks to ask how 'Dwight's' baby is doing!

Tänk om det inte vore strejk, då kunde det skrivas in i serien!

Några bilder på Angela här
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav wyndham » fre feb 01, 2008 17:39

Har påbörjat på tous nu.

1.01
Kan för allt i världen inte förstå den amerikanska traditionen att inleda remakes med exakt samma avsnitt (I'm looking at you, QaF!). Det smärtar så mycket att se alla skämten en femtedel så roliga.

Men men, jag vet att det här kommer utvecklas till något som halva forumet tycker är bättre än originalet. Så jag väntar och ser. Pam förälskar man sig i alla fall i från första sekunden.

Håller inte med om att touk bara var pinsamhetshumor (som noike uttryckte det), men det bådar gott att veta att tous kommer ha en egen ton. Och lite mer såpopera tror jag man kan hoppas på...
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » lör feb 09, 2008 12:29

Hur skulle de kommande avsnitten av TOUS se ut om författare från The Simpsons skrev dem? Man behöver inte längre undra.

"From now on, there is one camera angle that we never get to see." :D

Och TOUS-författare tar sig an Friday Night Lights!

ANNOUNCER: Let’s hope Riggins is all right, because there’s just something about him that is very attractive.
A DOCTOR kneels beside RIGGINS.
DOCTOR: This looks bad. I’ll have to cut off his jersey.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » tor feb 14, 2008 20:06

Äntligen! The Office tillbaka 10 april! Hoppas bara de skärpt till sitt skrivande under strejken, lite vila kanske var vad de behövde.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-nbcre ... 6001.story
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tor feb 14, 2008 20:08

AKS skrev:Äntligen! The Office tillbaka 10 april! Hoppas bara de skärpt till sitt skrivande under strejken, lite vila kanske var vad de behövde.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-nbcre ... 6001.story

hoppas på det också! vill ha tillbaka Office i storform!
April är länge, men man får hålla ut!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor feb 14, 2008 20:10

Ja. De har haft tid att fundera ordentligt om inte annat, så det borde synas. Tycker jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav RalfiParpa » fre feb 29, 2008 18:52

Ett sista förtydligande innan jag köper säsongsboxarna: det går alltså att se avsnitten med de bortklippta scenerna?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » fre feb 29, 2008 22:21

RalfiParpa skrev:Ett sista förtydligande innan jag köper säsongsboxarna: det går alltså att se avsnitten med de bortklippta scenerna?

De bortklippta scenerna är inte inflikade i avsnitten, om det är vad du menar? Är det en funktion som finns har ivarjefall jag missat den på mina boxar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » fre feb 29, 2008 23:28

Illyria skrev:
RalfiParpa skrev:Ett sista förtydligande innan jag köper säsongsboxarna: det går alltså att se avsnitten med de bortklippta scenerna?

De bortklippta scenerna är inte inflikade i avsnitten, om det är vad du menar? Är det en funktion som finns har ivarjefall jag missat den på mina boxar.


Så de går bara att se separata? Jag inbillade mig själv att det var en funktion på DVD:erna. Tråkigt, då skippar jag nog DVD-inköpet.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » lör mar 01, 2008 0:32

De går att se direkt efter ett avsnitt, eller före. Lätt åtkomst precis bredvid alla avsnitt (som har deleted scenes, vilket i princip är alla) i menyn. Jag hade verkligen inte velat ha dem inbakade i avsnitten, vill ha originalavsnitten, och deleted scenes går lätt att komma åt.

Klart värt att ha boxarna för extramaterialet, bloopers, kommentarsspår osv. Jag säger köp.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » lör mar 01, 2008 0:38

Illyria skrev:Jag hade verkligen inte velat ha dem inbakade i avsnitten, vill ha originalavsnitten, och deleted scenes går lätt att komma åt.


Alltså, funktionen att se avsnitten med de bortklippta scenerna var vad jag efterlyste. Självklart ska det gå att se avsnitten som vanligt också.

Filmbolagen får klara sig utan mina pengar den här gången. Hur ska de klara det, månntro?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav AKS » tis mar 11, 2008 19:34

Galet!

Sarah in Portland, Oregon: Is it true we're getting 30 half-hours of The Office next season?

I'm hearing that NBC actually requested 32 half-hours, but producers think that's just beyond the pale, so it could settle out at 30 after all.

http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 87050df573

Bara det nu är 30 halvtimmar (och att det stämmer). inga fler långa avsnitt för mig, tack!
Senast redigerad av AKS tis mar 11, 2008 19:37, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis mar 11, 2008 19:37

Säsongsfinalen får gärna vara 45-minuter för min del. Kanske samma sak vid juluppehållet. Men annars tycker jag det gör sig bäst i 22-minutrare jag med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tis mar 11, 2008 21:10

Jag hade velat ha hela halvtimmar, det hade varit det optimala, för ofta känns 20-21 minuter alldeles för kort.

Fler avsnitt nästa säsong pga uteblivna avsnitt den här säsongen? Den verkar säker för nästa säsong ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tis mar 11, 2008 21:13

Hellre för kort än för långt. Transportsträckor dödar humor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron