The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre okt 27, 2006 8:08

Frak. That blows. :(

Tur jag har en dvdbox att trösta mig med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre okt 27, 2006 20:10

Gah! Så här får man bara inte göra!! Ja, ja... Blir ju ett supersize-avsnitt senare på säsongen så... Nej, vänta. Det hjälper ju inte alls i denna situation. Frak indeed!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis okt 31, 2006 22:43

Har nu sett 2.22 i min omtitt av säsong två av The Office. Sista avsnittet är lysande. Jan med övernattningsväska... :D Men framförallt... De två sista scenerna med Jim och Pam. Jag nästan rös då jag såg det nu. Som sagt, sällan har orden "I'm in love with you" låtit så trovärdiga som då Jim säger det åt Pam. Sen kyssen. *swoon* Jag fattar inte att Pam inte blivit ihop med Jim för länge sedan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis okt 31, 2006 22:59

Exakt. What's her problem?! Om vi bortser från hur serien bäst berättas, varför har hon sagt nej till Jim? (handlar även om s3)

Och den här veckan får vi ett nytt avsnitt!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis okt 31, 2006 23:20

Illyria: Om man bortser från det du sa så finns det ingen förklaring. Ingen alls. (spoiler S2 och S3) Om jag var i hennes skor och hade en kille som Jim några meter ifrån mig, en kille som verkar vara intresserad... Nej, som sagt. Ingen förklaring annat än att hon måste vara oerhört rädd att ta steget att lämna sin kille (inget problem längre - yay!) och prova med nån annan. Men de är ju som gjorda för varandra så nej, finns ingen förklaring...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons nov 01, 2006 11:55

Jag fortsätter att underhållas enormt av The Office S2-utgåvan. Antagligen min favorit av DVD-utgåvor. Många bloopers. Hur många deleted scenes som helst (och de är bra!). Webisodes. Några roliga Olympics promos. Och nu har jag börjat lyssna på kommentarspåren, som trots att många trängs om utrymmet är riktigt intressant att lyssna på. Väldigt glad att jag spenderade pengar på denna DVD-utgåva. Dessutom är ju avsnitten sådana att man kan se om dem gång på gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 1:10

Tre poster på raken. Sorry. :)

Råkade i alla fall läsa detta på TWoP i dag:

Do you guys think that all this extra stuff, with the supersized episode this month and the hour-long Christmas episode, is NBC's way of saving the show?


Så vi får en hel timmes (40 minuter) avsnitt till jul?! Doing the dance of joy here. Med alla klippta scener på S2-utgåvan så har de visat att de lätt kan skapa ett 40-minutersavsnitt som håller hög kvalitet. Yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 1:12

Supersized, närdå? Och extra långt julavsnitt! Låter helt fantastiskt, men måste serien räddas?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 1:22

Nej, jag tror inte att den måste räddas alls. Den går ju lika bra som alltid -- tror jag.

Hittade detta på NBCs The Office-MB:

"BURBANK - October 25, 2006 - NBC will return the Emmy Award-nominated "Scrubs" and move freshman comedy "30 Rock" to Thursday nights beginning November 30 to form a new two-hour 8-10 p.m. (ET) comedy block with "My Name Is Earl" and "The Office." The change will follow a special super-sized night of comedy two weeks earlier on Thursday, November 16, with three 40-minute episodes of "My Name Is Earl," "The Office" and "30 Rock."

The announcements were made by Kevin Reilly, President, NBC Entertainment.


Yay! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 1:27

Intressant, fast det gör väl samtidigt att Office hamnar mot Grey's och CSI? Ivarjefall för den där 40-minuterna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 1:35

Lät ju mindre trevligt. Men så länge det är supersized är jag glad!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 2:01

Nu skulle jag leta info om när programmen börjar och supersized börjar 8:36, The Rock stod som 9:20, så det är lite av Grey's och CSI:s tid. Och gissa vad avsnittet heter: The Merger. I knew it! :D Men jag ska inte läsa avsnittsbeskrivningen.

Serien är kvar i sin 8:30-slot efter det också, så det är bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 2:01

Ang det under spoilers: Yay! Tjeho! Och alla andra glada utrop jag inte kan komma på nu. Satan vad jag ser fram emot avsnittet!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 2:16

Snacka om supersized. ;)

De kommande avsnitten kommer bli så fantastiskt bra! Avsnittet före heter Branch Closing. Men jag vägrar läsa avsnittsbeskrivinngar, känner mig tillräckligt spoilad nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » tor nov 02, 2006 8:35

Jag var tvungen att läsa avsnittsnamnen och allt man kan säga är WHOOOPA! Fan va bra det här kommer bli.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » tor nov 02, 2006 14:22

Ja, serien är fantastiskt bra och sjukt rolig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 15:41

Jag kör olika wall calendars varje år och i år vill jag ha denna på min vägg:
http://www.nbcuniversalstore.com/detail ... 784c73eb5d

Nån som vet nåt annat ställe (i EU) att beställa ifrån. har inte lyckats lokalisera den hos amazon.co.uk än, men jag *måste* ha den!

EDIT: Funderar på att beställa härifrån: http://www.calendars.com/xq/asp/TID.%7B ... roduct.htm. Det är iofs i USA, men kostande blir ju inte så hög (fast jag lär ju åka på tull kan jag tänka mig).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 18:40

UK försäljare på eBay?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 22:35

Tack för tipset! Måste kolla upp hur det funkar med ebay. Jag är en av få människor som aldrig handlat därifrån... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor nov 02, 2006 22:39

Det är väldigt lätt, men det tar någon dag att få Paypal att fungera, och det är absolut bästa sättet att betala.

Även om frakten var dyr från calendars.com så verkar totalpriset bli under 200 kr?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor nov 02, 2006 22:49

Ja, jag tror att det blev ganska billigt (har inte kollat dollarn men 195 kr om man räknar på 7.50). Jag kanske slår till där, men jag reggar mig ändå på ebay och för PayPal så är det bara att köra på nästa gång man vill ha nåt därifrån. Det är ta mig 17 dags att AKS börjar använda sig av ebay! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor nov 02, 2006 23:11

eBay är bäst!
Man kan sitta i timmar och browsa genom auktioner!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre nov 03, 2006 22:00

Avsnittet som Gervais och Merchant skrivit heter "The Convict" och visas 30 november. Det ska verkligen bli spännande att se hur det kommer att fungera. Känns som att det är mycket spännande på gång i The Office-världen de kommande tre till fyra avsnitten.

http://www.eonline.com/gossip/kristin/b ... 42717e86e7
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön nov 05, 2006 20:40

Promo (sista halvan) för Branch Closing.
http://www.youtube.com/watch?v=yvXQZ9M8T1Y

The Scranton branch closes?! :eek: Iofs så funderade jag hur de skulle få plats i det lilla Scranton-kontoret, men jag hoppas verkligen inte att det blir en flytt till Stamford med nytt set och allt det... oj, oj, oj. Nästan lite spännande detta. De kan bara inte flytta! Det måste lösas på nåt vis så att det blir Scranton som gäller ändå.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön nov 05, 2006 20:49

Promon No! :eek: Om de ska flytta till det andra kontoret blir jag orolig, det är ett så tråkigt, plastigt kontor, Scranton är mer hemmatrevligt. Jag hoppas verkligen de kommer vara kvar där, även om Michael inte är chef. Det känns ju som det är att räkna med att det är Scranton som har problem, för det är vårt huvudkontor = mer drama.

Senaste avsnittet var lysande och roligt, ska se om det snart. Håller på att titta på s2-dvdn och ska sen se om s3-avsnitten också.[/spoiler]
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön nov 05, 2006 20:57

Promon: Alltså, nåt måste hända så att några Stamfordare blir flyttade till Scranton trots utrymmesbrist. Jag vill inte heller att vi ska behöva stå ut med det kliniska Stamford-kontoret.

Men ingen Michael som chef? Det skulle också vara konstigt, men säkert fungera. Men lite av det roliga med honom (jag vet att du inte är ett fan, Illyria) är ju att han av alla människor har makt. Och han vill väl, men det blir bara så fel, så fel... Men de kan säkert göra nåt intressant om det blir så också.


Diwali var ett bra avsnitt, men inte riktigt lika bra som andra S2/S3-avsnitt. Eller ja, det var helt klart bättre än The Initiation som jag tyckte var lite "meh".

Jag kan inte få nog av The Office just nu! Har sett klart S2 med allt extramaterial vilket tog sin tid. Nu är jag inne på min fjärde (tror jag) genomgång av S1. Och till min lycka så har jag upptäckt att jag inte sett nåt extramaterial alls där tidigare! Yay! Nya kommentarspår, nya deleted scenes!! Alltså, S3-utgåvan kommer att bli galet bra. Jag längtar redan nu då inte ens en tredjedel av säsongen har visats. :D Hoppas Steve Carell har tid att vara med på kommentarspår igen då också.

Jag ska också se om S3-avsnitten efter att jag är klar med S1. Man kan inte se dessa avsnitt för många gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön nov 05, 2006 21:07

Spekulation: Men om det sen inte blir Scranton som stänger så kanske Michael är kvar som chef? Usch, jag vill inte ha det andra kontoret. Jag kan se Michael bli nedpetad till säljare igen, eller vad som händer, men det är roligt att han är chefen. Jag är inte stort Michael-fan, men jag gillar honom klart mer numera. Han den andre chefen är ju trist, han är ju en chef! Mest av allt vill jag ha vårt mysiga kontor kvar.

Jag började med s1 och såg om och nu håller jag på att arbeta mig igenom dvdn (är på The Carpet), det är många roliga kommentarsspår. Ser också fram emot s3 på dvd, hoppas de kan hitta ännu mer extramterial till den utgåvan.

Diwali var riktigt bra tyckte jag, sången på slutet var en perfekt avslutning också. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån nov 06, 2006 21:42

Hoppas vi icke-amerikaner kommer att få se detta på nåt vis. Om det bara sänds en gång ("live") så kanske det blir svårt innan DVD-utgåvan. Fast YouTube finns ju:

NBC's Emmy-winning comedy "The Office" (Thursdays, 8:30 – 9:00pm ET/PT) will offer fans a first-ever, web-exclusive "producer's cut" on November 9th. The episode will include additional scenes and extra footage not shown in the broadcast version. Viewers can log onto NBC.com at 9:00pm (PT) on November 9th to see the web-exclusive event.



Och det går bra för The Office, om inget extremt händer lär vi ha en S4:

Through October 29, "The Office" has averaged a 4.0 rating, 10 share in adults 18-49 and 8.5 million viewers overall, making it this Fall's #3 half-hour comedy on any network in adults 18-49. "The Office" is also primetime's most upscale comedy, with the highest concentration of homes with $100,000-plus incomes and highest median income for its 18-49 audience among network comedies. "The Office" has improved the Thursday 8:30pm half-hour for NBC by 14 percent versus the network's 18-49 average at this point last season. "The Office" has matched or improved upon its adult 18-49 lead-in from "My Name is Earl" with every first-run telecast this Fall.


http://www.nbcumv.com/release_detail.nb ... offic.html
(Artikeln spoilar torsdagens avsnitt av The Office.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav WildCrawler » mån nov 06, 2006 22:51

Var har ni hittat DVD-boxarna?
WildCrawler
Demon Fodder
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 06 nov 2006
Ort: Eksjö

Inläggav AKS » mån nov 06, 2006 23:16

Jag beställde mina två (R1:or) från Axel Music:
http://www.axelmusic.com/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare