The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

The Office US

Inläggav AKS » sön jun 12, 2005 23:07

Såg faktiskt första avsnittet av amerikanska versionen idag och tyckte det var bra. Blev nästan lite förvånad. Håller på att ladda ner resten av avsnitten nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » sön jun 12, 2005 23:49

Amerikanska vaddå?... vart ? var hur ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån jun 13, 2005 16:41

Hur står det till, Zaxx? :) Den amerikanska versionen av The Office. NBC:s serie om jag inte missminner mig. De har gjort sex avsnitt och serien har blivit förnyad. Jag hittade min torrent på demonoid.com.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » mån jun 13, 2005 20:01

Måste juh vara medlem där.. du kan inte PM:a torrent filen ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån jun 13, 2005 20:04

Hm, jag är lite dumt då det gäller sånt här... Vad är torrentfilen? (Är det länken man klickar först på och som gör att Azureus startas?) Hur PM:ar jag den? :oops:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Eisa » ons jun 15, 2005 22:57

amerikansk version? fyyyyyyy...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav AKS » ons jun 15, 2005 23:17

Well, den är ju bra. Lika bra som den brittiska efter första avsnittet. Men så var jag inget stort fan av original-The Office heller...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Eisa » tor jun 16, 2005 0:11

men varför göra en ny version av något som redan finns istället för att hitta på ett eget koncept?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav noike » tor jun 16, 2005 0:31

Jag tyckte den amerikanska var bättre än originalet. En humorserie behöver lite mer än bara pinsamhetshumor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor jun 16, 2005 0:56

Eisa skrev:men varför göra en ny version av något som redan finns istället för att hitta på ett eget koncept?

Därför att de språkliga och kulturella skillnaderna mellan storbritannien och USA är tillräckligt stora för att amerikanarna (genrelisering, men det blir enklast så, och det kan dessutom bytas ut om vad bolagsbossarna tror tittarna vill va, men då komplicerar jag det ytterligare när jag faktiskt ville ha det enkelt... var var jag?) ska ha svårt att acceptera brittiska serier.

Det kostar pengar att göra en serie. Jag undrar om inte amerikanska bolag hellre hade visat originalen om folk hade tittat. Kanske. Bara en tanke.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » ons sep 21, 2005 8:44

The Office US är tillbaka med sin andra säsong.

2x02
Skönt och se att väljer att köra med en egen "story" istället för att bara replikera. Avsnittet var väll tyvär inte sådär jätteroligt men scenerna med Jim och Pam fungerar alltid, tycker deras samspel är underbart. Att de spelar Elton John - Tiny dancer gör att jag blir väldigt svag för avsnittet med. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » ons sep 21, 2005 16:35

poser skrev:The Office US är tillbaka med sin andra säsong.

2x02
Skönt och se att väljer att köra med en egen "story" istället för att bara replikera. Avsnittet var väll tyvär inte sådär jätteroligt men scenerna med Jim och Pam fungerar alltid, tycker deras samspel är underbart. Att de spelar Elton John - Tiny dancer gör att jag blir väldigt svag för avsnittet med. :)

Jag tyckte att det var ett väldigt roligt avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » ons sep 21, 2005 17:26

LWes skrev:
poser skrev:The Office US är tillbaka med sin andra säsong.

2x02
Skönt och se att väljer att köra med en egen "story" istället för att bara replikera. Avsnittet var väll tyvär inte sådär jätteroligt men scenerna med Jim och Pam fungerar alltid, tycker deras samspel är underbart. Att de spelar Elton John - Tiny dancer gör att jag blir väldigt svag för avsnittet med. :)

Jag tyckte att det var ett väldigt roligt avsnitt.


Va bra för dig!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav poser » ons okt 12, 2005 10:04

Ryan started the fire!

Dwight dominerar.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav LWes » ons nov 30, 2005 18:20

Dom senaste avsnitten av amerikanska The Office har varit riktigt bra och roliga. Den serien växer mer och mer på mig, för den känns alltid så verklig. och kontrastet mellan Michael och Dwight och resten (dom vanliga) personerna är så bra. Dom lyckas absolut övertyga en om att det skulle kunna vara på riktigt.
Och så har serien bra kontinuitet också, och det älskar jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor jan 05, 2006 13:34

Har nu sett de sju första avsnitt av The Office S2 US. Tycker serien är mycket bra och helt klart föredrar jag den framför den brittiska (fast Extras var i slutändan ofta hysteriskt rolig på ett sätt som inte The Office UK eller US hittills varit). Nej, är lite förtjust i The Office US måste jag få säga. Ser fram emot att följa den serien nu i vår.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peppe » tor jan 05, 2006 14:16

Om man sett brittiska The Office först och sedan försöker sig på amerikanska så känns det iaf för mig som om det är riktigt skit, amerikanska Office är sämre på alla sätt, speciellt David å Gareth är 1000ggr skönare än dom i amerikanska.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav poser » tor jan 05, 2006 15:18

Peppe skrev:Om man sett brittiska The Office först och sedan försöker sig på amerikanska så känns det iaf för mig som om det är riktigt skit, amerikanska Office är sämre på alla sätt, speciellt David å Gareth är 1000ggr skönare än dom i amerikanska.


Jag såg engelska först och tycker amerikanska är riktigt bra, speciellt nu i säsong 2. Vilken som är bäst vet jag inte riktigt, är inte samma humor i dem.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » tor jan 05, 2006 15:20

poser skrev:Vilken som är bäst vet jag inte riktigt, är inte samma humor i dem.

Tack och lov.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jan 05, 2006 15:21

Peppe skrev:Om man sett brittiska The Office först och sedan försöker sig på amerikanska så känns det iaf för mig som om det är riktigt skit, amerikanska Office är sämre på alla sätt, speciellt David å Gareth är 1000ggr skönare än dom i amerikanska.


Jag såg också brittiska först, men föredrar US-versionen.

EDIT: Hittar inte ep 2.10 nånstans... Har ni andra som följer US-versionen fått tag i det avsnittet eller är det torrentsfilerna som fått fel namn? 2.11 hittar jag nämligen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor jan 05, 2006 15:53

Avsnitt 11 visas idag så det är säkert fel på numreringen. Avsnitt 10 visades 6e December.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor jan 05, 2006 16:17

Vad bra, då vet jag att jag inte missar ett avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre jan 20, 2006 16:52

Wiiee! Gud, vad jag gillar The Office US. Den är antagligen uppe på min topp 5 för serier som fortfarande är i produktion. Steve Carell är sanslöst bra och jag föredrar hans tolkning framför Ricky Gervais och jag har absolut inget emot Gervais. Carell förtjänade verkligen sin Golden Globe. Ett tag tyckte jag att Jason Lee borde ha vunnit, men det är ju bara att se på senaste avsnittet av The Office (2.13) för att inse att Steve Carell är svår att slå.

2.13
Tyckte verkligen om detta avsnitt, mycket för att det verkligen för serien framåt (antar jag i alla fall) vad gäller Pam/Jim-grejen. Ska bli kul att se vad de gör med det i kommande avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » sön jan 22, 2006 23:11

Jag tycker också att den är väldigt bra och jag gillar den mer och mer och den klättrar uppåt i min lista.
Senaste avsnittet var mycket underhållande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre maj 12, 2006 15:38

2.22 Mycket bra avsnitt. Vill ha S3 nu!

Jag har sällan hört orden "I'm in love with you" låta så äkta på film eller TV som i detta avsnitt. Hatten av för John Krasinski. Tror dock *inte* att de kommer att vara ett par i början av nästa säsong. Pam är för inne på sin pojkvän för att se att hon har en alldeles underbar kille en bit ifrån.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » tor maj 18, 2006 10:27

AKS skrev:2.22 Mycket bra avsnitt. Vill ha S3 nu!

Jag har sällan hört orden "I'm in love with you" låta så äkta på film eller TV som i detta avsnitt. Hatten av för John Krasinski. Tror dock *inte* att de kommer att vara ett par i början av nästa säsong. Pam är för inne på sin pojkvän för att se att hon har en alldeles underbar kille en bit ifrån.


Helt glömt att kommentera detta.

Tror faktist detta blir min favorit säsongsavslutning av seriena som slutar nu. Så engagerad som man varit i Jim och Pams förhållande, satt och toklog på slutet och tänkte ÄNTLIGEN! The Office US var lite trevande inledningsvis men nu är det en av mina favoriter.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 18, 2006 12:21

Ja, The Office är helt klart en av mina favoriter också. Min topp 3 av serier som produceras nu: Prison Break, The Office, Veronica Mars.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre maj 26, 2006 20:21

Jag funderar på att testa se The Office, men vilken ska jag välja: UK eller US? Tydligen är de rätt olika? Skulle det gå bra att börja se US utan att veta om hur UK är? För jag skulle vilja se Rainn Wilson, sen är jag ofta inte så mycket för brittisk "humor"...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre maj 26, 2006 20:48

Illyria skrev:Jag funderar på att testa se The Office, men vilken ska jag välja: UK eller US? Tydligen är de rätt olika? Skulle det gå bra att börja se US utan att veta om hur UK är? För jag skulle vilja se Rainn Wilson, sen är jag ofta inte så mycket för brittisk "humor"...


Du kan absolut se The Office (US) utan att ha sett UK-versionen. Jag föredrar US-versionen (blir riktigt bra under S2), men tycker mycket om UK-versionen. Går man efter bara min smak så kan du starta med US, men som sagt, jag gillar UK-versionen också. Om man tar med i beräkningen att du inte brukar gilla UK-humor så känns det dock självklart att du ska starta med US-versionen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre maj 26, 2006 21:56

US it is then. Jag vet inte alls om den är min sorts serie, men minst ett avsnitt får jag ge den. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron