The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis mar 11, 2008 21:18

Iofs, och ifall de har mycket bra mer material kan vi få det på dvd-boxen som bortklippta scener. Fungerar väldigt bra att se efter avsnitten också, håller på att ta mig igenom s2 nu.

Det viktiga är att serien kommer tillbaka nästa säsong!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tis mar 11, 2008 21:22

Illyria skrev:Det viktiga är att serien kommer tillbaka nästa säsong!

Helt klart! Inte för att jag tvivlade. Tv-chefen på NBC är producent för the Office (även om det verkar ha skurit sig lite mellan honom och de andra).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis mar 11, 2008 21:23

Illyria skrev:Jag hade velat ha hela halvtimmar, det hade varit det optimala, för ofta känns 20-21 minuter alldeles för kort.


Ja, detta håller jag med om. UK-längden passar denna serie perfekt för det har ju varit ett par sådana avsnitt. Men annars: hellre 20 minuter än 40.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis apr 08, 2008 19:48

Nytt avsnitt att se på fredag. NYTT!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tis apr 08, 2008 19:50

I KNOW! It has been too long.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tis apr 08, 2008 19:55

Så länge att jag fick ta en stelkrampspruta igen. För det är inte bra att så still och vänta så länge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » tis apr 08, 2008 19:55

Oj oj, det var oväntat. Yaay!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tis apr 08, 2008 20:06

:chock: :extas:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor apr 10, 2008 20:08

IMORGON!! Jag tror jag ska sätta mig ner och se sista avsnittet/avsnitten innan det superlånga uppehållet nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor apr 10, 2008 20:28

Jag tänkte se ett antal avsnitt nu i kväll, får se om jag hinner alla jag tänkt, annars får det bli imorgon följt av det nya!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor apr 10, 2008 20:41

4.08: "Let's make ten copies of this diary." :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tor apr 10, 2008 21:42

ÅÅÅÅÅH! IMORGON! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav RalfiParpa » fre apr 11, 2008 12:58

Det där var smärtsamt att se. Jag har saknat den här serien.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav noike » fre apr 11, 2008 14:08

4.09. Väntan är över!

Dwight! I början. Stackare.
"This will be great to cook with" och Pams blick in i kameran efteråt. Någon måste rädda Michael, för det där gjorde ont att titta på. Dinner party from hell.

I bilen med Andy och Angela, jag tror han börjar inse att han har gjort ett misstag när Angela vevar ner rutan och slår glassen mot dörren. Man tycker att han kanske borde insett det tidigare men... He's a bit daft.

Det här hade annars varit ett tillfälle då mindre serier hade försökt köra in problem mellan Pam och Jim. Men inte här, här tillåter de dem att faktiskt ha det fungerande förhållandet. Trots försök att smita iväg från festen på grund av "översvämmad lägenhet".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre apr 11, 2008 15:46

TOUS 4.09: Bra avsnitt. På en gång då Michael frågade Jim om han hade några planer så förstod jag vad han var ute efter. Det är ju mer än en gång som Jim haft en massa ursäkter. :D

Tycker dock att det blev lite överdrivet med Michael och Jan. Tycker inte riktigt om att hon blivit så överdriven och hysterisk...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör apr 12, 2008 20:17

Det där är fan vad jag kallar "back on top" (även om jag tyckte om 4.08 med). Såg det direkt efter Scrubsavsnittet som sändes samma dag och det var så jävla halvdant att TOUS gjorde mig toklycklig i jämförelse. Tror jag skrattade mer åt TOUS innan förtexterna än vad jag gjorde åt hela Scrubsavsnittet. Lövs it. Lövs it lövs it LÖVS IT!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » sön apr 13, 2008 2:05

the time be damned, nu skall jag se office.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön apr 13, 2008 3:44

Aj. så bra, men så smärtsamt.

Pams "You can buy new things, but you can't buy a new party" när hon insåg att bara Jim skulle kunna räddas :D
:lovebunny:

Och som Nicklas skriver, jag älskar att de funkar så fint efteråt. "Babe"
:lovebunny:

Jag har inte så stora problem med hur knäpp Jan har blivit faktiskt.
Gillade hennes svartsjuka mot Pam. Och Angela som höll med sen :D


Office! Back on track? Hoppas!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön apr 13, 2008 3:58

gaspode skrev:Jag har inte så stora problem med hur knäpp Jan har blivit faktiskt.
Gillade hennes svartsjuka mot Pam. Och Angela som höll med sen :D

Fast samtidigt. Det är en ohygglig skillnad på Jan i s2 och s4 -- de är nästan som helt olika personer spelade av samma skådespelerska. Känns lite trist att serien antagligen kände sig manade att göra en av de normalaste karaktärerna till knäpp för att hon är med mer. Men having said that, stort problem har jag inte med det. Men jag har tänkt på det lite.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön apr 13, 2008 16:40

Det var väldigt lättuträknat vad/vem låten hon spelade handlade om iaf. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » sön apr 13, 2008 21:40

noike skrev:
gaspode skrev:Jag har inte så stora problem med hur knäpp Jan har blivit faktiskt.
Gillade hennes svartsjuka mot Pam. Och Angela som höll med sen :D

Fast samtidigt. Det är en ohygglig skillnad på Jan i s2 och s4 -- de är nästan som helt olika personer spelade av samma skådespelerska. Känns lite trist att serien antagligen kände sig manade att göra en av de normalaste karaktärerna till knäpp för att hon är med mer. Men having said that, stort problem har jag inte med det. Men jag har tänkt på det lite.



Jag håller nog med, tyckte också att det var överdrivet. Budskapet hur illa hon behandlar Michael gick fram ändå, speciellt efter mötet i New York, det kändes verkligen i hjärtat. Det här var lite för överdrivet. Men ändå, Jim och Pam! Still love them lots. Och Angela. Och Dwight.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör apr 19, 2008 3:00

4x10:

Lite för mycket Michael-tjafs, men en del guldkorn såklart.
Och hur söta är egentligen Pam och Jim?

:lovebunny: :lovebunny:

Hey Pam... Will you just wait for me one second while I tie my shoe laces?

:lovebunnier: :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons apr 23, 2008 17:09

Enligt Ausiello så är Amanda Peet den skådespelerska NBC vill ha i spinoffen. Jag är inte alls intresserad av henne och tyckte hon såg i den där piloten för Studio 60 on whatever. Så inga bra nyheter för mig. Bara att hoppas att det inte blir så.

http://www.tvguide.com/Ask-Ausiello/080423
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » ons apr 23, 2008 18:05

AKS skrev:Enligt Ausiello så är Amanda Peet den skådespelerska NBC vill ha i spinoffen. Jag är inte alls intresserad av henne och tyckte hon såg i den där piloten för Studio 60 on whatever. Så inga bra nyheter för mig. Bara att hoppas att det inte blir så.

Hon blev bättre (inte för att jag räknar med att du skulle hållt med om det), så jag är inte emot. Däremot kan jag inte riktigt föreställa mig henne i en David Brent- eller Michael Scott-liknande roll, om de tänker göra något i den stilen igen (fast då blir det extra kul om de gör det och det fungerar förstås).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav adolvsson » ons apr 23, 2008 18:23

Som CheeseGuy sa blev hon bättre där, och jag håller med om att hon var undermålig i piloten, fast bortsett från det är jag alldeles ruskigt förtjust i Amanda Peet till vardags, och blir själaglad (just det, själaglad!) över bara blotta möjligheten.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons apr 23, 2008 18:39

CheeseGuy skrev:Däremot kan jag inte riktigt föreställa mig henne i en David Brent- eller Michael Scott-liknande roll, om de tänker göra något i den stilen igen (fast då blir det extra kul om de gör det och det fungerar förstås).

Jag hoppas de kommit på något nytt. Finns inte så mycket skäl till att göra en spinoff om allt ska vara likadant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » ons apr 23, 2008 18:58

Självklart.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » fre apr 25, 2008 19:46

4.11: Det här är nog mitt favoritavsnitt sen serien kom tillbaka. Tyckte det var riktigt roligt och underhållande. Men jag vet inte vad jag tycker om Ryan som drogberoende. Iofs blev det lite kul då han först såg Michael och Dwight och blev glad och Michael bara: "It's Michael and Dwight" för att Ryan skulle inse att han kanske inte borde vara glad. :)

Gillade Mindy Kalings leverering av "How dare you?". :D

Kul att Jim får vara den som gör fel emellanåt (det har ju hänt förut också). Stackars, Toby!! Aww... :monsterhug:

Kontorsdelen var bättre än partydelen dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre apr 25, 2008 20:41

Oj, det är ju fredag idag!!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre apr 25, 2008 22:34

411
Let's hear it for the boys! :D Extra roligt om man har sett Queer as folk som har gjort att låten Let's hear it for the boy har en speciell plats i mitt hjärta.

Ok, så Ryan har ett drogproblem, intressant. Jag tyckte inte att repliken på slutet där han berättade om sin "kompis" drogproblem var så himla lyckat, men jag tror att jag gillar story linen hittills. Kul också hur entusiastisk han blev över att träffa Michael och Dwight. Vem är människan Ryan egentligen under ytan? Och Michaels blick när han såg att hans span stod och pratade med en annan kille. Michael, oh Michael, ibland gillar jag karaktären ändå... även när han sa Let's hear it for the boys-kommentaren.

Bra avsnitt. Inte i närheten av de bästa avsnitten från säsong 2, men ett av de bästa i den här säsongen ändå.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron