The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre sep 18, 2009 20:15

Jag gillade detta avsnitt faktiskt. Hade inget emot nåt. Inte är det the glory days för serien, men jag ser fram emot nästa!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör sep 19, 2009 9:19

Jag skrattade mycket, vid enstaka tillfällen gick det överstyr, men på det stora hela var det roligt och inte i närheten av så felbedömt som det kunnat vara ibland de två senaste säsongerna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön sep 20, 2009 12:27

6x01
Bortsett från att jag inte riktigt håller med om att felbedömningskommentaren här ovan skriver jag under på Kalle och Annas kommentarer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » fre sep 25, 2009 13:38

6.02
I thought this was a free country. I didn't know we were in communist Sweden.

Alltid roligt att höra om moderlandet.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » lör sep 26, 2009 0:52

6x02: klart bättre än förra veckan, men inte på nåt sätt fantastiskt. :) förutom communist sweden.:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre okt 02, 2009 13:48

6x03: Ännu ett avsnitt med ganska få skratt, mycket vridande på sig i soffan och ett och annat fint ögonblick. Vore kul om ni andra skrev lite mer i tråden så det inte bara blir jag som gnäller efter varje avsnitt :) Gillade att Michael blev mer vänligt inställd till Jims roll mot slutet och att Jim fick se att hans plan inte var så lysande. I allmänhet blir jag dock sjukt frustrerad av Michaels barnslighet. Samtidigt har ju Oscar en väldig poäng när det gäller delat ledarskap. Ganska korkat upplägg att införa, särskilt som Michaels reaktioner borde vara förutsägbara för alla inblandade.
- The guy has an algorithm for determining the outcome of any college basketball game!
...
- Don't tell Jim.

Lite roligt var det, men ändå lite out of character för Pam att gå på det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön okt 11, 2009 22:49

6x04 var faktiskt rätt bra, visserligen lite antydningar till överpinsamheter från Michael ett tag, men till slut så var det ändå fint! Pam! Jim! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tis nov 10, 2009 17:04

Jag har nu sett klart säsong 5 och tänkte jag skulle uttala mig lite om vad jag tycker. Överlag håller jag nog inte med om den allmänna åsikten att säsong 5 skulle vara någon sorts svacka. Det är kanske inte den laugh-out-loud-roligaste säsongen men det är nog definitivt den mysigaste! Och jag har nog faktiskt gapskrattat minst en gång varje avsnitt. Säsong 4 tog tid för mig att ta mig igenom - där fanns en liten svacka som man kanske skulle kunna skylla på strejken, men vad vet jag? Men att säsong 5 skulle få vissa att lämna serien? Nej det kan jag inte förstå. Kanske är det annorlunda när man kan se allt i en hög? Den enda svackan i säsongen skulle nog isf vara de sista avsnitten med Dwight-Angela-Andy triangel. Jag tyckte det blev lite för mycket ångest där som inte riktigt passade in i seriens vanliga generella känsla. Annars så har jag verkligen känt den här "Åååh vad jag älskar The Office"-känslan, speciellt nu de senaste dagarna då de verkligen har varit i form de sista avsnitten med hela Michael-Pam-Ryan grejen. Jag tycker att Michael fick skina här! Han visade verkligen hur mycket han kan om, öh, papper, och att oavsett hur "flakey" han kan framstå som så ska man passa sig för att mess with him. Och hur kul och mysigt var det inte på ngt sätt hur nära de tre kom? "You're ugly, uh-uh, you're ugly, uh-uh, you're mama says you ugly!" :D

Och slutet, så sött! Ett Jam-barn måste vara farligt för världen - too much adorkableness in one person!!? Fint iaf :lovebunnier:


The Office har varit bra för mig i Novembermörkret och förtjänar en sån här: :monsterhug:

Har jag nu 9 avsnitt av säsong 6 att ta igen, eller hur förhåller det sig? Tycker ni som kanske inte var lika positiva till säsong 5 som jag att serien fått ett upplyft? Allmänna kommentarer om säsong 6?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis nov 10, 2009 18:59

HeY skrev:Överlag håller jag nog inte med om den allmänna åsikten att säsong 5 skulle vara någon sorts svacka. Det är kanske inte den laugh-out-loud-roligaste säsongen men det är nog definitivt den mysigaste! Och jag har nog faktiskt gapskrattat minst en gång varje avsnitt.

Du och jag, HeY. :D Jag tyckte också mycket om s5, speciellt Michael-Pam-Ryan-grejen. Och s6 fortsätter vara bra, åtta avsnitt har det varit nu. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » tis nov 10, 2009 20:27

Jag tycker stora delar av S6 har varit roliga hittills, ett eller två avsnitt har varit mer ordentliga axelryckningar (något enstaka kanske t.o.m. en ögonrullning), men för det mesta har jag skrattat. Mycket.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tis nov 10, 2009 20:28

Problemet är att det bara är jag som skriver nåt, och jag är den som inte gillar så mycket längre :)

Skriv mer, slappisar.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » tis nov 10, 2009 21:37

Eat it, bitcas!

Bild

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » tor nov 19, 2009 18:25

6x09
Det här tyckte jag var ett bra avsnitt. Tokerierna var roliga, inte frustrerande som de varit ganska ofta senaste tiden (jag håller med Martin där), och en fin och mysig avslutning tycker jag de brukar få till i de flesta avsnitten.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » tor nov 19, 2009 18:27

ja, fint och mysigt lyckas de oftast med fortfarande, och jag håller med om att sista avsnittet var riktigt bra. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tomas » fre jan 22, 2010 23:17

Dagens avsnitt 6x13 var en clip show :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » lör jan 23, 2010 1:11

What? Dåååligt. Fast förhoppningsvis gör de det på ett bra sätt och inte som typ Fresh Prince i Bel Air och dylika serier där de typ blir slagna i huvudet och sen får man vara med i deras delirium. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » lör jan 23, 2010 1:36

Tomas skrev:Dagens avsnitt 6x13 var en clip show :(

En clip show?! oh, how the mighty have fallen... :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » lör jan 23, 2010 2:22

AKS skrev:Fast förhoppningsvis gör de det på ett bra sätt och inte som typ Fresh Prince i Bel Air och dylika serier där de typ blir slagna i huvudet och sen får man vara med i deras delirium. :)

:D

Jag fick många roliga bilder i huvudet nu av Dwight som blir slagen i huvudet, följt av hans versioner av allt som hänt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » lör jan 23, 2010 5:13

gaspode skrev:
Tomas skrev:Dagens avsnitt 6x13 var en clip show :(

En clip show?! oh, how the mighty have fallen... :(


Men har serien officiellt kommit tillbaka ännu då? Jag kan ha fel, men jag har för mig att uppehållet skulle vara tills efter OS. Det var ju allt prat om hur Pam skulle vara en månad sen med babyn pga av OS och OS har väl inte börjat ännu? (yes, jag vet inte när OS börjar. jag är nämligen fullkomligt ointresserad så suck it! ;) )

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » lör jan 23, 2010 11:33

6x13 börjar med ca 4 minuter nytt material men sedan är det typ bara Toby som sitter och svarar på frågor om säkerheten och de anställda på företaget. Han vill inte ljuga men samtidigt inte säga sanningen och han tänker tillbaks på en rad klipp med olika teman. Det kanske är lite roligare om man inte har avsnitten i färskt minne. Kanske.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » lör jan 23, 2010 16:54

Äh, det var ganska småkul faktiskt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav WillowGirl » tis jan 18, 2011 0:48

Så fint när Pam ger Jim en serietidning hon gjort alldeles själv... :chock:
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav gaspode » ons apr 19, 2017 2:39

jäklar vad den här tråden stendog under Säsong 6.
Har nån kollat klart? Jag och min sambo kollar igenom från början nu och är på 3x20 nånstans, och jag blir alldeles gladnostalgisk av att läsa våra kommentarer från den tiden. Men från S4 och framåt svalnar vårt intresse ganska mycket.
Trist för det är så jäkla fantastiskt i början.


AKS angående att jag inte skulle köpa dvd-boxarna förrän allt fanns i en box skrev:gaspode: Lyck till med det. Jag menar det. Om du klarar det kommer jag att beundra dig lika mycket som en enbent, enögd munk som traskat upp till Himalayas topp med flipflopsandaler från Dolce&Gabbana på fötterna.

So I got that going for me, which is nice.

Dock blev det ju ingen box heller eftersom jag la ner serien nånstans i slutet av S6.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre apr 21, 2017 11:32

gaspode skrev:
AKS angående att jag inte skulle köpa dvd-boxarna förrän allt fanns i en box skrev:gaspode: Lyck till med det. Jag menar det. Om du klarar det kommer jag att beundra dig lika mycket som en enbent, enögd munk som traskat upp till Himalayas topp med flipflopsandaler från Dolce&Gabbana på fötterna.

So I got that going for me, which is nice.

Dock blev det ju ingen box heller eftersom jag la ner serien nånstans i slutet av S6.


Bwaha! Anna är ganska rolig hon. Detta är ett tillfälle där det känns helt okej att prata om sig själv i tredje person. Eller? Var det under S3 jag skrev det? Antar det eftersom det inte kändes som det var så svårt att motstå efter det. (Även om jag fortsatte se serien till slut och gillade om än aldrig älskade igen.)

(På befallning från Ivar så :eek: sätter jag hit lite smileys som han fått välja. :evil: Lite makt kan han ju få ha, hela hans existens beror ju på detta forum. :evil: :cat: )
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: The Office US

Inläggav gaspode » fre apr 21, 2017 13:09

Han är ju trots allt vår gudinnas son, så det är väl rimligt.
Japp, eller mellan S3 och S4 möjligen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: The Office US

Inläggav AKS » lör apr 22, 2017 17:53

Det förklara't.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tis apr 25, 2017 2:36

AKS skrev: Ett tag funderade jag på att klippa ihop alla sångnummer i serien till ett musikalavsnitt av TOUS, men nu då man inte får ha nåt på YouTube så har jag lagt det på hyllan. Förresten orkar jag inte tänka ut ett manus heller och det roliga skulle ju vara att klippa ihop det till en story om det går. Ja, ja...

Dags nu AKS? :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons apr 26, 2017 23:48

gaspode skrev:
AKS skrev: Ett tag funderade jag på att klippa ihop alla sångnummer i serien till ett musikalavsnitt av TOUS, men nu då man inte får ha nåt på YouTube så har jag lagt det på hyllan. Förresten orkar jag inte tänka ut ett manus heller och det roliga skulle ju vara att klippa ihop det till en story om det går. Ja, ja...

Dags nu AKS? :)


Oh ja! Har så mycket tid över att jag inte vet vad jag ska göra med den!! (Detta efter att under dagen 1) ha saknat den tiden då jag kunde dra i mig en påse chips och kalla det middag och 2) sakna den tiden då jag kunde sova middag varje dag om jag så ville...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre apr 28, 2017 23:28

AKS skrev:
gaspode skrev:
AKS skrev: Ett tag funderade jag på att klippa ihop alla sångnummer i serien till ett musikalavsnitt av TOUS, men nu då man inte får ha nåt på YouTube så har jag lagt det på hyllan. Förresten orkar jag inte tänka ut ett manus heller och det roliga skulle ju vara att klippa ihop det till en story om det går. Ja, ja...

Dags nu AKS? :)


Oh ja! Har så mycket tid över att jag inte vet vad jag ska göra med den!! (Detta efter att under dagen 1) ha saknat den tiden då jag kunde dra i mig en påse chips och kalla det middag och 2) sakna den tiden då jag kunde sova middag varje dag om jag så ville...)

Lite så jag tänkte också. Ser fram emot resultatet!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: The Office US

Inläggav AKS » mån maj 01, 2017 21:51

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron