Blade

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Blade

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 13:34

Blade förtjänar helt klart en egen tråd. Den är nästan bättre än jag tordes hoppas på.

Intressant första inlägg: Jag har inte sett dagens avsnitt (1.4) ännu, men återkommer senare i dag!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tor jul 20, 2006 13:49

Kan inte någon moderator använda lite krafter och plocka över många av inläggen från andra serien tråden hit. Det kanske inte är så lätt som det låter men det vore inte helt fel.

Har inte heller sett dagens avsnitt. Skall kika ikväll när jag kommer hem från jobbet.

Edit: Läste vad noike skrev i andra serier tråden och ja, det mesta av vad jag skrev, är inte aktuellt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 14:01

Men några av inläggen kanske går att flytta över? *lutar mig tillbaka, glad över att inte vara moderator*
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jul 20, 2006 14:05

AKS skrev:Men några av inläggen kanske går att flytta över? *lutar mig tillbaka, glad över att inte vara moderator*

Går går, men det blir så plottrigt. Några mitt i en blade-diskussion om avsnitt två eller tre hade även med saker om windfall och liknande. Så nej.

AKS: så vad du egentligen försöker säga är att du vill vara en? Jag kan fråga gaspode...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 14:11

Hehe, gud nej! jag får min moderatorfix borta på Tv-land. :) Det är bara så skönt här att komma med förslag och om det funkar så får andra göra jobbet. Yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jul 20, 2006 14:15

AKS skrev:Hehe, gud nej! jag får min moderatorfix borta på Tv-land. :)

Det verkar å andra sidan var hårdare moderatorjobb där borta. Vi här sitter mest och dricker kaffe och äter kakor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 14:16

Det stämmer nog en hel del. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » tor jul 20, 2006 19:04

AKS: Var glad över att du bara är moderator där...

:p

För att snacka lite Blade:

Inte lika bra som filmerna, men ok att titta på. De borde ta in nya fight-coordinatorer dock...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 19:14

Peak: Är vi så besvärliga? :)

Blade är så himla bra! Har precis sett 1.4 och insett att denna serie troligtvis bara kommer att bli bättre och bättre ju mer man lär känna karaktärerna. Hela serien är ju uppbyggd på karaktärerna och det är absolut mer än vad jag tordes hoppas på då jag först hörde talas om serien. Visst, saker kan bli bättre, men övrelag så är jag mer än nöjd med Blade som TV-serie.

Det lustiga: då jag satt där och kollade så tänkte jag att det med tanke på vilken sorts avsnitt det var inte skulle förvåna mig om Fredro Starr dök upp. Sen började jag tänka på Moesha, vilket aldrig är bra. men sen tio minuter senare så dyker Fredro Starr upp. Jag: "Är det...? Nej, dte kan det inte vara. Jo, det är det!" :D

EDIT: Gah! Jag har fortfarande inte riktigt koll på shift-tangenten på mitt nya tangentbord. Jag tycker jag pressar ner den, men uppenbarligen så gör jag inte det för fyra meningar av tio inleds med liten bokstav och så måste jag tillbaks och ändra (då jag orkar). Irriterande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor jul 20, 2006 19:20

AKS: Det är knappst du som är besvärlig ivarjefall. ;)

Han som spelar Blade, blir han bättre i rollen efter några avsnitt? För just nu känner jag mig inte lockad av att ladda hem det andra avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 19:24

Jag har aldrig haft nåt problem med Sticky (även om han inte är Emmy-material direkt) så jag kan nog inte hjälpa dig. Har inte märkt nån större skillnad från första avsnittet dock.

Denna recension av Blade (Entertainment Weekly) gillar jag. Den nämner dock en kommande karaktär, men inget som förstörde enligt mig.

Gillar särskilt detta:

Sure, the stunningly muscled rapper-actor looks good in a slo-mo action sequence — but there are too many of those, and none are as jazzy as the plot itself. Of course, that's a compliment. When gunplay, kickboxing, and throat slitting actually feel like breaks in the action, you've got a series with brains as well as teeth.


Sista meningen: 'tis true. Väl talat!
Senast redigerad av AKS tor jul 20, 2006 19:25, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » tor jul 20, 2006 19:25

Tänk vad lätt det skulle vara att vara admin om det inte fanns forummedlemmar... :p

Stickiga Fingrar är knappast nån Wesley Snipes, men han duger.

Fightsekvenserna behöver dock piffas upp. Kunde Buffy så borde väl Blade kunna.

Påminner lite om Vampires: The Masquerade, som gick för några år sedan, även om jag tycker att V:TM (hittills) är bättre.
Senast redigerad av Peak tor jul 20, 2006 19:27, redigerad totalt 1 gång.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » tor jul 20, 2006 19:26

:D Jag kan tänka mig det!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor jul 20, 2006 21:04

Illyria skrev:Han som spelar Blade, blir han bättre i rollen efter några avsnitt? För just nu känner jag mig inte lockad av att ladda hem det andra avsnittet.

Han blir bättre för varje avsnitt. Som jag sagt i andra serier-tråden har klarar han Blades mänskliga sida galant, det är den där hårdcoola Blade han har problem det. Även om Sticky inte direkt blir coolare för varje avsnitt, så irriterar åtminstone jag mig mindre på det, och han växer definitivt in i rollen.

Bortsett från det är BtS i allra högsta grad en ensembeserie och som sådan tycker jag inte det stör speciellt mycket att en av skådespelarna inte passar ordentligt för sin roll, när alla andra passar sina bra. Och det gör dom.

Blade 1x4 var inget undantag. Kanske lite vibbar av mellanavsnitt ibland, Bad Bloods-biten var välkommen som backgrundsgrej men det kändes som det behandlades lite väl snabbt samtidigt som det tog tid från arcens utveckling (fast med tanke på att en kille överlevde är det möjligt att allt känns bättre om han knyts in i arcen längre fram, och om det Blade går igenom här har effekt i nästa avsnitt), men bra var det verkligen och Sticky följde för den delen sitt mönster av att passa bättre för varje episod.

När allt kommer kring är det faktiskt möjligt att jag föredrar serien framför filmerna, men slutgiltigt besked på den punkten kommer först när säsongen är slut.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor jul 20, 2006 21:15

Från andra serier-tråden:
Off skrev:Det måste finnas massor av saker att behandla från åren innan Whistler men det kanske är något som LWes vet mer om.

Inte bara åren innan, utan efter. Det vore kul att veta hur Blade hookade upp med nye medhjälparen.

För den delen är jag inte ens säker på att Whistler existerade i serietidningsvärlden.

men det kanske är något som LWes vet mer om. Har det funnits mycket backstory i serietidningarna?

Jag tror inte det, tecknade Blade har nog varit en ärligt talat rätt tunn karaktär. Fast framför allt skiljer sig dom här båda versionerna av Blade såpass mycket att historiska jämförelser är svåra att göra.

Det är i alla fall intrycket jag fått. Men du har rätt, det låter mer som LWes område, jag ville mest bara kopiera in frågan här för jag är också lite nyfiken :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor jul 20, 2006 23:10

1.4 Jag tyckte detta avsnittet var skitbra. Med lätthet första avsnittet som jag verkligen tyckte om.

Bra blandning av Cotw och Arcbitarna. Det känns väldigt bekvämt att dem lyckas blanda det väl för det är så jag vill att Blade skall bli. Huvudsakligen en väldigt arcig serie, med väl valda Cotw utspridda. Bladehistorien kändes bra. Hoppas också det är någon som kommer att användas mer framöver. Krista, hon är bra, seriens bästa karaktär.

Peak skrev:Fightsekvenserna behöver dock piffas upp. Kunde Buffy så borde väl Blade kunna.


Nja. Jag känner mig ganska nöjd med fightingscenerna. Tycker väl kanske det är lite väl mycket standardmusik till som dessutom överanvänts, men det har ju andra sidan inget med koreografin att göra.

Illyria skrev:Han som spelar Blade, blir han bättre i rollen efter några avsnitt? För just nu känner jag mig inte lockad av att ladda hem det andra avsnittet.


Nej, det skulle jag inte vilja påstå, däremot vänjer man sig. Och som jag sagt vid ett par tillfällen tidigare, Blade är ingen enmanserie, tack och lov, för det finns så många andra karaktärer som kanske inte nödvändigtvis är bättre karaktärer men bra mycket stabilare skådespel. Alltså, det går att se Blade, utan att egentligen bry sig så mycket om själva Blade. Eller jag lyckas bra med det, men jag är inte heller den personen som retar ihjäl mig på en karaktär (eller skådespelare) och låter denna förstöra precis allt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre jul 21, 2006 0:22

Jag älskar den här serien nu. Den är riktigt bra.
(spoiler 1x04) Jag älskar att det är så mycket olika saker som händer.
Steppin' Razor - cool! Det enda han har gemensamt med Steppin' Razor från serietidningarna är dock namnet (den karaktären var ändå bara med i 2-3 nummer)
Jag älskar att han överlevde, både han och Cain finns nu kvar för framtida roligheter.
Shen fick visa att han är mer än en expendible hjälpreda när han faktiskt räddade Blade helt själv. Jag trodde ett tag att Krista skulle rädda Blade, men det var tur att Shen fick göra det.
Jag gillar det med agenten också, det ska bli kul att se hans färd till att upptäcka den hemska undervärlden.
Det dummaste är dock the House of Lycan. En Lycan är ju en varulv. Varför har ett vampyr-hus döpt sig till det? Det är ju redan bekräftat att det finns varulvar. Dom vampyrerna verkar konstiga, så det kanske är förståligt.
Jag visste sekunden mannen kom ut att han var Chase's exman. Det var uppenbart.
Just det, jag gillar Blade mer och mer. Han är bra.


adolvsson skrev:Från andra serier-tråden:
Off skrev:Det måste finnas massor av saker att behandla från åren innan Whistler men det kanske är något som LWes vet mer om.

Inte bara åren innan, utan efter. Det vore kul att veta hur Blade hookade upp med nye medhjälparen.

För den delen är jag inte ens säker på att Whistler existerade i serietidningsvärlden.

Ja, Whistler är helt påhittad (till skillnad från dom andra verkliga karaktärerna).
Jag tycker att man får reda på en del info om Blade's bakgrund, speciellt i det här avsnittet.
Det vore dock super om Kris Kristofferson hade gästspelat i något avsnitt, i flashbacks från det förflutna.
Whistler dök först upp i den tecknade Spider-Man tv-serien från 90-talet när Blade var med.
Tydligen gillade någon honom och tog med honom i filmen, eller så var det bestämmt att Blade's kamrat i filmen skulle heta Whistler, så dom kastade in honom i Spider-Man. Jag vet inte.

Men han har nog inspererats av Quincy Harker, ledare för vampyrjägarna Blade jobbade med ibland i Tomb of Dracula.
Han är en gammal man med skägg som byggde massa specialvapen och sånt.

Quincy Harker:

Bild

men det kanske är något som LWes vet mer om. Har det funnits mycket backstory i serietidningarna?

Mitt läsande är i slutet av 90-talet, så det är ett par miniserier jag inte läst, men i stort sätt är Blade's förflutna helt okännt.
Hans pappa t.ex. har man ingen aning om vem det är, eller hans riktiga namn (kanske att Eric Brooks som han heter i filmerna räknas som officiellt, jag vet inte)
Han är väl en ganska tunn karaktär, jag vet inte hur man avgör det. Han är ju mer än en tuff actionhjälte utan kännslor.
Han har en kvinna som han älskat sedan sin debut på 70-talet och han är bra mer männskligare, förmodligen främst för att (som sagt är min läsning i slutet på 90-talet) Blade är fortfarande människa (inge halvvampyr/Daywalker inte) och att vara människa gör ofta karaktärer lite männskligare.
Hans första soloserie började '94 och höll bara på i 10 nummer, så många spår dom påbörjat avbröts ju.
Den längsta serien där Blade varit med i alla nummer var Nightstalkers som bara höll på i 18 nummer.
Hans nya ongoing serie börjar om ett par månader, och den kanske kan klara sig mer än 1 och ett halvt år...

Min dokumentär ger väl inte en så stor inblick i Blade, men jag kan ändå passa på att rekomendera den ifall någon är lite nyfiken och inte har något bättre för sig...

Så här såg Steppin' Razor ut i serietidnignen:

Bild
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor jul 27, 2006 13:21

1.5: :eek: Några riktigt intressanta saker hände i detta avsnitt.

Alltså, nu måste ju Chase vara död? Om hon på nåt mirakulöst vis klarar sig från en brand som hon var insvept i så blir jag förbannad. Det är annat om de klippt då elden är på väg genom korridoren eller så, men nu brann hon ju för sjutton. Jag gillar karaktären, så jag vill egentligen inte se henne dö, men skulle hata om hon klarar sig ur den situationen. Det skulle bara vara för mycket.

Som jag sagt tidigare: Om det nånsin blir nån sorts romans mellan Marcus och Krista så blir jag tvungen att sluta kolla nästan (om det inte är så att Krista lurar Marcus). Enda anledningen att hon tar serumet och hjälper Blade är ju att hon, trots att hon blivit vampyr, fortfarande älskar sin bror och vill hämnas honom. Skulle hon bli intresserad av hans mördare... nej tack.

Gllar den nya vampyrtjejen. Över ögonen är hon väldigt lik Hermione i HP-filmerna. Hoppas hon kommer att vara kvar. Först blev jag lite orolig eftersom skådespelerskan är i "växa"-åldern och de aldrig skulle kunna ha kvar karaktären särskilt länge av den anledningen. Sen då hon sa att purebloods var födda vampyrer så är det ju uppenbart att hon varit spädbarn nån gång = vampyrer kan åldras om de är purebloods. Så purebloods kanske åldras (sakta eller i normal takt?) tills de är 30 eller nåt... Jag vet inte, men det måste ju vara så.


Blade fortsätter att vara en förbaskat underhållande serie. Den har fortfarande en bit att gå manusmässigt, men den är helt klart en av mina favoriter för tillfället.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor aug 03, 2006 20:32

1.6: Jodå, Blade fortsätter på det inslagna spåret: att vara en intressant och komplicerad ensemble-show där Blade bara är en av de vi lär känna. Jag gillade verkligen Blades drömmar om sin mor. Det gav mig en liten insikt i hur han känner sig och visar de enorma skuldkäsnlor han tycks känna för sitt tidigare liv: "If I'd known you'd grow up to be a murdering bastard...." eller hur det nu var.

Det känns okej att Chase överlevde trots allt, eftersom de inte gjorde det lätt. Ett helt avsnitt som rostat bröd känns okej. Hoppas att hon inte är helt återställd nästa avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » tor aug 03, 2006 22:17

Ah skall jag börja på denna också.. du gillar ju den AKS. Borde vara bra då!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LWes » tor aug 03, 2006 22:57

1x06 Wow, serien blir verkligen bättre och bättre och jag är himmla imponerad
Jag tyckte att avsnittet gav oss en djupare syn på dom flesta karaktärerna.
Blade - jag älskar honom nu. Det känns som jag har honom komplett uträknad.
Han hatar sig själv och vad han är, och han låter inte sig själv känna någonting för att alla som kommer nära honom dör (hans mamma, Whistler, hans pappa?)
Istället går han in i rollen som iskall och fokuserad krigare och tillåter inga hinder.
Jag vill se honom älska! Jag vill se honom vara lycklig! :|

Marcus blir mer och mer männsklig när han skakas om litegrann av den lilla flickan, Chase's "nästan död" och den fåniga vampyrbossen som vill pressa honom.
Han är inte bara en ond gangsterboss. :)

Krista var också bra och bättre i det här avsnittet. Men jag tycker fortfarande inte att hon är jättebra. :?

Han agenten fick vi också lära känna lite bättre i den lilla stunden han var med, och hans samtal med sin chef. Jag gillar dn delen av serien väldigt mycket. :o

Ingen Shen i avsnittet :(
Stackars Chase. Blä, vad hemskt! Varför växer just hennes hår enormt fort, när ingen annans gör det?

Jag gillade vampyren som Krista snackade med innan hon dödade honom. Han var intressant!
Och doktorn gillade jag, jag kännde en riktig saknad efter Whistler. Det skulle vara fantastiskt om han levde! (men dom ska verkligen inte återuppliva honom igen :rolleyes: )

En sak: Boone är väl inte död? Eller tolkade jag hans "dödsscen" fel? Jag hoppas i alla fall att han inte är död.


(spoiler "Next time on Blade") Ser ut som ett fantastiskt avsnitt :eek:
Whistler som en ung man!
Blade's pappa och massor av flashbacks!
Steppin' Razor!
Kommer vara fantastiskt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor aug 03, 2006 23:07

Zaxx skrev:Ah skall jag börja på denna också.. du gillar ju den AKS. Borde vara bra då!


Ja, visst är den bra! Helt klart. Tycker jag alltså. :)

(spoiler Blade 1.6) Jodå, jag tror också att Boone lever. Kani nte minnas nåt annat...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » fre aug 04, 2006 0:54

För att jag inte hade något bättre att göra när jag såg på tv:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Där fick film-Blade lära sig en läxa, för att han alltid är så arg. :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre aug 04, 2006 1:00

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre aug 04, 2006 1:54

Är det nödvändigt att ha sett filmerna för att se serien? Jag har liksom inte sett ngn utav filmerna, borde jag det?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre aug 04, 2006 4:39

HeY skrev:Är det nödvändigt att ha sett filmerna för att se serien? Jag har liksom inte sett ngn utav filmerna, borde jag det?

Nej, jag tycker inte det. Serien bygger på filmernas kontinuitet, men den lilla information som behövs därifrån (och det är inte mycket) får man.

Det är i alla fall min erfarenhet. Kanske lite lättare för någon som inte sett att säga om jag är helt ute och cyklar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » fre aug 04, 2006 11:07

Jag tror väl att det går bra att se även om man inte sett filmerna, men det är nog att föredra att ha sett filmerna.
Varje film är som ett långt fristående avsnitt av serien ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » fre aug 04, 2006 11:44

Kanske dags att kolla in denna serie snart?
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav adolvsson » fre aug 04, 2006 11:53

Forever Chosen skrev:Kanske dags att kolla in denna serie snart?

Ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör aug 05, 2006 23:49

Blade the Series är bättre än filmerna. Jag är säker nu. Kanske inte bäst på allt, Snipes slår Sticky och fighterna är inte lika coola, men serien är överlag starkare. Fler och bra karaktärer, intressantare story, och en känslomässig styrka som filmerna helt saknar - jag bryr mig verkligen om karaktärerna här.

Jag älskar Blade 1 & 2, och serien är som sagt svagare på några punkter, men överlag sparkare BtS alla tre filmernas rumpa. Det är nu min officiella ståndpunkt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron