Blade

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis sep 05, 2006 20:12

The Buffster skrev:Precis som många av er andra har påpekat så är Sticky kanske inte den bästa av skådespelare. Jag fattar däremot inte varför regissören inte säger åt honom att ändra sin spelstil lite. Kan inte minnas att han var riktigt så dålig i The Shield, vilket borde betyda att han kan bättre.

Jag tror inte problemet är Stickys brist på talang. Eller, i grunden är det väl det, men jag tror inte han passar dåligt för att han är dåligt, utan för att han helt enkelt inte passar i rollen. Saknar pondusen. Som jag sagt förr tycker jag han klarar dom små mänskligare stunderna alldeles utmärkt. Men när Blade nu inte är för jäkla medmänsklig av sig har inte Sticky mycket att röra sig med. Typ. Nåt sånt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor sep 07, 2006 19:37

1x11: Helt sjukt fantastiskt avsnitt rakt igenom. Bästa avsnittet hittills lätt. Av nuvarande manusbaserade serier hoppar Blade upp till fjärde plats för mig,
Jag älskar den här serien. :lovebunny:
Och angående Sticky som Blade: Jag har nu accepterat helt det han är som karaktären och jag älskar det. Jag betraktade honom noga i det här avsnittet och jag älskar honom.
Sticky är int en dålig skådespelare och det är inte så att han passar dåligt i rollen. David Goyer valde honom uppenbarligen för att det är precis så här dom vill framställa Blade, och jag accepterar det helt.

1x11
Vart ska jag börja?
Alla stories i avnsittet var bra. Collins och Blade var fantastiska tillsammans. Jag älskade deras scener i skogen och i skolan.
Förjävligt synd att han DOG tycker jag. Jag tyckte att dom verkligen fått till det med en typisk enstyrig agent-typ (den sorten som väldigt många serier har) men han var ändå speciell och fantastisk. Fan, varför skulle han dö?
Intressant att man fick veta Shen's motiv att jobba med Blade. Antar att det tas upp mer nästa säsong (håller tummarna för att dom ska förnya serien så fort som möjligt).
Marcus/Krista/Chase love triangle var också bra. Men jag har inte så mycket att säga om det.
Charlotte och hennes medhjälpare var fantastiska fiender och jag uppskattade dom en hel del.
Synd att se dom dö, men i jämförelse med Collins död är dom irrelevanta.
Så mycket som jag förstår att hans cirkel slöt sig och att han kunde dö utan invändningar hade jag fruktansvärt gärna sett Blade's team utöka sig i antal, och han hade varit ett utmärkt tillskott.
Hoppas att nästa säsong att Marc Spector joinar dom.
Det har sagts så många månger nu att han nog kommer dyka upp nästa säsong, så fansen skulle inte acceptera att han inte gjorde det (så varför inte göra en regular av honom) Jag bryr mig inte om vem han är eller vad han gör, bara han heter Marc Spector är jag nöjd.
För dom som missat det är Marc Spector hjälten Moon Knight i Marvel Comics, och hans namn nämndes i piloten, och producenterna har sagt när dom blivit frågade att han kanske dyker upp nästa säsong.
Det är possitivt att dom verkar så possitiva till en till säsong.


MYCKET BRA ÄR DEN HÄR SERIEN.
Nästa vecka: Säsongsfinal! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 19:58

Jag har inte sett sen 1.6, så jag ser verkligen fram emot ett maraton. Men nu tror jag att jag sparar till sista avsnittet finns på nedladdning också. Lika bra det.

(Avbrottet i tittandet har inte berott på att jag inte gillar serien eller att jag blivit less eller så... tvärtom så gillar jag Blade rejält mycket, men det blev att jag sköt upp ett avsnitt och sen blev det två för jag tänkte "vad kul att se två på raken" och så fortsatte det.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor sep 07, 2006 20:22

AKS skrev:Jag har inte sett sen 1.6, så jag ser verkligen fram emot ett maraton. Men nu tror jag att jag sparar till sista avsnittet finns på nedladdning också. Lika bra det.

(Avbrottet i tittandet har inte berott på att jag inte gillar serien eller att jag blivit less eller så... tvärtom så gillar jag Blade rejält mycket, men det blev att jag sköt upp ett avsnitt och sen blev det två för jag tänkte "vad kul att se två på raken" och så fortsatte det.)

Vet hur det kan bli när man inte har så mycket tid.
Just nu har jag dock jämt tomt i min mapp med fräsha avsnitt.
Trodde högskola skulle innebära mindre tid för att se på tv-serier, men jag har tusan mer tid än förra året!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor sep 07, 2006 20:36

Det bra med uni/högskola är ju att man disponerar sin tid så himla fritt. Men visst är det så att vissa kurser är "lättare" än andra. Min tid på journalisthögskolan och litteraturvetenskap var hektiska, medan t.ex. engelska var bra mycket lugnare.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor sep 07, 2006 20:46

Ja. Humanism = mer fritid eftersom du ska göra mer självstudier. Naturvetenskap och sådant tenderar att vara mycket jobbigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre sep 08, 2006 23:29

1x11:
Som vanligt ett snuskigt bra avsnitt med ett par oh shit-ögonblick. Tycka vad man vill om serien i övrigt, feg är den inte. Och jag har inga problem med Sticky längre. Faktum är att jag verkigen gillade honom vid flera tillfällen. Det är sant.

Jag har läst ett par intervjuer, såväl med honom som Goyer och Johns, och åtminstone en del av problemet med Sticky blir tydligt. Tycker jag. Sticky kollade tydligen om filmera precis innan arbetet med serien, något männen bakom hade föredragit att han undvek, eftersom dom inte ville att TV-Blade skulle vara en karbonkopia av filmerna, utan att den nye skådespelaren skulle göra karaktären till sin.

Följden blev att Sticky i dom första avsnitten försökta gestalta Wesley Snipes Blade lite för mycket, och det svaga resultatet är något han är väldigt medveten om. Han tycker att han börjar hitta rätt och eget runt avsnitt 3-4, vilket jag kan hålla med om, det var hans Blade började skina titta ut, men för mig har det alltså tagit till nu. Fortfarande en bit kvar, fast nu vågar jag faktiskt hoppas. Säsong 1 får leva med en svag gestaltning av titelkaraktären, däremot vågar jag faktiskt hoppas och tro på att säsong 2 (åh vad jag vill ha en sån nu) och framåt kommer ge oss en riktigt bra Sticky Blade.
Senast redigerad av adolvsson fre sep 08, 2006 23:45, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre sep 08, 2006 23:32

Serien har gått rätt bra för en sådan lite kanal dessutom, om inte någon FOX/Showtime-chef flyttat över nyligen så tror jag att vi faktisikt kan räkna med en andra särong.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » sön sep 10, 2006 16:50

Såg 1x10-11 på rad precis och jag måste säga att Sticky fungerar ganska bra som Blade just nu. Inte bara det, serien är helt fantastisk. Jag ser fram emot säsongsfinalen lika mycket som carre ser fram emot nästa skorea.

gief s02!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav carre » sön sep 10, 2006 19:07

Off skrev:Jag ser fram emot säsongsfinalen lika mycket som carre ser fram emot nästa skorea.


:D


det går inte att jämföra...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Glorificus » sön sep 10, 2006 21:40

Jag har börjat se Blade nu i helgen. Piloten och 1x02 avklarade. Kände mig inte så lockad att se serien först, trodde att alla machovibbar skulle ta överhanden och sånt blir jag fort uttråkad av. Jag såg teasern av piloten, när Blade jagar och dödar den tyska (?) vampyren i kloakerna, och det gjorde att jag lade serien på hyllan så länge. Men sen har man ju läst uppskattande Blade-kommentarer lite här och var här på BF, så det gjorde mig nyfiken igen. Så...

1x01
Över förväntan, det fanns mycket jag gillade här. Det som drar ned det något är de dåliga fightscenerna och när det blir macho overdrive - t.ex. kombinationen metal-musik + slowmotion + dålig fight. Men allt annat tycker jag fungerar riktigt bra. Introduktionen till Blade-världen, mytologin för vampyrerna här. Jag gillar dessutom alla huvudkaraktärer, Blade och hans assistent (alla scener där han är sådär obrydd kring Blade :D), Krista... Marcus...
Det lägger en bra grund för både handling och karaktärer att Krista blir omvänd och hamnar mitt emellan Blade och Marcus (som dessutom dödade hennes bror).


1x02
Polisen som blivit vampyr känns något komisk. Kanske för att han ser lite rolig ut. Är väl bara att vänta och se vad hans funktion i historien är. Nu känns han mest som en råtta... en råtta när han var människa och en råtta när han är vampyr.

Fritz dog, lite synd... jag hade börjat gilla honom. Och Chase gillade jag inte alls i piloten eller början av det här avsnittet (även om hon är lite lik Juliet Landau), men mot slutet av avsnittet växer hon något. När de ger sig in i Ash-drog-lokalen och hon blir skadad. Hm. Och det är klart att Krista behöver en motvikt bland vampyrerna.

Nu hoppas jag de gör mer med Marcus, han har potential att vara en intressant karaktär. Kul att den högste vampyr vi får följa, som en av huvudpersonerna, är en med mellanrang. Som själv måste förhålla sig till "the Pure-bloods".

Bra avsnitt. Det slog mig nånstans mitt i att det är en bra historia för en tv-serie, där man verkligen kan gräva djupt och undersöka de teman som går att koppla till vampyrism. Inte bara mytologiskt, utan även mänskliga teman... som gråzonerna Krista och Blade befinner sig i.


Jag är inte helt fast, och tycker inte det är särskilt överväldigande bra, men jag har helt klart fått mersmak. De håller för det mesta en bra balans mellan action och drama... än så länge. Jag skulle gärna se lite mer humor.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » tor sep 14, 2006 18:42

1x12:
Det här påminner mig om att jag behöver klippa naglarna ikväll.

Jag vill ha säsongsboxen. Och S2. Jättemycket. Ja, finalen var skitbra. Dessutom var förra veckan ingen lyckoträff, Sticky har definitivt sjunkit in i sin roll nu. Han gör en bra Blade, absolut. Fast jag tror fan nästan Shen sparkar mer rumpa.

Blade the Series är kanske inte en banbrytande serie, men dom vågar verkligen gå längre än de flesta andra TV-serier. Jag tänker t ex (förstås) på tortyren och att Krista tilläts gå så långt som hon gjorde. Andra kanaler hade antagligen låtit Marcus gå iväg på "andra affärer". Inte den här och jag applåderar dom för det.

Fighten mellan Blade och Marcus tyckte jag var riktigt snygg också. Vissa klagar på att Sticky banne mig inte är en martial arts-snubbe och fighterna blir sämre då. Jag håller inte med. Den här kändes verkligen brutal.

Jag skulle kunna beklaga mig lite över att alla överlevde, alla stora karaktärer, det kändes en aning trist efter allt tidigare slaktande i säsongen av viktiga personer. Å andra sidan fanns det, just på grund av nyss nämnda slaktande, en ständig fara för de fasta karaktärerna, vilket borde räcka och slutändan gör så.

Däremot var jag kanske inte helt nöjd med just själva slutet. Det kändes lite för... jag vet inte. Delvis för öppet, faktiskt, men även som något av en nödlösning för att man ville ha kvar alla huvudkaraktärer trots att kanske storyn från början var skriven åt ett annat håll.


Men det där sista är ett litet aber, för på det stora hela var det en stark, spännande och alldeles förbaskat bra avslut på en oförskämt trevlig första säsong.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor sep 14, 2006 22:06

Skitbra och förbaskat bra? JAG HÅLLER MED!
1x12
Oooo, vad det gjorde ont när hon tog av honom naglarna!
Men Shen var jävligt bra genom hela avsnittet. Han är cool och smart och tuff.
Som sagt var Blade vs Marcus också riktigt bra. Jag älskade när dom stannade på bordet, Blade låg ner och Marcus med ett höjt svärd över honom. Där tänkte dom verkligen "detta kunde vara en serietidningspanel".
Det var äckligt när renblodingarna dog :x Blä. Men snyggt när alla tog på sig vampyrtänderna för att äta Marcus med närbilder på deras ansikten. Då såg dom riktigt äckliga ut.
Jag vet inte heller vad jag tycker om att alla överlevde.
Om Chase hade dött hade det inte varit hela världen, jag vet inte riktigt vad hon kan tillföra i nästa säsong som en regular, därimot om hon inte är en regular älskar jag det otroligt mycket. Då kan hon bli en mycket cool fiende.


Jag vill också ha säsongsboxen! Jag har inte köpt en tv-serie på dvd på några år, i alla fall inte en som är pågående, men Blade måste jag ha, och på den kommer jag se alla extrasaker och ljudspår och sånt som jag inte skulle göra på något som jag inte är jätteintresserad av.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor sep 14, 2006 22:14

LWes skrev:1x12
Om Chase hade dött hade det inte varit hela världen, jag vet inte riktigt vad hon kan tillföra i nästa säsong som en regular, därimot om hon inte är en regular älskar jag det otroligt mycket. Då kan hon bli en mycket cool fiende.

Jag håller med. Å ena sidan hade det varit ett bra dödsfall, å andra sidan ska det bli intressant att se hennes roll i intrigerna nu.

Speciellt efter allra sista scenen. Ett tag väntade jag mig att Marcus och Krista skulle regera över huset tillsammans, sida vid sida, men nu? Fan vet. Manusförfattarna har kollrat bort oss lika bra som så många gånger annars under säsongen. Fantastiskt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor sep 14, 2006 22:41

adolvsson skrev:
LWes skrev:1x12
Om Chase hade dött hade det inte varit hela världen, jag vet inte riktigt vad hon kan tillföra i nästa säsong som en regular, därimot om hon inte är en regular älskar jag det otroligt mycket. Då kan hon bli en mycket cool fiende.

Jag håller med. Å ena sidan hade det varit ett bra dödsfall, å andra sidan ska det bli intressant att se hennes roll i intrigerna nu.

Speciellt efter allra sista scenen. Ett tag väntade jag mig att Marcus och Krista skulle regera över huset tillsammans, sida vid sida, men nu? Fan vet. Manusförfattarna har kollrat bort oss lika bra som så många gånger annars under säsongen. Fantastiskt.

Ja, jag tycker att dom varit bra på att förvirra och lura oss så att man inte alltid vet vad som är på gång innan det händer.
Jag tror dock att slutet kommer lösa sig ganska lätt genom att Krista ger honom någon bortförklaring och sen fortsätter dom hålla ihop. Speciellt eftersom Blade alltid påminner oss om att hennes enda funktion är att vara deras kontakt på andra sidan.
Jag känner mig inte helt säker dock, men det känns som om dom båda har mer att tillföra serien om dom fortsätter vara tillsammans.
Frågan är bara Hur tusan ska hon få honom att lita på henne igen? Det kan inte vara lätt...

Serien skulle faktiskt bli ännu bättre om dom:
1. Gjorde Hannibal King till en regular nästa säsong :o
2. Med det införde mer team work mellan honom Blade, Chen och ibland Marc Spector.
3. Presentera fler olika monster. Varulvar har nämnts (och visats i Blade Trinity alternativa slutet) och det finns mycket mer demoner och helvetesslem att slåss mot än vampyrer.
4. Crossovers. Det finns nog inget jag gillar mer, och det är ett väldigt bra sätt att locka till sig nya tittare.
Om dom skulle hamna i New York, varför inte låta Spider-Man vara med i några scener? Hur krävande kan det vara att få Toby Macguire att spela in rösten till det?
Jag tycker inte att Elektra var en särskillt bra film, men jag skulle älska att se Elektra och Krista spöa ninjor tillsammans.
eller det mest logiska: Ghost Rider. Goyer är exekutiv producent på GR och Ghost Rider och Blade har båda övernaturliga band. Plus dom behöver inte någon specifik skådis att spela honom.
Om dom är bäst kan dom fixa det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön sep 17, 2006 16:41

Nu har jag börjat min titt av de sista 7 avsnitten av Blade och med tanke på hur 1.7 slutade känns det skönt att veta att jag kommer att kunna se nästa avsnitt redan i kväll. :)

1.7
Riktigt jäkla bra. Jag har ingete mot att Whistler inte var så mystisk (som någon nämnde) eftersom han fortfarande känns så ung här.

Gillade alla flashbacks och hoppas att det kommer fler sådana i några av avsnitten framöver. Det är "trrevligt" att få lära känna Blade på det viset.

Krista... Gah! Kommer hon nu inte att få möjlighet att ge sin mamma serumet? Och hur hade hon tänkt dölja det för Marcus? Och tydligen så har hon inte sett Buffy S7 heller för
(spoiler Buffy Säsong 7) vi vet ju alla hur det går då man ömvänder sin mamma... *rrrryyys* vid tanke på Spike och hans mamma.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » sön sep 17, 2006 17:05

AKS, kanske bäst att spoilervarna för Buffy s7 också. ;)

Jag såg sista avsnittet för säsongen i natt (vaknade kl 3-4 nån gång, och kom ihåg att jag inte ätit min sushimiddag och inte sett sista Blade... :D). Nu sällar jag mig till dem som nämnt att ett dvd-inköp känns nödvändigt. Även om serien har sina brister så är den generella kvaliteten och underhållningsfaktorn mycket hög. Min favorit bland de sommarserier jag nu har sett! Härlig blandning av vampyrlore, action/spänning, drama och framför allt att det är så karaktärsdrivet (med möjligheten för tillbakablickar som extra bonus). Min första tanke när jag sett färdigt var just "När kommer dvd-boxen?". :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Matt » sön sep 17, 2006 17:31

Ska köra ett maraton nu. 1x8 till 1x12
Lucky me
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tob » mån sep 18, 2006 23:09

Jag är långtifrån lyrisk över serien. Den har varit bra rakt igenom och sakta men säkert vuxit. Avslutningen var bra, spännande och alldeles utomordentligt underhållningsvåld.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tis sep 19, 2006 21:40

1.9: Fy fan...

Precis det jag inte velat ska hända serien igenom har hänt och lusten att se fortsättningen sjönk som en sten. Krista tycker synd om Marcus? Har sex med honom? Sin brors mördare? Han som är lika illa som mannen hon såg våldta och mörda Marcus' fru? Fy fan, som sagt. Som att Marcus hade varit kompis med Dominic (eller Domenech eller vad 17 han nu heter)? tagit hand om honom? Nej, gud vad dåligt att Krista faller för sin egen "Dominic"? Det går inte ens att förklara med att hon inte tagit sitt serum för det stoppade inte Marcus från att hata ryssen genom alla år...

Mycket besviken. Avsnittet var bra fram tills det, men det är så jävla typiskt. Vi får se när jag ser nästa avsnitt och då hoppas jag i så fall att Krista ångrar sig rejält. Hennes karaktär känns nästan patetisk nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » fre sep 22, 2006 23:08

Jag älskar den här serien. Säsongsfinalen var precis så bra som jag hade hoppats och om det inte blir en s02 efter det här så får jag fan tokspel.

AKS: Hon faller väl inte för sin egen Dominic? Nu var det några veckor sedan jag såg avsnittet men det var ju inte D som bet Marcus väl och därmed inget "blodsband". Jag tolkade som så att hon blev påverkad av hennes och Marcus band iom minnesöverföring etc. Jag ska inte säga att jag var något större fan av det heller men i min hjärna så kan jag få det att fungera.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » fre sep 22, 2006 23:33

Off: (spoiler Innehåller rant utan vett och sans och logik) Jag kan inte med sådana där Barbra Cartland-grejer och då bryr jag mig inte om om stackaren blev biten av en vampyr nån gång och sen inte kan motstå honom för att hon tycker synd om honom. Uäck! Krista sjönk rejält i mina ögon. Det var så typiskt tycker jag och den enda gång jag skulle ha sex med min systers mördare var om jag hade en killer pussy. Gah! Jag blir bara så förbannad vid bara tanken! Jag kan inte ens börja tänka på blodsband och sånt för denna storyline är så typisk, som sagt, och Barbra Cartland, som jag också sagt.

Däremot så kunde jag inte hålla mig borta från resterande avsnitt särskilt länge och trots att jag numera irriterar mig rejält på (spoiler t.o.m. 1.12) Krista så kompenseras det av Shen/Chen som kickat så mycket ass i de sista tre avsnitten eller så. You go, Shen! Dessutom kompenseras det av en Blade som börjar bli riktigt intressant (every goddamn day, tehee!). Samt så börjar jag efter nästan en hel säsong av ointresse att gilla Chase. Så det kompenserar det faktum att jag har lust att bitchslappa Krista för det mesta nu för tiden.

Måste få säga att seriemördarvampyravsnittet (härligt ord att få använda!) nästan är en favorit. Förutom sista avsnittet kanske. Riktigt jäkla bra avsnitt där Shen får kicka nåt så rejält att jag nästan blev kär. Sen så var den inledande "tortyrscenen" antagligen något av det obehagligaste jag sett på TV. Obehagligare än vissa patetiska försök till skräckfilm, helt klart. Well done, Blade (TV-serien alltså). Well done.


Vilka jäkla kindben herr Blade har förresten. Jag blir nästan hypnotiserad så snart ljuset träffar de där kindbenen på rätt sätt...

Vet vi nåt om en S2? Borde vara en självklarhet. Att behöva vänta till nästa sommar känns dock som tortyr. Detta är nog min plats 6 på en lista över serier som fortfarande producerar nya avsnitt. På väg mot plats 5 faktiskt om inte VM rycker upp sig rejält iom S3.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » fre sep 29, 2006 9:18

Fuck a motherfucking fuckeroo!
Direkt från hästens mun*, enligt Jill Wagner blir det ingen säsong två. Hon ger ingen anledning, men i artikeln står det också:
The series started off strong early in the season but lost viewers as it went on.

Jag antar att det är anledning nog.

Jävlars.

*Nej, jag antyder inte att hon ser ut som en häst - det är bara ett uttryck, gott folk!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » fre sep 29, 2006 9:29

Men Nej!!!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Peak » fre sep 29, 2006 9:31

Japp. Rykten har sagt att Spike var missnöjd med att det var så många kvinnliga tittare också. "Kanalen för män" osv...

Blä. Alla serier man gillar läggs ner... Skulle inte förvåna mig om Heroes läggs ner efter 3 avsnitt eller så...

:(
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav adolvsson » fre sep 29, 2006 16:39

Angående någonting helt annat, kläckte Geoff Johns ur sig den här lilla meningen:
just like when I worked on Blade (which unfortunately, is currently not getting a season 2)

Se ordvalet? Currently. Så det finns hopp! Hoppas jag. Jag tänker i alla fall ha hopp. Tillräckligt för en mindre studsmatta, i alla fall.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 29, 2006 16:49

Åh gud!!!!! Det får bara inte bli så! Det får inte!! Gud, vad ledsen jag blir... Jag ska fortsätta hoppas litegrann i alla fall.

Jaham så kvinnliga tittare betyder noll. Kul. Alltså, jag fattar att de har en profil, men i slutändan så är väl fler ögonpar mer para? Eller skrämmer vi kvinnor iväg vissa annonsörer?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » fre sep 29, 2006 16:50

Peak skrev:Japp. Rykten har sagt att Spike var missnöjd med att det var så många kvinnliga tittare också. "Kanalen för män" osv...

:rolleyes: :evil:

Jag vill ha en andra säsong! Grumble grumble.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav The Buffster » fre sep 29, 2006 17:21

Men nej, :cry:, jag ville ju verkligen ha en till säsong. Och det där med kvinnliga tittare, fan så irriterad jag blir, hur kan dom ens tänka så?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav LWes » fre sep 29, 2006 17:51

Ja, det suger värre än en dammsugare, men jag get inte upp hoppet, och precis adolvsson skrev att Geoff Johns sa... Det finns säkert fler chanser. Kanske på någon annan kanal?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron