Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » ons jun 25, 2008 13:40

4.11
Jag är misstänksam, men kan tycka om välgjorda liknande avsnitt. Allt fokus på Donna är både lite skrämmande och hemskt trevligt. Avsnittet väckte väl mer frågor än svar, och ja, jag älskar sånt. Då kan jag sitta i min lilla pseudovärld och nysta fiktiva trådar och fundera. I övrigt var det ett bra avsnitt. Andra världskriget vinklingen tyckte jag på något sjukt sätt om.
Frågor: Vad händer nu när skalbaggen har ramlat av? Om Donna är något annat, upphör hon då att vara människa och Kompanjon? :(
Så det här med the Bride avsnittet för tusen år sedan,och delvis det Doctorn säger i slutet på det här: Hennes Mr Smith tendenser till att missa all alienaktivitet, och att slå bort det. Dramaturgisk lösning eller något sorgligt?

Trailer: Paradoxal crossover?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » ons jun 25, 2008 22:55

adolvsson skrev:
A bear skrev:The Tomb of the Cybermen (4 eps) - earliest surviving cybermen story

Den har jag sett! Och gillade skapt. Tvåan var en fin doktor, han.


DOCTOR: The power cable generated an electrical field and confused their tiny metal minds. You might almost say they had a complete metal breakdown.
JAMIE: Oooh...
DOCTOR: I'm so sorry.

:D :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » ons jun 25, 2008 22:59

:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » tor jun 26, 2008 0:06

A bear skrev:
adolvsson skrev:
A bear skrev:The Tomb of the Cybermen (4 eps) - earliest surviving cybermen story

Den har jag sett! Och gillade skapt. Tvåan var en fin doktor, han.


DOCTOR: The power cable generated an electrical field and confused their tiny metal minds. You might almost say they had a complete metal breakdown.
JAMIE: Oooh...
DOCTOR: I'm so sorry.

:D :D

Jag såg ordskämtet, men kopplade till tionde doctorn, då blev det så fel... :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » tor jun 26, 2008 2:00

har sett till och med 4x09 nu. herreje. riktigt bra. fantastiskt.Tennant är så jävla bra att det är tokigt.
jag hinner nog ikapp er till på lördag!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » lör jun 28, 2008 15:49

Ikväll! :extas:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör jun 28, 2008 16:40

adolvsson skrev:Ikväll! :extas:

Jag är nervös. Det är det näst sista. Sammanfattning: :extas: :eek: :lovebunny: :?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav lilith » lör jun 28, 2008 18:44

Såg inte 4.10 och 4.11 förrän igår. Bra gjort tycker jag såhär i efterhand, så slipper jag vänta så länge på den spännande fortsättningen. :)
Båda avsnitten var mycket bra f.ö. :lovebunny:
(spoiler 4.10) Ögonen!
(spoiler 4.11) "You've got something on your back." Fy fan vad läskigt, kalla kårar. Och sen: Skalbagge!!! AAAAAHHHHH!
Två avsnitt där Donna och Doktorn inte är tillsammans under nästan hela avsnittet. De funkade bra, tyckte jag, även utan varandra, men det ska bli skönt att se dem tillsammans igen. Hoppas jag! Har en känsla av att Donna nu ska försvinna ur serien.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » lör jun 28, 2008 22:55

4.12 :chock:
Men... Men... Men...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » lör jun 28, 2008 23:20

Alla är så långt framme i serien. Själv lyckdes jag äntligen ta mig för att se de sista två avsnitten i säsong 2 idag. Förstår inte varför jag skjutit upp det så länge, jag gillar ju serien rätt så mycket. Visst var det delvis för att jag ville ha tid att se båda avsnitten på rad, men så upptagen har jag inte varit att det skulle behövt dröja så här länge.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav A bear » lör jun 28, 2008 23:28

4.12

TO. BE. CONTINUED.

Ja JÄVLAR. Här snackar vi om att plocka upp gamla trådar, hela vägen tillbaka till fjärde doktorn. Alla är tillbaka, inte minst då Dalekarna... och de är förbättrade också.

DALEK: My vision is NOT impaired.

Davros är tillbaka, och givetvis är Sarah Jane där också - hon var ju med Doktorn och såg Dalekarnas födelse en gång i världen.

Och så Harriet Jones, MP. RIP. Jag tror tyvärr inte vi får någon mer uppföljning på henne, vilket är synd - s3-finalen hade varit omöjlig om inte Doktorn lagt sig i hennes politik, men här gör hon rätt för sig ändå.

SHADOW PROCLAMATION PERSON: There was something on your back.
DONNA: How'd you know that?
SPP: You are something new.
DONNA: Me? I'm just a temp... (...) I'm no use to anyone.
SPP: I'm so sorry for your loss.
DONNA: Yeah. My whole planet's gone.
SPP: I mean the loss that is yet to come. God save you.

Alldeles för mycket som hände där för att jag ska hinna få ner allt just nu... men va fanken händer härnäst? Så mycket har satts upp för att Donna ska dö att jag innerligt hoppas att det inte är så enkelt...

DALEK CAAN: Everlasting death for the most faithful companion.

...och så kommer slutet. Och jag är säker på att det ska bli Rose som stryker med. Och så... VA? Nu?!?

Snälla snälla RTD, låt inte detta sluta med en reset till.

Månntro vi kan få dem att sända sista avsnittet på någon storskärm i Roskilde?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » lör jun 28, 2008 23:52

A bear skrev:4.12

Alldeles för mycket som hände där för att jag ska hinna få ner allt just nu... men va fanken händer härnäst? Så mycket har satts upp för att Donna ska dö att jag innerligt hoppas att det inte är så enkelt...

Hon får ge upp sitt gamla liv på jorden helt men överlever? Sätet "sorry for your loss" känns som om att det är något hon har fått ge upp och som kommer kännas hemskt, inte något som går "över" snabbt alltså. Och lägg till det där med parallella verklighetsfält från förra avsnittet. Återuppbyggande av Time Lords genom rekrytering utifrån?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön jun 29, 2008 0:19

4x12
Insane! Och peeps, kan ni håller er en vecka med det här tills nästa anlänt, kan det vara en bra idé. Bara ett tips.

Okej, sista först. Tennant? Say it isn't so. I och för sig, jag blir saligt imponerad om dom faktiskt lyckas byta doktor utan att det läckt ut (antingen det, eller utan att jag för en gångs skull råkat ta del av en DW-spoiler av den storleken), men nog finns det vägar ut. Doktorns gamla hand, t ex, var i bild några gånger under avsnittet och den kan kanske göra något. Kanske? Gah, spännande! Det kanske kan vara här Donnas död kommer in också, Nicklas spekulerade väl om det tidigare, att hon möjligtvis får offra sig för att rädda doktorn. Fast det måste gå snabbt om renegereringen redan är igång. Gah. SPÄNNANDE!

Fantastiskt avsnitt. Så mycket itryckt på så lite tid. Och Rose. Åh, vad härligt det är att se Rose igen, och crossover med Torchwood var häftigt, och jag älskade att se alla dessa namn i förtexterna, och gah... SPÄNNANDE!

Det här är tortyr.


noike skrev:Återuppbyggande av Time Lords genom rekrytering utifrån?

Oh. OH! OH! Jag gillar det. Doktorn pratade ju i förra avsnittet om att det var underligt hur han träffade henne av alla människor två gånger, att något verkar dra dom till varandra. Att hon egentligen är en Time Lord, eller att hon har något Time Lordskt i sig, eller att hon på något sätt är ett resultat av något Time Lordigt, det skulle defintivt vara kosmiskt tilldragande. Antingen det eller rekrytering, jag älskar båda möjligheterna, för jag älskar Donna. Hon är fantastisk.

Med tanke på återintroduktionen av Davros och hans återuppbyggande av den daleksa rasen, skulle ett gäng nya Time Lords vara en rätt perfekt avrundning på RTD:s runda här. Jag kan tänka mig att han skulle vilja ha det som en del av sin lilla legacy.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön jun 29, 2008 0:59

4x12 JÖSSES! HUR SKA JAG KUNNA SOVA NU :chock:
Tennant! Neeej! Inte Tennant!!! Ja, handen var ju i bild, jag reagerade också på det i avsnittet. Den har ju liksom inte synts till typ alls sedan förra gången och sedan nu helt plötsligt lägger inte bara jag märke till att den är i bild utan också adolvsson! Det måste betyda ngt! De är väl bundna att byta ut Tennant någon gång men nej, inte än, aldrig!

Rose! Åh Rose! Varför fick de inte springa till varandra och kramas, jag ville det så! Precis när glädjetårarna (yeah, I'm a sucker for things like this!!) var på väg att komma så skjuter den dära jäkla Daleken!

Gillade Roses reaktion på Martha. "I was there first!". Tyckte så synd om henne när hon inte fick vara med i videosamtalet :(

Tror jag blev spoilad av Torchwood. Jag har bara sett säsong 1 men Owen och Tash (stavning?) var ju inte med och jag tänkte att de kanske reste men sedan så Gwen typ "I'm gonna fight, like Owen and Tash!" vilket gav mig känslan av att de är ---> :psychobunny:
Hoppas inte, jag får väl se.

Jag är såååå nyfiken på Donna! Vad kommer att hända med henne??? Jag tycker att hon har varit en fenomenal companion och vill ju självfallet inte att resan ska ta slut redan nu, men det verkar ju tyvärr som det :(

Sarah Jane serien, verkade vara väldigt barninriktad (mer än DW) och jag har aldrig sett den - är det ngn här som följer den? Det var iaf coolt med alla crossovers!


Jag vill skriva mer! Avreagera mig, men nej, nu får det räcka.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » sön jun 29, 2008 1:27

adolvsson skrev:Och peeps, kan ni håller er en vecka med det här tills nästa anlänt, kan det vara en bra idé. Bara ett tips.


Önskar så innerligt att jag lyssnat på detta... nästa veckas väntan kommer vara tortyr!

Helt underbart bra, galet mycket som hände! :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

(spoiler 4x12) Älskade att återse alla, men speciellt överraskningen Harriet Jones! Hon fick ett fint avslut, kul det. Men, men... TENNANT! Kan det vara så? Kan dom ha lyckats undanhålla ett doktors byte? Det känns ju rätt omöjligt med tanke på hur snabbt sådan info brukar hitta ut... Jag kommer gråta bittra tårar om det är så, jag är inte redo att skiljas från Ten ännu.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HeY » sön jun 29, 2008 1:29

En tanke: (spoiler 4x12) Jag funderade lite och kom på en kanske liten dum tanke, men sedan tänkte jag på hur Doktorn spårade subwave-signalen med ett stetoskåp och tänkte att jag kanske kan dela med mig av den ändå. Det skulle inte kunna vara så att Dokton regenererar till Tennant igen. Typ "I have a twin body, who would have known?" eller något sånt. Aja, det kanske är helt osannolikt men varje teori som gör att vi får behålla Tennant är en bra teori enligt mig. Det är svårt att tänka sig Doctor Who utan Tennant, även om vi har haft Eccleston så är det svårt. Jag kommer knappt ihåg Doctor Who utan Tennant - det enda jag vet är att jag tyckte om serien bättre i säsong 2 med Tennant än säsong 1 med Eccleston.

Någon som har en Tardis att låna ut? Man skulle ju kanske kunna åka till nästa vecka, se avslutningen och sedan åka tillbaka. Vi kan skicka runt Tardisen genom hela BF.
Senast redigerad av HeY sön jun 29, 2008 2:39, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » sön jun 29, 2008 1:32

adolvsson skrev:4x12
Insane! Och peeps, kan ni håller er en vecka med det här tills nästa anlänt, kan det vara en bra idé. Bara ett tips.

Så ska jag göra. Har sparat 4.10 och framåt. För att vara säker på att kunna genomföra planen sabbade jag min dator så att jag inte kan se. Smart.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » sön jun 29, 2008 1:33

Tam skrev:
adolvsson skrev:4x12
Insane! Och peeps, kan ni håller er en vecka med det här tills nästa anlänt, kan det vara en bra idé. Bara ett tips.

Så ska jag göra. Har sparat 4.10 och framåt. För att vara säker på att kunna genomföra planen sabbade jag min dator så att jag inte kan se. Smart.


Me avundsjuk auf dich!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jun 29, 2008 1:33

Tam skrev:Så ska jag göra. Har sparat 4.10 och framåt. För att vara säker på att kunna genomföra planen sabbade jag min dator så att jag inte kan se. Smart.

Hardcore.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » sön jun 29, 2008 2:15

4.12
Jag är för förstörd att skriva något klokt. Jag ska aldrig titta igen på den här dumma, dumma serien igen! Är vi framme vid nästa lördag än? I´ll return when I´m sane.
FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » sön jun 29, 2008 2:35

sfinx skrev:4.12
Jag är för förstörd att skriva något klokt. Jag ska aldrig titta igen på den här dumma, dumma serien igen! Är vi framme vid nästa lördag än? I´ll return when I´m sane.
FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN.


Varför skrev jag så långt när jag hade kunnat skriva det där? Doctor Who är verkligen en ond serie. Så ond.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön jun 29, 2008 2:55

HeY skrev:
sfinx skrev:4.12
Jag är för förstörd att skriva något klokt. Jag ska aldrig titta igen på den här dumma, dumma serien igen! Är vi framme vid nästa lördag än? I´ll return when I´m sane.
FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN.


Varför skrev jag så långt när jag hade kunnat skriva det där? Doctor Who är verkligen en ond serie. Så ond.

Ja. RTD är i själva verket en ond galen timelord, som vill ta över jorden via BBC genom att förvandla oss till emotionella nervvrak. (Jag spoiler markerar det där för säkerhetsskull.)

(edit) Nu kan man spela det där Graskespelet på hemsidan, jag var för övrigt lysande... :rolleyes: (/edit)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » sön jun 29, 2008 11:08

Ett par tankar vid omtitt av 4,12:

- Ianto som blir svartsjuk på soldaten Jack träffat i en bar. Hehe.

- Doktorn säger till the shadow proclamation "I'll just go get you the key". Martha har någon sorts mystisk "key" som absolut inte får användas. Hmmm?

- Varje gång Rose gör något heroiskt är soundtracket... trummor. HmmMMM?

- Harriet Jones säger: "You know nothing of any human, and that will be your downfall." Tillsammans med Donnas "I'm a human being" verkar det ju som om Dalekarna är rädda för fel person...

- Mycket snack om familj. Till och med Davros kallar Dalekarna för sina barn. Dalekarna samlar in familjer. Martha hamnar automatiskt hos sin mamma. "Where's yours, Doctor?"
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » sön jun 29, 2008 12:55

A bear skrev:Ett par tankar vid omtitt av 4,12:
- Mycket snack om familj. Till och med Davros kallar Dalekarna för sina barn. Dalekarna samlar in familjer. Martha hamnar automatiskt hos sin mamma. "Where's yours, Doctor?"

De tre medföljarna i Tardisen i slutet skulle jag tro. Rose som dyker upp i Donnas alternativa verklighet, Doktorn och Donna som springer på varandra i början av säsongen, alla som råkar lyssna in på den där utsändningen... Det finns helt klart sammanbindande band mellan allihopa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » sön jun 29, 2008 13:57

4x12
Insane! Och peeps, kan ni håller er en vecka med det här tills nästa anlänt, kan det vara en bra idé. Bara ett tips.

okejdå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön jun 29, 2008 13:59

gaspode skrev:
4x12
Insane! Och peeps, kan ni håller er en vecka med det här tills nästa anlänt, kan det vara en bra idé. Bara ett tips.

okejdå.

Nooooo! Y'all ruined my fun of making him a co-sufferer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » mån jun 30, 2008 15:00

Co suffering med ett kanske mer sane inlägg. Beroende på vem man frågar.
4.12+Den där Donna.
Vad har följt genom hela säsongen? Donna först.
-I´m a temp.
-You got something on your back.
-Co operating halvgud som stoppar Doktorn.(Har dessutom räddat hans liv i en sån situation)
-Hennes morfar, familj har en tendens att stöta ihop med Doktorn titt som tätt.
-Folk från framtiden och synska människor kan hennes namn. En del tycker att hon är fantastisk andra blir bara rädda eller ledsna.
-Skabbaré(en fel/övertolkning från min sida mest troligt, bwtf) Egyptisk mytologi, förknippat med död och evigt liv.
-Tid och universum är beredda att förändra sig för hennes person.

Annat vi vet från tidigare.
-Mr Smith syndromet att lyckas missa varje alienattack som har drabbat London fram tills hon blir uppstrålad till Tardisen. Dessutom att slå det ifrån sig.
(-En anagramsökning gav inget annat än att london går att få in i hennes namn, men det blir bokstäver över. :oops: )
-http://tardis.wikia.com/wiki/Donna_Noble.(wikipedia :lovebunny: ) Hon har ju varit i Egypten. :D
-"Dött" två gånger, sas.

Antingen har Donna en så stor uppgift framför sig att hon kommer att förändras till något mäktigt och riskerar att förlora sin mänsklighet, eller så är hon inte mänsklig och kommer tvingas fram ur sin mänsklighet. Jag vet inte om hon kommer att att dö, men jag vet att jag skulle sakna den mänskliga Donna nästan lika mycket, om hon blev alltför mycket väsen. Å andra sidan så är det vikarien Donna som håller Doktorn på plats. Håller Doktorn Donna i schack med?

Vad har följt genom hela säsongen?
-Gudomen, fullständigt makt att förinta eller rädda.
-Familjen.
-Tidigare companions.
-Regeneration.(gny!)
-Doctorns namn.

Vad jag hoppas ska hända är Björns anmärkning om handen, (jag hade en dröm som gick ut på att doktorn blev räddad av att man sprutade in något från Donna i armen på honom i förrgår. :D ) har med saken att göra, och att han regenerar sig tillbaka istället.
Wikipedia skrev:
"Watchs The Doctor start to regenerate. Remember the regeneration may not happen so she(Donna) obvisly ask questions."
Det är också intressant och lite otäckt.
Jag tror några companions ligger illa till, om det som det verkar, ska avslutas och knyta ihop trådar. Även familjemedlemmar, främst Donnas. Sedan väntar jag mig ett jätte jättestort val som måste göras där Doktorn eller/och Donna står inför liv och död på alla universum.

Sedan...vågar jag inte spekulera mer på egen hand, för då kommer bli jag aaah..rg igen, och börjar tänka på att det är sista avsnittet, och sånt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav ylva » mån jun 30, 2008 23:35

HeY skrev:4x12 JÖSSES! HUR SKA JAG KUNNA SOVA NU :chock:
Sarah Jane serien, verkade vara väldigt barninriktad (mer än DW) och jag har aldrig sett den - är det ngn här som följer den? Det var iaf coolt med alla crossovers!


Jag har sett den, och jag gillade den. :)

4x12
OMG, jag vet inte. Sparade avsnittet till idag för att mitt dåliga humör inte skulle färga det. Och nu.. jag vet.. hm.
Jag vet inte alls jag. OMG beskriver det rätt bra. Nästa vecka please please please.
- Sometimes people are layered like that. There’s something totally different underneath than what’s on the surface.
- And sometimes there’s a third, even deeper level and that one is just like the top surface one. Like with pie.

http://www.vitatornet.se Textbaserat rollspel baserat på böckerna Sagan om drakens återkomst, av Robert Jordan.
Användarvisningsbild
ylva
Big Bad
 
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 apr 2006
Ort: Sthlm/Rönninge

Inläggav AKS » tis jul 01, 2008 20:46

Oh, spännande. Ska se senare ikväll eller imorgon så jag kommer inte att torteras så länge i alla fall...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » tis jul 01, 2008 22:27

4.12 :chock:
Ajajaj, varför sparade jag inte på det här avsnittet. Det kommer ju att dröja rätt länge innan jag kan se nästa. (Om jag inte låser in mig i sovrummet på söndag, alt Aron får gå ut en sväng så han inte blir spoilad).

Alldeles för mycket tankar och gissningar. Vad som helst kan hända! Tennant kan t o m fortsätta (johodå!).
Jack! ("And who's...he.." "Captain Jack. Don't. Just don't." :) ) Martha! Noshörningarna! Premiärministern! Kära återseenden. Och ett inhopp av Richard Dawkins som sig själv. "It's an empirical fact! The planets didn't come to us. We came to them!" Lite parodi på sig själv? ;)

Angående Billie Piper och hennes tänder. Visst är hon magrare i ansiktet nu. Hon ville väl gå ner i vikt (fast hon inte behövde det) för sin roll som strippa i höstas. Sen har hon nog inte hunnit lägga på sig nåt igen, även om hon nu är gravid.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron