Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons maj 28, 2008 12:22

Ja, jättebilligt med Ryanair om man beställer före midnatt på torsdag så nu måste jag och min kompis försöka fixa nåt snabbt här. Sweet!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör maj 31, 2008 23:13

4.08.

Woah. Satte Moffat just upp s5, eller... va fan hände där?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » sön jun 01, 2008 10:14

A bear skrev:4.08.

Woah. Satte Moffat just upp s5, eller... va fan hände där?

4.08
Jag vet inte...Moffat...jag är plötsligt ett nervvrak utan att riktigt veta varför. wtf. Omg.
Just nu vet jag inte om jag hatar eller älskar
Moffat. :eek:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » sön jun 01, 2008 11:19

4.08. Jag är inte helt säker jag heller, men nästa vecka får gärna vara nu. Jag vill ha uppföljningen! Jag måste veta vad som händer. (Och jag vet inte om jag ska ogilla Moffat eller inte för att han tar det trevligaste av ställen och gör det creepy.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » sön jun 01, 2008 15:16

4.08 Rädd!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Spuffy » tis jun 03, 2008 13:44

Jag upptäckte att jag inte bara hade det senaste avsnittet osett, utan det innan också. Blev dubbel-doktor för mig idag alltså, mycket trevligt.
4.07 Jag gillade, mycket.
4.08 Kan lördag vara ikväll tack? Väntan är olidlig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » tis jun 03, 2008 20:00

4.07: Underhållande avsnitt. Donna rules!! Hon är bara så bra. Yay för att hon blev companion.

Det mesta med avsnittet var bra tycker jag. Visst, inget mästerverk, men underhållande från början till slut.


Nu ska vi se om jag hinner se första Moffat-avsnittet ikväll...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » tis jun 03, 2008 23:27

4x08 (lite sen kommentering)
Alltid sorgligt när karaktärer försvinner. Men jag måste erkänna att mini-men-ändå-inte-mini-Anosheh ropade ut ett litet ja i slutet av avsnittet. Jag tror det var ett ja, han ryckte till iaf.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Spuffy » tis jun 03, 2008 23:31

eynosh skrev:Men jag måste erkänna att mini-men-ändå-inte-mini-Anosheh ropade ut ett litet ja i slutet av avsnittet. Jag tror det var ett ja, han ryckte till iaf.

Hm.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » tis jun 03, 2008 23:32

Spuffy skrev:
eynosh skrev:Men jag måste erkänna att mini-men-ändå-inte-mini-Anosheh ropade ut ett litet ja i slutet av avsnittet. Jag tror det var ett ja, han ryckte till iaf.

Hm.

Hon har inte levt upp till sitt efternamn än. Hon kommer loss.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » tis jun 03, 2008 23:36

4.08 Under 4.07 kom jag återigen att tänka på att jag tycker hon är en alldeles förträfflig karaktär och följeslagare till den käre doktorn. Inte stanna i biblioteket, snälla.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sfinx » ons jun 04, 2008 0:02

eynosh skrev:4x08 (lite sen kommentering)
Alltid sorgligt när karaktärer försvinner. Men jag måste erkänna att mini-men-ändå-inte-mini-Anosheh ropade ut ett litet ja i slutet av avsnittet. Jag tror det var ett ja, han ryckte till iaf.

Håller med Noike, hon har stora uppgifter framför sig. De skrämmer mig mer inför s5.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » ons jun 04, 2008 22:58

Tittar om, det är väldigt intressant.

Spoiler s2. De nämner Torchwood redan i 1.12!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » ons jun 04, 2008 23:04

noike skrev:Tittar om, det är väldigt intressant.

Spoiler s2. De nämner Torchwood redan i 1.12!

Mycket smygarcande genom hela serien. Jag tycker om det så så mycket.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav wyndham » tor jun 05, 2008 18:42

4.08
Nämen så de skräms.

Hoppas nu inte att andra halvan lägger ner för mycket energi på att förklara första halvan.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » fre jun 06, 2008 1:15

4.08: Förbaskat bra avsnitt. Men inte i närheten av Smith-dubbeln från S3. Hittills i alla fall.

Jag är helt övertygad om att Donna kommer att komma tillbaka. Har inte trott för en sekund att hon är död på riktigt. Däremot ska det bli spännande att se vad som hänt henne.

Coolt slut på avsnittet också. Men de skulle ha låtit det vara kolsvart inne i hjälmen hela vägen. Skelettet blev mindre skrämmande.

Jättespännande med den där kvinnan. Vem är hon?! Hur känner hon doktorn?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre jun 06, 2008 11:48

Angående 4x08: Min första tanke var att den där kvinnan skulle vara Rose från framtiden. Men jag släppte det när Doktorn inte alls kände igen henne, älskar man ngn borde man väl åtminståne känna igen ögonen och såååå mycket förändras man ju inte från 20 till, um 40? Aja, det ska bli spännande att se vem hon är.

En dag kvar... :drool:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » lör jun 07, 2008 22:15

4x09
Ett av dom bästa avsnitten hittils. Dom har lugnat ner sig lite med Rose-arcen, men det spelar ingen roll. Hela grejen med framtida bekanta, upplösningar (förutom kanske att hon fick leva vidare i sin dröm, det behövdes inte) på det mesta gjorde det till ett riktigt jävla bra avsnitt.
Riktigt trevligt att få veta vad som viskades, men synd att man inte får veta vad eller varför.
Teorier på varför han berättat om sitt namn:
Dom gifte sig
Han var terminalt döende men klarade sig
Kommer inte på fler.. Ngn annan som kan fylla in?
Men ifall dom gifte sig och han berättade om sitt namn, hur kom det sig att han bara stack? Ok att det var för att hon skulle till biblioteket, men det känns som att han skulle hitta på ngt ifall dom nu hade gift sig. Att hon varit kompanjon råder det ju ingen tvekan om.

Sen blir jag mer och mer övertygad om att Tennant är så förbannat helvetes jävla bra på att spela doktorn att det inte är sant. Den dagen han byts ut blir en sorgens dag. Har svårt att se mig uppskatta DW lika mycket med någon annan som Doktorn.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav A bear » lör jun 07, 2008 23:37

(spoiler 4.09) "Don't play games with me. You just killed someone I liked, that is not a safe place to stand. I'm the Doctor and you're in the biggest library in the universe - look me up!"

Herrejävlar.

Möjligen var twisten att flickan och doktor Moon var delar av datorn lite väl standard, men vafan... det handlar ju inte om dem, det handlar om Doktorn. Och Donna. Och vem hon nu är/var/kommer att vara.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön jun 08, 2008 0:13

4.09: Förbaskat bra avsnitt. Verkligen. (edit) Tur att jag lade till ett "verkligen" för detta var bättre än 4.08 som jag också kallade förbaskat bra. :) (/edit)

Ooh, så nyfiken över det med namnet. "There's only one time I could." När är det? NÄR?!?! Det var förresten en väldigt rörande scen.

Men hm... slutet. Doktorn räddar henne till ett liv i en... datorgenererad värld? Fattade jag rätt? Varför är det så bra nu då? Kan han komma och rädda henne "på riktigt" sedan?

Donnas man fanns verkligen... Typiskt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » sön jun 08, 2008 1:50

4.09
Det fanns några saker i det här avsnittet jag tyckte var hiskeligt bra. Som när Donnas karl försöker ropa på henne men inte kan. Det var som om hon hade döpts till Donna bara för att den scenen skulle funka. Och bäst av allt: "Did I say everything?" :D

Allt knyts ihop och allt är genomtänkt och cirkeln sluts och tjoffsanhiffsan. Sånt tycker jag inte är lika viktigt. Att vara episk är något man måste förtjäna för att det ska kännas ordentligt. Lite som Joss brukar säga om mörker.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav lilith » sön jun 08, 2008 2:37

4.09 Åh så bra.
Drama! Det var så tårfyllt när Donna sa farväl till sin man "I'll find you!" *snyft*. Gillade verkligen den scenen. Sen när han inte kunde ropa på henne när de kommit tillbaka till biblioteket, blev det ju komiskt istället. Jag hade föredragit ett återseende, det hade varit fint. Men vart tog han vägen? Han försvann nån annanstans sen. Kommer han att dyka upp igen? Hoppas det.
Är det här avslutat nu? Skuggorna gav ju Doktorn 24 timmar att fixa nån skog eller vad det var. Så att de skulle lämna människorna ifred när de kommit tillbaka. Jag fattar inte.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » sön jun 08, 2008 3:00

4.09
Vad ska jag säga? Kommentaren på en torrent var: emotional draining. Jäpp.
Allt det här med Doctorns namn ser jag bara en sorts lösning på, att någon dör. Dog. Kommer att dö.
Gud igen, något mer som har läst GT:s inställning till användandet av guds riktiga namn. "Look me up." Om man nu vill dra växlar på det. Något är fel här.
Allt prat om spoilers ger mig klumpar i magen. Själva äventyret är avslutat, men någon har banne mig glömt att stänga ett par fönster innan de gick, och bakdörren står mer eller mindre på vid gavel. Så jag har klumpar i magen. Mycket bra avsnitt.
Ett av de bästa. Tills vidare: I´m allright...

Trailern.
Lesley Sharp. Jäj!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » tis jun 10, 2008 23:15

Tre saker:

  1. Jag har glömt nummer ett.
  2. Tennant om Hamlet (det är väl den han ska göra istället för en hel säsong DW nästa år) och Who, och på frågan om han kommer göra en hel säsong till svarar han undvikande att han inte fått frågan än. Den token! Det verkar som om vi kommer få fyra specialer nästa år, inte tre, även om David inte lät helt säker, och han lät heller inte helt säker på hur långa varje special kommer vara, vilket tillåter mig fortsätta hoppas på långfilmslånga. Spoilerkänsliga bör kanske hålla för öronen dom 15 sekunderna mellan 06:10 och 06:25. Uppsättningen av Hamlet kommer utöver David även innehålla bland annat Patrick Stewart och jag vill se den så mycket att det gör ont.
  3. Neil Gaiman gav sin egen version av David Tennant Doktorn som Hamlet:
    "To be, or not to be, that is the question. Weeelll.... More of A question really. Not THE question. Because, well, I mean, there are billions and billions of questions out there, and well, when I say billions, I mean, when you add in the answers, not just the questions, weeelll, you're looking at numbers that are positively astronomical and... for that matter the other question is what you lot are doing on this planet in the first place, and er, did anyone try just pushing this little red button?"

    Roligt. Jag skulle älska ett se ett gaimanskt avsnitt av DW. Han är visserligen en upptagen man, den där Neil, å andra sidan är det långt till 2010 och jag tror han känner Steven Moffat, sååå...
  4. På tal om Moffat - jag vill ha långa och svettiga stunder av intensivt sexuellt beteende med den mannen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis jun 10, 2008 23:19

adolvsson skrev:Roligt. Jag skulle älska ett se ett gaimanskt avsnitt av DW. Han är visserligen en upptagen man, den där Neil, å andra sidan är det långt till 2010 och jag tror han känner Steven Moffat, sååå...

För att inte tala om att han vill skriva ett avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis jun 10, 2008 23:23

Ok, det postade får vara packningspausmorot.
Neil Gaiman avsnitt, ja tack. :drool:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » ons jun 11, 2008 8:16

adolvsson skrev:Tre saker:

  1. Jag har glömt nummer ett.

Jag kom på nummer ett!

  1. Jag gillar sfinxs signatur. Det får mig vilja se en crossover mellan Doctor Who och Indiana Jones.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » ons jun 11, 2008 8:40

adolvsson skrev:
adolvsson skrev:Tre saker:

  1. Jag har glömt nummer ett.

Jag kom på nummer ett!

  1. Jag gillar sfinxs signatur. Det får mig vilja se en crossover mellan Doctor Who och Indiana Jones.

:)
Vilken trevlig idé. Skulle bli ett roligt avsnitt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » ons jun 11, 2008 9:52

Jag skulle inte heller ha något emot ett Neil Gaiman-skrivet avsnitt. Jag tycker att vi bestämmer att det blir så.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » ons jun 11, 2008 10:06

AKS skrev:Jag skulle inte heller ha något emot ett Neil Gaiman-skrivet avsnitt. Jag tycker att vi bestämmer att det blir så.

Japp, spikat. Då blir det det nu på lördag då?

*väntar som ett barn på julafton*
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron