Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 19:41

A bear skrev:4.06
DONNA: He saves planets. Rescues civilizations, defeats terrible creatures. And runs a lot. Seriously, there's an outrageous amount of running involved. :D :D :D

:D

Jag håller med om Jenny. Så där överglad och perfekt och, nej. Tråkig. För att inte tala om att jag blev rejält besviken på att hon inte regenererade utan bara började leva. Nej, jag är emot. Hon var alldeles för mycket fanfic-hjälte.

Men annars: bra avsnitt. Jag gillade verkligen Doc & Don i cellen, sättet de faktiskt pratade med varandra och tjafsade lite i förbifarten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » sön maj 11, 2008 20:28

4.06
Håller med övriga. Ett bra avsnitt med fiskutomjordingar, skapelsemyter och Doktorn agerar återigen högre väsen. Blev faktiskt till en början förvånad när han tog upp pistolen och sitter nu lätt livrädd över att det finns onda planer för Donna vs Liten Läskig Irriterande Jenny(ie?). Ge henne en spinnoff eller vad ni vill, håll henne borta från TARDIS. Ett återkommande är väl oundvikligt, eftersom hon verkar enträgen(ettrig)nog. Mitt ogillande bygger på att hon kan vara ett hot mot Donna på något sätt, och kan jag bli överbevisad på hennes oskuld i det här, eller blir vettig kan jag kanske fundera på att komma över...att hon alls finns.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » sön maj 11, 2008 20:34

(spoiler Framtiden för den där karaktären) Enligt nånting jag läste online nånstans (kolla, säker källa va?) ska Jenny härnäst bli återkommande i Sarah Jane Adventures. Det låter vettigt; hon verkade lite barnprogramsaktig.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 20:36

Otydliga källor som säger positiva saker är bra. Det positiva är att hon hålls borta från Doktorn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » sön maj 11, 2008 20:38

A bear skrev: (spoiler Framtiden för den där karaktären) Enligt nånting jag läste online nånstans (kolla, säker källa va?) ska Jenny härnäst bli återkommande i Sarah Jane Adventures. Det låter vettigt; hon verkade lite barnprogramsaktig.

RymndPippi/cheerleaderbuffy?
noike skrev:Otydliga källor som säger positiva saker är bra. Det positiva är att hon hålls borta från Doktorn.

Definivt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eynosh » sön maj 11, 2008 22:06

Ni är ju bara trasiga. Trasiga.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sfinx » sön maj 11, 2008 22:10

eynosh skrev:Ni är ju bara trasiga. Trasiga.

Nu är du fel på internet, vi å andra sidan har rätt på internet. :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tam » sön maj 11, 2008 22:17

4.06 Tyckte inte Jenny var så hemsk.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav eynosh » sön maj 11, 2008 22:20

Tam skrev:4.06 Tyckte inte Jenny var så hemsk.

Hurra, hurra! Kommer följa en framtida spinoff med henne på samma sätt som jag följer.. Dr Who och NCIS.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sfinx » sön maj 11, 2008 22:23

Jag är en mes...för hårda ord har uttalats mot en BFmedlem, som irl har via Alma har visat sig inte bara vara ett fel eller ha fel.
Jag är en mes. Damn it.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eynosh » sön maj 11, 2008 22:28

sfinx skrev:Jag är en mes...för hårda ord har uttalats mot en BFmedlem, som irl har via Alma har visat sig inte bara vara ett fel eller ha fel.
Jag är en mes. Damn it.

Jag fattar inte... Och bara för att du också tycker om Jenny är du ingen mes. Front mot front, vi ska störta etablissemanget!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sfinx » sön maj 11, 2008 22:33

eynosh skrev:
sfinx skrev:Jag är en mes...för hårda ord har uttalats mot en BFmedlem, som irl har via Alma har visat sig inte bara vara ett fel eller ha fel.
Jag är en mes. Damn it.

Jag fattar inte... Och bara för att du också tycker om Jenny är du ingen mes. Front mot front, vi ska störta etablissemanget!

I don´t. I want her dead, eller ur serien, men visst kan jag slänga ett öga på en spinnoff av ren nyfikenhet.
Nu kom jag på! Det var Red Dwarf jag skulle kolla upp...mot nätet.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav lilith » sön maj 11, 2008 23:44

4.06
En grej jag funderat över:
Varför översatte TARDIS inte fiskspråket?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 23:45

För att den är snobbig och inte tycker att det är ett korrekt språk?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån maj 12, 2008 0:04

Den översatte väl inte Oodarnas (telepatiska) språk heller?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tis maj 13, 2008 17:09

4.06: Jag gillade. Det jag gillade var främst att doktorn fick så många bra allvarliga scener. Sen höll jag nästan på att börja gråta då fisken offrade sitt liv för Martha. Hrm... Jag skyller på förkylningen.

Jenny... Jag gillar henne inte så mycket, men har inget emot henne. ganska meh. Men hon var übersöt!! Alltså, alldeles fantastiskt söt. Men kanske lite för mycket i längden, ja.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis maj 13, 2008 17:12

Fast hon är dotter till Doktorn, alltså doktor nummer fem. På riktigt alltså, det tyckte jag var lite kul.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » tis maj 13, 2008 19:22

noike skrev:Fast hon är dotter till Doktorn, alltså doktor nummer fem. På riktigt alltså, det tyckte jag var lite kul.

Ja, jag såg det i SFX. Lite kul!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav wyndham » tor maj 15, 2008 0:24

Tam skrev:
noike skrev:4.05 Typiskt tidigt två-delarsavsnitt. Okej.

Tycker det här var det första tidigt två-delarsavsnittet som varit bra. För rätt bra tyckte jag det här var.

Are you my mommy?
:D

Tyckte också det var mycket typisk tidig tvådelare, men håller med Tam om att det var bättre. Tyckte i alla fall 4.04 var bra. Femman var rätt småskräpig.

Annars är det rätt komiskt hur exakt deras säsongsmall är när det gäller dåliga tvådelare avsnitt 4-5 eller 5-6, och en mycket bra tvådelare 8-9 eller 9-10. Vet att Russel T tycker att det är dumt att ändra på en bra blandning, men ändå.

Hoppas att säsongens första fullträff kommer snart. Börjar bli orolig att det inte blir mycket åka av förrän de sista tre eller så.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav A bear » fre maj 16, 2008 16:29

Ångdriven Dalek:

Bild

Modellen ersattes senare med den tvåtaktsdrivna Puch Dakotalek, som dock snart togs ur bruk efter att det visat sig att kromöronen rostade.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav wyndham » sön maj 18, 2008 23:07

4.06
noike skrev:Jag håller med om Jenny. Så där överglad och perfekt och, nej. Tråkig. För att inte tala om att jag blev rejält besviken på att hon inte regenererade utan bara började leva.

Var det bara jag som trodde att hon helt utan rim och reson skulle regenereras till Billie Piper?

Var nog bara jag.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » sön maj 18, 2008 23:35

wyndham: :D :lovebunny:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » sön maj 18, 2008 23:48

Ingen som sett 4x07 än? Jag har inte orkat förrän nu men jag gillade det iaf!

Något som slog mig var vädret, vi har pratat om Agatha Christie för ganska längesedan i skolan och jag hade för mig att det var i December hon försvann. Enligt wikipedia har jag rätt också, 8 december, och här såg det ju ut att vara högsommar! Borde det inte varit snö och kallt? Aja, petitesser (eller vad det nu heter).

Jag älskade när Doktorn blev förgiftad!
"What do you need Doctor?"
"Salt! I was miming salty, salty, I was doing salty!"
"What about this!?"
"What is it?"
"Salt!" :D
Allt var kaos i den scenen och den var hysteriskt kul :D

Och vi vet varför Agatha Christie försvann! Ett av de stora mysterierna av våran tid och svaret var ett jättebi, intressant!


Ingen Doctor nästa vecka, istället får vi Charlotte Perelli i en klänning som är 5 storleker mindre än hon själv och ca. 50 skitlåtar. Ja, det var ju bra kompensation :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön maj 18, 2008 23:49

HeY skrev:Ingen Doctor nästa vecka, istället får vi Charlotte Perelli i en klänning som är 5 storleker mindre än hon själv och ca. 50 skitlåtar. Ja, det var ju bra kompensation :(

Du skojar?! :angry:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön maj 18, 2008 23:51

noike skrev:
HeY skrev:Ingen Doctor nästa vecka, istället får vi Charlotte Perelli i en klänning som är 5 storleker mindre än hon själv och ca. 50 skitlåtar. Ja, det var ju bra kompensation :(

Du skojar?! :angry:


Nope, Eurovision Song Contest är insatt istället för våran Doctor :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » mån maj 19, 2008 2:57

4.07 Var enligt mig det bästa avsnittet för säsongen hittills. Gillade det jättemycket.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » mån maj 19, 2008 5:57

lilith skrev:4.07 Var enligt mig det bästa avsnittet för säsongen hittills. Gillade det jättemycket.

Jag med. Fint avsnitt! Roligt och bisarrt. Jättegetingar som förälskar sig i människor är precis lika crazy som motsatsen.

Dumma schlager! :roadkill:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån maj 19, 2008 10:30

(spoiler 4.07) Jodå, riktigt kul avsnitt. I princip helt standalone vad det verkar, men sånt är ju trevligt ibland, och en del riktiga guldgrejer - Donna som försöker smälta in på ett garden party, Doktorn som blir förgiftad :D , Donna som tar på sig att ta kål på getingen till Doktorns förfäran... och så att alltihop faktiskt är en rätt lyckad Christiepastisch (eller åtminstone pastisch på klichéerna i Christies romaner) skadar inte heller.

Sen kan man ju tänka sig att (spoiler spekulationer om nästa avsnitt inkl någon liten förhandsinfo om författare etc) det där att nästa avsnitt är en dubbel av Moffat som lär vara arcig som fan gör att man behövde det här fåniga men trevliga avsnittet innan. Och previewen såg ju minst sagt intressant ut - lite "Blink"-vibbar, nästan.

sfinx skrev:Dumma schlager! :roadkill:

Jag hoppas ju fortfarande att schlagern avbryts mitt i av att Doktorn och Donna dyker upp och avslöjar att Charlotte Perelli är en utomjording. Fast det skulle ju förstås innebära att man måste titta på skiten...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » mån maj 19, 2008 13:56

Är det pga slagerskit som det är uppehåll? :angry:

407 var ett mycket underhållande avsnitt, massor med skratt. Loved it.
Donna zappar en gigantisk geting med förstoringsglas+sol. :D
Fortsatta referenser till tidigare avsnitt!
Förgiftningen och Donna: Big shock coming up! :D


Och sen Moffat! :lovebunny:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav wyndham » mån maj 19, 2008 22:36

4.07
Still buzzin.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron