Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » fre apr 04, 2008 22:57

AKS skrev:Mah bitchez, ingen som fått ett glädjeutbrott över nytt Doctor Who imorgon?!

Jag dåndimpade över porrbilderna i ickeporrtråden och har inte orkat kravla mig hit förrän nu. Och det bara för att du bumpade upp den. Tack!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre apr 04, 2008 22:58

å är jag ingen bitca i varje fall, för jag postade loss i ej-porr-tråden. Och dessutom bytt min avatar. ÅH DOKTOR, MIN DOKTOR!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre apr 04, 2008 23:01

AKS skrev:Bild

jag gör ett undantag från mitt animeradesmilies-hat och ger den här en :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre apr 04, 2008 23:06

gaspode skrev:
AKS skrev:Bild

jag gör ett undantag från mitt animeradesmilies-hat och ger den här en :lovebunny:

Ja. Den, argsmileyn och Annicas avatar får tumme upp av mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav madskellig » fre apr 04, 2008 23:07

Jag har haft glädjeutbrott på andra ställen, men det är ju bara rätt att ha det här också!


:extas: :extas: :popcorn:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HeY » fre apr 04, 2008 23:22

Oooooh! Jag hade glömt!

HALLELUJAH! :extas:

Jag värmer upp med BSG maraton nu ikväll/natt. Sci-Fi FTW :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör apr 05, 2008 2:37

Jag har haft glädjefnatt hela veckan och var rädd för att trötta ut folk.
:extas: :D :lovebunny: :extas:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » lör apr 05, 2008 5:05

Bild
Nyx bjöd på kakor, inte vilka kakor som helst...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » lör apr 05, 2008 5:13

sfinx skrev:Nyx bjöd på kakor, inte vilka kakor som helst...

:eek:

Bild

KAKA!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » lör apr 05, 2008 5:17

adolvsson skrev:
sfinx skrev:Nyx bjöd på kakor, inte vilka kakor som helst...

:eek:

Bild

KAKA!

Man bör nog byta ut degen till en annan, men helt underbara, man blir lite kär...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » lör apr 05, 2008 12:39

sfinx skrev:Bild
Nyx bjöd på kakor, inte vilka kakor som helst...

Å, jag vill ha. Dalekkakor med choklad: Exterminate! Exterminate!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » lör apr 05, 2008 17:07

Artikeln är över en vecka gammal nu så man kommer inte åt den (idiotiska LA Times), men http://meghanagain.tumblr.com/post/30597493 har ett litet utdrag från en intervju med Russell T David som förklarar mycket av arcandet:
There are no writers rooms on the shows. “This country simply couldn’t afford that system,” Davies said. “We pay people per script, but within that we try to make it collegiate — as much as one can.

Vilket leder till http://blogs.guardian.co.uk/tv/2008/02/ ... om_fo.html där folk i UK vill ändra på det och inte riktigt håller med om att det är omöjligt eller för dyrt. Bara att man organiserar det annorlunda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » lör apr 05, 2008 22:08

4.01. Bra start, även om det kändes lite som olika delar från alla andra x.01 sedan nystarten.

Såg ni? HAMMAREN! Doktorn slog på kontrolldelen med det blå skenet! :lovebunny:
Donna fungerar mycket bättre när hon inte skriker, men det visste vi redan. Med tanke på hur mycket se springer i serien är det till skådespelerskans fördel att hon kan prata och låta andfådd samtidigt. Men jag gillade sekvenserna när de bara stod stilla och pratade och drog i lite spakar. Det är något underbart lågbudget med det som tilltalar mig.

Inte helt säker på vad jag tycker om att Rose bara är där helt plötsligt. Låst i ett annat universum utan något sätt att komma loss enligt Doktorns erfarenhet? Det borde vara lite svårare än så, för hon såg ju helt oskadd ut och att skapa hål mellan verkligheterna var rätt farligt för båda världarna IIRC. Vi får väl förhoppningsvis en förklaring senare, men antagligen inte förrän mot slutet.

Tycker att manusförfattarna åtminstone kunde ha en sluten mailinglista eller något så att de faktiskt kan planera in viss arc och inte få sådant inskrivet i början/slutet på avsnitten av RTD.

Sedan, kan vi få en companion som inte är en tjej? Det börjar bli lite krystat. Och sedan brukar det också bli lite mindre spring om de är tre i TARDIS.


Från det lilla jag såg av trailern ser nästa vecka ut att bli i stil med tidiga Doktor Fem-äventyr. (Minus Martin Clues tyvärr.) Yes!

Fanboy- :extas:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör apr 05, 2008 23:15

4x01
Squee!

Fantastiskt underhållande, fartfyllt. Tyckte Catherine Tate fungerade skitbra och hon verkar göra det här till något eget, inte bara gå i de tidigare tvås fotspår, även om jo, visst hade det varit trevligt med lite manlig fägring nu, mänsklig eller annat.

noike skrev:Inte helt säker på vad jag tycker om att Rose bara är där helt plötsligt. Låst i ett annat universum utan något sätt att komma loss enligt Doktorns erfarenhet? Det borde vara lite svårare än så, för hon såg ju helt oskadd ut och att skapa hål mellan verkligheterna var rätt farligt för båda världarna IIRC.

Fast helt över såg hon inte ut att vara, beroende på hur man tolkar fade-outen. Visst, det kan ha varit ett stilval i redigeringsrummet, men mitt första intryck var att hon inte har lämnat det andra universumet, i alla fall inte helt. Ser också fram emot förklaringen. Än så länge gillar jag det, det kändes fint att se Rose igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör apr 05, 2008 23:18

adolvsson skrev:4x01
Fast helt över såg hon inte ut att vara, beroende på hur man tolkar fade-outen.

Fan, det tänkte jag inte på. Jag var väl extra gullig nu då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön apr 06, 2008 1:35

4.01: Jag typ... ÄLSKADE detta avsnitt. Tyckte det var helcharmigt och mycket underhållande.

Ååh, de små fettosötisarna! Såg ni den där lilla som skuttade fram? Hur gullig som helst. I want one! :lovebunny:

Donna har alla möjligheter att bli min favoritcompanion hittills. Då jag såg hennes julspecial gillade jag henne inte i början (för skrikig), men på slutet blev jag nästan besviken över att hon inte följde med vår doktor. Jag tror nog hon kommer att bli min favorit innan det blir klart. Hon är så rakt på sak och så glad över att doktorn är där, men inte stjärnögd à la Rose och Martha.

Tyvärr visste jag att Rose skulle dyka upp, men det blev ändå en överraskning att det blev så snart. Och Doomsday-stycket spelades! (Det ligger på min last.fm-topplista.) Jag tolkade hennes fadeout som att allt inte är som det verkar med Rose.


Jag tror detta kan bli den bästa nya Doctor Who-säsongen hittills. (spoiler även framöver i säsongen) En underhållande companion, doktorn, Rose och Martha. Detta kan inte misslyckas!!

Mer glasögon på doktorn framöver! Lookin' mighty fine in those.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » sön apr 06, 2008 1:43

Jag älskade det också, jätteunderhållande och roligt! Jag är väldigt förtjust i Donna (och Catherine Tate) och fick ännu mer skäl att vara det här, hon fungerar jättebra med doktorn, hon är rolig (Scenen då de mimade till varandra var bäst :D) och jag gillar verkligen att hon inte är kär i honom.

Visste att Rose skulle dyka upp, men trodde inte att det skulle vara i första avsnittet! Blev väldigt glad att se henne.


Åh, vad glad jag är! Detta kan nog bli en helt fantastisk säsong :extas:
Senast redigerad av madskellig sön apr 06, 2008 1:47, redigerad totalt 1 gång.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » sön apr 06, 2008 1:44

Wiiie till doktorn!!! :extas:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön apr 06, 2008 1:49

AKS skrev:4.01: Jag tolkade hennes fadeout som att allt inte är som det verkar med Rose.

Jag hoppas på att så här tidigt är ett tecken på en ordentlig arc. Antagligen kommer det inte hända men jag hoppas ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön apr 06, 2008 2:01

AKS skrev:Ååh, de små fettosötisarna! Såg ni den där lilla som skuttade fram? Hur gullig som helst. I want one! :lovebunny:

Ja! Eller som jag kallade dom, fettmonster. Bedårande små fettmonster med sina söta små fettframtänder och vinkande små händer.

Jag tolkade hennes fadeout som att allt inte är som det verkar med Rose.

Som om hon egentligen fortfarande är kvar i det där andra universumet, det är min tanke. Jag skulle tro att hon inte hittat ett sätt att ta sig där ifrån, åtminstone inte fysiskt, men att hon kan... nåt... eller gör... nåt. Ja. Kanske bara projecerar sig. Fast Donna tog väl på henne? Nu när jag tänker efter. Äsch, bäst av allt är nog att avsluta teoriserandet medans jag fortfarande har äran kvar, sådan den nu är.

madskellig skrev:Visste att Rose skulle dyka upp, men trodde inte att det skulle vara i första avsnittet! Blev väldigt glad att se henne.

Där var jag också. Hade fått för mig hon inte alls skulle ses förrän mot slutet. När Donna började prata med henne och dom inte visade ansiktet tänkte jag att det nog kunde vara Rose men trodde det inte själv, så det blev fortfarande små fettmonsterliknande glädjeskutt när hon vände sig om.

Åh! Åh! Åh! Veckorna har plötsligt blivit sådär långa igen!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön apr 06, 2008 19:23

Går det bra att se 401 innan s2-finalen av Torchwood? Ibland hänger ju serierna ihop.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » sön apr 06, 2008 19:26

Nu har jag ju inte sett s2 av Torchwood men från vad jag märkte (eller gissar) så har 4x01 inte någonting alls med Torchwood att göra.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » sön apr 06, 2008 19:40

Illyria skrev:Går det bra att se 401 innan s2-finalen av Torchwood? Ibland hänger ju serierna ihop.

Jag är rätt säker på att det går alldels utmärkt. inte 100 dock ,det var ett tag sedan jag såg avslutningen på S2 på torchwood. Men, nä... Bra nära 100 säker på att det funkar.

Jag gillade 4x01 väldigt mycket. Donna funkar bra, även om hon är lite påfrestande och surrig, tjatig ibland. Spännande att se vad som hänt med Rose. Först sprack jag bara upp i ett stor leende då jag såg henne, men sen... WTF, hon ska ju inte kunna vara där...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » sön apr 06, 2008 19:46

Garim skrev:Jag gillade 4x01 väldigt mycket. Donna funkar bra, även om hon är lite påfrestande och surrig, tjatig ibland.

Jag tycker det är en positiv sak. Inte 100% sympatisk och inte gosh-wow-i-love-you-save-me-doctor! som de andra. Missförstå mig inte, jag klagar inte på Rose och Martha, men alla karaktärer bör få vara sig själv och inte bara vara av samma arketyp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön apr 06, 2008 20:04

Tack, då ska jag se 401 nu!

Garim skrev:det var ett tag sedan jag såg avslutningen på S2 på torchwood

1-2 dagar? Det var ju ett tag sedan. :P ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » sön apr 06, 2008 21:41

hehe, jepp... Minnet är bra men kort :) Du kan se 4x01 utan oro.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » sön apr 06, 2008 22:02

Har sett 401 nu. Rooooooooose!

Donna var inte lika jobbig som tidigare och jag gillade den lilla gesten att hon ville flyga förbi mor/farfar. Martha who.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sfinx » mån apr 07, 2008 0:35

4.01
Jag är helt nöjd, hoppas på en arc, och det verkar ju vara på väg, en liten iaf.
Jag har nog köpt Donna rätt av, något jag inte gjorde med de andra första avsnittet de var med. När de fick syn på varandra kommer bli en sån scen som jag sitter och fnissar åt på tunnelbanan för mig själv. Kanske världens sötaste onda aliens någonsin. Var det bara jag som tyckte att Rose inte såg så snäll ut som hon brukar? Hoppas att hon inte bråkar med Donna.
:lovebunnier:
Veckorna kommer nog att bli lite längre nu, ja. Men av en trevlig anledning. :D
Har ni tänkt på det är hela säsongen kvar. *FÅNLER*
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån apr 07, 2008 9:50

(spoiler 4.01 och lite lite lite lite lite Torchwood 2.13 fast inga detaljer) Knappast något klassiskt Whoavsnitt, men underhållande (och lagom lättsinnigt efter TW-finalen) och ett bra sätt att komma in i DW-feelen och få lite småsaker uppsatta. Min spontana reaktion var att rose såg ut ungefär som zombie!Willow i "Bad Eggs".

Donna kan nog bli intressant - visst behövs det en companion som INTE är kär i doktorn. "You want to MATE?" Hehe.

Och hur übergulliga var inte de där små fettmonstren?


Sen bör ju alla leta upp 1 april-avsnittet också. DALEK: BE-CAUSE WE WANT TO
Senast redigerad av A bear tis apr 08, 2008 16:25, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån apr 07, 2008 10:15

1 april-avsnittet på youtube:

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron