Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre jun 30, 2006 22:58

2.01-02 var bra, men det var inte bland det bättre den här säsongen. Tyckte början var svag. 2.05-6 var ännu svagare iofs men de har varit de enda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre jun 30, 2006 23:04

Jag som trodde att Love & Monsters skulle vara dåligt eftersom den bara har ett genomsnitt på 6.4 på tv.com. inte så att jag slaviskt går efter de listorna, men de avnsitt jag tycker är bra brukar vara de avsnitt som fått bäst snitt eller ligger högt uppe i alla fall (gäller alla serier). Måste vara nån som anti-röstat eftersom det är så stor skillnad jämfört med de andra avsnitten.

http://www.tv.com/doctor-who-2005/show/ ... l?season=2
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre jun 30, 2006 23:06

AKS skrev:Jag som trodde att Love & Monsters skulle vara dåligt eftersom den bara har ett genomsnitt på 6.4 på tv.com.

Det bryter formen rätt rejält. Dr Who-tittare i genomsnitt är knarriga reaktionärer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 23:07

AKS skrev:Jag som trodde att Love & Monsters skulle vara dåligt eftersom den bara har ett genomsnitt på 6.4 på tv.com. inte så att jag slaviskt går efter de listorna, men de avnsitt jag tycker är bra brukar vara de avsnitt som fått bäst snitt eller ligger högt uppe i alla fall (gäller alla serier). Måste vara nån som anti-röstat eftersom det är så stor skillnad jämfört med de andra avsnitten.

http://www.tv.com/doctor-who-2005/show/ ... l?season=2

L&M verkar inte vara speciellt populärt, nej, av skäl som skola bliva uppenbara när du ser det. Jag, å andra sidan, gillar det mycket av samma orsaker. Det är ett avsnitt som skiljer sig från alla andra och prövar på något nytt. Bara det borde vara hedervärt, vare sig man tycker om experimentet eller inte. Jag tycker dock det fungerar alldeles utmärkt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jun 30, 2006 23:13

adolvsson skrev:[...]Love & Monsters kan vara säsongens två bästa.

Riktigt så långt vill jag inte gå. 2.8-9 var bättre. Quatermass ftw! Damnit!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 23:16

noike skrev:
adolvsson skrev:[...]Love & Monsters kan vara säsongens två bästa.

Riktigt så långt vill jag inte gå. 2.8-9 var bättre. Quatermass ftw! Damnit!

Hm. Du kan ha rätt, men jag är inte beredd att ge dig den saken helt och hållet än.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jun 30, 2006 23:18

adolvsson skrev:
noike skrev:
adolvsson skrev:[...]Love & Monsters kan vara säsongens två bästa.

Riktigt så långt vill jag inte gå. 2.8-9 var bättre. Quatermass ftw! Damnit!

Hm. Du kan ha rätt, men jag är inte beredd att ge dig den saken helt och hållet än.

Det kan bero på att du fortfarande har villfarelsen att tycka att "Fear Her" var ett riktigt bra avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 23:23

noike skrev:Det kan bero på att du fortfarande har villfarelsen att tycka att "Fear Her" var ett riktigt bra avsnitt.

Fast det är inte bättre än 2x08-10.

Och det var helt å hållet doktorns och Roses förjänster.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jun 30, 2006 23:28

noike och adolvsson: Nu blev jag oerhört nyfiken på L&M! Ska bli intressant att se vad jag tycker och vad det egentligen är som skiljer detta avsnitt från de andra. Spännande! Ska se 2.4 ikväll om jag hinner.

EDIT: Iom att det blir en S3 och Torchwood... Kanske dags för en Doctor Who och Torchwood-tråd?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre jun 30, 2006 23:30

Det stora problemet med Love & Monsters är att doktorn knappt är med. Tråkigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre jun 30, 2006 23:36

AKS skrev:noike och adolvsson: Nu blev jag oerhört nyfiken på L&M! Ska bli intressant att se vad jag tycker och vad det egentligen är som skiljer detta avsnitt från de andra. Spännande! Ska se 2.4 ikväll om jag hinner.

EDIT: Iom att det blir en S3 och Torchwood... Kanske dags för en Doctor Who och Torchwood-tråd?

Kanske det ja. Vi var bara tre personer som skrev om den i början av s2, men nu skulle det varit bra. Jag ordnar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 23:46

Illyria skrev:Det stora problemet med Love & Monsters är att doktorn knappt är med. Tråkigt.

Det är väl stora skillnaden. Jag ser det inte som ett problem.
Och då älskar jag ändå doktorn och Rose och Tennant och Piper.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jun 30, 2006 23:56

Yay! Egen tråd! Och det förtjänar serien verkligen. Bring on S3 och Torchwood! (Ja, efter att vi sett hela S2 alltså... :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » fre jun 30, 2006 23:58

Ny tråd och redan 3 sidor lång? Som om någon har rest i tid och rum 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jul 01, 2006 0:00

adolvsson skrev:Ny tråd och redan 3 sidor lång? Som om någon har rest i tid och rum 8)

Ja. Jag.

Vilket påminner om en sak jag saknar i nya serien: han slår aldrig på instrumentpanelen på sin TARDIS längre. Saknar skruttigheten i maskinen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör jul 01, 2006 0:04

adolvsson skrev:Det är väl stora skillnaden. Jag ser det inte som ett problem.

But I do. I want my Doctor. I need my Doctor.

Först hade jag svårt att ställa om mig till Tennant men nu tycker jag är helt perfekt i rollen. Sen håller med med om att The Girl in the Fireplace troligen är seriens bästa avsnitt. Loved it.

Den skruttiga maskinen dog ju nästan för något avsnitt sedan, räknas inte det?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör jul 01, 2006 0:09

Illyria skrev:Den skruttiga maskinen dog ju nästan för något avsnitt sedan, räknas inte det?

Njjaaaa. Inte riktigt. Tidigare var det mer som om att maskinen hade lagats av skrot under tusen år eller så, så att den fungerade väldigt konstigt och imellanåt brann den upp. Detta gjorde att Doktorn själv var mer ansvarig för att fixa saker. Nu är det mer eller mindre att trycka på några knappar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peak » lör jul 01, 2006 0:31

En Doctor Who-tråd.. :D

Som gammal DW-räv som har sett de flesta avsnitten (jag jag räknar med att ha sett alla inom en snar framtid, de ligger på över 700 stycken vid det här laget) så kan jag nog svara på de flesta frågor ifall nån har nån knivig sådan.

Ett råd kan jag göra: Skall ni köpa DVD-box av säsong 27, köp inte region 2. Iaf inte innan det kommer en nykonstruerad box. Den nuvarande faller isär mer ofta än inte. De tänkte tydligen vara lite listiga och ge en riktigt snygg box, men tänkte inte på att konstruera den så att den funkar.. ;)

Den "skruttiga maskinen" har aldrig funkat normalt. Mest beroende på att doktorn uppenbarligen hade lite bråttom från Gallifrey (hans hemplanet) en gång i tiden. Chameleon-funktionen (som gör att den skall kunna ändra form för att smälta in i landskapet) pajade i första avsnittet redan.. :p

Love & Monsters:
Och Love & Monsters rockar ja. En liten kul sak med det avsnittet är att skurken skapades av en nioåring i "Design a Doctor Who-monster"-tävlingen i Blue Peter. Jag trodde att det skulle bli en liten cameo i slutet av säsongen, men det blev tydligen betydligt mer.. :p
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Tam » lör jul 01, 2006 3:16

Så jag har fått en till trådskapadcredit på en breakout-tråd, precis som med QaF. Fantastic. Nu ska den här tråden bli lika lång som den andra också.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Peak » lör jul 01, 2006 20:11

Första delen av säsongsavslutningen I KVÄLL...!
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » lör jul 01, 2006 22:44

Jag hinner nog komma ikapp innan S2 är över...

2.4 (2005) Mycket bra avsnitt, ett av de bättre tycker jag faktiskt.

Själva upplägget var fantastiskt och fantastiskt intressant. Detta avsnitt var riktigt jäkla bra från början till slut och jag blev rörd på slutet då the Doctor inte hann tillbaks innan Mme de Pomadour dog. :(

Avsnittet var också riktigt roligt. Parafras: "I'm the Doctor and I just snoggde madame de Pompadour!" eller "You're not keeping the horse." "I let you keep Mickey!" :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » sön jul 02, 2006 0:10

28x12: Army of Ghosts

Bloody hell. Svettas fortfarande av all stress. En hel vecka kvar innan fortsättningen... :( (Nu tror alla som inte läser spoilers att jag inte gillade avsnittet pga den ledsna smileyn. Eller att Rose dog... Jag är elak på det viset).

Om Joss är Gud, kan RTD få vara en liten halvgud iaf? Snälla?
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 1:26

Peak skrev:28x12: Army of Ghosts

Om Joss är Gud, kan RTD få vara en liten halvgud iaf? Snälla?


Jodå. Både Joss och Russell kan få vara halvgudar.

Det där måste ha varit det bästa han gjort på Doktorn, Slutet var verkligen... Oj. En hel jävla vecka kvar. Känns jobbigt nu. Jävligt jobbigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peak » sön jul 02, 2006 1:37

Är nån intresserad över spoilers om Torchwood så kolla in veckans Doctor Who Confidential.

:)
Senast redigerad av gaspode tor apr 17, 2008 1:13, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: haha, du kan ju inte spoilermarkera bara ordet Torchwood i den meningen! :D
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Tam » sön jul 02, 2006 17:29

2x12
Allt på en gång! More is more! Satan så rafflande. Och allt fick ändå sin tid att berättas. Brutalt bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » sön jul 02, 2006 17:56

2x12 Jaha, då ska Rose dö, det var ju tråkigt. Men det var ett riktigt bra avsnitt, något som jag blev väldigt oroad över dock:

När Doktorn drar ut "Rose" och det är hennes mamma istället fick jag en hemsk tanke att hon skulle bli den nya companion. Noooo! Det skulle jag inte klara av.
Fick lite W&H-vibbar av Torchwood.

Och jag visste väl att Mickey skulle komma tillbaka. Hoppas han också dör, please?


Tittade på DW Confidential också och det handlade en del om Torchwood, svårt att avgöra vad jag egentligen tyckte om det. Fick inte riktigt grepp om det och jag vet inte vad jag tycker om de olika karaktärerna de ska ha med utöver Jack.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 19:01

Vad är Doctor Who Confidential för något?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön jul 02, 2006 19:25

AKS skrev:Vad är Doctor Who Confidential för något?

Systerprogram (kan man säga så?) till Doctor Who, om serien, den går varje vecka. Bakom kulisserna, relaterat till innehållet i den veckas avsnitt av DW.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 19:28

Oh, det låter intressant! Men jag har inte lyckats se nåt sånt för nedladdning då jag söker på Doctor Who. Var hittar man det?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön jul 02, 2006 19:30

Det brukar dyka upp om du söker på Doctor Who på t ex Mininova.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron