Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör apr 19, 2008 21:27

4.03 Gillar.

— Ood, you dropped something.
— D'oh!

Scenen när de gick ut i snön var förutsägbar men bra utförd. Jag tror inte någon av de andra hade gått in igen för att skaffa en jacka. I like Donna a lot.
Rabid-virus bland Ood. Heh.

"Every song must end" gör mig lite nervös. Vems sång? Doktorns planlösa drivande? Eller är det mer meta och syftar på något som Tennants tid som Doktorn? RST som showrunner?


(spoiler trailern i slutet) UNIT! Utan Brigadier iofs men ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » lör apr 19, 2008 21:35

eynosh skrev:4x03
Och Oods påpekar att Doktorn visa börjar gå mot sitt slut... :unlove:

Nu blev jag ännu mer ledsen :cry:

noike skrev:4.03 Gillar.

"Every song must end" gör mig lite nervös. Vems sång? Doktorns planlösa drivande? Eller är det mer meta och syftar på något som Tennants tid som Doktorn? RST som showrunner?


Min första tanke var ju Tennants tid som Doktor, men det kan väl vara det planlösa drivandet också. Oavsett vad så kurrar kaggen på ett dåligt sätt. Jag tycker ju om Tennant.. på alla sätt. Trots att hans vänstra polisong var lite kortare jämfört med hans högra i dagens avsnitt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » lör apr 19, 2008 21:44

Min teori om säsongsavslutningen:
(spoiler till och med 4.03) Baserat på "every song must end" i det här och "you call yourself noble" i förra + att Tennant ska vara med i specialavsnitten nästa år: det kommer se ut som om att Doktorn ska dö men Donna räddar livet på honom genom att offra sig själv. Och jag kommer sitta där och önska att någon av de andra två hade gjort offret istället.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » sön apr 20, 2008 2:52

Jag har sett till och med 3x01 nu. Lovat mig själv att sova "tidigt" idag, så inget mer inatt. :(

(spoiler säsong 2) Säsong 2 var riktigt riktigt bra. Visst saknar man Eccleston i början, men Tennant är fantastisk också, så det går snabbt över.

(spoiler Säsong 2) Säsongen började starkt, med Face of Boe och Cassandra tillbaka, och sen Queen Victoria. "I am NOT amused!" och sen ASH i nästa avsnitt. Och ändå utklassades de avsnitten av "The girl in the fireplace". Underbart var det, med doktorns lilla kärleksaffär, som för henne varade hela livet. story of the doctors life, bara ännu mer komprimerat. sorgligt! och urbota korkat av doktorn att inte ha insett att tiden inte rörde sig på samma sätt på båda sidorna eldstaden. :cry:

Första delen av cybermen-avsnittet var ganska kasst, men det tog sig mot slutet. Hoppades att det var det sista man skulle få se av dem, även om jag insåg att det nog knappast var så.

Har inte så mycket att säga om det där TV-avsnittet, det var sådär..

Dubbelavsnittet med djävulen var, som tidigare sagts i tråden, storslaget på nåt sätt. Filmiskt med musiken och allt.
Creepy med Arkeologen på utsidan av glaset.

Love and Monsters gillade jag väldigt mycket till en början, sen kanske det inte höll hela vägen, men det var ändå kul med ett annorlunda avsnitt med mindre fokus på doktorn. Teah-TIM-eh var ett bra substitut, och hans gulliga kärleksaffär, även om jag inte var helt nöjd med slutet på den heller.

Säsongens bottennapp var utan tvekan Fear Her, med tjejen som ritade. Fånigt, och en löjlig avslutning med doktorn och OS-facklan.

Så kom cybermännen tillbaka då, och jag gillade dem inte nu heller, men Dalek-konfrontationen gjorde det helt och hållet värt det. "We would destroy the cybermen with one Dalek" indeed! Och Rose! snyft! :cry:

Jag hade föredragit ett slut där Rose drogs in i "the Void" egentligen. Jag tror det hade känts mer om hon verkligen hade dött, och så tycker jag att Petes lägliga uppdykande, fångande och åkande var alltför otrovärdigt.
Men scenen i Norge när han inte hann säga det han ville säga var väldigt fin, och det kändes bra med nån sorts avsked till Rose ändå. Hade hon varit i the Void hade man kanske ändå känt att doktorn borde försöka rädda henne.


(spoiler Julspecialen 2006) Julspecialen gillade jag också en hel del. Väldigt synd att man redan visste att det inte var Donna som skulle vara ny companion, avsnittet jobbade ju en del för att man skulle tro det. Jaja, skönt att hon inte blev det iaf, för även om hon tog sig en hel del mot slutet så kändes hon inte som companion-material alls.

(spoiler 3x01) Säsong 3 startar också bra. Det kan ha varit mest på grund av Martha iofs, som har en väldigt bra kemi med vår doktor på en gång. Noshörningsaliensarna och den biten vet jag inte vad jag tyckte om egentligen, förutom att det var skitkul att de hade en svart spritpenna och markerade med i ena änden av sina hightech-scanners. :D

Doctor Who :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » sön apr 20, 2008 18:15

(spoiler 4.03) Oodarna! :lovebunnier:

Tja, det där var ju i princip 50% ganska övertydlig traffickingmetafor (med Donna i Beadies roll) och 50% Day of the Dead. Inget alltför tungt avsnitt, men kul och bra; visst, det där med att doktorns sång snart ska sluta är oroväckande - men fan vet om inte även det där med hive mind osv kommer att spela in i säsongen; återigen dras det växlar på att doktorn är den siste av sin sort, och så pratet om bin... Vi satt precis och tittade på 1.06 "Dalek" och där nämner Doktorn att om det fanns några fler timelords i livet skulle han känna det på sig. Hmmm... Och så doktorn återigen som gudomlighet och legend i slutet.

Två möjligheter: om nu den nuvarande sången om Doktorn säger att han är en gud, kunde man inte tänka sig att det att hans sång ska sluta innebär att han antingen helt går upp i den rollen eller också måste göra något som saboterar den bilden av honom fullständigt?

Sen visst, scenen där skurken själv blir till en ood var ganska cheesy, men Donna i vinterrock rockar och oodarna är i vanlig ordning riktigt härliga.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Spuffy » sön apr 20, 2008 20:12

4.02
Jag gillade och nu några minuter senare gillar jag nog ännu mer. Väldigt bra avsnitt med mycket allvar. Vattenpistolen var en höjdpunkt!Och jag håller med de allra flesta (sorry eynosh) om att tycka mycket bra om Donna, av samma orsaker som exempelvis AKS och adolvsson skrev om på sidan 28 av den här tråden.
AKS skrev:4.02: Det jag gillar med Donna är att hon utmanar doktorn. Hon är nåt helt annat än Rose och Martha och jag är glad över det. En till sån companion och jag hade blivit, minst sagt, less. Tycker dessutom att Catherine Tate är riktigt bra i rollen.

adolvsson skrev:Som bollplank är Donna bra mycket mer effektivare än någon av de tidigare, just för att hon utmanar Doktorn, och hon är den första som ligger på ungefär samma nivå som honom. Jag älskade både Rose och Martha, men där dom sprang efter agerar Donna själv. Egen, stark, vilja och, som sagt, jämnbördig med Doktorn på flera sätt (utan att för den sakens skull bli någon slags kopia eller kvinnlig Time Lord). Väldigt snyggt, väldigt givande karaktär.

Dessutom fick jag till sist läsa
eynosh skrev:Till Alma (efter att hon läst spoilermarkeringen ovanför)
Men inte du sötnos.

Pfft, Anosheh: Tror du ja!

4.03 nu då.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Illyria » sön apr 20, 2008 20:53

noike skrev:4.03 "Every song must end" gör mig lite nervös. Vems sång? Doktorns planlösa drivande? Eller är det mer meta och syftar på något som Tennants tid som Doktorn? RST som showrunner?

Min första tanke var Tennant som Doktorn, men RTD som showrunner skulle vara det ultimata. Jag tycker han är värdelös.

403
I liked! Klagomålet jag har är själva setupen på fabriken eller vad det var, alldeles för B-aktigt, tänk om det hade kunnat göras mycket bättre - då hade det kunnat varit ett sjukt grymt avsnitt i klass med mina favoriter, men nu kom det inte riktigt upp i de nivåerna. Upplösningen var väldigt bra och Donna har visat sig vara en mycket klok companion som ger andra och bättre vibbar än förra säsongen.

404 trailerfråga om resten av säsongen. Vet vi hur många avsnitt Marta ska vara med i, alla från och med nu?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön apr 20, 2008 20:56

Illyria skrev:404 trailerfråga om resten av säsongen. Vet vi hur många avsnitt Marta ska vara med i, alla från och med nu?

Det har sagts halva säsongen, men om det betyder nästa vecka och ett halvdussin avsnitt framåt eller om det här bara är ett gästinhopp innan hon kommer tillbaka på riktigt (eller om för den delen britter räknar hälfter på annat sätt än vi svenskar gör), det vet jag inte.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » sön apr 20, 2008 21:16

4.03, Hurra, jag är ikapp! "Every song must end". Hm. Oodarna, Donna, doktorn. Jag tycker om, förstås.

eynosh skrev:Bra Donna, hon börjar lära sig sin plats.
Hörruduru din uppstudsige jäkel. Blöh!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sfinx » tis apr 22, 2008 17:15

SVT24 visar 1.02 22.30. Betyder det att de har köpt in fortsättningen? Det vore ju mest skoj i allmänhet.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Illyria » tis apr 22, 2008 17:33

Jag tror SVT sagt att de inte ska visa fler säsonger av Dr Who.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sfinx » tis apr 22, 2008 19:38

Illyria skrev:Jag tror SVT sagt att de inte ska visa fler säsonger av Dr Who.

Det är synd, jag tror att de skulle vinna på det i längden.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » tor apr 24, 2008 2:42

Omtitt av julspecialen- s3.
Detaljer som jag inte tänkt på när jag såg det då:
Doctorn har fickor som är större inuti. Donna och Doktorns spel mot varandra är intensivt, jag tolkade det första gången som om Doctorn helt enkelt är desperat att slippa vara ensam, och nu känns hennes uppdykande igen ännu mer logiskt. Hon slår honom ett par gånger med när han upphetsat rabblar utomjordiska termer. En man i en tanks på slutet säger: On order of Saxon...Kanske ska se om julspecialen med Kylie?
Nu ska jag sova, ska tvätta om en så där fyra timmar.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » fre apr 25, 2008 2:49

3x08-3x09:

Vilken jävla dubbel det var då!
Massvis med bra. David Tennant är helt fantastisk som John Smith här.
Älskar Marthas kärleksförhållande till doktorn! "I love him to bits." :( :unlove:
Ändå är det ännu värre när John Smith får se hela det liv han ger upp. :cry:

Lillkillen var jäkligt spännande också, han hade ju nån slags psychic power även innan han snodde klockan.
Hoppas att han kommer tillbaks, även om det kändes som att de avslutade hans historia på slutet där.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LauraP » tis apr 29, 2008 0:23

Jag ska börja kolla inom kort, jag kan inte hålla mig längre
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis apr 29, 2008 0:30

Jag skall se 3x10 strax. det sägs vara scary.
vem skall hålla mig i handen?! :( Nobody, that's who.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » tis apr 29, 2008 0:40

gaspode skrev:Jag skall se 3x10 strax. det sägs vara scary.
vem skall hålla mig i handen?! :( Nobody, that's who.


*sträcker ut handen.*
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » tis apr 29, 2008 0:41

sfinx skrev:
gaspode skrev:Jag skall se 3x10 strax. det sägs vara scary.
vem skall hålla mig i handen?! :( Nobody, that's who.

*sträcker ut handen.*

:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis apr 29, 2008 1:01

LauraP skrev:Jag ska börja kolla inom kort, jag kan inte hålla mig längre

Jag vill markera det här inlägget med ett "yay". Yay!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis apr 29, 2008 2:50

3x10 var bara OMGOMGOMG.

så bra, så jävla läskigt och så jävla bra. Och bra!

sa jag bra?Älskade Sally, supersöt och bra karaktär. Så fint på slutet när hon tog Larrys hand där.
- I'm not really sure. Pants?
- No.

:D

Fantastiska underbara doktor!
:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eynosh » lör maj 03, 2008 21:30

4x05
Sådär avsnitt. Blev aldrig riktigt spännande. Kanske lite då jag trodde att Doktorn skulle få för sig att regeneras, men annars så.. medelmåttigt avsnitt.
Det var väl Rose man fick se en snabb skymt på skärmen i tardis?


Nästa avsnitt
Hey, snygg tjej som är doktorn dotter. Sweet.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » lör maj 03, 2008 21:44

4.05 Typiskt tidigt två-delarsavsnitt. Okej.

(spoiler nästa vecka) Oh, så det där är Susan Foremans mamma? She looks young and spry.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » sön maj 04, 2008 0:13

noike skrev:4.05 Typiskt tidigt två-delarsavsnitt. Okej.

Tycker det här var det första tidigt två-delarsavsnittet som varit bra. För rätt bra tyckte jag det här var.

Are you my mommy?
:D
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » sön maj 04, 2008 2:15

4x05
"Are you my mommy?" :D
Bra avsnitt men jag hade hoppats på mer. Återföreningsavsnitt borde vara ännu mer spännande än så här!
Att ha Martha och Donna i samma avsnitt visar verkligen hur otroligt bra Catherine Tate är. Jag älskar henne redan! Med en companion som henne saknar man nästan inte Billie Piper ;)


eynosh skrev:4x05
Det var väl Rose man fick se en snabb skymt på skärmen i tardis?


Ja, hon stod med i sluttexterna.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön maj 11, 2008 0:45

4.06

OK, bra avsnitt, med en del riktigt bra scener (allvarlig Doktor! Martha! Donna! Massor med religiösa prylar som jag blir mer och mer övertygad om är hela säsongens tema!). Men... var det där den mest irriterande karaktären någonsin, eller? Får Mrs Riley Finn att framstå som en ödmjuk, realistisk karaktär... Jenny är ultrasöt, smart, atletisk, lär sig snabbt, är sin faders dotter och dör tragiskt men återuppstår. Av någon anledning. Snälla, håll henne långt borta från kommande avsnitt.

DONNA: He saves planets. Rescues civilizations, defeats terrible creatures. And runs a lot. Seriously, there's an outrageous amount of running involved. :D :D :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » sön maj 11, 2008 2:18

4.06
Blir det en spinn-off nu eller? ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav A bear » sön maj 11, 2008 3:04

lilith skrev:4.06
Blir det en spinn-off nu eller? ;)


Så länge det inte blir några crossovers så.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eynosh » sön maj 11, 2008 12:13

A bear skrev:
lilith skrev:4.06
Blir det en spinn-off nu eller? ;)


Så länge det inte blir några crossovers så.


Vad var det för fel på Jenny? Liten nykläckt spjuver. Jag som hoppades att hon skulle åka med.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav A bear » sön maj 11, 2008 12:54

eynosh skrev:
A bear skrev:
lilith skrev:4.06
Blir det en spinn-off nu eller? ;)


Så länge det inte blir några crossovers så.


Vad var det för fel på Jenny? Liten nykläckt spjuver. Jag som hoppades att hon skulle åka med.

Alma! Nu är han sån där igen!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Spuffy » sön maj 11, 2008 18:54

A bear skrev:Alma! Nu är han sån där igen!

Hm. Hon var snygg! Och liknade Kristen Bell lite.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron