Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Doctor Who

Inläggav Tam » lör jan 21, 2006 19:47

Sett första avsnittet "nya" Doctor Who och vill ropa JAAAA!!! Det mest konstiga är att jag inte kollat tidigare, då Russel T Davies the original and best Queer As Folk visat han är något av ett geni och att Doctor Who är hans dröm. Gillar Christopher Eccleston också. Blir nog första säsongen innan sovdags.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » tor feb 02, 2006 13:12

Head ska vara med i 28:e säsongen (eller andra säsongen av nya ..., om man så vill) av Doctor Who också. Vet inte om det bara var ett avsnitt eller om det är mer. Vet ej heller när det visas.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » tor feb 02, 2006 13:41

Tam skrev:Head ska vara med i 28:e säsongen (eller andra säsongen av nya ..., om man så vill) av Doctor Who också. Vet inte om det bara var ett avsnitt eller om det är mer. Vet ej heller när det visas.

Jag citerar bara rätt från minnet nu, så det kan av naturliga skäl finnas småfel här, men jag har för mig att avsnittet heter School Reunion och ligger som nummer 3, och bör väl därför visas tidigt i april, skulle jag tro. Det verkar bara vara ett avsnitt, än så länge, i alla fall.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » fre feb 17, 2006 23:39

Doctor Who

Hade höga förväntningar när jag började se Russel T. Davies hyllade upplaga, även om jag inte sett någon av de tidigare versionerna. Piloten var lovande, men sen sjönk mina förväntningar efter en rad halvsvaga stand-alones. Viktiga ämnen skildrades småklumpigt i ep.6 och framför allt ep.8 som var stundtals riktigt dåligt.

1x09
The Empty Child. Fantastiskt, stundtals mästerligt. Chockerande läskigt med tanke på att skrämselelementen i tidigare avsnitt hade en betydligt lättsammare underton. Steven Moffat, en sitcomförfattare, kommer in och gör säsongens klart bästa avsnitt.

De följande avsnitten höll alla en hög nivå, men som i resten av serien håller Davies dialog högre klass än hans historier.

1x11
Bad Wolf-skämtet är så gränslöst roligt att jag uppriktigt trodde att det var den enda planerade pay-off:en för alla planteringar under hela säsongen.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » lör feb 18, 2006 1:43

wyndham skrev:Doctor Who
1x11
Bad Wolf-skämtet är så gränslöst roligt att jag uppriktigt trodde att det var den enda planerade pay-off:en för alla planteringar under hela säsongen.

Minns det inte ens. Imorgon är det jag som tar tillbaka min box. Om man med "imorgon" menar "på måndag".
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » mån feb 20, 2006 17:58

Den här tråden verkar ständigt drabbas av att det postas fel saker i den. ;)

wyndham skrev:Doctor Who

1x09
The Empty Child. Fantastiskt, stundtals mästerligt. Chockerande läskigt med tanke på att skrämselelementen i tidigare avsnitt hade en betydligt lättsammare underton. Steven Moffat, en sitcomförfattare, kommer in och gör säsongens klart bästa avsnitt.

Var det där här avsnittet som utspelade sig under andra världskriget? Isåfall var det nog det jag gillade bäst under s1.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » mån feb 20, 2006 20:05

Illyria skrev:
wyndham skrev:Doctor Who

1x09
The Empty Child.

Var det där här avsnittet som utspelade sig under andra världskriget?

Ja. Första delen av ett dubbelavsnitt, dessutom, andra epiosden var The Doctor Dances. Helt jäkla tokbra, båda två.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön apr 16, 2006 2:00

Doctor Who 2(alt. 28)x01:
Bra äventyr. Inte bäst, hade nog passat bättre i två delar, men bra. Saknade fortfarande inte Eccleston, intressant nog, men Tennant passar å andra sidan rollen som handsken. Och Billie Piper var i toppform. Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!
"It's like living inside a bouncy castle!"
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön apr 16, 2006 10:37

adolvsson skrev: Och Billie Piper var i toppform. Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!


Det finns alltså folk som inte gör det? Gud, det är ju ett jäkla tjat om henne i SFX i varenda nummer känns det som. Ja, positivt tjat alltså. Ska bli intressant att se vad jag tycker om Dr Who som jag aldrig sett. Den har hypats rejält för mig iom att jag läser och läst många engelska scifi-tidningar genom åren. Jag tänkte ge mig på Dr Who då säsong 1 (eller 27?) dyker upp på SVT.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön apr 16, 2006 11:40

AKS skrev:
adolvsson skrev: Och Billie Piper var i toppform. Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!


Det finns alltså folk som inte gör det? Gud, det är ju ett jäkla tjat om henne i SFX i varenda nummer känns det som. Ja, positivt tjat alltså.

Men så är väl SFX en riktigt bra tidning? 8) Det enda jag annars följer om DW är en tråd om serien på amerikanskt forum, där de verkar vara delade 50/50, och där skalan går från älskar till avsky. Däremot har jag ingen koll på hur hon tagits emot rent allmänt, utöver det. Noike?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön apr 16, 2006 11:43

adolvsson skrev:Men så är väl SFX en riktigt bra tidning? 8)


Det är ju en suverän tidning så de har nog rätt. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » sön apr 16, 2006 22:21

adolvsson skrev: Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!

Because we want to är en helt fantastisk låt också (från tiden då hon var 16-årig popstjärna.)
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » sön apr 16, 2006 22:32

Tam skrev:
adolvsson skrev: Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!

Because we want to är en helt fantastisk låt också (från tiden då hon var 16-årig popstjärna.)


Haha, jag blev jätteförvånad när jag såg första avsnittet och såg Billie Piper! Det visade sig att hon egentligen gick i en dramaskola från början och popstjärnegrejen bara råkade bli av, det var inget hon egentligen ville. Jag har bara sett ett avsnitt än, men i det tyckte jag att hon gjorde bra ifrån sig.

Ah, "because we want to".. nu fick jag flashbacks till tiden som au-pair i England. Jag gillade faktiskt låten.. :oops: Men hon är nog bättre som skådis ändå.. :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön apr 16, 2006 22:36

Tinwiel skrev:
Tam skrev:
adolvsson skrev: Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!

Because we want to är en helt fantastisk låt också (från tiden då hon var 16-årig popstjärna.)


Haha, jag blev jätteförvånad när jag såg första avsnittet och såg Billie Piper! Det visade sig att hon egentligen gick i en dramaskola från början och popstjärnegrejen bara råkade bli av, det var inget hon egentligen ville. Jag har bara sett ett avsnitt än, men i det tyckte jag att hon gjorde bra ifrån sig.

Ah, "because we want to".. nu fick jag flashbacks till tiden som au-pair i England. Jag gillade faktiskt låten.. :oops: Men hon är nog bättre som skådis ändå.. :rolleyes:

Jag har ett svagt minne av att jag tyckte bättre om den låten än mycket annat i samma... genre är inte rätt ord, men samma kommersialistområde som var populärt då. I vilket fall är det ingen tvekan om att jag föredrar henne som skådespelerska än som popstjärna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån apr 17, 2006 14:02

adolvsson skrev:Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!

Innan jag sett henne i serien var jag extremt skeptiskt, när jag först hörde att hon var med i serien trodde jag tom det var ett skämt, men hon är väl okej. Fast det är fortfarande svårt att inte tänka på henne som den där "popstjärnan", det finns dock andra saker som är mer störande i serien. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån jun 05, 2006 23:00

Hade en dröm att jag såg på Doctor Who i natt. Jag har aldrig sett den serien, men eftersom jag prenumerarat på SFX i många år så har jag ju hört enormt mycket om den. Den Doctor Who jag såg var David Tennant-versionen och i drömmen tyckte jag att det var jättebra. :)

Sitter i alla fall nu och laddar ner första avsnittet av Doctor Who 2005 (Rose). Har mycket höga förväntningar eftersom jag hört så mycket och jag tror att det är därför jag inte laddat hem förrän nu, jag är rädd att jag inte ska tycka om den. Ja, ja... vi får väl se. I kväll eller i morgon har jag sett första avsnittet...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » mån jun 05, 2006 23:07

Inte för att det är en garanti åt något håll, men min enda erfarenhet av doktorn innan jag såg "Rose" var väl var vad jag läst på nätet och vad noike berättat, så jag kände till koncept och bara det tilltalade mig enormt. Och mycket riktigt, jag blev ett stort fan av serien rätt kvickt.

Och David Tennant äger rollen totalt.

AKS skrev:Sitter i alla fall nu och laddar ner första avsnittet av Doctor Who 2005 (Rose). Har mycket höga förväntningar eftersom jag hört så mycket och jag tror att det är därför jag inte laddat hem förrän nu, jag är rädd att jag inte ska tycka om den. Ja, ja... vi får väl se. I kväll eller i morgon har jag sett första avsnittet...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis jun 06, 2006 13:43

Jag har nu sett första avsnittet av Doctor Who och jag tyckte att det var mycket underhållande. I början av avsnittet så störde jag mig på fotot så det var svårt att koncentrera sig på handlingen, men sedan då jag vant mig så var det bara att låta sig underhållas. Några repliker var riktigt roliga: "If you're an alien how come you sound like you come from the north?" "Lots of planets have norths." :D

Kommer definitivt att fortsätta se på denna serie, synd att DVD-boxen fortfarande känns lite för dyr.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis jun 06, 2006 13:45

AKS skrev:Kommer definitivt att fortsätta se på denna serie, synd att DVD-boxen fortfarande känns lite för dyr.

Dyr och snygg -- värsta kombinationen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jun 11, 2006 12:04

Doctor Who (2005) 1.1-1.6:

Har nu sett de sex första avsnitten. Efter det bra första avsnittet så tyckte jag att kvalitén stadigt gick neråt t.o.m. avsnitt 5. Historierna kändes inte lika bra i grunden och vissa saker kändes bara meh. Jag fortsatte att underhållas dock, men nog var jag lite besviken. Avsnitt 6 (Dalek) var dock riktigt jäkla bra. Engagerande, rörande och intressant. I vanliga fall är ju the Doctor lite "Gosh, jolly good" emellanåt så det var "kul" att få se honom riktigt investerad i det som pågår och att dessutom se honom helt allvarlig. Inte så att det måste vara så jämt, men jag hoppas att det kommer fler sådana här avsnitt.

Det jag aldrig fattat är dock om det finns nån förklaring till att the Doctor inte kan göra en Tru Calling av det hela. Alltså, då 200 personer eller vad sjutton det var blev dödade i detta avsnitt så borde han ju bara ha kunnat åka tillbaka i tiden och se till att Rose aldrig rörde vid daleken. Som sagt, finns det nån förklaring till det eller är det bara att acceptera som en del i berättarstrukturen?


Gillar förresten Rose väldigt mycket. Hon är verkligen härlig och billie Piper är bra. :eek:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön jun 11, 2006 12:19

AKS skrev:Doctor Who (2005) 1.1-1.6:

Det jag aldrig fattat är dock om det finns nån förklaring till att the Doctor inte kan göra en Tru Calling av det hela. Alltså, då 200 personer eller vad sjutton det var blev dödade i detta avsnitt så borde han ju bara ha kunnat åka tillbaka i tiden och se till att Rose aldrig rörde vid daleken. Som sagt, finns det nån förklaring till det eller är det bara att acceptera som en del i berättarstrukturen?

Jag vet inte om det är klassisk Who-förklaring, det kan säkert noike prata mer om, men senare sägs det att när doktorn väl själv är del av en tidslinje kan han inte ändra på den. Typ.

Men huvudsaken är att han inte kan. Skulle bli en väldigt tråkig serie annars. Så jag är helt nöjd med att skapa egna förklaringar i huvudet till varför, om tvunget :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jun 11, 2006 12:24

Doctor Who:

Ah, okej. Då förstår jag.

Håller med om att serien inte alls skulle vara kul om han kunde göra som Tru. Så jag är glad om det inte funkar. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tis jun 13, 2006 15:29

Ja, det är ju något...

Jag har idag lärt mig otroligt mycket om Doctor Who, för jag tänkte att jag skulle börja se den nya serien.
Så jag har läst massvis om seriens histroria och karaktärens olika inkarnationer, och det är häftigt.

1x01-02
Dom två första avsnitten var bra, inte jättebra, men ganska roliga och väldigt snyggt gjorda.
Jag tycker att doktorn är lite fånig dock... Rose gillar jag :lovebunny:
Alla varelser var väldigt snyggt gjorda!


Idag har jag lärt mig mer än man brukar på en vanlig dag under sommarlov...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jun 28, 2006 0:18

Doctor Who S1: Slamdunk där mot slutet kan jag säga. Jag är alldeles till mig! (Mer om det bakom spoilertaggar nedan.) För det första så måste jag få säga att S1 av DW har svängt ganska rejält vad gäller kvalitet. En del avsnitt har varit bra och underhållande, ett avsnitt lysande (The Parting of the Ways), en del avsnitt mycket bra (t ex Father's Day) och en del avsnitt har knappt ens varit underhållande (Slytheen[sp?]-avsnitten tänker jag på då, även om Boom Town var helt okej). Slutet på S1 får mig dock att... gah!

För det första, fem sekunder med herr Tennant och jag är redan övertygad. Det var också skönt för mig som DW-nybörjare att få bekräftat redan här att the Doctor är helt och hållet samma person personlighetsmässigt, i alla fall fattade jag det så då han bara fortsatte konversationen utan att tveka.

Jack... Jag blev så förbannad då de dödade honom eftersom serien lever upp oerhört i hans scener. Exempelvis "Am I standing naked in front of millions of viewers?" och det faktum att han ger the Doctor en varm smackeroo. Så jag blev glad igen då Rose gav honom liv i slutet för jag vill se mer av honom! Betydligt mer! Och då menar jag inte mer naket. Oh, who am I kidding? Naturligtvis vill jag ha mer naken jack. :)

Rose... Jag gillar henne, men mot slutet har hon ibland varit enormt irriterande. Hennes förmåga att bli intresserad av män enbart för att de... är snälla mot henne eller nåt. Först den där tönten i Dalek-avsnittet eller vad det nu var. Och sen Jack som hon bara blir intresserad av så där. Men sen ska hon ändå ha Mickey som en jäkla knähund då det passar henne. Nej, hon får växa upp och skärpa sig i S2!!


Nu blir det The Christmas Invasion. Iiiih!

Spoiler S3
Undras hur serien klarar sig utan Rose? Fast jag har hört så mycket gott om Tennants version av the Doctor att det nog inte blir några problem att skaffa honom en ny, passande "partner". Jag tycker att Jack och the Doctor kan hooka upp på mer än ett sätt, men det är nog bara jag (och alla andra HoYay-älskare iofs, men ändå...). :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jun 28, 2006 0:25

Jag såg delar av första avsnittet av Dr Who på danska DR1 ikväll. De har börjat visa serien och forstätter på tisdagar framöver, perfekt att kunna se som säsong 1 nu under sommaren. Säsong 2 är ju snart slut också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons jun 28, 2006 0:26

AKS skrev:Doctor Who S1:För det första, fem sekunder med herr Tennant och jag är redan övertygad. Det var också skönt för mig som DW-nybörjare att få bekräftat redan här att the Doctor är helt och hållet samma person personlighetsmässigt, i alla fall fattade jag det så då han bara fortsatte konversationen utan att tveka.


Eh, nej. Tennants Doktor är inte samma som Ecclestons Doktor. De har samma minne, men det är allt. I temprament och sätt är de två helt olika personer. That's the thing. Annars skulle alla doktorer varit gnälliga och smått översittande gubbar.

Jack... Jag blev så förbannad då de dödade honom eftersom serien lever upp oerhört i hans scener.

Fast karaktär i TORCHWOOD, baby! Jag är extatisk redan. Av helt andra skäl, även om han lägger till en del. Underbar karaktär.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons jun 28, 2006 0:48

noike skrev:Eh, nej. Tennants Doktor är inte samma som Ecclestons Doktor. De har samma minne, men det är allt. I temprament och sätt är de två helt olika personer. That's the thing. Annars skulle alla doktorer varit gnälliga och smått översittande gubbar.


Heh, okej. Men av det jag sett av The Christmas Invasion är de hittills väldigt lika. Konstigt att de byter personlighet däremellan dock. Varför då, liksom? Hur kan minnen överföras, men inte personligheten? Nåväl, det spelar inte så stor roll.

Ang. karaktär:

Yes!! Jack i Torchwood. Riktigt nice! Skönt att de insåg vilken bra karaktär det är. Jag fastnade för honom på en gång. Riktigt härlig är han, den där Jack.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jun 28, 2006 1:09

Doctor Who Christmas Invasion:
AKS skrev:Heh, okej. Men av det jag sett av The Christmas Invasion är de hittills väldigt lika. Konstigt att de byter personlighet däremellan dock. Varför då, liksom? Hur kan minnen överföras, men inte personligheten? Nåväl, det spelar inte så stor roll.

Så att varje ny skådespelare kan ge rollen sin unika prägel utan att tyngas ner av personen före. Genialt säger jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » ons jun 28, 2006 1:10

Doctor Who

AKS skrev:
Ang. karaktär:

Yes!! Jack i Torchwood. Riktigt nice! Skönt att de insåg vilken bra karaktär det är. Jag fastnade för honom på en gång. Riktigt härlig är han, den där Jack.

Central Park West var helt fantastisk New York-överklass-dekadens-såpa ca 10 avsnitt innan den bytte stil och totalhavererade. Älskade den för några år sedan och blev glad, glad att se John Barrowman i Doctor Who. Och karaktären var ju en hit han med. Tankar på Torchwood får mig att göra en glad rörelse som mest går ut på att huvet rör sig konstigt. (Tänkte skriva "en glad dans" men jag testade och allt som kom var konstiga huvudrörelser.)
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » ons jun 28, 2006 1:18

It's all about the doctor...
AKS skrev:Heh, okej. Men av det jag sett av The Christmas Invasion är de hittills väldigt lika.

Jag håller verkligen inte med dig. Visserligen kanske skillnaderna blir större i S2, speciellt efter åh ska vi säga (utan att säga för mycket om du inte kommit dit än) slutfajten i The Christmas Invasion och vad doktorn kommer fram till då, men redan från regenereringen tyckte jag en av de mer Tennantska sidorna kom fram.

I och för sig bara en av av Tennants sidor, med tanke på hur kort den är :)


AKS skrev:Konstigt att de byter personlighet däremellan dock. Varför då, liksom? Hur kan minnen överföras, men inte personligheten? Nåväl, det spelar inte så stor roll.

Det lite mindre postmodernistiska svaret torde vara att det är så varje regenerering fungerar - doktorn har kvar sina minnen, men byter utseende och personlighet. Ett helt nytt liv när det gamla tar slut.

Och hur mycket jag än gillade Eccleston i rollen, så äger Tennant den för mig. Den mannen, den mannen...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron