Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön jul 02, 2006 19:32

AKS skrev:Oh, det låter intressant! Men jag har inte lyckats se nåt sånt för nedladdning då jag söker på Doctor Who. Var hittar man det?

Dom flesta ställen där man hittar Doctor Who, skulle jag tro (rhyme intended). Jag huserar ju mest på Demonoid och Mininova för mina TV-serier och där syns dom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 19:32

Ja, just det, har inte sökt genom mininova nu på slutet så då har jag missat det. Ska kolla upp nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 19:45

Illyria skrev:2x12 Jaha, då ska Rose dö, det var ju tråkigt.


Jag ock adolvsson har diskuterat det där lite och det är inte helt säkert att hon dör dör. Öppningsberättarrösten till exempel. Det kan också betyda att den nya Rose som färdats med doktorn dö genom att bli lämnad kvar, eller att hon gör en Buffy Prophecy Girl.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön jul 02, 2006 19:50

2x12 Det är iofs en tanke, speciellt som hon tycker att hennes liv var dött innan hon träffade Doktorn.

Förövrigt hatade jag hur Jackie sa att hon skulle bli någon annan om hon fortsatte resa med Doktorn, det håller jag inte alls med om.

Det skulle vara trist om hon dog dog.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peak » sön jul 02, 2006 20:08

Utöver Confidential-programmen (en för varje avsnitt av säsong 1 och 2 förutom Christmas Invasion, som dock fick en specialconfidential i säsong 1:s DVD-box) så bör man hålla koll efter Tardisoderna som är nån slags "prolog" till varje avsnitt på någon minut.

De finns på den officiella hemsidan för nerladdning: http://www.bbc.co.uk/doctorwho/video/index.shtml
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 21:26

Doctor Who får verkligen helkroppsbehandling av BBC. I like! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » sön jul 02, 2006 22:05

Jo, den går faktiskt extremt bra i England, trots att det är sommar och allt. Inget som vi "gamla" fans ens kunde drömma om innan serien startade om på nytt. Då var Doctor Who mest ett skämt och nåt som bara nördar tittade på.. :p (Vilket passade bra på mig, då).

Jag skulle tro att Star Trek och Doctor Who nog är de två serier som har mest av allt. Doctor Who-böcker har skrivits i hundratal, och dessutom finns det massvis med Doctor Who-audios (dramatiserade med "rätt" skådespelare i huvudrollerna)...

http://www.bigfinish.com/drwho_main/index.shtml

Skulle man vilja ha en kvinnlig "version" så finns ju också Bernice Summerfield (utspelas i samma universum): http://www.bigfinish.com/benny/index.shtml
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 22:11

Doctor Who har gått och blivit mainstream, mao. Jag måste få säga att jag är så himla glad över att jag började titta på den här serien trots att SFX hypat den så mycket att det nästan var irriterande. Nu är jag så intresserad att jag måste leta upp alla gamla SFX där de har Doctor Who-reportage -- och det är många nummer det. :) Denna serie skulle hamna på topp 3-6 över serier som fortfarande produceras. T.o.m. då det är ett svagare och mindre engagerande avsnitt, som de jag sett i dag (avsnitt 2.5-2.6), så är serien enormt underhållande och den blandar humor och drama på ett magnifikt vis.

2.5-2.6 (2005)
Som sagt, detta dubbelavsnitt är inte starkt om man ser till Doctor Who-kvalitet, men jag var konstant underhållen. Jag tycker att Mickey som karaktär fick en värdig avslutning även om jag gärna sett att han fanns kvar -- inte i alla avsnitt, men som under S1 där han dök upp då och då. Jag tycker om Mickey och Roses mamma som länkar till vår värld. Jag tycker personligen att den länken behövs. Just av den anledningen hade Mickey gärna fått vara kvar.

Jag anade dock hur det skulle gå relativt tidigt. Jag såg hur det kunde gå på två sätt: vår Mickey dör, Ricky låtsas av nån anledning vara Mickey för att komma till vår värld. Eller så som det blev: Mickey stannar kvar eftersom han verkligen inte har något i vår värld. Ingen mamma, ingen pappa, ingen far/mormor. trots det ett modigt val: han har inte sett allt av denna parallella värld och vet egentligen inte vad han tackar ja till. Men jag antar att far/mormodern gör det värt den risken.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » sön jul 02, 2006 22:22

Japp. Alla vet ju att britter har utsökt smak. Det är inte för inte som Joss serier har vunnit SFX awards så det räcker och blir över många gånger om.. ;)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 22:27

Nej, det stämmer utmärkt det. Inte undra på att man är anglofil!! Hehe.

Är det nån som på rak arm vet nåt om ETA för Torchwood och Doctor Who S3?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 22:33

AKS skrev:Nej, det stämmer utmärkt det. Inte undra på att man är anglofil!! Hehe.

Är det nån som på rak arm vet nåt om ETA för Torchwood och Doctor Who S3?


Torchwood i oktober, s3 nästa år runt mars/april. Förmodar jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 22:38

Oh! Redan i oktober. Trevligt!

Jag lyckades hitta detta på BBC:s hemsida efter en hel del letande:

Doctor Who series three also starts filming again later this summer and will return with a Christmas special in 2006 and another series of 13 episodes for 2007.
http://www.bbc.co.uk/doctorwho/news/cul ... 2946.shtml

En Xmas special igen! En ny följeslagare kanske introduceras? Och innan dess Torchwood, som jag tror och hoppas är bra. Då går det ju att vänta till mars/april.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön jul 02, 2006 22:50

2x12:
Kanske några ord... ja, herrejävlar vilket avsnitt. Lätt RTDs bästa hittills, och med tanke på att hans egna Doctor Who-manus har varit något av en besvikelse (inte dåliga, men långt ifrån vad han presterat på serier som Queer as Folk) ger det här (tillsammans med Love & Monsters som jag älskade) ett enormt hopp inför framtiden. Inte nog med att man ska behöva vänta en hel vecka på nästa avsnitt (vem fan kom på att det skulle vara sju dagar i en vecka?!), men väntan efter S3 blev med ens mycket svårare.

Dalekarnas framträdande var inte världens överraskning, det har surrats om att de syntes i trailern så jag antog att möjligheten fanns, men det gjorde inte effekten svagare. Lysande cliffhanger. På ett starkt avsnitt.

Likaledes må Rose frånfälle som sagt se klart ut, men vad hon säger i teasern, hur hon säger det och en massa runtomkring (bara en sån sak som att Jackie antogs vara Rose ett tag) gör slutet väldigt oklart och jag älskar det.

En annan sak jag älskade, att ingen nämnt det, var Ghostbusters-referensen. Fantastiskt. Samspelet mellan Tennant och Piper har verkligen varit underbart.


Illyria skrev:speciellt som hon tycker att hennes liv var dött innan hon träffade Doktorn.

Oh, bra poäng. Det slog mig inte när jag tittade.

Förövrigt hatade jag hur Jackie sa att hon skulle bli någon annan om hon fortsatte resa med Doktorn, det håller jag inte alls med om.

Det gjorde däremot det där. Den konversationen känns absolut som en möjlig föraning.

Det skulle vara trist om hon dog dog.

Medhåll, jag gillar verkligen verkligen karaktären.

Och även om jag inte var ett stort Mickey-fan i början, har jag kommit att uppskatta honom allt mer. Skulle inte alls ha något emot att se honom som fast följeslagare i nästa säsong.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jul 02, 2006 22:54

adolvsson skrev:2x12:
Och även om jag inte var ett stort Mickey-fan i början, har jag kommit att uppskatta honom allt mer. Skulle inte alls ha något emot att se honom som fast följeslagare i nästa säsong.


Ja, skådespelaren lär ju vara kvar i universumet i varje fall. Han skriver manus till Torchwood.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön jul 02, 2006 23:00

noike skrev:Ja, skådespelaren lär ju vara kvar i universumet i varje fall. Han skriver manus till Torchwood.

Oh fasiken. Did not know that.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » sön jul 02, 2006 23:07

2x12:

Mycket bra avsnitt det här. Det blir en lång längtan till avslutningen på lördag.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » sön jul 02, 2006 23:25

Gah! Era spoilermarkeringar är så frestande! Men jag är snart där jag också. Planerar att se 2.7 och kanske 2.8 i kväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » mån jul 03, 2006 2:24

Jaha då hoppar jag på Doctor Who-tåget. Har sett 1x01 och 02 nyss och ja, jag gillar det! Vet väl så gott som ingenting om serien i förväg, har inte sett nånting gammalt och glatt hoppat över reportagen i SFX.
1x01:
Första avsnittet var väl sådär egentligen. Pojkvännen var väldigt fånig och jag satt och hoppades att han skulle utgå ur handlingen, vilket han ju gjorde trodde jag när han blev uppäten av soptunnan. Jag var lite skeptisk där ett tag. Sen sken jag upp när det visade sig att Rose skulle följa med Doktorn i hans "skepp" ut på äventyr i tid och rum. Ah, nu börjar det likna nåt! Var tvungen att se ett avsnitt till bara för det.
1x02:
Aliens i olika former och en vacker jordexplosion. Gillade det här avsnittet så mycket mer än första. Kan tänka mig att det kan bero på att visst överspel passar bättre in i miljön på ett skepp än i en bil i London. Det tar sig!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » mån jul 03, 2006 2:39

Och det blir betydligt bättre! Kul att du hoppat på tåget, lilith! "Get on the traaaaiiiiin!" som T-Bag så vältaligt urtryckt det. Fast han pratade iofs om ett fängelseupplopp och inte om att börja titta på Doctor Who.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån jul 03, 2006 3:04

AKS skrev:Fast han pratade iofs om ett fängelseupplopp och inte om att börja titta på Doctor Who.
Nästan samma sak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 03, 2006 11:40

Hehe, men du har en poäng.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » mån jul 03, 2006 19:42

AKS skrev:Och det blir betydligt bättre! Kul att du hoppat på tåget, lilith! "Get on the traaaaiiiiin!" som T-Bag så vältaligt urtryckt det. Fast han pratade iofs om ett fängelseupplopp och inte om att börja titta på Doctor Who.

T-Bag!!!
Hela Prison Break s1: En sån härlig skurk. Jag visste i samma ögonblick han satte på handbojorna att han skulle förlora handen. Hoppas nu bara att han ska vara med i nästa säsong, och att handen då sys på igen. Står inte ut med avhuggna lemmar! :eek:

Jag tykcer Doctor Who har en skön känsla. Lite B kanske, speciellt i mer actionladdade scener, men det kan jag köpa. Charm är viktigare. Ska definitivt se mer.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Peak » mån jul 03, 2006 20:00

Tänkte slå till med ett passande citat från en intervju med RTD:

Buffy spawned a host of fantasy shows that appealed to young women as much as men. What else is there to learn from Buffy apart from Strong Female Roles Good?

Good Writing Good. That's the most important thing in that wonderful show. It showed the whole world, and an entire, sprawling industry, that writing monsters and demons and end-of-the-world isn't hack-work, it can challenge the best.

Joss Whedon raised the bar for every writer - not just genre/niche writers, but every single one of us. What a man! I shook his hand once, did you know?


http://www.bbc.co.uk/doctorwho/news/cul ... 3635.shtml
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » mån jul 03, 2006 20:14

Wow! Kul att höra honom hylla Joss Whedon.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis jul 04, 2006 20:16

Kom på nyss att det ju är tisdag = ett nytt avsnitt Dr Who på DR1!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jul 05, 2006 13:22

DW 2005 2.7-2.8

Mitt fanvidmakande gjorde att jag inte haft tid att se DW de senaste dagarna, men nu har jag ingen ny fanvididé så nu har jag äntligen tid att se DW.

Det första av dessa avsnitt, The Idiot's Lantern, kan vara ett av de sämsta avsnitten av de ca 20 jag sett. Det var verkligen meh, men precis som alla DW-avsnitt så hade det ändå ett underhållningsvärde.

I 2.8 (första i dubbeln så tar det sig dock. Detta avsnitt kändes riktigt ambitiöst vad gäller story, special effects och score. Musiken är verkligen vacker och passande en film. Jag fick Serenity-vibbar av vemodet i ett par stycken. Vackert. Avsnittet är dessutom det närmaste vi kommit skräck i DW. The Beast var inte att leka med. :) Ska bli spännande att se fortsättningen.


h tusan! N[t har h'nt med tangentbordet. Irriterande.

EDIT: Ordnat! Hittade problemet i hjälptråden. Hjälptråden ftw!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor jul 06, 2006 2:44

DW 2.10: Hehe, vilket utflippat avsnitt!

För mig gjorde det ingenting att de ändrade formen. Jag tyckte att det var riktigt kul att få en bild av den mystiske doktorn från "utsidan" s.a.s.. Däremot tycker jag inte att det höll avsnittet igenom, sista tio minuterna var inte så överdrivet bra eller underhållande, men innan dess var jag road. Gillade bäst Jackie-scenerna, hon är verkligen desperat! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön jul 09, 2006 0:21

2x13:
Burning up a sun, just to say goodbye.
Wow. Så bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jul 09, 2006 0:22

Iiih! Ska se inom tio minuter. Har det redan nedladdat, men det är lite jobbigt att se det också... sista avsnittet på länge. Tack för att Torchwood kommer däremellan. Och ett julavsnitt var dte väl också, tror jag.

EDIT: Redan över 6000 inlägg!! 6033. I have no life.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Peak » sön jul 09, 2006 0:49

Underbart avsnitt...

2x13:
Mindre action än man förväntade sig från förra avsnittet, men desto mer "känslomässiga" punchar.

Och Daleks pwnar totalt Cybermen... Älskade bitchslappningen i början. Men Daleks har ju haft några tusen år mer på sig att utveckla vapen och sköldar...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron