Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons apr 16, 2008 21:56

Är jag den enda som inte (spoiler 3.10) tycker att Blink är ett dugg skrämmande? Jag har trott att människor överdrivit sina reaktioner, men jag börjar ana att det kanske är jag som är fullständigt okänslig. Då var det iofs jag som inte tyckte att Haute Tension var så gory som jag trott och hoppats. :) Blink är ett suveränt avsnitt och det är definitivt spännande, men inte mer än så på spännings/skräckplanet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons apr 16, 2008 21:56

Alma: That's logic. Stop doing that!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » ons apr 16, 2008 22:02

Oj det hade blivit en till sida. Lägger in min fundering i editen i förra inlägget här:

Spuffy skrev:
noike skrev: Vinkla figurerna så att de tittar rakt på varandra. Då kan de inte börja leva.



Fast det hjälper ju inte om jag släcker lyset...

edit: eller gör det? Om inte har väl inte doktorn löst problemet med att låta de fyra stå och titta ut varandra? De kunde ju röra sig när det var mörkt och mörkt lär det ju bli även när de står riktade mot varandra?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » ons apr 16, 2008 22:05

AKS skrev:Är jag den enda som inte (spoiler 3.10) tycker att Blink är ett dugg skrämmande? Jag har trott att människor överdrivit sina reaktioner, men jag börjar ana att det kanske är jag som är fullständigt okänslig.

Avtrubbad skulle jag vilja använda, men jag tyckte inte heller det var skrämmande. (Jag har å andra sidan inte blivit så där "ahhh iiiihhh"-rädd av film sedan... 1980-någonting. (Boken House of Leaves däremot fick mig att ogilla mörka dörröppningar i en vecka -- den petade på rätt ställen.)) Avsnittet är fyllt med härlig atmosfär som gör mig giddy, men inte alls så obehagligt som barnen i gasmasker i säsong ett. (Barn är läskiga.) Fast jag kan förstå att folk reagerar som de gör. Horror just don't really work as intended. :(

edit: Läskigt för min del omvandlas till "ohemult spännande" -- så där så att jag nästan blir otålig och inte kan sitta still ibland.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons apr 16, 2008 22:12

Jag har inte varit rädd för en film (alltså så att det påverkat mig efteråt) sedan jag såg Candyman i början/mitten av 90-talet. Den filmen satt kvar hos mig och jag fick tvångstankar om att säga Candyman det där antalet gånger etc. Jag tordes aldrig göra det iofs, men min hjärna försökte alltid få mig att göra det. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons apr 16, 2008 22:56

2x08: de skulle nog inte gjort sådär!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » ons apr 16, 2008 23:45

2x09: riktigt bra dubbelavsnitt det där.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » tor apr 17, 2008 8:10

3.10
Jag tycker att det är otäckt på ett krypande sätt, och jag litar inte på skrämseleffekterna ska vara där de brukar.
Framför allt så är det ett superspännande avsnitt. Och onda änglastatyer är bara vackert. Mer Moffat! Som jag har för ligger bakom 2.8 och 2.9 med, men jag kommer inte ihåg.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » tor apr 17, 2008 8:16

sfinx skrev:3.10
Mer Moffat! Som jag har för ligger bakom 2.8 och 2.9 med, men jag kommer inte ihåg.

Nope. I säsong 2 skrev han ett avsnitt, det fjärde. I första säsongen nummer 9 och 10.

(edit) korrigerade en felaktighet (/edit)
Senast redigerad av adolvsson tor apr 17, 2008 19:26, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor apr 17, 2008 8:24

adolvsson skrev:
sfinx skrev:3.10
Mer Moffat! Som jag har för ligger bakom 2.8 och 2.9 med, men jag kommer inte ihåg.

Nope. I säsong 2 skrev han ett avsnitt, det tredje. I första säsongen nummer 9 och 10.

:D
När jag började skriva var jag redan på väg IMBD, beredd att edita. Matt Jones ligger bakom 2.8 iaf.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » tor apr 17, 2008 8:29

sfinx skrev:När jag började skriva var jag redan på väg IMBD, beredd att edita. Matt Jones ligger bakom 2.8 iaf.

Och 2.9. Jag stödde mig mot Wikipedia, jag :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor apr 17, 2008 9:25

adolvsson skrev:
sfinx skrev:När jag började skriva var jag redan på väg IMBD, beredd att edita. Matt Jones ligger bakom 2.8 iaf.

Och 2.9. Jag stödde mig mot Wikipedia, jag :)

Kunskapens källor, hur lärde jag mig någonting alls förr i tiden?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » tor apr 17, 2008 9:43

sfinx skrev:Kunskapens källor, hur lärde jag mig någonting alls förr i tiden?

Det gjorde du inte, du var ett foster och först med wikipedias i världen kunde du födas, växa och bli en riktig människa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor apr 17, 2008 9:55

adolvsson skrev:
sfinx skrev:Kunskapens källor, hur lärde jag mig någonting alls förr i tiden?

Det gjorde du inte, du var ett foster och först med wikipedias i världen kunde du födas, växa och bli en riktig människa.

Med wikipedia kom ljuset! Jag minns nu. :extas:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tor apr 17, 2008 9:57

Däremot (spoiler s4) är det två Moffat den här säsongen. Pretty darn sweet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tor apr 17, 2008 10:54

noike skrev:Däremot (spoiler s4) är det två Moffat den här säsongen. Pretty darn sweet.

Jäj!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eynosh » tor apr 17, 2008 11:25

sfinx skrev:
noike skrev:Däremot (spoiler s4) är det två Moffat den här säsongen. Pretty darn sweet.

Jäj!

Fan
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav lilith » tor apr 17, 2008 14:18

eynosh skrev:
sfinx skrev:
noike skrev:Däremot (spoiler s4) är det två Moffat den här säsongen. Pretty darn sweet.

Jäj!

Fan

Du är så motvalls. Som en kärring.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Illyria » tor apr 17, 2008 14:34

noike skrev:Däremot (spoiler s4) är det två Moffat den här säsongen. Pretty darn sweet.

!!! Vilka avsnitt gäller det exakt?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tor apr 17, 2008 14:40

Illyria skrev:!!! Vilka avsnitt gäller det exakt?

8 och 9, dom heter (spoiler avsnittstitlar) Silence in the Library och Forest of the Dead.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tor apr 17, 2008 16:15

adolvsson skrev:I säsong 2 skrev han ett avsnitt, det tredje.

Jag trodde först det var noike som skrivit det där, ni har ju lite lika avatarer för tillfället. När jag trodde det var noike som skrivit det var jag förvirrad, för det är ju fel, och det har noike inte så ofta. Nu när jag sett att det var du, adolvsson, så känns det genast mer logiskt.

Det var fjärde avsnittet, inte tredje.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav adolvsson » tor apr 17, 2008 19:26

Tam skrev:Det var fjärde avsnittet, inte tredje.

Ja. Wikipedia ljög inte, jag missade en tangent. Hoppsan!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » tor apr 17, 2008 20:55

lilith skrev:Du är så motvalls. Som en kärring.


Pfft. Ni ja.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » tor apr 17, 2008 21:19

adolvsson skrev:
Illyria skrev:!!! Vilka avsnitt gäller det exakt?

8 och 9, dom heter (spoiler avsnittstitlar) Silence in the Library och Forest of the Dead.

Kommer bli underbara avsnitt. I know it.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Spuffy » fre apr 18, 2008 20:35

Så har jag igår sett klart s3 och idag hunnit med att hittills se Time Crash och julspecialen.

slutet av s3 eller rättare sagt 3.11-3.13: Jag har inte sett John Simm tidigare men tyckte han var fantastiskt rolig här. I övrigt tyckte jag det var generellt väldigt bra avsnitt, men idag (som alltså bara är en dag senare) var jag tvungen att tänka efter för att komma ihåg vad de handlade om. Jag hann med att bli ledsen och gråta lite här och var, exempelvis när the Master dog i doktorns armar. Premiärministerfrun var väldigt vacker. Martha valde familjen. Captain Jack - the Face of Boe. Yada yada. Mycket bra!

Time Crash: Yay! Jag har ju inte sett något av den här eller någon av de andra tidigare doktorerna, förmodligen är det ännu bättre om man har det, men jag gillade det ändå. You were my doctor. Nicklas beskrev det som nördnirvana på msn, det tyckte jag var ett bra uttryck.

Julspecialen: Jag gillade detta bra mycket mer än de flesta andra som skrivit i den här tråden tror jag. Jag gillade de olika karaktärerna och Kylie är snygg som få. Jag grät en skvätt när hon föll. Tennant och en massa eld, elden gör honom inte fulare direkt. Det kändes inte som att något i avsnittet förvånade mig, det som hände kändes ganska väntat, men det gjorde ändå inte att jag ogillade det. Jag tyckte inte så mycket om julspecialen efter s2 om jag inte minns fel, och jag föredrar spontant denna.

Säsong 4, nu är det dags!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » fre apr 18, 2008 22:16

4.01 Yayy, jag gillade! Massor till och med. Först trodde jag kvinnan Foster var personen vars hand tog upp ringen eller vad det var efter att the Master bränts upp i 3.12, men den villfarelsen släppte jag snabbt. Till min stora förvåning upptäckte jag att jag faktiskt gillade Donna, och det rejält mycket dessutom. I julavsnittet där hon var med tyckte jag hon var vansinnigt störig, men här tyckte jag om henne. På minussidan ligger att hon inte är lika snygg som Martha, men i övrigt tycker jag faktiskt att doktorn har bytt upp sig. Det blir skönt att slippa en massa trånande, jag trodde aldrig att jag skulle tycka det i, men så är det. Hon känns väldigt egen och jag tror hon säkert kan vara besvärlig med doktorn ibland och säga emot honom, men inte som Rose som gjorde dumma saker som doktorn fick reda ut, utan jag tror Donna kan komma med konstruktiva idéer. Det är irriterande att jag inte kan läsa vad ni skrivit efter 4.02 så ska väl försöka se det antingen ikväll eller imorgon bitti. Sen är jag ikapp!!!!!

Edit: Och Rose! Huh! Jag vet inte vad jag ska tycka än, spontant blev jag glad, men sen började jag fundera över huruvida det är bra eller inte bra. Nåja, det får framtiden utvisa.
Senast redigerad av Spuffy fre apr 18, 2008 22:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » fre apr 18, 2008 22:18

Spuffy skrev:Sen är jag ikapp!!!!!

:extas:

Och imorgon är det ett nytt avsnitt!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » lör apr 19, 2008 1:36

noike skrev:
Spuffy skrev:Sen är jag ikapp!!!!!

:extas:

Och imorgon är det ett nytt avsnitt!

:D
Väntan inleds och jäj! Spuffy!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Illyria » lör apr 19, 2008 18:34

noike skrev:Och imorgon är det ett nytt avsnitt!

Idag! Fast jag är skeptisk till Ood.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » lör apr 19, 2008 21:22

4x03
Oj vad mycket bättre Donna funkar i det här avsnittet. Varför? För att hon inte längre är gnällig utan inser i vilken sits hon har satt sig. Hon märker att detta inte alls var vad hon trodde hon gav sig in på och verkar ge henne insikten att doktorn är bara så mycket bättre än henne. Det tycker jag visas fint nere i källaren när Donna får höra klagovisan och sen ber om att Doktorn ska stänga av den och frågar ifall han hör den hela tiden. Bra Donna, hon börjar lära sig sin plats.
Och Oods påpekar att Doktorn visa börjar gå mot sitt slut... :unlove:

Nu blev jag ännu mer ledsen :cry:
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron