Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Peak » mån okt 13, 2008 20:56

För er med jätteabstinens så kan ju kanske det hela lindras av att säsong 2 av "The Sarah Jane Adventures" har börjat. Visserligen bara halvtimmesavsnitt, men det är ju dubbelavsnitt också.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav sfinx » tis okt 14, 2008 0:20

Eynosh skrev:
Fräckt. Tack vare mitt guldfiskminne kommer jag inte längre ihåg vad avsnittet heter.
Coolt.

Har bara den sortens minne i samband med allt annat. [quote]Här kommer jag definitivt ihåg på grund av vissa paniska reaktioner inför det där bytet alla envisas med att prata om som får mig att vilja gråta en smula och vara den den som hjälper Annika att spränga GB i småbitar.

...

Fast jag har sett interjuer, och känner mig småsmåtrygg typ ett halvår framåt, fast ändå inte, Billie Piper har erkänt att hon tokljugit i interjuer(confid. s4) och är stolt över det, så...aaaargh?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » tis okt 14, 2008 1:58

AKS skrev:Det skulle jag också gilla! (Det Nicklas sa alltså.)

Arbetar för mig!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tis okt 14, 2008 3:07

The Ankh skrev:jag hatar mig själv för att jag lät mig få reda på vad julspecialen ska heta.

Mycket förlåt. :(
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » tis okt 14, 2008 3:15

14 November, children in need, om jag såg rätt.
Det är som att servera aperitifen och sedan vägra sina gäster någon mat i två månader, och då servera förätten, och hinta lite grann om förätten när aptiten åter väcks till liv, och sedan svälta sina gäster igen. Inte undra på att de har tittare.
Ska kolla upp Sarah Jane adventures, kan behöva lite snacks, innan jag svälter ihjäl.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eynosh » tis okt 14, 2008 16:24

Och nu kom jag på vad avsnittet hette igen.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav lilith » tis okt 14, 2008 17:25

Äh, det spelar ingen roll vad avsnittet heter. Det är ju en fint fattar ni väl.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » tis okt 14, 2008 17:46

lilith skrev:Äh, det spelar ingen roll vad avsnittet heter. Det är ju en fint fattar ni väl.

Mest antagligen. Jag hatar BBC.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav wyndham » fre okt 17, 2008 21:29

Bild

Visste ni att David fick den här tröjan av Billie när han skulle börja? Fint av henne.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Matt » fre okt 17, 2008 21:45

Billie är fantastisk
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav eynosh » fre okt 17, 2008 22:00

Varit sugen på att skaffa en sån t-shirt. Men jag hade velat ha texten "Hug me, I´m a doctor" istället.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Spuffy » fre okt 17, 2008 22:04

Men du är ju ingen doktor än.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav eynosh » lör okt 18, 2008 10:20

Spuffy skrev:Men du är ju ingen doktor än.

Bläh. Måste förbereda mig.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav A bear » ons okt 22, 2008 18:42

Fler castingrykten om ni-vet-vad (spoilrig spekulation)

Inga klagomål från mig.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Ankh » ons okt 22, 2008 20:12

ÅH NEJ!! JAG VILL DÖ!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav AKS » ons okt 22, 2008 20:26

Jag har heller inget att säga om det mest för att jag inte kan komma ihåg hans roller i Doctor Who eller Jekyll. Har dock inget alls emot det i detta läge. Nån gång måste Tennant säga adjö till rollen och jag har fullt förtroende för Moffat et al.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » ons okt 22, 2008 20:33

AKS skrev:Jag har heller inget att säga om det mest för att jag inte kan komma ihåg hans roller i Doctor Who eller Jekyll. Har dock inget alls emot det i detta läge. Nån gång måste Tennant säga adjö till rollen och jag har fullt förtroende för Moffat et al.

(spoiler ovanstående och Jekyll) Benjamin - den låtsasamerikanske boven som driver jakten på Jekyll fram tills Jekyll dödar honom inför hans eget strike team i slutet av avsnitt 3. Skitkul roll. Gillade honom skarpt både där och i Neverwhere.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons okt 22, 2008 20:43

Ah, just det! Då skulle det vara helt okej med mig!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » ons okt 22, 2008 21:16

The Ankh skrev:ÅH NEJ!! JAG VILL DÖ!!

Varför vill Annika dö? Nu vågar jag inte titta. :eek:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaia » mån okt 27, 2008 0:46

Efter att ha blivit inspirerad i Norrköping sätter jag nu igång med att kolla igenom Doctor Who. Ska bli rysligt spännande! First episode here I come!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » mån okt 27, 2008 1:48

The Ankh skrev:ÅH NEJ!! JAG VILL DÖ!!


JAG OCKSÅ!
Nej, jag bryr mig inte om vad ni säger. Tennant ska inte bli utbytt och när han vill sluta ska serien sluta. PUNKT!

gaia skrev:Efter att ha blivit inspirerad i Norrköping sätter jag nu igång med att kolla igenom Doctor Who. Ska bli rysligt spännande! First episode here I come!


Ha låga förväntningar på första, annars kommer du bli besviken.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån okt 27, 2008 2:29

HeY skrev:Ha låga förväntningar på första, annars kommer du bli besviken.

Pffft!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » mån okt 27, 2008 2:55

noike skrev:
HeY skrev:Ha låga förväntningar på första, annars kommer du bli besviken.

Pffft!


Det blev jag och även min vän som senare såg det som jag fick övertyga att det var värt det. Kom igen, första är inte direkt seriens starkaste avsnitt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån okt 27, 2008 11:45

HeY skrev:Kom igen, första är inte direkt seriens starkaste avsnitt.

Givetvis inte, det är ju inte Six Feet Under. Men skulle du säga samma sak till någon som ska börja se Angel? Första avsnittet ger tonen på serien väldigt väl och är charmigt och ger en bra introduktion. (Dessutom springer de i över två minuter totalt.) Jag blev inte alls besviken av det och mina förväntningar som gammalt Dr Who-fan var rätt höga. Saken är bara att man ska vänta sig en brittisk ungdomsserie och inte ett Showtime-drama.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » mån okt 27, 2008 12:51

Jag tycker inte heller så bra om första avsnittet, och det känns inte särskilt representativt. Kändes rätt hysteriskt om jag minns rätt. Samma sak med Farscape. Men båda utvecklas till riktigt bra serier under seriens gång.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » mån okt 27, 2008 17:16

noike skrev:Givetvis inte, det är ju inte Six Feet Under.


För att citera dig: Pffft!

noike skrev:Men skulle du säga samma sak till någon som ska börja se Angel? Första avsnittet ger tonen på serien väldigt väl och är charmigt och ger en bra introduktion. (Dessutom springer de i över två minuter totalt.) Jag blev inte alls besviken av det och mina förväntningar som gammalt Dr Who-fan var rätt höga. Saken är bara att man ska vänta sig en brittisk ungdomsserie och inte ett Showtime-drama.


Nej det skulle jag inte säga om Angel för jag blev inte besviken när jag såg den piloten. Däremot, efter alla lovord om DW och då jag inte sett något av gamla DW så blev jag absolut besviken. Den må sätta tonen för resten av serien men sedan tycker jag inte att tonen är det som avgör om jag tycker avsnittet är speciellt bra eller inte. Det jag såg första gången var ganska ful skyltdockor och ett ganska halvtaskigt manus. Det som fick mig att vilja se mer var att jag tyckte Billie var söt, att jag gillade Eccleston från Heroes och sedan alla lovord jag sett härifrån.
Sedan vad jag förväntade mig vet jag inte, men inte hade jag väntat mig ett Showtime-drama iaf. Jag tror iaf att det är bäst att inte förvänta sig storhet i första om man inte har sett något av gamla serien - då jag tror att avsnittet ses väldigt annorlunda från er veteraner och oss som inte hade sett något innan. Sedan tyckte jag inte avsnittet var hemskt, men speciellt bra kan jag inte minnas att det var heller. Kanske dags för en omtitt och se vad jag tycker efter att ha sett allt annat också? Jag tror att det kan uppskattas mer då.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaia » mån okt 27, 2008 21:38

En kompis skickade den här länken till mig när jag sa att jag börjat kolla igenom Doctor Who http://bunny-comic.com/strips/310804.gif
Gillar serien hittills (har sett de tre första avsnitten) men misstänker att det blir bättre i senare säsonger. Glad att jag börjat titta i alla fall!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav lilith » mån okt 27, 2008 23:38

HeY skrev:jag tror att avsnittet ses väldigt annorlunda från er veteraner och oss som inte hade sett något innan.
Det kan jag absolut hålla med om. Jag var helt ospoilad när det kom till handlingen i DW när jag såg första avsnittet. Tyckte verkligen inte om det. Men så visade det sig ju att tidsresor och aliens förmodligen skulle höra till handlingen, och då fick det trots allt en chans (ok två) till. Första avsnittet känns för någon helt oinitierad, som jag, inte alls representativt på det viset. Det handlar ju omLondon och några som bor där, och det är först på slutet man kan förstå vad som komma skall.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » mån okt 27, 2008 23:42

gaia skrev:En kompis skickade den här länken till mig när jag sa att jag börjat kolla igenom Doctor Who http://bunny-comic.com/strips/310804.gif

Hah! Dr Who-halsdukar är sjukt bekväma.

Och yay till att du gillar det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor okt 30, 2008 2:37

Oh... frak!

Såg precis detta:

(spoiler säsong 5) Courtesy of the BBC homepage :

David Tennant is to stand down as Doctor Who, after becoming one of the most popular Time Lords in the history of the BBC science fiction show. Tennant stepped into the Tardis in 2005, and will leave the role after four special episodes are broadcast next year.
He made the announcement after winning the outstanding drama performance prize at the National Television Awards.

"When Doctor Who returns in 2010 it won't be with me," he said.
"I don't ever want it to feel like a job, so I want to move on when it still feels exciting and fresh."

"Now don't make me cry," he added. "I love this part, and I love this show so much that if I don't take a deep breath and move on now I never will, and you'll be wheeling me out of the Tardis in my bath chair."

'I'll miss it'

Bets on next Doctor:
Paterson Joseph - 3-1 (pictured)
David Morrisey - 5-1
James Nesbitt - 6-1
John Simm - 8-1
Source: Paddy Power
Three years was "about the right time" to play the role, he told the BBC in an exclusive interview.

"I think it's better to go when there's a chance that people might miss you, rather than to hang around and outstay your welcome," he said.

His stint in the show had been "the most extraordinary time, it's been bewildering, life changing, very exciting", he said.

"And just so much fun, such a great show to work on.

"That's one of the reasons I think it's right to take a deep breath and bow out when it's still fun, when it's a novelty.

"I don't ever want it to feel like a job, so I want to move on when it still feels exciting and fresh and that means I'll miss it."

Drama award

Tennant, the 10th actor to play the Doctor Who, left fans guessing about his return at the end of the latest series.



Catherine Tate and Russell T Davies on Tennant as the Doctor
In the last episode, in July, the Doctor had to defeat his enemies the Daleks to save the universe.

Almost 10 million people watched as the Time Lord apparently started the process of regeneration - but did not complete it.

Tennant will appear in a Christmas special, titled The Next Doctor, before filming four more specials in January.

"They'll be the four last stories that I do," he said.

In a sign of his popularity, he was voted best drama performer in a public vote at the National Television Awards.

He has been named most popular actor at the same ceremony for the past two years. That prize has been discontinued this year.

An average of 8.1 million people a week watched the latest series - the fourth since it made a comeback in 2005 - in its Saturday evening slot on BBC One.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron