Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön jul 06, 2008 12:01

A whole lotta 4x13 going on...
sfinx skrev:Det må vara en billig lösning rent dramaturgiskt, men mycket elakare än att låta henne dö som sig själv.

Men det är grejen, den här lösningen var inte den elakare. Utan minne, inget lidande. Det sista vi fick se av Donna såg hon rätt nöjd ut (och var hon verkligen speciellt misabel innan hon mötte doktorn första gången?) med sin tillvaro. Varför skulle hon inte vara det? Hon har ju trots allt inte längre något att jämföra med. Bekvämt. Snällt. Fegt.

Rose lycklig? Knappast (case in above mentioned point). Hon hade nog när allt kommer kring hellre hängt på den riktige doktorn igen.


HeY skrev:Det är inte logiskt, Doktorn har äntligen fått tillbaka Rose och han skickar tillbaka henne? Det stämmer inte att hon hör hemma i den verkligheten heller, hon var ju inte därifrån först.

Nej, det slog mig också, speciellt med sken i att Mickey precis fått hoppa av i gamla vanliga världen. Inte mer än att, förstås, hålla band på Doctor Two (heh, see what I did there?!), men även det en aning långsökt. Varför hade hon inte kunna göra det i gamla vanliga världen? För det var en enkel och feg lösning det också, att bara låsa iväg honom med henne.

Och nej, återigen, inte lyckligt.
Det hade förresten varit en lösning att acceptera, som bra historieberättande, att Donna dött och Rose fått följa med på några resor till. Det hade jag (min Donna-kärlek till trots, eller snarare på grund av den) tyckt om.


AKS skrev:Mickey och Martha ger sig iväg med Jack. Fine with me. Jag har ju alltid gillat Mickey (antar att han och Martha blir rekryterade till Torchwood) även då andra haft fler klagomål så det blir nog bra.
Det var en av dom saker jag älskade med avsnittet, och hoppas hoppas även Mickey rekryteras till Torchwood.

Teasern: Är det David Morrissey man får se eller är det nån som är lik honom? Om det är han så blir jag överlycklig!

Min reaktion också! Eller, min var mer "åh, är det inte... uhm, han från Blackpool... vad heter han...? Jag gillar!", men annar så. Nästan samma sak.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön jul 06, 2008 12:05

AKS skrev:4.13:
Teasern: Blir nog bra. Förra Kylie Minogue-jularen var jag ju inte alls förtjust i och denna specialare har alla möjligheter att bli bättre. Är det David Morrissey man får se eller är det nån som är lik honom? Om det är han så blir jag överlycklig!

Visst var det det? Jag tyckte också det.

Edit:
adolvsson skrev:A whole lotta 4x13 going on...
sfinx skrev:Det må vara en billig lösning rent dramaturgiskt, men mycket elakare än att låta henne dö som sig själv.

Men det är grejen, den här lösningen var inte den elakare. Utan minne, inget lidande. Det sista vi fick se av Donna såg hon rätt nöjd ut (och var hon verkligen speciellt misabel innan hon mötte doktorn första gången?) med sin tillvaro. Varför skulle hon inte vara det? Hon har ju trots allt inte längre något att jämföra med. Bekvämt. Snällt. Fegt.


En smula fegt, ja men jag tycker även efter en natts sömn, att det är elakt.Timelordelakhet, Doctortio elakhet och egoism.(and do I love him for that darkside? yes) Donna har själv uttryckt att hennes liv var tomt och meningslöst, hon var uttråkad. Sånt kan göra vem som helst galen, speciellt om man tror att det är allt som kommer att finnas. Mean i say.

Sedan slog det mig om det att någon var emot att en människa inte skulle kunna hålla en timelords minnen i huvudet. Om man föreställer sig att man bara trycker in en pensionärs liv i en ung människas huvud, dvs bara 90 år av sorg, smärta, glädje, erfarenheter, blir det rätt trångt. Om man då trycker in, 900 år, av dessutom med minnen från framtiden, kan man riskera en overload. Det tycker jag nog håller, även om jag inte är helt för lösningen av egoistiska skäl.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaspode » mån jul 07, 2008 1:03

4x11-4x13 sågs ikväll. Som helhet var det fantastiskt bra.

Jag håller med om att Donna-lösningen inte var så kul. Urtråkigt med mindwipe. :(
Jag känner också lite att de snart måste våga ta död på nån stor karaktär på riktigt.
Känns inte som att det var det sista vi såg av Donna. Alla doktorns minnen ligger förmodligen vilande i hennes hjärna, det kan väl aldrig tänkas komma till nytta? Kommer sakna Donna och hennes morfar nåt sjukt iaf. :cry:

Strålande bitar med Doktor-Donna och även Tennants Donna-doktor. Brilliant!

Allt som allt en riktigt bra avslutning, men med småsaker som störde lite i kanterna.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » mån jul 07, 2008 12:01

Det Martin skrev tycker jag med.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav MissKittyFantastico » mån jul 07, 2008 12:03

Nyss, sista avsnittet i säsong tre. Jag knappar in på er. :P
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav sfinx » mån jul 07, 2008 12:04

MissKittyFantastico skrev:Nyss, sista avsnittet i säsong tre. Jag knappar in på er. :P

Heja! :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Peak » mån jul 07, 2008 17:46

Lite nummer:

Sista avsnittet av Doctor Who blev det mest sedda programmet under veckan med 9.4 miljoner tittare i overnight (Alltså drygt 10 miljoner i den slutliga räkningenl, antagligen).

AI (ett mått på mellan 0-100 hur folk uppskattade programmet) nådde otroliga 91, vilket för övrigt är samma som förra avsnittet. Inget annat program har fått så högt AI med så höga tittarsiffror (det högsta AI någonsin var ett avsnitt av Sopranos som fick 96, men den hade inte lika många tittare).

Share: 45.9%

Dessa siffror är smått otroliga, eftersom ett program med så höga tittarsiffror inte skall kunna få ett så högt AI (det högsta Doctor Who har nått förr var 89).

Info från gallifreyone:

http://www.gallifreyone.com/cgi-bin/vie ... =feedstyle
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Veidit » mån jul 07, 2008 18:28

Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tis jul 08, 2008 0:36

Det var häftiga siffror. :)
Det är också smart av BBC att lägga ut avsnitten på sidan, jag tror att det hjälper en hel massa.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » tis jul 08, 2008 1:33

Vad är detta som jag hittade på Myepisodes?

17-Jul-2008 Doctor Who (2005) 04x15 The Proms


Nån comic relief igen? Kortare sketch?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » tis jul 08, 2008 1:37

http://www.bbc.co.uk/proms/2008/whatson ... tml#prom13
London calling. :(
Edit:
Freema Agyeman presenter
with Daleks and Cybermen

Varför bor jag inte i england?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » tis jul 08, 2008 1:39

Ah, okej. :(

Möjligen en liten kort scen att se då.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » tis jul 08, 2008 1:40

AKS skrev:Ah, okej. :(

Möjligen en liten kort scen att se då.

Jag tar vara på varje litet fram till juuuuul(!). :(
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav The Ankh » tor jul 10, 2008 22:42

Jag hittar ingen torrent för säsong 1 :( och ingen på hubben som har första avsnitten :(

(edit) Jo! Nu! Jäj! (/edit)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » mån jul 14, 2008 22:52

Sett två avsnitt nu. Helt ok. Ska se några till minst.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » mån jul 14, 2008 22:56

The Ankh skrev:Sett två avsnitt nu. Helt ok. Ska se några till minst.


Du ska se aaaalla! ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tis jul 15, 2008 1:28

Jag är avundsjuk på Annika och saknar min Doctor. spoiler s4Och Donna.
Får jag se några avsnitt med dig?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » tis jul 15, 2008 8:39

The Ankh skrev:Sett två avsnitt nu. Helt ok. Ska se några till minst.


Yay! Fortsätt titta. Kommentera. Yes?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Ankh » ons jul 16, 2008 20:59

Uu uvinjetten e skitjobbig! jag måpr illa av den!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav sfinx » ons jul 16, 2008 21:10

The Ankh skrev:Uu uvinjetten e skitjobbig! jag måpr illa av den!

:) Är sprit inblandat?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » ons jul 16, 2008 21:38

Jag älskar vinjetten, speciellt när de piffar upp ljudet sen.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » ons jul 16, 2008 21:42

Jag menade inte låten alltså, utan.. eh.. miontaget? snurr anurr sanurr snurr vooosh :)

ok, tom 1x05
Nu har jag sett de fem avsnitten jag minst skulle se. Det blir fler =) Det är rätt fult och lågbudget allting, som en blandning mellan Wallace & Gromit, Liftarens Guide, Monsters och Tales from the crypt. Det ör nog det som är charmen kan jag tänka att man säger när man är hängiven Doctorite. Men jag älskar redan The Doctor. Han ler och ser ut som Clark Kent :) Hihi. och Rose e underbar. Jag tror jag kommer gilla vidare. nu 1.06!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav A bear » ons jul 16, 2008 21:44

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » ons jul 16, 2008 21:44

HeY skrev:Jag älskar vinjetten, speciellt när de piffar upp ljudet sen.

Vinjetten blir bara bättre. Jag har hämtat ner musiken och jämfört. :oops: :oops: :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » ons jul 16, 2008 21:59

Eller förresten, bara för skojs skull och för att det finns på youtube: Doctor Who-vinjettens utveckling genom tiderna!

Första doktorn: William Hartnell (1963). Kort och koncis.


Andra doktorn: Patrick Troughton (1967). Doktorn får ett ansikte.


Tredje doktorn: Jon Pertwee (1970). Psychedelic, man.


Fjärde doktorn: Tom Baker (1974). We have blue tunnel!


Femte doktorn: Peter Davison (1982). Någon har tittat på Star Wars.


Sjätte doktorn: Colin Baker (1986). Plötsligt låter syntarna mycket billigare?


Sjunde doktorn: Sylvester McCoy (1987). Och loggan ser ut som något ur Transformers.


Åttonde doktorn fick ingen signatur han.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » ons jul 16, 2008 22:37

The Ankh skrev:Jag menade inte låten alltså, utan.. eh.. miontaget? snurr anurr sanurr snurr vooosh :)

ok, tom 1x05
Nu har jag sett de fem avsnitten jag minst skulle se. Det blir fler =) Det är rätt fult och lågbudget allting, som en blandning mellan Wallace & Gromit, Liftarens Guide, Monsters och Tales from the crypt. Det ör nog det som är charmen kan jag tänka att man säger när man är hängiven Doctorite. Men jag älskar redan The Doctor. Han ler och ser ut som Clark Kent :) Hihi. och Rose e underbar. Jag tror jag kommer gilla vidare. nu 1.06!


Budgeten blir bättre och likaså effekterna. Något som också blir bättre är charmen så jag tror inte du kommer tröttna. Finns det ngt charmigare än Doctor Who!?

(edit) A Bear: Haha, tack. Det var kul att se :D (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » ons jul 16, 2008 22:58

A bear:
Jag kom att tänka på: Davros avec le Daleks, Doctore Qui est superiore...IRLG!
http://youtube.com/watch?v=DfMVFp-SAlQ
Fortfarande kul. Tror inte att det spoilar nåt. :rolleyes:
Senast redigerad av sfinx ons jul 16, 2008 23:06, redigerad totalt 2 gånger.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav The Ankh » ons jul 16, 2008 22:59

Aaaaah! Serien självspoilar sig själv! Man måste kasta sig på stopp så snart man ser loggan =)
1.06
Hihi, R2D2 med en bläckfisk-ent inuti :) fint. Och, jaha en engelsk pojke med på resan. Trevligt? hmm..
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » ons jul 16, 2008 23:09

The Ankh skrev:Aaaaah! Serien självspoilar sig själv! Man måste kasta sig på stopp så snart man ser loggan =)
1.06
Hihi, R2D2 med en bläckfisk-ent inuti :) fint. Och, jaha en engelsk pojke med på resan. Trevligt? hmm..


Åh "Dalek"! Ett utav de bästa avsnitten den säsongen, om jag minns rätt :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tor jul 17, 2008 22:32

Nu har jag sett 4x10-4x13. Det var mycket. Jag begärde inget mer än slutminutrarna av 4x12, så allt är väl. Men vemodigt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron