Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons jun 11, 2008 10:08

A bear skrev:
AKS skrev:Jag skulle inte heller ha något emot ett Neil Gaiman-skrivet avsnitt. Jag tycker att vi bestämmer att det blir så.

Japp, spikat. Då blir det det nu på lördag då?

*väntar som ett barn på julafton*


Ja, nu på lördag. Ingen idé att dra ut på det, tycker jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » sön jun 15, 2008 7:32

Liten varning för teasern i slutet av ansnitt 10 som avslöjar rätt mycket om nästa veckas avsnitt. Den börjar direkt när avsnittet slutar och inte efter eftertexterna som det väll brukar vara.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » sön jun 15, 2008 12:00

Tomas skrev:Liten varning för teasern i slutet av ansnitt 10 som avslöjar rätt mycket om nästa veckas avsnitt. Den börjar direkt när avsnittet slutar och inte efter eftertexterna som det väl brukar vara.


De brukar variera.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » mån jun 16, 2008 0:15

4.10
Jag gillade det här avsnittet, som ändå var (i min DW värld) en oväntat avsnitt efter förra dubbeln. Jag hade nog tänkt att något lättsammare skulle komma, speciellt när jag får intrycket att det blir en triss igen. Tyckte det var tight och spännande, och irriterande med dumma människor. Doktorn verkar inte heller hämta sig så bra på slutet, som han han brukar, hur mörka kommer de tre sista avsnittet att vara egentligen?
Trailern.
Många oroande scener där, men trailerna har varit lurigt klippta de sista avsnitten. Så...
Nästa lördag snart tack. Problem: ju snabbare vi får avsnitten tar säsongen slut. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » lör jun 21, 2008 15:02

4.10: Ett ovanligt Doctor Who-avsnitt på nåt vis. Jag gillade det verkligen.

Berättelser som behandlar hur snabbt en grupp människor som är helt normala kan förvandlas till en skrikande lynchmobb är alltid intressanta för mig. Så också denna gång. Gah! Tyckte så synd om doktorn då han släpades mot luftslussen. Bra spelat av Tennant!

Och Rose i ännu ett avsnitt...


Ska bli mycket spännande att se de tre sista avsnitten. Snart är det över för denna gång. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör jun 21, 2008 15:11

Nytt avsnitt ikväll insåg jag precis nu - iiiieeeh :drool:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jun 21, 2008 16:14

AKS skrev:Ska bli mycket spännande att se de tre sista avsnitten. Snart är det över för denna gång. :(

Noes!

HeY skrev:Nytt avsnitt ikväll insåg jag precis nu - iiiieeeh :drool:

Joes!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » lör jun 21, 2008 21:50

4x11
Detta får väl ses som en prolog till nästa veckas avsnitt. Tyckte om uppbyggnaden av avsnittet och även utvecklingen av samhället efter alla katastrofer (labour camps någon?). Äntligen får vi se Rose i mer än 3 sekunder också.
Var helt hundra på att dom två orden som viskades i slutet var "Rose Tyler" och var lite besviken över det då det påminde för mycket om biblioteks-viskningen. Bad Wolf, bra lösning.


4x12 preview
Crossover, hurra!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav adolvsson » lör jun 21, 2008 22:50

4x11 & 4x12 preview
Jag älskar den här sablans serien!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör jun 21, 2008 22:56

Det krävs all min självbehärsking ända ner till minsta jäkla lilla fiber för att hindra mig från att markera de där svarta raderna.
Me with AKS - mer spoilerfria kommentarer plix!!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jun 21, 2008 22:59

4.11: Väldigt bra, men den följer mallen från förra säsongen tyckte jag. Men utöver det: ett riktigt Donna-centrerat avsnitt. That I do love. Ävne om det inte var i närheten av det bästa avsnittet under säsongen.

:lovebunny:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » lör jun 21, 2008 23:36

Åhhh, torrents är jättelångsamma! Ingen som kan gå in på Buffyhubben?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jun 22, 2008 0:16

4.11: Jag älskade detta avsnitt. noike tyckte att det var långt ifrån det bästa avsnittet i säsongen, men jag kan inte komma på nåt som jag tyckte var bättre. Riktigt förbaskat bra detta.

Jättekul med ett Donna-centrerat avsnitt (förra veckan var hon ju med ungefär lika mycket som doktorn nu). Och jättekul att hon får interagera med Rose och lära känna henne utan att doktorn är med.

Ser något så oerhört mycket fram emot nästa avsnitt. Men det blir ju några dagar försenat för mig eftersom jag är i London nästa lördag. :( Eller :extas: över London naturligtvis, men :( för att jag inte får se avsnittet förrän tisdag/onsdag.

Preview 4.12: Oj, oj, oj. Detta kommer att bli så bra om det lever upp till hälften av de förväntningar jag fick av previewn.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jun 22, 2008 0:22

Långt ifrån var kanske en överdrift, men biblioteksdubbeln tyckte jag var bättre. Jag har issues med saker där folk glömmer allt de upplevt, vilket Donna gjorde utom vissa små detaljer. Det känns... slöseri speciellt eftersom mycket av den Donna vi får ser inte är "vår" Donna utan någon mer apatisk version.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jun 22, 2008 0:25

Mm, okej. Det var väl de avsnitten jag tänkte på som aktuella, men för mig är detta avsnitt bättre. Dock inte lika bra som en del andra DW-avsnitt som t.ex. Smith-dubbeln från förra säsongen som ju är... mästerverk.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön jun 22, 2008 2:50

AKS skrev:Ser något så oerhört mycket fram emot nästa avsnitt. Men det blir ju några dagar försenat för mig eftersom jag är i London nästa lördag. :( Eller :extas: över London naturligtvis, men :( för att jag inte får se avsnittet förrän tisdag/onsdag.


Men borde det inte göra saker och ting lättare? Slå på TV:n klockan sex?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jun 22, 2008 8:51

Jag lär vara på väg att bli full i nån stadsdel jag inte känner till vid den tiden... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön jun 22, 2008 11:08

Well that's a party too :rolleyes:
Senast redigerad av HeY sön jun 22, 2008 23:25, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » sön jun 22, 2008 18:50

4x11 var nog mitt favoritavsnitt denna säsong, loved it! Riktigt kul med ett avsnitt med Donna i fokus, och dessutom skoj att se Rose igen! Dom fungerade bra ihop i sina scener tillsammans. Men det var väl onödigt med en jätteskallbagge på ryggen? Jag har fortfarande inte riktigt återhämtat mig från panikattacken :eek:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav A bear » mån jun 23, 2008 11:29

4.11 Ja si det var ett avsnitt det.

(spoiler 4.11, preview och spekulationer) Det är ju inget ovanligt grepp, det där - fan, det finns minst TVÅ såna avsnitt i Buffyverse också, "The Wish" och "Birthday". Men det funkar riktigt bra här, och är inte bara ett välgjort standalone som verkar designat för att... inte fördjupa Donnas karaktär, vi får egentligen inte veta något om henne vi inte redan vet, men slå fast vem hon är och hur hon fungerar. Och det ger en del oroande hintar.

1. Turn!Right!Donna väljer till slut att offra livet - och det för någon hon aldrig ens träffat, helt och hållet på tron (!) att den "riktiga" världen måste vara bättre än denna. Öht oroar det mig att de ägnar ett helt avsnitt åt hjälte!Donna här.

2. Faktum är att nästan alla våra hjältar offrar livet i det här avsnittet. Doktorn, hela Torchwoodgänget, Martha, Sarah Jane - alla stryker de med för att någon annan ska leva. Alla, faktiskt... utom Rose. Vem eller vad är Rose nu? "I was brought across -" Hang on, hang on; av vem? Hur?

3. "You've got something on your back." Detta är inte första gången det sagts. Det sades till Donna i Pompeiiavsnittet också. Men... den Donna hade ju inte fått den där insekten på ryggen än? Detta var ju bara en värld som kunde ha varit? Väl...?

4. Previewen: DALEKS! :lovebunnier:

5. Adiposarna tar död på 60 miljoner amerikaner. Fniss. De ÄR de sötaste monstren någonsin.

6. Bina försvinner. Det har också nämnts tidigare, tror jag.

7. Spådamen var samma skådis som spelade The Masters betjänt i "Utopia". Tror inte det betyder något, men...

8. Om den här säsongen har handlat om att sätta upp Doktorn som en gud och förra avsnittet handlade om vad en gud är värd om ingen tror på honom (varför ska vi tro på vad du säger? Vadå "clever"? Hur visste du det? Vem fan är du?) vänder det här på det fullständigt. Minns ni River Songs reaktion när hon får reda på vem Donna är? Minns ni referenserna till hennes efternamn i något tidigare avsnitt?

ROSE: Donna Noble, you're the most important woman in the whole of creation.

9. Hur blir man en gud? Nämn en gud i hela historien som INTE antingen offrat sig själv eller tagit emot offer.

10. Överhuvudtaget är det väldigt mycket som verkar komma till sin spets nu. Vi ser teman dyka upp från s1 och möjligen ännu tidigare, vi ser referenser till saker som ALDRIG avslöjats under hela seriens gång, vi har en setup som verkar skrika "INGEN går säker"... Jisses.

THE DOCTOR: I'm sorry. I'm so sorry.

Sen är det ju förstås Doctor Who, så vad som än händer är det mycket möjligt att allt blir nollställt till slut ändå. Fast... frågan är om vi inte fick den nollställningen här, och den bara satte upp något ännu värre. The stars are going out.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fragaria » tis jun 24, 2008 12:54

Är lite sen med att se avsnitten men så är det när man jobbar helg, har precis tittat på 4X11 och jag måste slänga ut en fråga, har Rose alltid haft så stora tänder? det såg ju ut som om hon hade löständer... Nu tycker ni kanske att jag är hemsk ytlig att jag måste sitta och kommentera detta när världen höll på gå under och alla offrade sina liv för att att rädda den men jag irriterade mig över det oerhört mycket.
Apropå detta med att hjältarna offrar sina liv, DN igår hade en ganska bra analys om just de många filmerna där hjältarna offrar sina liv (ska inte ta upp vilka här, detta är en spoilers på doctor who inte på filmerna).
Man såg det som en tydlig trendbrott och man spekulerade om det inte kunde ha att göra med de många döda soldaterna i irakkriget...
.
fragaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 jun 2008

Inläggav adolvsson » tis jun 24, 2008 13:20

fragaria skrev:har Rose alltid haft så stora tänder? det såg ju ut som om hon hade löständer.....

Njae, däremot tyckte jag hon verkade ha gått ner i vikt sen sist. Det kanske är resten av kroppens minskning som gör att tänderna ser större ut? Kanske?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav ylva » tis jun 24, 2008 23:17

Jag vet inte hur många som är intresserade av Oldschool men här finns iaf en guide till vilka episoder man bör se och så, för att lära känna de olika doctors and the companions.

EDIT: och angående avsnittet. wow. I loved it. och jag tror inte Rose gått ner i vikt, Billie är gravid, vilket är anledningen till att de aldrig filmade hela hennes kropp. :P
- Sometimes people are layered like that. There’s something totally different underneath than what’s on the surface.
- And sometimes there’s a third, even deeper level and that one is just like the top surface one. Like with pie.

http://www.vitatornet.se Textbaserat rollspel baserat på böckerna Sagan om drakens återkomst, av Robert Jordan.
Användarvisningsbild
ylva
Big Bad
 
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 apr 2006
Ort: Sthlm/Rönninge

Inläggav noike » tis jun 24, 2008 23:21

ylva skrev:Jag vet inte hur många som är intresserade av Oldschool men här finns iaf en guide till vilka episoder man bör se och så, för att lära känna de olika doctors and the companions.

Bah! Bara ett med nummer fem?! Och hon/han som skrev ogillade visst "Last of the Time Lords" också. Nej, jag är lite skeptisk tillguiden, även om det är en bra idé. :)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav ylva » tis jun 24, 2008 23:26

noike skrev:
ylva skrev:Jag vet inte hur många som är intresserade av Oldschool men här finns iaf en guide till vilka episoder man bör se och så, för att lära känna de olika doctors and the companions.

Bah! Bara ett med nummer fem?! Och hon/han som skrev ogillade visst "Last of the Time Lords" också. Nej, jag är lite skeptisk tillguiden, även om det är en bra idé. :)



har du sett oldschool? isåfall får du gärna tipsa om episoder, håller på att dra ner massor nu. :P
- Sometimes people are layered like that. There’s something totally different underneath than what’s on the surface.
- And sometimes there’s a third, even deeper level and that one is just like the top surface one. Like with pie.

http://www.vitatornet.se Textbaserat rollspel baserat på böckerna Sagan om drakens återkomst, av Robert Jordan.
Användarvisningsbild
ylva
Big Bad
 
Inlägg: 1114
Blev medlem: 02 apr 2006
Ort: Sthlm/Rönninge

Inläggav noike » tis jun 24, 2008 23:27

ylva skrev:har du sett oldschool? isåfall får du gärna tipsa om episoder, håller på att dra ner massor nu. :P

Jag har sett enstaka med Doktor #1, lite med #4, och allt från #5 och framåt. Ska kolla upp vilka som är riktigt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis jun 24, 2008 23:45

När jag bad om tips om oldschoolavsnitt fick jag följande från en som påstår sig veta:

Ettan
An Unearthly Child (4 eps) - the first ever serial
The Daleks (7 eps) - first time we meet the daleks
The Azteks (4 eps) - earliest surviving historical serial
The Dalek Invasion of Earth (4 eps) - daleks again, but it's one of those "classic" classic serials

Tvåan
The Tomb of the Cybermen (4 eps) - earliest surviving cybermen story
The Mind Robber (5 eps) - awesome serial in which the Doctor must write fanfic to save the day
The Invasion (8 eps) - cybermen again, but we see UNIT for the first time
The War Games (10 eps) - the Doctor is put on trial by his own people

Trean
The Three Doctors (4 eps) - first multi-doctor episode
Terror of the Autons (4 eps) - first appearance of the Master
Inferno (7 eps) - alternate universe!
The Green Death (6 eps)

Fyran
Genesis of the Daleks (6 eps) - the Doctor is sent back in time to avert the creation of the Daleks
The Talons of Weng-Chiang (6 eps) - very un-PC but fun, and also much loved by all *old* old schoolers
The Ribos Operation (4 eps) - beginning of the Key to Time saga, introduction of Romana
The Pirate Planet (4 eps) - part of the Key to Time saga, written by Douglas Adams so tons of fun
The City of Death (4 eps) - Romana II (she's regenerated in a previous story), written by Doug Adams

Femman
The Five Doctors (90 minute movie length ep) - multiple Doctor ep again - crazy cracked out fun
Black Orchid (2 eps) - fun serial, and the shortest one ever
Castrovalva (4 eps) - first Fifth Doctor serial
The Caves of Androzani (4 eps) - last Fifth Doctor ep, *loved* and recc'ed by every old schooler I've come across

Sexan
The Two Doctors (3 45 min eps) - again, multi-Doctor crack
The Mark of the Rani (2 45 min eps) - The Rani is an evil Time Lord who makes fun of the Master and the Doctor

Sjuan
Remembrance of the Daleks (4 eps) - the Doctor fixes his mistake in Genesis of the Daleks; Ace beats up a Dalek with a baseball bat
Battlefield (4 eps) - the Brig returns from retirement, very fun storyline that incorporates Arthurian legend
The Curse of Fenric (4 eps) - a WWII story with no Nazis that still explores the evil humans are capable of
Survival (3 eps) - last classic DW ep before it was cancelled


Av det jag själv hunnit undersöka så är tvåan, trean och fyran klara favoriter, men sjuan är inte dum han heller.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Peak » tis jun 24, 2008 23:48

Bästa (enligt mig) avsnittet med varje doktor:

Doktor 1: Mission To The Unknown/The Daleks Master Plan
Doktor 2: . The Invasion
Doktor 3: Inferno
Doktor 4: Genesis of the Daleks
Doktor 5: Caves of Androzani
Doktor 6: Vengeance on Varos
Doktor 7: Battlefield

En del är lite tveksamma, eftersom en del doktorer har många bra avsnitt, men på ett ungefär.

Edit: Den där listan ovan verkar rätt vettig, den också.

Edit 2: Utom "Mark of the Rani".. Bort! Bort!...!!!!1111!
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav adolvsson » tis jun 24, 2008 23:55

ylva skrev:och jag tror inte Rose gått ner i vikt, Billie är gravid, vilket är anledningen till att de aldrig filmade hela hennes kropp.

Att dom aldrig filmade kroppen, det tänkte jag inte på, men däremot tyckte jag redan under avsnittet, att hon definitivt såg smalare ut i ansiktet.

A bear skrev:The Tomb of the Cybermen (4 eps) - earliest surviving cybermen story

Den har jag sett! Och gillade skapt. Tvåan var en fin doktor, han.

Nicklas: Bra sett lite av fyran? Jag fick intrycket, åtmistone på den tiden förr när du började berätta om DW, att du var mer insatt i fyran än så.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis jun 24, 2008 23:56

adolvsson skrev:Nicklas: Bra sett lite av fyran? Jag fick intrycket, åtmistone på den tiden förr när du började berätta om DW, att du var mer insatt i fyran än så.

Relativt. Kanske en säsong totalt med fyran. Det är lite med tanke på mängden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron