Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » tis feb 05, 2008 11:46

Hobbly, bobbly, wobbly - bättre förekomma än att förekommas. SFX har tydligen beskrivit att antalet avsnitt per säsong kommer ökas till 24, men det kan också (och kanske troligare) handla om att spela in två 12:are efter varandra.

Och dessutom...
Jack Shaftoe skrev:Oooh, I have inside info on who's going to take over from RTD. Can't say exactly, as contracts are being signed, and also I don't want to get anyone in the shit.

However, I can say that although news is not particularly Surprising, it's certainly Most welcome.

Ta det för vad ni vill. Det är kul att spekulera.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis feb 05, 2008 11:55

adolvsson skrev:Hobbly, bobbly, wobbly - bättre förekomma än att förekommas. SFX har tydligen beskrivit att antalet avsnitt per säsong kommer ökas till 24, men det kan också (och kanske troligare) handla om att spela in två 12:are efter varandra.

Hoppas ju definitivt på det senare, även om båda gör mig lite orolig. Jag gillar BBCs korta säsonger; hellre få bra avsnitt än många mediokra, och författandet på både Who och (ännu mer) Torchwood är redan nu av lite... varierande kvalitet.

Men det är klart, om Moffatt tar över så... :drool:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tis feb 05, 2008 12:50

A bear skrev:Hoppas ju definitivt på det senare, även om båda gör mig lite orolig. Jag gillar BBCs korta säsonger; hellre få bra avsnitt än många mediokra, och författandet på både Who och (ännu mer) Torchwood är redan nu av lite... varierande kvalitet.

Å ena sidan tänker jag som du, å andra sidan gör blotta tanken på mer Who mig våt. DW är dessutom en av få serier där lite varierande kvalitet inte skrämmer mig, även sämre avsnitt - och dom är få - tenderar ha högt underhållningsvärde.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis feb 05, 2008 13:28

Kan vara ett sätt att faktiskt få mer än special-avsnitten under 2009.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis feb 05, 2008 14:16

Alltså, jag håller med adolvson och blir riktigt kluven.
Mer, mer, men jag vill inte ha det på bekostnad av kvalitén. Jag ska ta en tur till BBC se vad de säger om det, även om det är mest hintar där med.

Edit:
Fler som lämnar. Fast inte riktigt än.
http://www.bbc.co.uk/doctorwho/news/cul ... 2514.shtml
News/spoiler nya avsnitt och gäster:
http://www.bbc.co.uk/doctorwho/news/cul ... 2354.shtml
Inget om det andra. :?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav adolvsson » tis feb 05, 2008 14:40

noike skrev:Kan vara ett sätt att faktiskt få mer än special-avsnitten under 2009.

Är inte S4 redan färdiginspelad? Jag hade inte ens funderat över den möjligheten utan trodde det handlade om säsongen/säsongerna efter specialavsnitten.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav unehed » ons feb 13, 2008 23:40

Wohoo nu har jag börjat kolla på Doctor Who! Det är stundtals en fantastisk serie måste jag säga. Såg precis 203, kul att återse käre gamla Tony Head. Han är helt klart en grym skådis. Jag började fundera och tror inte att jag har sett honom i nåt annat än Buffy och nu Doctor Who... Har han spelat några fler roller man borde ha koll på?

BTW, gud vilken sci-fi-nörd jag börjar bli nu. Eller ja, jag har kollat igenom Battlestar Galactica på relativt kort tid och nu Doctor Who. Sen har jag spelat Mass Effect också... Så det kanske inte är så farligt än. Men jag känner på mig att det kan bli. :)

- Delete, delete
- Exterminate!
- Delete, delete
- EXTERMINATE!
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav noike » ons feb 13, 2008 23:42

ASH gästinhoppar i Spooks också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » ons feb 13, 2008 23:46

Är han inte med i Little Britain också?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons feb 13, 2008 23:47

HeY skrev:Är han inte med i Little Britain också?

Kanske det, men till skillnad från de andra serierna så är Little Britain urusel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav unehed » ons feb 13, 2008 23:59

noike skrev:ASH gästinhoppar i Spooks också.


Aha... Jag är lite inne på brittiska serier nu. Ska se ifatt Doctor Who och Torchwood tänkte jag. Sen är frågan. Hade tänkt se Life on Mars. Har bara sett typ två-tre avsnitt, sen glömdes den tyvärr bort, men inte för att den var dålig för det är den inte. Det bara blev så. Jag gillar huvudrollsinnehavaren också. Han är ju med i en av mina favorit filmer Human Traffic med.
Sen vill man väl se spinn-offen med vad nu den hette.

Men Spooks... Har för mig att jag såg de första avsnitten på svt för länge sen. Man kanske skulle ge den en ny chans. Hur ska jag prioritera? Det finns så mycket bra att se!

(Och gud vad jag går off topic...)

Förresten... ska man se Dr Who säsong 1 och 2, sen Torchwood säsong 1 och sen varannan?

- Delete, delete
- Exterminate!
- Delete, delete
- EXTERMINATE!
Användarvisningsbild
unehed
Minion
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 jun 2004
Ort: Norrköping

Inläggav noike » tor feb 14, 2008 0:24

Prioritera i serielängd låter som en bra idé.

Och ja, precis den ordningen på Dr WHo och Torchwood.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tor feb 14, 2008 2:03

unehed skrev:Aha... Jag är lite inne på brittiska serier nu. Ska se ifatt Doctor Who och Torchwood tänkte jag. Sen är frågan. Hade tänkt se Life on Mars. Har bara sett typ två-tre avsnitt, sen glömdes den tyvärr bort, men inte för att den var dålig för det är den inte.

Du går rätt ner i träsket på samma sätt som jag gjorde, det är en mycket trevlig upplevelse. Du kommer aldrig härifrån. :devil:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » tor feb 21, 2008 4:44

Attack of the Graske, (jul)special 10:e Doctorn. S1
En lek och en trevlig fantasi, ett spel, film, man inte kan spela när man laddat ner det. Kanske finns det någonstans att göra det.
Du följer med doctorn som gör din remotecontroll sonic, och du ska lista gåtor. Köra TARDIS.
Jag svarade rätt på många men ändå hävdade han att jag gjort fel! Jag valde rätt i slutet med(i mitt huvud eftersom jag inte kunde göra nåt), men ändå:
You choosed stasis, now everyone is frosen in time, everyone.
Så åkte han och hämtade Rose istället, känner mig lite lurad. :D
Nja det muntrade upp mig ordentligt. Jag har ju nästan varit inne i Tardis. Eller?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Re: Doctor Who

Inläggav lilith » tor feb 28, 2008 15:43

Nu är jag fast i Doctor Who-träsket. Efter att ha tänkt att det inte var för mig, fast ganska charmigt, har jag gått och blivit helt upp över öronen förälskad i serien. Det har hela tiden blivit bättre och bättre. S3 har jag gillat jättemycket. Nu har jag bara senaste julavsnittet kvar att se innan jag får ett ofrivilligt uppehåll.

Gillade Doktorn mer och mer. Från början gillade jag inte honom alls (s1). Alldeles för hyper. Rose har jag aldrig riktigt fäst mig vid heller (och jag hatade verkligen hennes jevvla "pojkvän"). Snäll, lite white-trash blond med alldeles för mycket mascara. Lite menlös faktiskt. Fast jag grät ju såklart ändå på slutet av s2. Martha däremot! Lite mer tänkande kvinna där, mer i min smak. Sorgligt att hon är borta. (hoppas inte...).
Och Captain my captain Jack! The Face of Boe! Hahahahaha.


[sjunger]Doctor Whooo-o HEY, Doctor Who, Doctor Whoooo-o HEY, Doctor Who[/sjunger]

Nu blir det Torchwood s2! :drool: :popcorn: :lovebunnier:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Re: Doctor Who

Inläggav adolvsson » tor feb 28, 2008 15:52

lilith skrev:Nu blir det Torchwood s2!

Rockar och sparkar rumpa!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Doctor Who

Inläggav Peak » tor feb 28, 2008 20:05

Om det nu är nån som har sån tur att de har TV 4 Science Fiction så kommer den kanalen att visa Doctor Who från början (vad jag förstår). Det vill säga, börja 1963 och arbeta sig framåt.

*muttrar irriterat om kabelbolag som inte bryr sig om de viktiga kanalerna men verkar ha miljoner sportkanaler*
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Oxytocin » lör mar 01, 2008 22:40

unehed skrev: Hade tänkt se Life on Mars. Har bara sett typ två-tre avsnitt, sen glömdes den tyvärr bort, men inte för att den var dålig för det är den inte. Det bara blev så. Jag gillar huvudrollsinnehavaren också.


Hihihi, säger bara det. Om du har tur får du se honom igen. I en TVserie nära dig.

Och du har helt rätt, han är dunderbra! (icke att förväxlas med wonderbra)
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Oxytocin » lör mar 01, 2008 22:44

apropos doktorn. Jag älskar honom och jag vill behålla honom. Vi ses i Bad wolf bay.
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav noike » mån mar 10, 2008 3:10

Från myepisodes:
22-Mar-2008 14:00 Doctor Who (2005) 04x01 Partners in Crime
SOOOOON!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån mar 10, 2008 7:57

Wow. Och yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » mån mar 10, 2008 9:57

Jäj!
*Dansar en liten jigg här i soffan*
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån mar 10, 2008 11:18

This news burns at the centre of time. And... it is wonderful.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav madskellig » mån mar 10, 2008 11:27

YAY! Det är ju jättesnart, trodde inte det skulle vara förrän i April.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eynosh » mån mar 10, 2008 13:50

Jag hatar Moffat.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » mån mar 10, 2008 13:54

eynosh skrev:Jag hatar Moffat.

Allergisk mot bra manus?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » mån mar 10, 2008 17:19

noike skrev:
eynosh skrev:Jag hatar Moffat.

Allergisk mot bra manus?

Jag spenderade mer än hälften av avsnitten under täcket.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » mån mar 10, 2008 17:20

IRLG! Du är ursäktad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån mar 10, 2008 17:50

eynosh skrev:
noike skrev:
eynosh skrev:Jag hatar Moffat.

Allergisk mot bra manus?

Jag spenderade mer än hälften av avsnitten under täcket.

Standard Doctor Who Practice är annars att gömma sig bakom soffan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Spuffy » mån mar 10, 2008 20:10

eynosh skrev:Jag spenderade mer än hälften av avsnitten under täcket.

Han var jättesöt! Dock inte lika söt när han knuffade bort mig från min under-täcket-plats och lurade mig att titta. Sen skrek vi tillsammans.

edit:
Fast han skrek först!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron