Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » ons dec 26, 2007 22:40

noike skrev:JULSPECIAL!

Med tanke på hur Doktorn reagerade på Astrid kanske man får anta att han är en patologisk parhäst i den här inkarnationen.

Det var ju Kylie ffs. Inget patologiskt med det.

Tyckte om. Ungefär lika bra som förra jularen, men den innan tyckte jag var allra bäst.

Håller visserligen med om ovan nämnda svagheter. Men Astrid gillade jag.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » ons dec 26, 2007 22:46

wyndham skrev:JULSPECIAL!

Det var ju Kylie ffs. Inget patologiskt med det.

Så du menar att hon bara var ett one special stand för att han ska komma över alla de tidigare companions han haft mer än medhjälparkänslor för? Nja, men låt gå för det då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tor dec 27, 2007 0:40

Julspecialen:
Har aldrig varit ett stort fan av katastroffilmer, men mördarrobotar och och att skeppet riskerade att ramla på London, igen, livade upp det.
Inte det bästa avsnittet någonsin, men hur skulle jag klara av uppehållet utan något litet då och då.


wyndham skrev:
noike skrev:JULSPECIAL!

Med tanke på hur Doktorn reagerade på Astrid kanske man får anta att han är en patologisk parhäst i den här inkarnationen.

Det var ju Kylie ffs. Inget patologiskt med det.

Tyckte om. Ungefär lika bra som förra jularen, men den innan tyckte jag var allra bäst.

Håller visserligen med om ovan nämnda svagheter. Men Astrid gillade jag.


Jag gillar att doctorn jobbar med någon, men Rose har helt klart varit min favorit hittills, även om det är kul när nya blir introducerade till hans värld.
Astrid var ok, men inte i många avsnitt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tor dec 27, 2007 0:54

Julspecialen

Jag gillade den mycket, mer än vad de flesta här verkar göra. Astrid var en helt okej karaktär men detta var alldeles för lite för att kunna veta om hon hade funkat i längden. Jag saknade faktiskt Martha, lite grann. Hon var inte alls så dålig som t.ex Illyria tycker, i mina ögon då. Men jag saknade henne inte mycket!

Änglarna såg lite kusliga ut, inte hälften så kusliga som änglarna i Blink men lite grann!

Jag tror nästan att jag hade föredragit att det hade varit riktiga Titanic; det hade varit mer historiskt och möjligtvis mer engagerande.

Men jag gillade som sagt! När är det S4 drar igång? Me wants it!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tor dec 27, 2007 0:57

HeY skrev:Men jag gillade som sagt! När är det S4 drar igång? Me wants it![/spoiler]

Ja! Nu och i evighet utan uppehåll någonsin. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » fre dec 28, 2007 3:35

Ah, nu kommer jag ihåg i vilken serie jag sett den där... kvinnan i större storlek i julspecialen. I Doc Martin! Och se, då är det så trevligt att två av mina favoritserier möts. Och de har båda en doktor i huvudrollen. Så vackert det blev.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre dec 28, 2007 3:36

AKS skrev:Ah, nu kommer jag ihåg i vilken serie jag sett den där... kvinnan i större storlek i julspecialen. I Doc Martin!

:eek: Är det hon mattanten med hyperbarnet?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre dec 28, 2007 11:24

Ja, det är hon jag tänker på i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » fre dec 28, 2007 20:14

Jag kände igen henne från Mine All Mine. Där var det ingen doktor i huvudrollen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » fre dec 28, 2007 22:44

Inget mönster alltså. DAMN!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » fre dec 28, 2007 23:30

MEN hon har varit varit med i ett avsnitt av nåt som heter Doctors. Så att det finns en konspiration är så uppenbart att det knappt ens är värt att kallas en konspiration.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » fre dec 28, 2007 23:36

Så Mine All Mine-medverkan är bara ett sätt att förvirra och göra så att vi inte tror att det är en konspiration. Tur att vi vet bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör dec 29, 2007 0:01

Hon hade inte en chans. Jag är dock besviken på mig själv eftersom jag gav upp så lätt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » lör dec 29, 2007 0:21

Har du gått och blivit ocynisk såhär i juletid? Klyschigt AKS, mycket klyschligt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » lör dec 29, 2007 1:07

Sorry. *hangs head*
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör dec 29, 2007 13:24

Julspecialen 2007 var inget överraskande, ett vanligt avsnitt i RTD-stil. Jag kommer aldrig förstå varför han är showrunner, hans avsnitt är inget jag brukar gilla överdrivet, och det här var tyvärr inget undantag.

Emellanåt var det tom riktigt långtråkigt och alla personer som drogs med på "uppdraget" kändes opersonliga. Den jag hade minst problem med var Kylies karaktär, hon var okej för mig, och änglarna var väl det bästa inslaget, men heller inget vi inte sett tidigare i liknande former.

Jag får se om Blink istället för lite Dr Who med kvalitet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peak » tor jan 03, 2008 7:26

Kanske dags för lite statistik, förresten:

Juldagens TV sorterat över "mest tittarsiffror" och miljoner tittare (det inom parantesen är share (hur många som tittade som hade TV på just då):

1 …. 13.9 (55.3%) …. EastEnders (20:00) BBC1
2 …. 12.2 (50.0%) …. Doctor Who Christmas Special (18:45) BBC1
3 …. 11.6 (53.7%) …. EastEnders (18:15) BBC1
4 …. 10.5 (51.1%) …. Regional News and Weather (18:15) BBC1
5 …. 10.4 (51.4%) …. BBC News and Weather (18:00) BBC1
6 …. 9.8 (41.7%) …. To the Manor Born (21:30) BBC1
7 …. 9.1 (50.8%) …. Shrek 2 (16:30) BBC1
8 …. 8.9 (35.4%) …. Coronation Street (20:30) ITV
9 …. 8.3 (32.9%) …. Strictly Come Dancing (20:30) BBC1
10 … 7.1 (47.6%) …. Finding Nemo (15:00) BBC1


AI: 86 (The Appreciation Index, or AI, is a measure of how much the audience liked the programme. It is a score out of 100, based on responses from a carefully selected panel. The average score for drama on BBC1 and ITV1 is 77. A score in excess of 85 is regarded as excellent while a score below 60 is poor.).

AI breakdown:

Male: 85
Female: 86
16-34: 84
35-54: 87
55+: 85
England: 86
Scotland: 85
Wales: 87


AI för andra program den dagen:

BBC1:
15:00 The Queen 81
15:10 Finding Nemo 83
16:40 Shrek 2 84
18:05 BBC News and Weather 77
18:15 Regional News and Weather 77
18:20 EastEnders 80
18:50 Doctor Who Christmas Special 86
20:00 EastEnders 80
20:30 Strictly Come Dancing 84
21:30 To the Manor Born 76
22:30 The Catherine Tate Christmas Show 76
23:10 BBC News; Regional News; Weather 77
23:25 Speed 78

BBC2:
22:00 James May: My Sisters Top Toys 77
23:00 The Comedy Christmas 72

ITV:
18:50 Emmerdale 79
19:50 ITV News and Weather 78
20:00 Harry Hills Christmas TV Burp 79
20:30 Coronation Street 81
21:30 Love Actually 83
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Peak » fre jan 11, 2008 16:39

De slutliga tittarsiffrorna för julavsnittet har kommit in, och det är rätt så fantastiskt: 13.31 miljoner tittare. Vilket innebär att Voyage of the Damned var det näst mest sedda programmet i England under 2007:

Top 10 most watched programmes of the year

01..14.38m - EASTENDERS (25/12/07) BBC1
02..13.31m - DOCTOR WHO (25/12/07) – BBC1
03..13.13m - RUGBY WORLD CUP 2007 (20/10/07) - ITV1
04..13.08m - CORONATION STREET (15/01/07) - ITV1
05..13.08m - THE VICAR OF DIBLEY (01/01/07) - BBC1
06..12.23m - THE X FACTOR (15/12/07) - ITV1
07..12.22m - CONCERT FOR DIANA (01/07/07) - BBC1
08..12.09m - STRICTLY COME DANCING (22/12/07) - BBC1
09..11.58m - BRITAIN’S GOT TALENT (17/06/07) - ITV1
10..11.19m - MATCH OF THE DAY LIVE (21/11/07) - BBC1
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav AKS » fre jan 11, 2008 17:18

Nice! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör jan 12, 2008 18:42

Såg om Dalek. Skamset nog hade David Tennant fått mig glömma exakt hur bra Christopher Eccleston var i rollen. Nu saknar jag honom igen. Inte för att jag vill ha bort Tennant det minsta lilla. Kan man vara förälskad i två personer samtidigt?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön jan 13, 2008 2:15

adolvsson skrev:Såg om Dalek. Skamset nog hade David Tennant fått mig glömma exakt hur bra Christopher Eccleston var i rollen. Nu saknar jag honom igen. Inte för att jag vill ha bort Tennant det minsta lilla. Kan man vara förälskad i två personer samtidigt?

Jadå. Till och med ännu fler om man vill, även om det kan bli mer krångel. :) Däremot kan det väl bara finnas en Doctor åt gången?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 2:16

sfinx skrev:Däremot kan det väl bara finnas en Doctor åt gången?

Vid speciella tillfällen kan Doktorn vara i flera inkarnationer samtidigt. Senast i årets korta Children In Need-special som utspelar sig mellan s3 och julspecialen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » sön jan 13, 2008 2:20

noike skrev:
sfinx skrev:Däremot kan det väl bara finnas en Doctor åt gången?

Vid speciella tillfällen kan Doktorn vara i flera inkarnationer samtidigt. Senast i årets korta Children In Need-special som utspelar sig mellan s3 och julspecialen.

Det var just det som förvirrade mig, för det har varit en del prat (framför allt i hörböckerna) om de farliga paradoxerna om man möter sig själv.

*Hörbok, inte plural.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 2:24

Det verkar som om att det beror på omständigheterna (läs:manusförfattaren). I en del av {Nummer} Doctors-avsnitten gör de allt för att inte fysiskt träffas trots att de är medvetna om varandra.

Children In Need-avsnittet gjorde mig till en fullständigt fnissande fanboy av närmast pinsamma mått.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » sön jan 13, 2008 2:28

noike skrev:Det verkar som om att det beror på omständigheterna (läs:manusförfattaren). I en del av {Nummer} Doctors-avsnitten gör de allt för att inte fysiskt träffas trots att de är medvetna om varandra.

Children In Need-avsnittet gjorde mig till en fullständigt fnissande fanboy av närmast pinsamma mått.

Jag tror inte mitt fåniga leende genom samma avsnitt, trots att jag inte har sett några gamla, ger mig rätt att uttrycka mig nedlåtande.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » sön jan 13, 2008 2:31

sfinx skrev:Jag tror inte mitt fåniga leende genom samma avsnitt, trots att jag inte har sett några gamla, ger mig rätt att uttrycka mig nedlåtande.

Nummer fem är min gamla Doktor. Sellerin. *Swoon*
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » sön jan 13, 2008 2:41

noike skrev:
sfinx skrev:Jag tror inte mitt fåniga leende genom samma avsnitt, trots att jag inte har sett några gamla, ger mig rätt att uttrycka mig nedlåtande.

Nummer fem är min gamla Doktor. Sellerin. *Swoon*

Åh, nu blev jag glad för din skull. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » tis jan 15, 2008 4:09

Jag tog en omtitt på s1 och Christopher Eccleston och Tennant är båda riktigt bra. Tennant är väl något mindre mordisk, men båda har samma slags energi som antagligen skulle driva en till vansinne och glädje om man skulle umgås med dem dygnet runt.Jag väljer båda. Undrar om det var en nödvändig spoilermarkering, men jag tar inga risker.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tis jan 15, 2008 4:25

sfinx skrev:Jag tog en omtitt på s1 och Christopher Eccleston och Tennant är båda riktigt bra. Tennant är väl något mindre mordisk, men båda har samma slags energi som antagligen skulle driva en till vansinne och glädje om man skulle umgås med dem dygnet runt.Jag väljer båda. Undrar om det var en nödvändig spoilermarkering, men jag tar inga risker.

Jag ser dem lite annorlunda. (spoiler alla tre säsongerna) Nummer nio är mer djupt traumatiserad av Galifreys förstörelse och han gör allt för att hans adopterade Jord inte ska gå samma öde till mötes, han gör vad han måste men lider av det. Nummer tio däremot, är bugfucking crazy. Glad, sällskapssjuk oberäknelig, impulsiv men under allt det finns det en bra mycket grymmare sida. När han säger "you'll get one warning and this was it" kröp det längs ryggraden.

Ta avsnittet där de som vill stjäla Doktorns liv och ge till sig själva i s3. Du vet, de med halmsoldaterna. Nummer nio tror jag hade haft ihjäl dem och det hade varit av barmhärtighet. Tio låste in dem för all framtid utan att ens blinka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » tis jan 15, 2008 4:45

3x09
noike skrev:Ta avsnittet där de som vill stjäla Doktorns liv och ge till sig själva i s3. Du vet, de med halmsoldaterna. Nummer nio tror jag hade haft ihjäl dem och det hade varit av barmhärtighet. Tio låste in dem för all framtid utan att ens blinka.

Åh, det var nog det bästa av de arton jävla sluten det avsnitten.
"He never raised his voice. That was the worst thing - the fury of the Time Lord - and then we discovered why. Why this Doctor, who had fought with gods and demons, why he had run away from us and hidden. He was being kind. "

Han tror verkligen inte på andra chanser. Men en chans ger han alla. Det är ju snällt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron