Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis nov 27, 2007 20:41

Nej, jag tror inte heller att det är så stor chans att det kommer att ske. Lyckligtvis.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis nov 27, 2007 20:50

Fast han skulle kunna -- om det inte går att undvika hans medverkan -- spela Scaroth Han behöver ju inte ens agera utan kan vara sig själv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » tis nov 27, 2007 20:53

AKS skrev:Men det kan inte vara en spoiler. Eller? Jag menar, det kommer ju aldrig att kunna hållas hemligt. Är Kylie Minogue i julspecialen en spoiler t ex?

Ja, det är väl det jag tycker.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tis nov 27, 2007 21:48

Jag kan inte hålla med om det då det står om sådana saker i media. Så länge inte rollen avslöjas kan ju inte en skådespelare vara en spoiler? Det är ju annat om skaparna av serien vill att det ska vara hemligt i överraskningssyfte (t.ex. en karaktär återkommer och vet man skådespelaren vet man vilken karaktär som kommer). Väldigt underligt att casting kan anses vara spoiler IMO. Jag kommer säkert att spoila nån i nån tv-serietråd framöver mao. EDIT: Av misstag alltså. Nu då jag vet att en del anser castingnyheter vara spoilers så ska jag försöka komma ihåg det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » sön dec 09, 2007 23:30

Kan inte en modern kvinna av idag få sätta sig ner och slötitta och vara halvroad av en brittisk serie utan den slukar henne levande, och gör henne deppig för att det finns inga mer avsnitt att komma över förtillfället?
Va?
Fantastisk säsong tre. Återkommer, det visar sig att jag tydligen har 20 Doctor Who forumsidor att läsa igenom. When will it stop?! The pain!

... :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » sön dec 09, 2007 23:34

sfinx skrev:Kan inte en modern kvinna av idag få sätta sig ner och slötitta och vara halvroad av en brittisk serie utan den slukar henne levande, och gör henne deppig för att det finns inga mer avsnitt att komma över förtillfället?

Nej.

(Snart julspecial. Squee!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » lör dec 15, 2007 6:33

noike skrev:
sfinx skrev:Kan inte en modern kvinna av idag få sätta sig ner och slötitta och vara halvroad av en brittisk serie utan den slukar henne levande, och gör henne deppig för att det finns inga mer avsnitt att komma över förtillfället?

Nej.

(Snart julspecial. Squee!)

Nähä. :eek:
Ok, då mer skoj och ångest i framtiden alltså. Bring it on.
Trött: blandar språk...

Plötsligt verkar julen mera...rimlig. :) Jäj! Juldagen!

Med liiite mer distans (efter att ha plöjt igenom Torchwood och börjat se Life on mars i brist på Tardis, vilket visade sig vara ännu en fälla) ska vi se om jag kan åstadkomma något rationellt.
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Never thought. Någonstans i mitten på säsong 2, på förstår jag på riktigt att Doctor Who handlar om tiden allra mest. En av de mest spännande ämnerna någonsin. (se tattuering på vänsterarmen)
En ganska säker serie som kan hålla på hur länge som helst, speciellt om det fortsätter som S3. Jag torkar någon tår ganska ofta, men är oftast på ett fantastiskt humör efter varje avsnitt.

Läskigast: Blink.
Mest whedon:
Satans pit och The impossible planet, Buffy, Firefly och en touch av Harry Potter i ett.
Sorgligast:
The last timelord och det där där Rose fastnar i en pararell värld.

Ehm...måste läsa på avsnitten och har fortfarande inte läst tråden, men en början iaf.
Vilken rackarns serie!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » mån dec 24, 2007 13:28

Det är nytt Dr Who IMORGONKVÄLL!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån dec 24, 2007 13:33

*swoons*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån dec 24, 2007 13:34

Jag tror det kan bli bra. The shitty companion är väl inte med i det? Jag har förträngt hennes namn.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » mån dec 24, 2007 17:41

Illyria skrev:Jag tror det kan bli bra. The shitty companion är väl inte med i det? Jag har förträngt hennes namn.

Jag tror du skulle må bra av att titta på lite Old School-Doctor. Det ger perspektiv på companions.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » mån dec 24, 2007 23:19

Så dålig var inte Martha - hon funkade!! Men ingen slår Billie, ingen!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån dec 24, 2007 23:54

noike skrev:
Illyria skrev:Jag tror det kan bli bra. The shitty companion är väl inte med i det? Jag har förträngt hennes namn.

Jag tror du skulle må bra av att titta på lite Old School-Doctor. Det ger perspektiv på companions.

That bad? Nej tack isåfall.

HeY skrev:Så dålig var inte Martha - hon funkade!! Men ingen slår Billie, ingen!

Yes she was, no she didn't och jag tror minsann Sally Sparrow skulle kunna ge Rose a run for her money, om hon fick chansen - istället för effing Catherine Tate (!!!).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis dec 25, 2007 1:39

(spoiler Julspecialen eller nästa säsong? Eller båda?) Jag tror Tate kan bli bra. I början av förra julavsnittet var hon hemsk och avskyvärd, men mot slutet hade jag kunnat se karaktären som en companion. Så för mig: inga problem. Dessutom slipper vi ännu en ung tjej för det kan vara kul med omväxling. Men Sally Sparrow hade jag, trots att hon är ung, väldigt gärna sett som ny companion. Kan ju bli nån kommande säsong...
Senast redigerad av AKS tis dec 25, 2007 22:25, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis dec 25, 2007 22:23

Snart borde doktorn komma. Avsnittet avslutades för tjugo minuter sen på BBC om jag sett rätt i deras tablå.

Jag hade precis tänkt se sjätte avsnittet av Dexter, men nu måste jag sitta och uppdatera torrentsidan varannan minut. Giddy!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis dec 25, 2007 22:31

Wiee! Har kommit i alla fall till BitMeTv nu!

:drool:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis dec 25, 2007 22:53

Inte på andra ställen men jag dreglar ändå. (Till stor del på att jag vaknat från en ångvälts-powernapp, men ändå. Jag har lyckats bli tröttare. Hur?!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tis dec 25, 2007 23:00

Uppe på tvtorrents nu också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis dec 25, 2007 23:56

Julspecial 2007: Nja... Detta avsnitt är jag inte alls så förtjust i. Tyckte att det var småtråkigt.

Jag brydde mig inte ett dugg om Astrid till exempel. Kändes inte som att jag lärde känna henne. Och det gäller även alla andra som dog. Nop, gillade inte detta.

Scenen med doktorn och eld och slowmotion var dock.... yay!


En hel del bra musik i avsnittet dock. Gillade den nya förmusiken också. Den kändes ny i alla fall, samma stycke, men lite mer tryck i det hela, s.a.s.

Preview för S4: "Why do you say miss? Do I look single?" det sagt med Catherine Tates röst och sätt = :D.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons dec 26, 2007 0:22

Denna är cool (spoiler julspecialen):

http://img120.imageshack.us/img120/8153 ... ialaf8.jpg
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons dec 26, 2007 0:25

...25 minuteeer...




...24 minuteeer....
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peak » ons dec 26, 2007 1:43

Amatöriska BBC... Har de gjort att kommentarsspåret bara går att streama av rättighetsskäl.

Det funkade ju i ungefär 5 sekunder *kramar FlashGet*. Synd bara att det bidde wma istället för mp3 tack vare detta.

Nån som sett en confidential? Efter att Demonoid är borta får jag förlita mig på Mininova (Var kort medlem på BitmeTV, men ogillar sådana där rationazi-siter). Antar att MM kommer ut med en så småningom på Mininova, iaf.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav noike » ons dec 26, 2007 2:12

JULSPECIAL!

Han på bryggan som blir skjuten av kaptenen, han påminner mig något fasansfullt om pipsqueak i Red Dwarfs "Better than Life", ni vet, "Gosh, I'll be the envy of the academy."

Jag gillade Doktorn — som vanligt — men hans medhjälpare här var lite väl bleka, speciellt de som dog. Änglarna var också bra, men Max å andra sidan dog för lätt. Om man hade kombinerat två eller fyra karaktärer så hade man kanske kunnat få in lite riktigt drama istället för någon budgetvariant av Skyskrapan Brinner.

Med tanke på hur Doktorn reagerade på Astrid kanske man får anta att han är en patologisk parhäst i den här inkarnationen.


Rätt mycket svagare än förra julspecialen. Men jag skulle inte använda ord som "dåligt".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » ons dec 26, 2007 2:13

Jag vill ha det nu men torrenten jag hittade går jäääättelångsamt. Ingen som kan hubba?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons dec 26, 2007 2:15

noike skrev:Han på bryggan som blir skjuten av kaptenen, han påminner mig något fasansfullt om pipsqueak i Red Dwarfs "Better than Life", ni vet, "Gosh, I'll be the envy of the academy."


Hm, undras om det var därför jag tyckte mig känna igen honom? Jag trodde ett tag att han var oerhört lik en av de där utkikskillarna i Titanic eller nån annan båtmänniska i den filmen, men det kan vara den likheten som fick mig att reagera. Var ju bara nån vecka sen jag såg BTL.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons dec 26, 2007 22:09

David Tennant pratar skotska, erbjuder sig knäppa upp skjortan och tar sönder bilar på Top Gear: http://youtube.com/watch?v=MeDPZC_u1Bo

(Vissa forummänniskor vill kanske sitta ner and brace themselves så att de inte trillar ner och slår sig av rena upphetsningen.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons dec 26, 2007 22:24

Det där var ett roligt klipp!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » ons dec 26, 2007 22:31

noike skrev:David Tennant pratar skotska, erbjuder sig knäppa upp skjortan och tar sönder bilar på Top Gear: http://youtube.com/watch?v=MeDPZC_u1Bo

(Vissa forummänniskor vill kanske sitta ner and brace themselves så att de inte trillar ner och slår sig av rena upphetsningen.)

:D
...

...Darn...darn, darn darn...
Satt ner från början turligt nog.
David Tennant pratar skotska

Därav min...reaktion på uppläsningarna som jag hittade.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » ons dec 26, 2007 22:34

Herre Gud, jag satt och trillade nästan ur soffan.

Som jag skrev elsewhere på forumet för några månader sedan:
Herr Tennant är en sådan där människa som får en annan att överväga att byta sexuell orientering. Temporärt i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons dec 26, 2007 22:36

Ja, han är fantastisk! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron