It's Always Sunny in Philadelphia

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LauraP » mån nov 05, 2007 20:15

The Buffster skrev:
LauraP skrev:jag har försökt mig på den här serien två gånger med två olika avsnitt, men jag kommer inte längre än ett par minuter in... jag vet inte, det kanske bara är fel tillfälle

Det måste vara fel tillfälle för IASIP är en av dom roligaste serierna någonsin.


Jag får helt enkel avvakta ett tag och göra ett nytt försök senare...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån nov 05, 2007 20:29

Jo. Så kan det vara. Eller så är det så enkelt att du inte tycker det är lika roligt som de flesta andra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 20:39

IASIP är en väldigt annorlunda komedi. För mig tog det ett tag innan jag kom in i stilen och verkligen tyckte det kunde vara hysteriskt kul. Så se det från början, ge det några avsnitt och se om du kan komma in i det. Är det inte något för dig så är det väl inte det.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör nov 10, 2007 15:35

3x13
"God damn it Jack Bauer. You really are the man!" :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » lör nov 10, 2007 15:44

3x09
:D :D :D
Nightman!

:D :D :D
Dayman! LOLOLOL.

Charlie! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav RalfiParpa » fre nov 16, 2007 13:11

Å ena sidan var 3.12 så dåligt att jag slutade titta halvvägs igenom, å andra sidan var 3.14 magiskt på ett sätt som serien inte varit sedan "Charlie Goes America All Over Everybody's Ass." Så om IASIP kommer tillbaka för en fjärde säsong ger jag det en chans. Men S3 som helhet? Not so much.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Off » fre nov 16, 2007 13:20

12? Första delen av dubbelavsnittet?

For shame ralfi, for shame!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav RalfiParpa » fre nov 16, 2007 14:09

Off skrev:12? Första delen av dubbelavsnittet?


Ja. Det kändes inte ens som IASIP. Ingen spontanitet, ingen dumhet. Bara skådespelare som stelt läser sina repliker. Vilket serien egentligen är men den döljer det vanligtvis rätt bra. Vidare har folk åsikter. Resignera dig inför det faktumet tidigt så slipper du försöka tygla ditt ursinne när någon av dina medarbetare försöker argumentera för att Orup är en bra musikartist (det har hänt mig så det kan hända dig).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav poser » fre nov 16, 2007 14:13

RalfiParpa skrev:
Off skrev:12? Första delen av dubbelavsnittet?


Ja. Det kändes inte ens som IASIP. Ingen spontanitet, ingen dumhet. Bara skådespelare som stelt läser sina repliker. Vilket serien egentligen är men den döljer det vanligtvis rätt bra. Vidare har folk åsikter. Resignera dig inför det faktumet tidigt så slipper du försöka tygla ditt ursinne när någon av dina medarbetare försöker argumentera för att Orup är en bra musikartist (det har hänt mig så det kan hända dig).


Frågan är om man kan kalla dem folk?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav RalfiParpa » fre nov 16, 2007 14:20

Vi ökar befolkningen och Sverige är ett litet land. Ni kan inte vara så kräsna.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Off » fre nov 16, 2007 19:35

Alltså du får tycka vad du vill men det är lite konstigt att du bara nämner första delen. All logik säger ju att det borde ha filmats samtidigt som del 2 och då borde ju samma sak gälla där. Det kanske det, enligt dig, gjorde också och jag bara är för dum för att läsa mellan raderna.

Ps.

Off kan inte hållas ansvarig för vad han skriver idag för han har fått mario galaxy och tänker inte på så mycket annat.

ds
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav RalfiParpa » lör nov 17, 2007 1:02

Off skrev:Alltså du får tycka vad du vill men det är lite konstigt att du bara nämner första delen. All logik säger ju att det borde ha filmats samtidigt som del 2 och då borde ju samma sak gälla där.


Va? 3.12 var väl ett förlängt avsnitt? Typ som The Office. Efter 20 minuter utan ett skratt kunde jag inte ta mer. Alltså: jag har inte ens sett andra delen och med 3.14 syftade jag på "The Gang Dances Their Asses Off." Påminde lite om hur AD gick från genial till skräp på en säsong.

Off skrev:Det kanske det, enligt dig, gjorde också och jag bara är för dum för att läsa mellan raderna.


Som Beyoncé sjunger i "Survivor": "you know I'm not gonna diss you on the internet / 'cause my mama taught me better than that." Minns ni den?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Peppe » lör nov 17, 2007 5:35

RalfiParpa skrev:
Off skrev:Alltså du får tycka vad du vill men det är lite konstigt att du bara nämner första delen. All logik säger ju att det borde ha filmats samtidigt som del 2 och då borde ju samma sak gälla där.


Va? 3.12 var väl ett förlängt avsnitt? Typ som The Office. Efter 20 minuter utan ett skratt kunde jag inte ta mer. Alltså: jag har inte ens sett andra delen och med 3.14 syftade jag på "The Gang Dances Their Asses Off." Påminde lite om hur AD gick från genial till skräp på en säsong.

Off skrev:Det kanske det, enligt dig, gjorde också och jag bara är för dum för att läsa mellan raderna.


Som Beyoncé sjunger i "Survivor": "you know I'm not gonna diss you on the internet / 'cause my mama taught me better than that." Minns ni den?


Beyoncé!!! Hon är jävligt vis hon. Likt den gamle mannen vid elden. 8)

Förövrigt så tycker jag själv att philadelphia är i toppform, härliga psykopater det här. Trodde säsongen skulle ta slut förra gången men den tar aldrig slut.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » sön nov 18, 2007 11:57

Jag tittar med bara på dåliga delar och stänger sen av. Så tycker inte heller om någonting.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön nov 18, 2007 23:29

Tycker nog faktiskt att IASIP hade tappat lite ända sedan Dayman-avsnittet, men med 3.14 var det uppe på topp igen. Fyfan så bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån nov 19, 2007 9:05

Håller med om att förra avsnittet var sådär men dubbelavsnittet var guld. Fredagens var hejdlöst bra. Jag skrattade mig igenom hela avsnittet.

Rickety Cricket!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån nov 19, 2007 9:33

(spoiler 3.11?) Värst var fan avsnittet med Macs pappa. Så lite har jag inte skrattat åt ett IASIP-avsnitt, någonsin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån nov 19, 2007 12:50

Jasså jag skrattade åt det också. Jag tycker helt enkelt det är skitbra mest hela tiden.

Det avsnittet jag pratade om var Bums making a mess...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Glorificus » mån nov 19, 2007 14:33

Jag såg 3x10 - Mac Is a Serial Killer - igår och skrattade massor åt det.
Charlie med sin Law and Order-obsession. "I'll allow it." :D Och när han och Mac pratade om olika saker när de trodde att de pratade om samma sak. :D Och Dennis och Dee utklädda till seriemördare när de stalkade The Waitress. Dees pipande clownskor! :D :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » lör jul 12, 2008 0:59

Promo för S4.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » lör jul 12, 2008 2:45

Underbar! Lätt bästa musikvideon på länge :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör jul 12, 2008 3:50

noike skrev:Promo för S4.

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav madskellig » lör jul 12, 2008 17:05

noike skrev:Promo för S4.


:lovebunnier:

Alldeles för lång tid kvar!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HeY » lör jul 12, 2008 18:09

Jag fick sån lust att se om allt nu. To see or not to see, that is the question!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » mån jul 14, 2008 14:02

noike skrev:Promo för S4
:eek: :lovebunnier:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis jul 15, 2008 21:45

FX picks up 39 additional episodes of Philadelphia

FX intends to produce 39 more episodes of IT'S ALWAYS SUNNY IN PHILADELPHIA in addition to the 13 currently in production. The series' fourth season premieres on Thursday, September 18th at 10 p.m. SUNNY has seen significant ratings growth each of its three seasons. It ranks among the top series downloaded on iTunes and also on Hulu, where it has been #1 among all series for the past week, and it is one of the top-selling TV DVDs for Fox Home Entertainment. ROB McELHENNEY, CHARLIE DAY and GLENN HOWERTON will remain as both stars and executive producers, and KAITLIN OLSON and DANNY DeVITO will stay on as series stars.

Using IT'S ALWAYS SUNNY IN PHILADELHIA as a springboard to launch a second comedy series, FX will be ordering 13 episodes of a new original scripted series currently titled TESTEES (working title; see attached release). TESTEES will premiere in October following a new original episode of SUNNY. It was created by KENNY HOTZ, who has written for SOUTH PARK, and he created and ran the series KENNY VS. SPENNY on Comedy Central. TESTEES is a scripted comedy which focuses on two friends in their early 30s who earn their living as medical guinea pigs.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis jul 15, 2008 22:03

Epic win!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav eriked » tis jul 15, 2008 22:41

Yey!!! :extas:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » fre sep 19, 2008 10:42

4.01-4.02

It's back! :D Första var ganska kul, men andra avsnittet fick mig att garva runt ett par gånger."Wildcard! Yeeehaaaaw!"

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav CheeseGuy » fre sep 19, 2008 13:03

(spoiler 4.01-02) Bankscenen! Och ett par andra saker, annars kändes det ganska svagt, speciellt första avsnittet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron