Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » sön jan 11, 2004 1:02

Jag har tidigare sett några ströavsnitt från säsong 1 av everwood på tv och tyckte det verkade rätt ok så jag laddade hem säsong 2 och idag har jag sett de 10 avsnitt som har gått. I LUUUUUUUUB IIIIIIT

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Zaxx » sön jan 11, 2004 5:40

jag har sett nästan 2 avsnitt av Dead like me nu.. verakr riktigt kul :D .. återkommer med mer info sedan
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » sön jan 11, 2004 15:21

Visst BoB är en riktigt bra serie, synd att det inte görs fler bra liknande serier (inte nödvändigtvis i krigsmiljö utan det är mer den filmiska uppbyggnaden jag menar).
Sedan så gillar jag "Dead like me" mer och mer när jag tänker på det, den svarta humorn i serien får mig att skratta ganska bra ibland. Sedan att Mason påminner mig om Doyle från Angel serien gör det ju inte sämre heller.
Poser: jag såg oxo nyss alla avsnitt i säsong två till Everwood (just före jul) och visst fastnar man i den, synd bara att man får sån abstinens när man sett klart en halvsäsong på 2-3dar och sedan måste börja vänta tills det visats nya avsnitt, för att sedan begränsa sig till ett avsnitt i veckan.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav poser » sön jan 11, 2004 16:35

exakt så känner jag nu, jag måste ha nytt avsnitt!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Morgan.E » sön jan 11, 2004 16:52

Serier som jag för närvarande har/samlar på :

Buffy (en mänsklig rättighet)
Angel (ett måste)
Stargate SG1 (extremt bra då jag är intresserad av mytologi)
24 (en av dom bästa serier som går på tv nu. non stop action)


Serier jag ska köpa :

Babylon 5 (ett måste för en SciFi freak som mig)
Alla Star Trek utom original serien. (alltid älskat Star Trek)
Firefly (ska bli intressant och se den)
Roswell (mycket bra serie...en av dom bättre)



Serier jag följer på tv nu:

Förhäxad (inte missat ett avsnitt)
CSI (bra då man inte har nått annat för sig)
På heder och samvete (samma där, inte missat ett avsnitt)
Vita Huset (mycket bra serie...inte missat ett avsnitt)
Tredje Skiftet (säsong uppehåll nu men inte missat ett avsnitt. mycket bra serie)
Cityakuten (ser så ofta jag kan, missar dock en massa då jag glömmer bort det)
Gilmore Girls (inte precis den mest manliga serie men den e bra =)
The Agency (säsong uppehåll nu men ser den varje fredag)
Smallville (går före Förhäxad så man kan se det som uppvärming =)
Scrubs (det roligaste på TV just nu, helt underbart)

Det är väl dom som jag följer sen finns det väl ett par som man ser lite då och då.
Morgan.E
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jan 2004

Inläggav noike » sön jan 11, 2004 17:44

Men Morgan, Charmed?! Du glömde bort saker som Dead Zone, Farscape, Six Feet Under, League of Gentlemen och Spaced, men du tog med Charmed... Och CSI återföljs av kommentaren "bra då man inte har nått annat för sig"... (Charmed?!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Morgan.E » sön jan 11, 2004 19:17

Farscape glömde ja...sett första säsongen, ska vänta med och se om alla säsonger så fort dom gått ner lite i pris på dvd.

Charmed e ju bra, fast det har börja spåra ur lite, men jag kommer aldrig ge upp...NEVER :twisted: :twisted:


Dead Zone har jag sett ett avsnitt av så jag kan inte uttala mig.

League of Gentlemen aldrig hört talas om, vad är det?

Samma med Spaced, inte hört talas om, enlighten me.
Morgan.E
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jan 2004

Inläggav noike » sön jan 11, 2004 19:43

Spaced och League of Gentlemen är två engelska komediserier. Bägge två gillar filmreferencer, men sedan skiljer de sig rätt mycket. (Även om league-skådespelarna gör inhopp i Spaceds andra säsong.)

Spaced: Tim och Daisy låtsas vara ihop för att få hyra en lägenhet. Tim (Bisley) vill bli proffesionell serietecknare men arbetar i en seriebutik till det händer. Daisy ser sig själv som frilansförfattare men hon lider av koronisk skrivkramp. Det går egentligen inte att beskriva serien.

League of Gentlemen: Handlar om en stad i norra england vid namn Royston Vacey. Det är inte världen vänligaste stad, redan på skylten står det "Welcome to Royston Vacey, you'll never leave" vilket kan tolkas på flera sätt. Större delen av alla karaktärer spelas av tre personer. Psykopatiska arbetsförmedlare, en vetrinär som har ihjäl alla djur, en slaktare som har något i köttet, grodtokig familj med två döttrar hämtade från the Shining, en kvinnlig präst med orden "love" och "hate" tatuerade på knogarna. Kolsvart sitcom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jan 11, 2004 22:10

Har börjat att följa The Dead Zone (eller är det bara Dead Zone) och tycker att den är riktigt bra på ett normalt sätt. (Alltså inte riktigt bra på ett Buffyversesätt, :).) Jag spelar in avsnitten eftersom jag aldrig tycks vara hemma då den visas och jag skulle bli besviken om jag missade ett avsnitt. Det är väl Dead Zone och Cityakuten jag känner så för, annars har tv-serier svårt att imponera på mig.

EDIT: Nämen, har ni varit framme och tryckt dit "Our official Goddess" under mitt nick?! Kunde knappt tro mina ögon!!! Ja. herregud. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Veidit » sön jan 11, 2004 22:41

hihihihi ;)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 0:07

AKS: enligt säsong 1 boxen ska Dead Zone ha ett the framför sig om man tittar riktigt noga. Men jag brukar skippa det när jag skriver på svenska av någon anledning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 0:18

Dead Zone handlar om vad?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » mån jan 12, 2004 0:21

det undrar jag oxå :D svårt att följa med i tråden här när man inte vet vad nått handlar om.... :?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 0:21

Nästan lite mobbing :(
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 0:25

Off: Johnny kan efter en koma se in i framtiden och det förflutna när han rör vid personer och saker (han kan inte påverka vad han ser, han får ta det som kommer hur kryptiskt det än må vara). Han trivs inte alls med det utan vill leva ett normalt liv med sin fästmö -- vilket är svårt då hon numera är gift med en annan.

Inte världens mest originella idé, men det är snyggt gjort. Baserat på Steven King karaktärer och väldigt löst på hans handling. Finns även som film av Cronenberg från -83 med Hr Walken i huvudrollen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » mån jan 12, 2004 0:27

det finns VÄLDIGT mkt serier igentligen.. hur vet man vad man skall testa igentligen :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 0:28

Är det typ en "rädda livet på en person varje avsnitt å sen blir det bra" som gäller eller finns där någon slags genomgående handling. Kanske är det med fästmön?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 0:47

Ja, det finns en underliggande handling, hans fd fästmö är den som är tydligast i första säsongen. Hennes man är inte alltför glad i Johnny. Sedan har vi även hans förmyndare till pastor som spelas av Major Winchester från MASH, och en annalkande stor händelse som är dålig för hela mänskligheten.

Och allt blir inte bra efter alla avsnitt. Det blir lite bättre men inte alltid helt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 0:49

Låter lite intressant. Får ta och ge det en chans antar jag. Serier kan man ju inte få för mycket av som en vis man en gång sa. (vet inte vem men nån lär ha sagt det å då var han vis.)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » mån jan 12, 2004 1:38

Det hade varit sjukt kul att se vad joss hade kunnat göra på HBO.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 1:42

Buffy med Tarantinovåld :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 1:47

Räck upp handen alla killar som hade velat se "Buffy the Vampire Layer" (med the original cast, såklart) på HBO. ;)

Ni som inte räcker upp handen VET att ni ljuger!

(Apropå ovanstående fåniga skämt kan man ju nämna Joss-quoten som var något i stil med att: Efter att han hade talat om "ett avsnitt där alla sjunger" som ett skämt i flera år för han trodde aldrig att han kunde få göra det, och sen fick göra OMWF, var hans nästa önskan "the episode where everyone is naked!".) ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » mån jan 12, 2004 1:57

En serier som jag velat se på HBO är The Shield, så de hade kunnat göra en ännu hårdare.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 2:10

Poser: Damn. För att vara polisserie så är den rätt hård som det är.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 2:21

poser: Det är möjligt att The Wire är något åt det hållet... rapporterar tillbaka när jag sett de första avsnitten.

HBO-reglerna kan dock användas till överdrift.. ett av de största problemen med OZ i de senare säsongerna var att de gick från att använda våld och sex på ett bra, dramatiskt och chockerande sätt till att nästan bli en "freak show" där det kändes som att regissörerna satt och tänkte "Oooh, kolla så brutala och hårda vi vågar vara den här veckan!". Till slut blev det bara tröttande och tjatigt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » mån jan 12, 2004 9:25

noike: Ja den är hård, men jag tänkte mest på språket. Vic hade kunnat lägga ännu mer kraft bakom sin dialog med lite motherfucks m.m. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 15:49

Hade Vic varit hårdare än han är hade jag knappt vågat titta :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 19:48

Nu när det blev en massa Shield-snack här ville jag bara vara säker på att alla vet att den tredje säsongen börjar 9 mars... don't miss!

En trailer för S3 finns på hemsidan också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Morgan.E » mån jan 12, 2004 20:00

noike skrev:Spaced och League of Gentlemen är två engelska komediserier. Bägge två gillar filmreferencer, men sedan skiljer de sig rätt mycket. (Även om league-skådespelarna gör inhopp i Spaceds andra säsong.)

Spaced: Tim och Daisy låtsas vara ihop för att få hyra en lägenhet. Tim (Bisley) vill bli proffesionell serietecknare men arbetar i en seriebutik till det händer. Daisy ser sig själv som frilansförfattare men hon lider av koronisk skrivkramp. Det går egentligen inte att beskriva serien.

League of Gentlemen: Handlar om en stad i norra england vid namn Royston Vacey. Det är inte världen vänligaste stad, redan på skylten står det "Welcome to Royston Vacey, you'll never leave" vilket kan tolkas på flera sätt. Större delen av alla karaktärer spelas av tre personer. Psykopatiska arbetsförmedlare, en vetrinär som har ihjäl alla djur, en slaktare som har något i köttet, grodtokig familj med två döttrar hämtade från the Shining, en kvinnlig präst med orden "love" och "hate" tatuerade på knogarna. Kolsvart sitcom.



Får ta och kolla upp dom där faktiskt. Låter ju mycket intressant. Tack för tipsen.
Morgan.E
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jan 2004

Inläggav poser » mån jan 12, 2004 20:01

finns inte en chans i världen att jag missar det, såg första avsnittet av the wire nu tyckte inte den verkade så bra. Ska ge det några avsnitt till.
Sen har jag även börjat kolla lite på joan of arcadia, verkar inte heller vara någon jättehit men kan nog funka.

I WANT EVERWOOD

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron