Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor nov 03, 2005 21:26

Ja, jag gillar Criminal Minds, men ju mer jag ser av den ju mer Inside ser jag i den också. Du kan dra direkta paralleller mellan nästan alla karaktärer i de två serierna!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav The Buffster » tor nov 03, 2005 22:36

caffeineaddict skrev:Criminal Minds fungerar ohyggligt väl trots att det använder varenda klyscha i boken. Kommer inte ihåg senast en så totalt o-originell serie flöt så väl och underhöll så mycket. Vissa klyschor har blivit sådana klassiker vid det här laget (inklusive, wait for it... bomben med den röda digitalklockan!) att man mest flinar förnöjt när de dyker upp.

Det känns som om jag säger det väldigt ofta men jag håller helt med caffe. Jag är egentligen väldigt less på allt som har med seriemördare att göra och inte speciellt intresserad av serier som jag inte tycker innehåller något originellt överhuvudtaget. Alltså borde jag egentligen ogilla Criminal Minds. Jag började se det för Mandys skull men nu så tycker jag förvånande nog att hela serien faktiskt är väldigt underhållande. Jag saknade den till och med under det veckokorta uppehållet.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Wyndam » fre nov 04, 2005 0:36

Oj vad många serier som verkar ha uppehåll denna veckan. Lost, Supernatural, allt. Vad är det som står på egentligen, är det pga av Halloween i USA?
Wyndam
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 nov 2005

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 0:37

Uppladdning inför November Sweeps antar jag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Wyndam » fre nov 04, 2005 0:40

Vad är det då?
Wyndam
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 nov 2005

Inläggav Illyria » fre nov 04, 2005 0:48

It's all about the money: http://en.wikipedia.org/wiki/Sweeps
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » fre nov 04, 2005 3:04

Med tanke på att karln har sådana fans bland gänget här (inkl. mig själv) ville jag bara påpeka att David Cross gör små inhopp då och då i The Colbert Report.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » lör nov 05, 2005 0:38

Ganska bra att hålla koll:
the futon critic skrev:FULL SEASON ORDERED (all 22 episodes unless noted) - "Bones" (FOX), "Commander-In-Chief" (ABC), "Criminal Minds" (CBS), "Everybody Hates Chris" (UPN), "Ghost Whisperer" (CBS), "How I Met Your Mother" (CBS), "Invasion" (ABC), "My Name Is Earl" (NBC, 24 episodes), "Out of Practice" (CBS), "Prison Break" (FOX), "Supernatural" (The WB), "The War at Home" (FOX)

ADDITIONAL EPISODES ORDERED - "Surface" (NBC, TBA additional episodes), "Three Wishes" (NBC, six additional episodes)

ADDITIONAL SCRIPTS ORDERED - "E-Ring" (NBC, three additional scripts), "Killer Instinct" (FOX, three additional scripts), "Kitchen Confidential" (FOX, three additional scripts), "Reunion" (FOX, four additional scripts), "Threshold" (CBS, three additional scripts)

CANCELED - "Head Cases" (FOX), "Inconceivable" (NBC), "Just Legal" (The WB), "Sex, Love & Secrets" (UPN)

NO ADDITIONAL EPISODES OR SCRIPTS ORDERED - "The Apprentice: Martha Stewart" (NBC), "Close to Home" (CBS), "Freddie" (ABC), "Hot Properties" (ABC), "Love, Inc." (UPN), "Night Stalker" (ABC), "Related" (The WB), "Twins" (The WB)


Dom största besvikningarna för mig är att Night Stalker fortfarande inte fått några fler avsnitt beställda och att det itne går så bra för serien och självklart The Apprentice: Martha Stewart som är enormt bra. Jag hoppas ändå att det blir en till säsong av den, eller att dom gör en ny Apprentice-version till nästa säsong, för det är ett fantastiskt format och ju fler versioner sammtidigt desto bättre...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör nov 05, 2005 0:50

Surface har väl fått full season order.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav dizzy » lör nov 05, 2005 1:31

Jupp, det har den. Men tydligen var det inte klart hur många avsnitt det skulle bli, notisen på tv.com skyllde det på att NBC skulle ägna några veckor åt vinter-OS.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör nov 05, 2005 1:48

Trevligt att KC får fler avsnitt.

Kaffe: Jag ska börja ladda ner Colbert nu när jag får en dator som klarar torrents. Världen behöver mer David Cross.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör nov 05, 2005 11:36

Äh, onsdagens ANTM var ett avsnitt där man såg tillbaka på säsongen. Lite väl tidigt tycker jag. Brukar vi inte få det då det är bara fyra pers kvar eller så? Nu finns risken att vi innan det är över har fått två "se tillbaka på"-program. Då blir jag förbannad. Nåväl, man fick veta en del nytt i detta avsnitt så helt bortkastat var det inte.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » lör nov 05, 2005 11:46

NO ADDITIONAL EPISODES OR SCRIPTS ORDERED - *snip* "Related" (The WB) *snip*




Darth Vader: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Matt » lör nov 05, 2005 12:45

Nu har jag tagit hem 8 avsnitt ANTM.
Passar bra att sitta och titta på vackra tjejer när det är så dåligt väder.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Off » lör nov 05, 2005 13:18

poser skrev:
NO ADDITIONAL EPISODES OR SCRIPTS ORDERED - *snip* "Related" (The WB) *snip*




Darth Vader: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!


Varför läste jag inte det!? NOOOOOOOO!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinwiel » lör nov 05, 2005 13:42

AKS skrev:Äh, onsdagens ANTM var ett avsnitt där man såg tillbaka på säsongen. Lite väl tidigt tycker jag. Brukar vi inte få det då det är bara fyra pers kvar eller så? Nu finns risken att vi innan det är över har fått två "se tillbaka på"-program. Då blir jag förbannad. Nåväl, man fick veta en del nytt i detta avsnitt så helt bortkastat var det inte.


Mä. Hatar såna avsnitt, helt meningslösa... äh, jag laddar det ändå, har inget bättre för mig... :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » lör nov 05, 2005 19:46

Nu har jag sett 6 avsnitt av ANTM i rad.
Hur normalt är det för en 31 årig snubbe?
Men bra som fan är det. Det är den enda "dokusåpa" jag kan titta på.
Top Model är ingen popularitetstävling utan en tävling om vem som är bäst modell.

Spoiler 5*06

Hur tråkigt som helst att min favorit, Coryn, skulle åka ut. I första avsnittet när jag såg henne tyckte jag inte alls hon hade något där att göra med sina tjocka ögonbryn. Men efter makeovern blev hon snyggast tycker jag. Jag gillar hennes slimmade muskelkropp. Min favorit av dem som är kvar är nog Nicole. Jayla må vara en "back stabbin bitch" men de där blåa ögonen drunknar man i. Jag tycker hennes foto var bäst och borde ha använts som reklam. Lisa är jättejobbig och det är konstigt att hennes bilder blir jättebra när hon inte ser bra ut annars.
Ey: Håller med om Kahleen i förra säsongen. Skandal att hon inte vann.


Spoiler Svenska Top Model 5*07

Min favorit i skandinaviska Top Model, Emelie, har också åkt ut :( Tydligen har jag inte samma smak som modeindustrin. Det kanske är bra visserligen. Arwen är nog storfavoriten nu. Jag tror hon kan ta hem allt ihop. Mikaela skulle också kunnat haft en chans med det utseendet men hon är för tam. Av det lilla man sett av danskorna och norskorna verkar de inte kunna hota svenskorna. I förra säsongen såg man direkt att inga skulle ha nån chans mot norskorna(jag gillar norska tjejer, jag är halvnorsk) Men som sagt nu har man ju sett väldigt lite av dem. De kanske överraskar.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Illyria » sön nov 06, 2005 16:26

Joss kommenterar några av Buffy-skådisarnas nya roller/serier:

http://www.whedon.info/article.php3?id_article=12326

Innehåller spoilers för Veronica Mars säong 2.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » sön nov 06, 2005 16:47

Dags att låsa den här tråden kanske. Jag orkar inte vara rolig nog att fundera ut ett namn såhär bara en timme innan avspark då jag mår illa av nervositet. Noike du är bra på det här så jag litar på dig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron