Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 20:25

Joan of arcadia fick SFX mig lite intresserad av att se åtminstone en gång. De beskrev serien som att den fastnat i en kollision mellan en saltbil och en sirapstank.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 21:01

(Spoiler Buffy 6.06):Huvudrollen i Joan Of Arcadia spelas väl av Amber Tamblyn som är Dawns kompis i All the Way? För alla oss Twin Peaks-fans så är ju dessutom Amber dotter till Russ Tamblyn, helt klockren som Dr. Jacoby i TP.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 21:03

caffeineaddict: aj då. Då måste man se den. Jag tvivlar att jag klarar av många avsnitt, men piloten ska väl gå att klara av.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » mån jan 12, 2004 21:51

The Shield verkar ju oxå.. cool.. nu har jag många serier på G som verkar ganska bra???.. hmm hur skall vi klara detta då ?

vad är the Shield??
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 22:03

The Shield är en riktigt grymm polisserie om en snut som inte gör sakerna by the rules. Tror det är i första avsnittet som huvudpersonen Vic säger något som är mycket passande för serien

"good cop and bad cop left for the day, i'm another kind of cop" (typ)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » mån jan 12, 2004 22:30

Det här känns ju kul. Lista nuvarande favoriter utanför Whedonverse, med motivationer. Det gör jag alldeles för sällan, så det gäller att passa på.

The Shield: Jag var lite tveksam i början av första säsongen, hur får man en serie med, mer eller mindre, en bad guy i good guy rollen att fungera? Speciellt när vi redan från början får se en avskyvärd handling som fick mig att tro, att det här kan dom manusförfattarna rädda sig ur. Men det kunde dom. Serien känns både trovärdig, spännande och brutal utan att överdriva. Med andra säsongen blev den en av mina favoriter. Rekommenderas väldigt starkt.

Six Feet Under: Här är jag med Noike. Fantastisk första säsong, svag andra. Med början av tredje säsongen trodde jag att SFU skulle fortsätta vara en besvikelse, men icke. Känslan, det som bidrog till besvikelsen över S2, finns fortfarande, men med tillägget att saker ligger och bubblar under ytan. Det blir allt tydligare för varje avsnitt, och det skulle förvåna mig om inte serien hoppar ett par steg på favoritlistan.

Cityakuten: Kollar jag på just nu. Det är fantastiskt att en serie som hållit på så länge, fortfarande känns så fräsch. Säsongstarten ikväll, med en smäll, imponerade i vanlig ordning. Får intrycket av att många anser den vara bland de bästa, men få följer. Jag har själv varit dålig på det. Antar att det är nackdelen med många år i ryggen, den hamnar lätt lite under radarn.

The Dead Zone: Är lovande, men det känns som om jag kollat för sporadiskt (och är det verkligen så att TV3 visar i fel ordning?) för att ge den en ärlig bedömning. Men den är cool, helt klart. Får väl köpa säsongerna endera dagen.

Och så lite till... OZ, förstås. Vita Huset som är välgjort men inte känns särskilt spännande när man följt de nyss nämnda, plus The Acts of Joss. I övrigt är det rätt lugnt, men man blir lite sugen på att leta upp andra serier som nämnts i den här trånde. Jag gillar TV. TV bra.

Apropå The Wire, så tror jag inte det har nämnts i tråden men den har ju faktiskt gått på SVT, fast under ett klart sämre översatt namn. Vilket är anledningen till att jag missade serien. Bastarder. I Narkotikans Spår, eller något liknande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 23:04

Adolvsson: jag har sagt det här tidigare, men om du väljer att glömma bort Viktiga Saker så tar jag om det offentligt så att vi alla kan peka och skratt åt dig. Ja, TV3 visar dem i fel ordning eftersom det var så de visades i USA (Avsnitt 5 till 9 är huller om buller). Idioti. Det är knappast så att det är svårt att räkna ut att avsnitt fem följer fyra och inte sju.

West Wing är trevligt. Inte mycket mer längre, tyvärr.

Jag tror jag såg lite av ett avsnitt av the Wire i så fall. Nja. Inget som ruskade om mig i axlarna direkt.

Oh, Black Books kommer i en tredje säsong. Hoppas SVT köper in den också. Bill Bailey är genial som Bilbo Bagshot i Spaced, men han är utmärkt här också. Och Dylan Moran svär och är otrevlig, alltid ett plus i kanten. Spaced kommer också i en tredje säsong, de ska bara skriva klart den först (och sedan tar det tid innan Channel 4 ger ut den på dvd). Jag hoppar av förväntningar redan, trots att det kommer att dröja. Shaun of the Dead har ju knappt hunnit bli färdig (FYI: Simon Pegg, en av de två hjärnorna bakom Spaced skrev och spelade huvudrollen i en ny brittisk zombiefilm. Den är långt ifrån seriös, men postern är snygg och på italienska).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jan 12, 2004 23:37

The Shield ska väl börja på TV3? Eller har jag börjat hallucinera nu igen?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » mån jan 12, 2004 23:48

Du har alldeles rätt i AKS. Tror dock att de skulle finta bort serien lite genom att sända runt 5 avsnitt och sen göra ett uppehåll. Ska gå vid måndagar runt 22 tror jag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » mån jan 12, 2004 23:53

noike: Fast fel ording och trevligt WW nämnde jag ju. Eller du kanske menade Spaced/League of Gentlemen/Black Books? Dom är ju så pass uppenbara att dom inte ens behöver nämnans. Faktiskt. Hrm. Trist med Dead Zone. Trean brukar ju faktiskt kunna respektera sina serier, åtminstone första gången de visas.

AKS: Stämmer bra det. Start nästa måndag, 21:55, med två avsnitt verkar det som, om man kan lita på treans hemsida.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jan 12, 2004 23:55

Vad bra! Då ska jag ge serien tre-fyra avsnitt innan jag bestämmer mig för om jag ska fortsätta investera tid i den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tis jan 13, 2004 0:02

Du kommer vara såld på serien efter 1 avsnitt :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 0:17

Adolvsson: Boo, läs dina egna inlägg. Jag höll med, om än klumpigt angående WW och du frågade faktiskt om Dead Zone var i rätt ordning. Se? Ett frågetecken. (The League säsong 2 och 3 ska inhandlas. Du bor kvar vid påsk förmodar jag?)

AKS: Nej, jag har inte TV3! Jag har i och för sig sett delar av fösta säsong tidigare, men nej, en till på DVD med andra ord.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » tis jan 13, 2004 0:20

jag fungerar också starkt på att skaffa the shield på dvd.
Vic är så bra.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tis jan 13, 2004 1:00

noike: Ja, men då glömde jag ju inga Viktiga Saker? Scheesh, som om jag inte är förvirrad innan (plus DVD-förlusten, plus 1½ sömnlöst dygn... jag börjar undra om inte det där med tankeverksamhet egentligen är rätt överskattat?)

Om inte Viktiga Saker var den felaktiga ordningen? För sist vi pratade om den var du inte helt säker, vill jag minnas. Ja, vill minnas. Sedan om jag gör det är en diskussion för en annan tråd.

Påsk? Jag lär bor kvar här till mannaminne. Alvesta Badlands har en mystisk dragningskraft. Plus lokala affärer för lokalt folk. Klart man stannar.

(Wooo... jag hade precis en sådan där deja vu-sak! Läggdags? Antagligen)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 1:21

adolvsson: Jo, när du sa att de hade visat 12 Edsvurna Män-avsnittet så var jag säker. Och ja, huruvida en kanal sänder avsnitten i rätt eller fel ordning är en Viktig Sak.

Du är inte en alv med andra ord. (Elrond: "Arwen, you don't belong here", jag skrattar fortfarande.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tis jan 13, 2004 1:37

noike: Ja, det är ju onekligen en Viktig Sak. Ah, Enormt bra avsnitt för övrigt. Respekt till manusförfattarna för att de använder en sådan bra film som inspiration. Eller grund.

Ja, en alv? Hah! Snanare en hob. Eller är det hobbit? Hobbe? Kalle och Hobbiten? Också ett koncept. Uhm. Var var jag nu?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis jan 13, 2004 1:46

Korrekta svaret är Hobbex
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 1:48

Finns det några mer serier som inte har nämnts? Mina fingrar kliar efter att beställa mer eftersom på tvn finns ju bara repriser på CSI (vilket i och för sig är allt annat än dåligt, men ändå).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 1:49

gillar INGEN Friends??? ok ok den blev sämre men alltså inte det minsta???? 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 1:52

Det finns säkert många som gillar Friends.

Räknas mini-serier som tv-serier eller är de bara något bastard-format? Egentligen alltså?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 1:56

FRIENDS är väl ingen miniserie???

den är grymt bra de första åren :D så säg inge dumt om den nu :p
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 1:58

Ajdå. Det var inte meningen. Mina två meningar hade inget med varandra att göra, jag bara frispånade lite.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis jan 13, 2004 1:59

Jag kollar fortfarande på friends. 10e säsongen är faktiskt ett litet uppsving. Tycker dock alla säsonger på slutet har varit helt ok men det är bara för att Ross har räddat dom. He's my hero :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 2:00

ok då är jag med.. men det är fortfarande en BRA serie :D

var helt fast i den ett tag.. när man traskade runt i skolan o hade inga pengar så köpte jag serien på VHS ändå :D nu saknas ju några avsnitt o det ser ju dumt ut att byta till DVD nu.. men jag kan ju inte köpa VHS!.. det blir till att byta istället :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis jan 13, 2004 2:01

Jag å poser har typ 30 vhs-band med vänner så vi har lite samma problem.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 2:03

jag har 35 tappra kassetter så det är samma skit här.. har iofs inte hållt mig ifrån att köpa några DVD:er redan ändå..

men jag tror jag skall byta ut om tillfälle ges.. vet inte vad man kan får för 35 VHS band vänner? ... en tusing? en femhundring?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 2:05

Zaxx: Nej, man får tomband att spela in andra serier på.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 2:09

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

evil evil noike... stygg stygg :)

jo men det gäller ju att hitta ngn som inte fattat att det är DVD som gäller... o jag lovar dig.. det finns fortfarande sådana "människor" :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Whistler » tis jan 13, 2004 3:04

Ge en container ett besök! Slängt iväg ca. 150 VHS band... Orginal sålde man iväg för ca 12kr st dock.
Jässes vad man fick plats med en massa nya DVD när dom åkte! 8)
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron