Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor mar 10, 2005 0:48

Det låter inte det minsta bekant tyvärr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tomas » tor mar 10, 2005 13:08

Kanske finns en bättre tråd att skriva detta i, men jag är trött och orkar inte leta.

South Park säsong 9 började sändas igår och första avsnittet "Mr. Garrison's Fancy New Vagina" finns nu att ladda ner.

"SouthParkStudios.com reports that Season 9 will begin on March 9th, and the second half will air from October 19th."
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Matt » tor mar 10, 2005 13:11

Tomas skrev:Kanske finns en bättre tråd att skriva detta i, men jag är trött och orkar inte leta.

South Park säsong 9 började sändas igår och första avsnittet "Mr. Garrison's Fancy New Vagina" finns nu att ladda ner.

"SouthParkStudios.com reports that Season 9 will begin on March 9th, and the second half will air from October 19th."


Äntligen!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav adolvsson » tor mar 10, 2005 15:05

Glorificus skrev:
Glorificus skrev:Jag håller på att bli galen. Kan inte sluta tänka på en miniserie som gick på tv nån gång på 80-talet (85-90)... men jag har ingen aning om vad det var. Det jag kommer ihåg är att den handlade om en pojke som delvis var en apa... och han skulle dölja det för omgivningen, tror jag...
Har för mig att det var tre avsnitt. Ooh, och jag tror han hade någon sorts födelsemärke som var speciellt... som hade något med aperiet att göra. :D
Någon som tycker det låter bekant? ;)


Iiingen som har ett svagt minne av min appojke-serie? :(
Jag missade nämligen avsnitt två och det har retat mig ända sedan dess. (Vägrade äta upp middagen, så det blev ingen tv den kvällen...) ;)

Har du ställt frågan på dvdforum.nu? Dom har en passande tråd för såna frågor och där finns det ju massa skumt folk med diverse konstig kunskap. Ungefär som här. Haaah!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor mar 10, 2005 15:31

Glorificus skrev:
Glorificus skrev:Jag håller på att bli galen. Kan inte sluta tänka på en miniserie som gick på tv nån gång på 80-talet (85-90)... men jag har ingen aning om vad det var. Det jag kommer ihåg är att den handlade om en pojke som delvis var en apa... och han skulle dölja det för omgivningen, tror jag...
Har för mig att det var tre avsnitt. Ooh, och jag tror han hade någon sorts födelsemärke som var speciellt... som hade något med aperiet att göra. :D
Någon som tycker det låter bekant? ;)


Iiingen som har ett svagt minne av min appojke-serie? :(
Jag missade nämligen avsnitt två och det har retat mig ända sedan dess. (Vägrade äta upp middagen, så det blev ingen tv den kvällen...) ;)


Jag har försökt hitta den, men lyckas inte. Ju mer info du kan ge desto större chans är det att jag hittar den. Säg ALLT du kommer ihåg.
Produktionsland? Någon skådespelare? Hur långa var avsnitten? Jag vill hitta appojke-serien!!!
Gick den på svensk tv någongång mellan 1985-1990, eller gjordes den då?
Förresten, var den otecknad?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor mar 10, 2005 17:00

LWes skrev:
Glorificus skrev:Jag håller på att bli galen. Kan inte sluta tänka på en miniserie som gick på tv nån gång på 80-talet (85-90)... men jag har ingen aning om vad det var. Det jag kommer ihåg är att den handlade om en pojke som delvis var en apa... och han skulle dölja det för omgivningen, tror jag...
Har för mig att det var tre avsnitt. Ooh, och jag tror han hade någon sorts födelsemärke som var speciellt... som hade något med aperiet att göra. :D
Någon som tycker det låter bekant? ;)



Jag har försökt hitta den, men lyckas inte. Ju mer info du kan ge desto större chans är det att jag hittar den. Säg ALLT du kommer ihåg.
Produktionsland? Någon skådespelare? Hur långa var avsnitten? Jag vill hitta appojke-serien!!!
Gick den på svensk tv någongång mellan 1985-1990, eller gjordes den då?
Förresten, var den otecknad?


Du om nån skulle kunna hitta den, LWes! :D
Den var otecknad, en mörkhårig kille hade huvudrollen - fast det var förmodligen olika skådespelare, med tanke på att han blev äldre i varje avsnitt (som jag är 90% säker på att det var tre av)... I avsnitt två gick han i skola med andra barn och i avsnitt tre var han vuxen (ung man).

Den gick på svensk tv, ja, i slutet av 80-talet (så alla som var tv-tittare såg den; det var på den tiden då det inte fanns några alternativ). Har för mig att den var amerikansk. Borde ha varit rätt långa avsnitt med tanke på att det var en miniserie.

adolvsson: Hm... det skulle innebära att jag måste regga mig på dvdforum... en så pass drastisk åtgärd kräver lite eftertanke, eh, förtanke... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » tor mar 10, 2005 17:09

Glorificus skrev:Den gick på svensk tv, ja, i slutet av 80-talet (så alla som var tv-tittare såg den; det var på den tiden då det inte fanns några alternativ). Har för mig att den var amerikansk. Borde ha varit rätt långa avsnitt med tanke på att det var en miniserie.

Jo visst fanns det alternativ. Jag såg knappt på svensk tv alls under 80-talet, bara utländska kanaler och video. Så jag är inte heller till någon större hjälp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » tor mar 10, 2005 17:14

Nu när det snackas lite om alla möjliga serier. Vad har hänt med Alf? Alla serier visas i repris utom alf ju, sist den kom tror jag var på Ztv i mitten av 90-talet...
Jag saknar Alf T_T
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tomas » tor mar 10, 2005 17:36

första säsongen av alf släpptes på dvd för några månader sedan, så de avsnitten finns nu att ladda ner från dc mm
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Glorificus » tor mar 10, 2005 18:26

noike skrev:
Glorificus skrev:Den gick på svensk tv, ja, i slutet av 80-talet (så alla som var tv-tittare såg den; det var på den tiden då det inte fanns några alternativ).

Jo visst fanns det alternativ. Jag såg knappt på svensk tv alls under 80-talet, bara utländska kanaler och video. Så jag är inte heller till någon större hjälp.


Huh. Och här satt man som klistrad framför Dallas och Falcon Crest. Traumatiska barndomsminnen. Video, visst, men... utländska kanaler? Wicked hi-tech.
Aah, just det... det bästa med att hälsa på min mormorsmor på den tiden var att hon var den enda vi kände som hade kabel-tv. Måste ha förträngt det. ;)

Edit: Jag och brat rättar våra stavfel. ;)
Senast redigerad av Glorificus tis mar 15, 2005 2:36, redigerad totalt 1 gång.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » tor mar 10, 2005 18:46

noike skrev:
Glorificus skrev:Den gick på svensk tv, ja, i slutet av 80-talet (så alla som var tv-tittare såg den; det var på den tiden då det inte fanns några alternativ). Har för mig att den var amerikansk. Borde ha varit rätt långa avsnitt med tanke på att det var en miniserie.

Jo visst fanns det alternativ. Jag såg knappt på svensk tv alls under 80-talet, bara utländska kanaler och video. Så jag är inte heller till någon större hjälp.


Ja men oss andra dödliga som inte hade kabel-tv borde känna igen den. Men jag kommer inte alls ihåg någon ap-pojkeserie. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 21:05

Tinwiel skrev:
noike skrev:
Glorificus skrev:Den gick på svensk tv, ja, i slutet av 80-talet (så alla som var tv-tittare såg den; det var på den tiden då det inte fanns några alternativ). Har för mig att den var amerikansk. Borde ha varit rätt långa avsnitt med tanke på att det var en miniserie.

Jo visst fanns det alternativ. Jag såg knappt på svensk tv alls under 80-talet, bara utländska kanaler och video. Så jag är inte heller till någon större hjälp.


Ja men oss andra dödliga som inte hade kabel-tv borde känna igen den. Men jag kommer inte alls ihåg någon ap-pojkeserie. :(


Inte jag heller. :?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav LWes » tor mar 10, 2005 21:06

Nu har jag kollat igenom alla mini-serier från USA från 1980-1990 och ingen av dom hade appojkar med.
Alla handlade om krig.

Det här är alternativen:
- Serien är en tv-serie som lades ner så snabbt att man kunnde tro att det var en mini-serie (inte så troligt eftersom pojken åldrades...)
- Den är från ett annat land än USA
- På imdb är den listad som en tv-film istället för mini-serie (jag har sett sånna mix-ups förut).
- Den gjordes på 70-talet
- Den är så okännd att imdb inte har info om den.

Förutom att kolla igenom alla amerikanska mini-serier från 1980-1990 kollade jag igenom alla mini-serier med ordet monkey i sin plot: ingen lycka.
Det finns inga mini-serier med ordet monkey i titeln heller.

Jag har även googlat så gott jag kunnat med ledtrådarna jag fick, utan lycka...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 21:09

Wow, LWes, häftigt frisyr. Har det verkligen den färgen eller har du lekt i datorn?

Och vilket jobb du har lagt ner på att försöka hitta TV-serien. Vad synd att du inte hittat något än, om man letat och letat jättelänge och sedan hittar det så känns ju genast allt arbetet man lagt ner betydligt lättare. Jag håller tummarna...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav LWes » tor mar 10, 2005 21:15

Binchy skrev:Wow, LWes, häftigt frisyr. Har det verkligen den färgen eller har du lekt i datorn?


Herregud nej jag har inte sån färg i mitt hår! Men jag tyckte bilden blev ganska cool, även om den är alldeles för punkig för min vanliga smak.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 21:34

LWes skrev:
Binchy skrev:Wow, LWes, häftigt frisyr. Har det verkligen den färgen eller har du lekt i datorn?


Herregud nej jag har inte sån färg i mitt hår! Men jag tyckte bilden blev ganska cool, även om den är alldeles för punkig för min vanliga smak.


Det är ju en bra sak med datorer, man kan kolla hur man skulle se ut med en viss hårfärg, utan att behöva gå omkring med den färgen sedan.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav haqr » tor mar 10, 2005 23:07

Glorificus skrev:Jag håller på att bli galen. Kan inte sluta tänka på en miniserie som gick på tv nån gång på 80-talet (85-90)... men jag har ingen aning om vad det var. Det jag kommer ihåg är att den handlade om en pojke som delvis var en apa... och han skulle dölja det för omgivningen, tror jag...
Har för mig att det var tre avsnitt. Ooh, och jag tror han hade någon sorts födelsemärke som var speciellt... som hade något med aperiet att göra. :D
Någon som tycker det låter bekant? ;)


Kan det vara First Born? Brittisk miniserie från 1988 i tre avsnitt som handlar om en pojke som är hälften gorilla, har visats i svensk tv.
Användarvisningsbild
haqr
Minion
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Linköping

Inläggav Tinwiel » tor mar 10, 2005 23:10

Kan problemet vara att man ska söka på ape och inte monkey? Fast det kanske inte går att hitta ändå.

Åh, vad kul det verkar att fixa och trixa så med datorn, ändra hårfärg osv, jag vill också göra.. Är det photoshop? (nä, jag har fortfarande inte orkat gett mig på att ladda hem, installera och lära mig det programmet. En annan dag kanske. Eller vecka. Månad. )
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor mar 10, 2005 23:16

Den här då: http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/Gu ... epid-71207

Fast det verkar inte stämma exakt på din beskrivning ändå.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 23:24

Kollade på First Born på IMDb och hittade den här meningen på Message Board: This is no more relevant especially than today where cloning is probably been done on humans - eg. the world's first human clone Eve.

Översättning: Detta är inte mer relevant speciellt än idag där kloning är troligtvis gjort på människor - dvs världens första människoklon Eva.

Eh, va???

Är nog för gammal för att minnas det här, låter lite mer som en barn- eller ungdomsserie.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tor mar 10, 2005 23:34

Glorificus skrev:
noike skrev:Jo visst fanns det alternativ. Jag såg knappt på svensk tv alls under 80-talet, bara utländska kanaler och video. Så jag är inte heller till någon större hjälp.


Huh. Och här satt man som klistrad framför Dallas och Falcon Crest. Traumatiska barndomsminnen. Video, visst, men... utländska kanaler? Wicked high-tech.


Mina föräldraenheter skaffade wok-panna tidigt. Mycket tyskt, en hel del engelskt och två icke-dubbade filmkanaler. Vilket ledde till en noike som 1989 ser Kurosawas Ran vid 12 års ålder och säger "jäääävlar" och blir djupt intresserad av andra aspekter än våld och blod och börjar fundera på tekniska saker vid filminspelningar.
Senast redigerad av noike fre mar 11, 2005 0:15, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tor mar 10, 2005 23:40

noike skrev:
Glorificus skrev:
noike skrev:Jo visst fanns det alternativ. Jag såg knappt på svensk tv alls under 80-talet, bara utländska kanaler och video. Så jag är inte heller till någon större hjälp.


Huh. Och här satt man som klistrad framför Dallas och Falcon Crest. Traumatiska barndomsminnen. Video, visst, men... utländska kanaler? Wicked high-tech.


Mina föräldraenheter skaffade wok-panna tidigt. Mycket tyskt, en hel del engelskt och en tv icke-dubbade filmkanaler. Vilket ledde till en noike som 1989 ser Kurosawas Ran vid 12 års ålder och säger "jäääävlar" och blir djupt intresserad av andra aspekter än våld och blod och börjar fundera på tekniska saker vid filminspelningar.


Way to go, föräldraenheter! Önskar att mina varit sådan också, de skaffade det för ett par år sedan, när alla barn var säkert utflyttade. De skaffade även hund först när min stora lillebror hade flyttat hemifrån, vilket han var MYCKET irriterad på. Han är djurälskare av stora mått, har numer en hund, fem katter, fem hönor, två tuppar, ett par grisar och ett gäng får, och tänker när som helst skaffa en häst också.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tinwiel » tor mar 10, 2005 23:50

Mina föräldrar ville inte ens skaffa video. :evil: Sen efter mycket tjat gav dom med sig nån gång i slutet på 80-talet men kabel-tv eller parabol var det inte ens tal om.

Hos pappa så skaffade dom (hans nya familj) dock kabel-tv (efter att mamma och pappa skiljt sig och han hade flyttat, först til lägenhet, sen till en ny sambo) så när jag var där kunde jag se sånt. Jag var inte där så ofta ioch för sig, och såg mest skräp och mtv ändå vid dom tillfällena. Det var ju 3an, 5an och ZTv som dom hade ändå, inte så mycket utländskt direkt...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 0:23

Tinwiel skrev:Mina föräldrar ville inte ens skaffa video. :evil: Sen efter mycket tjat gav dom med sig nån gång i slutet på 80-talet men kabel-tv eller parabol var det inte ens tal om.

Stackare. Sky One började sända och var fritt i början av 90-talet så jag såg en massa filmer och tv-serier, så jag började se Simpsons och liknande 1990. Tror att det fortfarande finns kvar ett tjugotal filmer inspelade från Sky Movies som knappt gck att hitta i Sverige alls förrän dvd-versionerna. Det hela gjorde iofs dåligt intryck på skolresultatet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » fre mar 11, 2005 0:34

noike skrev:
Tinwiel skrev:Mina föräldrar ville inte ens skaffa video. :evil: Sen efter mycket tjat gav dom med sig nån gång i slutet på 80-talet men kabel-tv eller parabol var det inte ens tal om.

Stackare. Sky One började sända och var fritt i början av 90-talet så jag såg en massa filmer och tv-serier, så jag började se Simpsons och liknande 1990. Tror att det fortfarande finns kvar ett tjugotal filmer inspelade från Sky Movies som knappt gck att hitta i Sverige alls förrän dvd-versionerna. Det hela gjorde iofs dåligt intryck på skolresultatet.


I början på 90-talet flyttade jag hemifrån och flyttade in ett comhem-hus, kabel-TV galore... Skolresultat slapp jag oroa mig för då. Att arbeta på McD kräver inte särskilt mycket hjärnkapacitet...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav LWes » fre mar 11, 2005 0:36

noike skrev:Det hela gjorde iofs dåligt intryck på skolresultatet.


Är du säker på det? Jag menar, skulle du verkligen arbeta mer på skolarbeten om du inte sett på tv.
Anledningen att jag inte orkar göra läxor och sånt så ofta är för att jag är lat. Sen ser jag på en hel del tv-serier utöver det, men det har ingenting med varanndra att göra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre mar 11, 2005 0:45

LWes skrev:
noike skrev:Det hela gjorde iofs dåligt intryck på skolresultatet.


Är du säker på det? Jag menar, skulle du verkligen arbeta mer på skolarbeten om du inte sett på tv.

Jag skulle ha kommit iväg till skolan lite oftare i mellanstadiet. Bland annat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » fre mar 11, 2005 17:56

haqr skrev:Kan det vara First Born? Brittisk miniserie från 1988 i tre avsnitt som handlar om en pojke som är hälften gorilla, har visats i svensk tv.


Ja!! Det måste vara den! Och jag som var så säker på att den var amerikansk... Nåja, jag får skylla på mitt selektiva minne. ;)
Det stod ju till och med bland skådespelarna att de hade flera olika att spela pojken i olika åldrar. Yay! Nu måste jag bara starta en livslång jakt på att få tag i en kopia av serien... "First born". Hm, kanske jag kan få någon på SVT att köpa in den för reprisering. :D

Jag som till och med har träffat Charles Dance, för bara en månad sen på filmfestivalen i Göteborg... Om jag bara vetat då att han hade huvudrollen i min appojke-serie..! :eek:

LWes: Det förklarar ju varför du inte hittade den då, när den var brittisk. Men men, jag kanske har något annan rolig tv-serie-jakt åt dig en annan gång. ;) Och får jag upp appojke-serien till ytan igen så säger jag till. Om man ska döma av alla kommentarer på imdb så är den så bra som jag tyckte den var för 15+ år sen! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » tor mar 17, 2005 19:59

(Gjorde tråden sticky så att den inte försvinner.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tor mar 17, 2005 20:45

Den senaste veckan har jag sett hela 4:e säsongen av Third Watch och börjat på 5:e.
Det är en helt fantastisk serie. Jag tycker CSI är bra, men det som gör att jag inte tycker att dom är speciellt bra är för att det helatiden är fristående avsnitt och det är tråkigt.
I Third Watch fortsätter saker hela tiden, och länge! Helt fantastiskt, jag är så glad att jag äntligen laddade hem och började se där jag började missa när det gick på tv.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron