Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 13:05

HIMYM 1.02: Äh, inte är det ett mästerverk av någon sort, men den är precis lagom mysig för att jag ska vilja titta. Jag märker ju att bara Aly är med i en scen så förlåter jag mycket och jag har svårt att hitta egentliga fel med den (förutom de uppenbara standard-sitcomfelen). En småcharmig axelryckning.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons sep 28, 2005 13:49

Kitchen Confidential 1.02: Inte särskilt roligt, men ändå ganska trevligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 16:14

The Amazing Race 8x01: Trevligt att ha en av dom mest underhållande serierna tillbaka igen.
Lite tråkigt att dom till skillnad från alla andra säsonger inte åkte till flygplatsen med en gång och sen vidare till ett annat land, men det kommer väl nästa avsnitt.
Mina favoriter var familjen Garghug (eller vad dom hette) och familjen Black, som ju åkte ut!!
Det enda som jag blev besviken på var att det inte visades en promo för nästa avnsitt i slutet av avsnittet, som det alltid gjorts...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » ons sep 28, 2005 17:58

Varför skade vara små fel i varje avsnitt man tankar ner, blir så less :(
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tinder » ons sep 28, 2005 18:15

Såg piloten till My Name Is Earl idag. Verkar kunna vara en riktigt kul serie med Jason Lee i huvudrollen. Kommer definitivt att se hur den här serien artar sig.
Förutom den kommer jag nog följa Supernatural, Prison Break, Kitchen Confidential och (kanske) Bones bland de nya serierna. Får se hur man gör med How I Met Your Mother, hade Aly inte varit med hade jag inte ens funderat att se vidare på den. Lite nyfiken på Criminal Minds men har inte haft tid eller ork att börja kolla på den...
...än.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » ons sep 28, 2005 18:18

CG: Medhåll. Jag vet inte vad det är, men jag tycker om både KC och My Name is Earl utan att jag egentligen kan peka ut riktigt vad jag tycker om. Jag skrattar inte lika mycket åt dem som jag gör åt AD, Weeds eller för den delen Gilmore Girls, men jag tycker likväl om dem. Det är nåt i tonen och stämningen. Och att så gott som alla skådisar gör bra ifrån sig.

Naturligtvis är det också för att de är ordentligt roliga ibland (KC):Nick Brendon (THE ZEPPO FOREVER!) har inte fått mycket utrymme i KC hittills men han var ändå rätt skön när han försökte styra upp världens dummaste värdinna ("You put the 'ho' in 'hostess'") och pratade om maträtternas ursprung med John Cho i eftertexterna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » ons sep 28, 2005 23:44

caffeineaddict skrev:Naturligtvis är det också för att de är ordentligt roliga ibland (KC):Nick Brendon (THE ZEPPO FOREVER!) har inte fått mycket utrymme i KC hittills men han var ändå rätt skön när han försökte styra upp världens dummaste värdinna ("You put the 'ho' in 'hostess'") och pratade om maträtternas ursprung med John Cho i eftertexterna.

På tal om: Varför var inte John Cho med i 1x02? Dom har väl inte dumpat honom?!

My Name Is Earl är roligt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor sep 29, 2005 0:20

LWes skrev:
caffeineaddict skrev:Naturligtvis är det också för att de är ordentligt roliga ibland (KC):Nick Brendon (THE ZEPPO FOREVER!) har inte fått mycket utrymme i KC hittills men han var ändå rätt skön när han försökte styra upp världens dummaste värdinna ("You put the 'ho' in 'hostess'") och pratade om maträtternas ursprung med John Cho i eftertexterna.

På tal om: Varför var inte John Cho med i 1x02? Dom har väl inte dumpat honom?!


Han var med, men bara i sluttext-scenen som sagt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor sep 29, 2005 0:28

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:
caffeineaddict skrev:Naturligtvis är det också för att de är ordentligt roliga ibland (KC):Nick Brendon (THE ZEPPO FOREVER!) har inte fått mycket utrymme i KC hittills men han var ändå rätt skön när han försökte styra upp världens dummaste värdinna ("You put the 'ho' in 'hostess'") och pratade om maträtternas ursprung med John Cho i eftertexterna.

På tal om: Varför var inte John Cho med i 1x02? Dom har väl inte dumpat honom?!


Han var med, men bara i sluttext-scenen som sagt.


Ja, men den scenen är från första avsnittet. Hela den sekvensen är från första avsnittet och användes som en promo innan serien börjat.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor sep 29, 2005 0:30

LWes skrev:
caffeineaddict skrev:
LWes skrev:
caffeineaddict skrev:Naturligtvis är det också för att de är ordentligt roliga ibland (KC):Nick Brendon (THE ZEPPO FOREVER!) har inte fått mycket utrymme i KC hittills men han var ändå rätt skön när han försökte styra upp världens dummaste värdinna ("You put the 'ho' in 'hostess'") och pratade om maträtternas ursprung med John Cho i eftertexterna.

På tal om: Varför var inte John Cho med i 1x02? Dom har väl inte dumpat honom?!


Han var med, men bara i sluttext-scenen som sagt.


Ja, men den scenen är från första avsnittet. Hela den sekvensen är från första avsnittet och användes som en promo innan serien börjat.


Ah, okej. Man lär sig något nytt varje dag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinder » tor sep 29, 2005 1:09

Är Weeds verkligen bra. Inte velat börja se den serien då jag inte tycker den verkar vara så intressant. Plus att jag av nån konstig anledning fått för mig att den ska likna desperate housewives. DH var bra till en början och man rycktes med i mysterierna och de olika karaktärernas bihandlingar men efter ett tag började allt förvandlas till ett stort blaha där man började tappa intresset mer och mer och egentligen mest bara ville ha svar på mysterierna, vilket man istället för se serien kan be andra som följer serien att avslöjja när de får reda på dem. Så tror ni Weeds lyckas till skillnad från DH (IMHO) att undvika att hamna i rutin mot mitten av säsongen? Är det ens en serie man ska jämföra med DH eller hamnar den i ett helt annat fack?

Såg förresten de 3 första avsnitten av Threshold ikväll, mycket beroende på eran positiva kritik mot den tidigare här i tråden. Tyckte den började riktigt bra men tyvärr tycker jag att den verkar vara på väg neråt. Tycker endel scener är väl "corny" och tyvärr har jag nån gång fått samma känsla av serien som jag får när jag ser en b-action eller sci-fi film. Misstänker att serien och jag inte är på väg åt riktigt samma håll så man får se hur många till avsnitt man ser av den, tråkigt om det skulle bli så då det var en lovande pilot.
Senast redigerad av Tinder tor sep 29, 2005 1:26, redigerad totalt 1 gång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Illyria » tor sep 29, 2005 1:17

Se Weeds. Om den kommer klara hålla allt uppe återstår att se, men hittills är den väldigt stark. Tycker inte den egentligen kan jämföras med DH då det inte är löjlig komedi och klichéeartade, tråkiga karaktärer. Långt mer intressant, av DH återstår inget numera.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tor sep 29, 2005 9:35

LWes skrev:
caffeineaddict skrev:Naturligtvis är det också för att de är ordentligt roliga ibland (KC):Nick Brendon (THE ZEPPO FOREVER!) har inte fått mycket utrymme i KC hittills men han var ändå rätt skön när han försökte styra upp världens dummaste värdinna ("You put the 'ho' in 'hostess'") och pratade om maträtternas ursprung med John Cho i eftertexterna.

På tal om: Varför var inte John Cho med i 1x02? Dom har väl inte dumpat honom?!

Han är inte regular längre, men jag tror att han ska vara med i ett par avsnitt ändå.

Tinder: jag har bara sett tre-fyra avsnitt av DH, och tyckte att det var ganska trevligt, men Weeds är på en helt annan nivå. Se den!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » tor sep 29, 2005 9:43

Tinder: "Weeds" är, trots en del problem med längden, något av det smartaste jag sett på TV på bra länge. Missas på egen risk.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Off » tor sep 29, 2005 10:14

Tam skrev:Nip/Tuck 3x2
Inte fullt så skandalöst som vanligt. Matt var ju smått intressant för en gångs skull, men apstoryn resonerade inte nåt vidare. Inte det andra heller. Inte ett av dom bästa men Nip/Tuck är Nip/Tuck.


Håller med dig. Matt var intressant och inte bara jobbig. Äntligen! Apgrejen var väl mest ett försök att slå in i våra skallen att vi är precis som djur när det det gäller hur vi behandlar annorlunda personer. Oftast brukar serien inte vara fullt så övertydlig som i det här avsnittet men det var ganska bra ändå. Roligt att se de två kvinnorna i släkten komma lite närmare varandra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » tor sep 29, 2005 11:13

CheeseGuy skrev:
LWes skrev:
caffeineaddict skrev:Naturligtvis är det också för att de är ordentligt roliga ibland (KC):Nick Brendon (THE ZEPPO FOREVER!) har inte fått mycket utrymme i KC hittills men han var ändå rätt skön när han försökte styra upp världens dummaste värdinna ("You put the 'ho' in 'hostess'") och pratade om maträtternas ursprung med John Cho i eftertexterna.

På tal om: Varför var inte John Cho med i 1x02? Dom har väl inte dumpat honom?!

Han är inte regular längre, men jag tror att han ska vara med i ett par avsnitt ändå.


Nooo! VARFÖR HONOM?!
Äsh, serien läggs väl ner snart i vilket fall som helst...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre sep 30, 2005 7:04

Är det ngn som vet var man kan hitta Love inc. 1x01. Jag har hittat en som är i HDTV men den fungerar inte. Startar inte ens :(
Någon som vet en sida? (den jag har kommer från torrentspy)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre sep 30, 2005 17:36

Criminal Minds 1.02:Jodå, det var skojigt. Bättre än förra veckan. Fallet är lite standard men Patinkin utvecklades fint och det enda som jag störde mig ordentligt på var de förbannade voiceover-citaten av "kloka ord" (som tack och lov det bara var två av den här veckan...). Scenerna som löste upp förra veckans cliffhanger var ordentligt spännande och överlag kändes allt som om det flöt bättre nu. Jag fortsätter titta!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör okt 01, 2005 0:05

Criminal Minds 1.02 Helt klart bättre. Inte superbra serie än så länge, men helt klart sevärd.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » lör okt 01, 2005 12:45

Joey 2x01

En väldigt speciell gäst höjde showen ungefär 100 snäpp

Kevin Smith
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » lör okt 01, 2005 13:52

Tänkte bara meddela att torrentfilen för ANTM 5.3 nu finns tillgänglig. Äntligen! Det tycks bli lördag för den serien denna säsong...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör okt 01, 2005 14:52

Threshold 1.03 Med andra källor än bara det där fartyget i piloten så börjar det skruvas lite åt ett annat håll. Jag gillar verkligen att huvudpersonerna inte är ofelbara och att de faktiskt påverkas negativt av stress och liknande. Och den där "artefakten"? Neato.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör okt 01, 2005 14:58

Matt skrev:Joey 2x01

En väldigt speciell gäst höjde showen ungefär 100 snäpp

Kevin Smith


Då får man ju nästan ladda hem. Varför ville han vara med där?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör okt 01, 2005 15:03

Off skrev:
Matt skrev:Joey 2x01

En väldigt speciell gäst höjde showen ungefär 100 snäpp

Kevin Smith


Då får man ju nästan ladda hem. Varför ville han vara med där?

Eftersom han enligt egna ord är en "media whore".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » lör okt 01, 2005 15:09

Av höstserierna är -- efter noga övertänkande -- Surface och My Name is Earl på probation en eller två veckor till. How I met your Mother skiter jag i nu. Night Stalker, nej.

Kitchen Confidential är trevlig och charmig trots att jag kräver mer John Cho. Threshold och Criminal Minds är väl de som jag känner att jag vill se mer av. Oerhört klen säsong än så länge med alldeles för mycket skräp. Hoppet står till vår-serierna.

Funderar på att pröva på Supernatural och Invasion nu när en knippe jag hade tänkt se försvann.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör okt 01, 2005 15:09

noike skrev:Eftersom han enligt egna ord är en "media whore".


Som Paris Hilton!?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör okt 01, 2005 15:11

Off skrev:
noike skrev:Eftersom han enligt egna ord är en "media whore".

Som Paris Hilton!?

Nja, fast med både talang, humor, och han ser ut som en människa och inte ett balongdjur i form av roadkill.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav karykh » lör okt 01, 2005 15:12

Off skrev:
noike skrev:Eftersom han enligt egna ord är en "media whore".


Som Paris Hilton!?


Jo, fast lite mindre skäggig.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav caffeineaddict » lör okt 01, 2005 15:26

Jag är nöjd med, och tänker fortsätta se, Weeds, Criminal Minds, Rome, Kitchen Confidential, Threshold och förmodligen HIMYM. Fortfarande i prövostadiet är Commander In Chief, My Name Is Earl,, Bones, Everybody Hates Chris och Prison Break (men håller inte nästa avsnitt av PB så flyger den av båda listorna). Invasion orkade jag inte med mer än ett avsnitt av.

Off: Joey-avsnittet med du-vet-vem var så ruttet att det äntligen fick mig att pulla pluggen (svengelska kan låta sååååå fel ibland...) och förhoppningsvis aldrig mer se den serien.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör okt 01, 2005 15:54

caffeineaddict skrev:Jag är nöjd med, och tänker fortsätta se, Weeds, Criminal Minds, Rome, Kitchen Confidential, Threshold och förmodligen HIMYM. Fortfarande i prövostadiet är Commander In Chief


Weeds räknar jag som sommarserie så den fanns inte med på min lista. Samma sak med Always sunny -- förbannade TBA-status. Commander In Chief kommer jag antagligen inte bestämma om jag ska fortsätta se eller lägga ner under veckan som kommer, så den är bara på vanlig probation. Surface är på secret probation med och HIMYM är på double secret probation -- ett avsnitt till, skrattar jag inte en gång då, då är det fan kört och den blir nominerad till årtiondets sämsta sitcom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron