Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 12:02

Alltså, den bröt ju inte formen sådär direkt, men den var charmig, jag gillade så gott som hela casten, och flera av skämten fungerade. Och eftersom jag väntade mig betydligt mindre blev jag uppenbarligen väldigt positivt överraskad. Risken är väl att det går utför fort, men, nej, jag gillade det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis sep 20, 2005 12:10

Jag är med kaffekasken på detta, hade iofs kanske hellre sett Aly och Jason Segel i något annat men det här var också bra. Kommer fortsätta kolla iaf.
Neil Partrick Harris äger.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 12:18

Casten gör väldigt mycket. Jag menar, jag kan knappt låta bli att le så fort jag ser Aly oavsett, och när hon delar scener med Segel är det banne mig omöjligt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis sep 20, 2005 12:20

Ja, cast is key.

Såg surface 101 precis, lite småspännande, kan nog vara bra tidsfördriv.
Inget som kommer gå till historien direkt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tis sep 20, 2005 13:25

caffeineaddict skrev:So what's the BF verdict? Ska man ta sig tid? Medium har vissa iofs nämnt och det verkar ju som en hyfsad "mellanbra" serie, men Monk? Och vad säger BF-juryn egentligen om Desperate Housewives (jag har fortfarande inte sett ett avsnitt)?

Medium: As you may or may not know, är det här en av mina favoriter. Och den vinner helt på karaktärerna. Jag har sällan sett en serie där personerna känns så äkta, så realistiska, framför allt inte utan att bli tråkigt. Hur dom relaterar till varandra, hur dom hanterar Alisons gåva, hur hon och Jack bråkar, hur deras hus ser ut som ett trebarnshem och inte en magiskt kliniskt ren Hollywoodlya, och även att Alison själv faktiskt ser ut som en trebarnsmamma.

Sedan är det kanske inte House-kvalité på CotW-upplägget i Medium, men det är fortfarande bra, det handlar ju trots allt om människor, fler karaktärer istället för ting, och det var avsnitt i S1 som faktiskt gav mig kalla kårar. Det är inte helt vanligt.

Dessutom skyggar inte serien för att visa otäcka bilder på t ex våldsamt mördade människor, vilket gäller en del (men inte alla) av fallen Alison jobbar med, och således en del av hennes vardag. Den balansen är något som Medium kan till i stort sett perfektion; att gå från stressen i det ostädade köket på morgonen, för att hinna få i de bråkande barnen mat så de hinner till skolan i tid, samtidigt som Alison har ett litet gräl angående jobbet med sin man, för att i nästa scen se henne stå över ett blodigt lik och höra om hur hon pratar med liket ifråga.

Och allt känns oerhört realistiskt, och äkta. Jag vet att det finns personer, noike t ex, som tycker Medium är en väldigt tråkig serie och det är väl inte utan att jag kan förstå att serien inte är för alla. Men den är absolut något för mig. Ingenting jag raljerar över på samma nivå som Shield eller House, men den är definitivt värd all positiv kritik. The best feel good dead people series in a long time. Och Patricia Arquette rockar stenhårt. Ge den en chans.

Monk: Du behöver inte ge den här en chans. Lyssna på noike. Skillnaden mellan första säsongen och de efterföljande, var att i säsong 1 stod fallen och karaktärerna i centrum. CotW i högsta grad, men tillräckligt välgjort och underhållande för att serien inte skulle lida av sin form, och du hade Monks mentala problem och hans behov av att hitta sin frus mördare som genomsyrade hela säsongen. Hans ticks och egenheter var i allra högsta grad i vägen för hans arbete, men aldrig för serien, de var helt enkelt en del av hans personlighet.

Från S2 blev de hans personlighet. Tvångsneuroserna hamnade istället i fokus, fallen blev tragiskt ointressanta och serien förlorade all känsla av att vara sammansatt. Det funkade inte alls.

Jag gjorde ett nytt försök med senaste säsongen, 4 tror jag, när den drog i gång, men den hade inte blivit bättre. Det fanns ett par avsnitt där fallen faktiskt kändes som det viktigaste, och ett riktigt intressant ur karaktärssynvinkel, men det var avsnitt centrerade på andra karaktärer än Monk och när titelpersonen uppenbarligen är det som drar ner serien till den låga nivå som Adrian Monk gör, då vet man att det är dags att lägga av.

Trots Traylor Howard. Från Two Guys and a Girl. Eftet att ha kollat igenom TGG funderade jag på att ge Monk ännu en chans, för hey, Traylor, men det har inte blivit av ännu. När inte ens Traylor Howard kan motivera mig, då vet man att det är illa.

Desperate Housewives: Jag har sett några avsnitt, och den är absolut inte urusel. Tvärtom. Gillar upplägget, finns några bra skådisor, tillräckligt svart ibland för att tilltala mig. Kanske borde gilla det mer, men, nej. Den är bra, men ingenting som är värt att lägga någon större energi på.

Jurymedlem adolvsson är talat. Mjääh!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis sep 20, 2005 15:30

adolvsson: Det blev inte bättre för att Traylor var med. Jag försökte med några c+-sändningar men sket i det till slut.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 15:32

Desperate Housewives började lovande, helt okej blandning på komedi/allvar men sen spårade allt ur och det blev en såpa med överdriven komedi, mer irriterande än underhållande. Krävs en rejäl förbättring i s2 för att jag ska fortsätta titta.

Medium är trevligt, ge serien en chans. I övrigt rekommenderar jag Grey's Anatomy också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 16:15

Medium skrivs upp på att-se-listan då. Tackar, tackar.

Monk S1 låter ju faktiskt intressant, och jag gillar ju Shalhoub. Så man kanske ska se bara den och sen ge upp när man märker att det blir sämre? Känns mysko, men kanske det...

DH får ligga i caffes serielimbo så länge. Never say never, men inte än på ett tag.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis sep 20, 2005 16:20

How i met your mother:

Neil Patrick Harris äger! Resten var bara ok. SUIT UP!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav CheeseGuy » tis sep 20, 2005 16:29

Fan. Nu måste jag också ge How I met your mother en chans.

Forfarande ingen som har sett Kitchen Confidential 1.01?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 16:36

Jag såg screener piloten för Kitchen Confidential, tänker inte följa serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tis sep 20, 2005 16:45

CheeseGuy skrev:Fan. Nu måste jag också ge How I met your mother en chans.

Forfarande ingen som har sett Kitchen Confidential 1.01?


Jag såg piloten och gillade den. Kommer inte börja kolla på den nu pga tidsbrist men om de gamla rävarna på irc ger den bra betyg hoppar jag på den senare.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav CheeseGuy » tis sep 20, 2005 16:46

Jo, men ingen som har sett avsnittet som gick igår? Jag undrar nämligen om det är precis samma som screener-piloten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 16:49

CG: Jag har sett det som släpptes i morse, men har däremot inte sett screenern. ;) Gillade dock det här avsnittet. Damn. Det börjar bli mycket nu. Ska se Prison Break 1.05 nu dock, och om det inte visar något tecken på förbättring så lägger jag ner den (hm, "lägger ner den". Får mig att låta som om jag vore FOX. Tänk så bra det vore...).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis sep 20, 2005 16:50

CheeseGuy skrev:Jo, men ingen som har sett avsnittet som gick igår? Jag undrar nämligen om det är precis samma som screener-piloten.


Ahh my bad. Nej har inte sett.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 16:58

KC var schysst även om Nick Brendon var med så lite att man inte hann få någon riktig uppfattning om hans karaktär. Men Bradley Cooper gillade jag alltid i Alias (min favoritkaraktär, ingen har lyckats ta hans plats vilket är bland seriens största brister nuförtiden) och så var det en chock att se John Francis Daley! Han har kommit in i målbrottet! Inte så förvånande kanske, men likväl var jag inte beredd på det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis sep 20, 2005 17:08

poser skrev:Såg surface 101 precis, lite småspännande, kan nog vara bra tidsfördriv. Inget som kommer gå till historien direkt.


Jag hann inte se hela innan jag var tvungen att sticka -- fortfarande på Big U, men snart med öl -- men det jag såg var dels intressant och dels dåligt. Handlingen med fiskmonster var helt okej och jag gillade Lovecraft-tonen. Ungarna däremot måste dö -- varför gör man huvudfokuset (eller har jag fel och det skiftar senare?) på en massa osnutna ungar när det är en serie som är gjord för vuxna?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » tis sep 20, 2005 17:10

noike skrev:
poser skrev:Såg surface 101 precis, lite småspännande, kan nog vara bra tidsfördriv. Inget som kommer gå till historien direkt.


Jag hann inte se hela innan jag var tvungen att sticka -- fortfarande på Big U, men snart med öl -- men det jag såg var dels intressant och dels dåligt. Handlingen med fiskmonster var helt okej och jag gillade Lovecraft-tonen. Ungarna däremot måste dö -- varför gör man huvudfokuset (eller har jag fel och det skiftar senare?) på en massa osnutna ungar när det är en serie som är gjord för vuxna?


Medhåll, lite svårt att se vilken riktning det kommer gå efter ett avsnitt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis sep 20, 2005 17:28

Woho! Enligt EOnline-Kristin kommer Amy Acker att vara med i minst två avsnitt av Alias!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav noike » tis sep 20, 2005 17:37

caffeineaddict skrev:Ska se Prison Break 1.05 nu dock, och om det inte visar något tecken på förbättring så lägger jag ner den (hm, "lägger ner den". Får mig att låta som om jag vore FOX. Tänk så bra det vore...).


Jag skulle vilja ha lite mer nya bra 43-minutare i höst. Nästan allt är komediserier. Än så länge är det bara Threshold som jag har gillat -- tvivlar på att jag ens kommer att se the Unit.

Läg till att DLM och Carnivàle inte längre sänds och jag får det hela till att det är mindre bra program nu än förra året. Och det som såg så ljust ut tidigare...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tis sep 20, 2005 17:48

CheeseGuy skrev:Woho! Enligt EOnline-Kristin kommer Amy Acker att vara med i minst två avsnitt av Alias!

Det blir bara bättre och bättre (på pappret), ser verkligen fram emot säsongsstarten. Håller på att se om s4 nu också, tänkte se om den fungerar bättre vid en omtitt.

(och det finns en Alias-tråd istället för denna allmänna)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » tis sep 20, 2005 19:00

How I Met Your Mother 1x01:
Positivt:
- Aly. Neil Patrick Harris var väl helt OK också.
- Pretenders "Back On The Chain Gang" i slutet.

Negativt:
- Det mesta annat. Ordinär 13-på-dussinet-sitcom som känns marginellt mer intressant än... kan inte komma på något. Burkskratt burkskratt burkskratt, löjligt uppenbara skämt (den rolige indiske taxichauffören, upprepande av samma replik från alla som finns i närheten ("you should have kissed her"x femtielva), det där obligatoriska kompisgänget)... som allra bäst en tredje klassens "Coupling"-imitation.

Trist att Alyson inte kan fixa roligare roller än så här.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 19:34

noike: De "sista" hoppen är väl Commander-In-Chief och Criminal Minds. Har en obehaglig känsla av att CIC kommer vara dålig, och att Criminal Minds inte mer än okej, men man får väl hoppas på det bästa.

Jag gillar ju iofs Rome (men ska väl vara tyst om det verkar det som) men annars är väl Threshold den bästa nya "timmes-långa" serien hittills i höst. Tycker dock det är alldeles för tidigt för att döma sånt. Har inte sett alls lika många piloter som resten av gänget.

Undrar om inte min taktik förra året var smartare: då såg jag inga nya serier (förutom Lost) på hösten, väntade ett halvår och hoppade sen på dem som ni sa var de bästa (Rescue Me, House, Boston Legal, Veronica Mars). Man kom in i serierna lite bättre då, dels för att man "visste" att de skulle vara bra, och dels för att man kunde se 10-12 avsnitt i snabb följd.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tis sep 20, 2005 19:38

Twins 1x01:
en del roliga saker men själva serien var inte direkt bra.
typisk serie som man kan ladda hem och se om man har tid men om man inte hinner så gör det inget.

The War at Home 1x02:
As roligt. Mycket bra serie.

Two and a Half Men 3x01:
Långt från det bästa avsnittet men ganska bra.

How I Met Your Mother 1x01:
Det var bra! Vill fortsätta se!

Kitchen Confidential 1x01:
Jag orkade inte se hela avsnittet för jag har redan sett det två gånger, men jag längtar till nästa avsnitt för jag tycker det kan bli en bra serie.

Las Vegas 3x01:
Forftarande inte en överdrivet bra serie, men ganska okej bra. Det bästa var att ED hade skägg!!! Det var coolt. och Mike också.
Bryr mig inte direkt om att hon den där tjejen inte är med längre. Dom kunnde ha dumpat den blonda tjejen också och skaffat in ett par nya regulars.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis sep 20, 2005 19:40

caffeineaddict skrev:Vi får fixa egna BF-awards och sen får vi trycka upp T-shirts (designade av noike) och skicka till vinnarna som säkerligen kommer bli mer värdiga.


Bortsett från t-shirt-delen, är det här något som folk är intresserade av att dra igång? Nu när vi ändå har så mycket omröstningar (och sånt är alltid kul). Jag kan komma på lite skojiga kategorier, starta en tråd och sen får vi börja nominera. Ser en hård strid mellan Veronica Mars-folket och Rescue Me-folket på horisonten...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tompa » tis sep 20, 2005 19:42

Outstanding Writing for a Comedy Series was won by Mitchell Hurwitz and Jim Vallely for Arrested Development.

"Amazing. We've been awarded twice for a show that you guy's WON'T WATCH!" :D

Det och Conans presentation var det enda som man minns från Emmy-galan. Och Alexis Denisof. Family Guy introna var rätt kul också men det var allt... tror jag. Varför ska det sändas så sent för?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav adolvsson » tis sep 20, 2005 19:53

Off skrev:adolvsson: Det blev inte bättre för att Traylor var med. Jag försökte med några c+-sändningar men sket i det till slut.

Jo. Det blev väl inte så tydligt där uppe, men jag har sett avsnitt med henne. S4 är den senaste och med Traylor Howard. Det var efter det jag såg TGG, började digga henne och funderade på att ge Monk ännu en chans, nu med stor Trayloromtyckningsfaktor. Plus förhoppning om att det skulle blivit bättre på sistone.

Men, som sagt, motivation var låg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tis sep 20, 2005 19:59

caffeineaddict skrev:Monk S1 låter ju faktiskt intressant, och jag gillar ju Shalhoub. Så man kanske ska se bara den och sen ge upp när man märker att det blir sämre? Känns mysko, men kanske det...

Weird thing is, det är aldrig en smygande övergång, inte "nu är det jättebra - nu är det lite sämre - lite sämre - ännu sämre - smack - dåligt", utan förändring sker rakt av. Första säsongen är av genomgående hög kvalité ända till sista avsnittet, medans S2 direkt från första början suger apa.

Jag vet inte om något förändrades bakom kulisserna, om det blev en ny chef någonstans eller någon fick en producentposition som denne någon borde hållits borta ifrån, men det skulle inte förvåna mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis sep 20, 2005 20:07

caffeineaddict skrev:
caffeineaddict skrev:Vi får fixa egna BF-awards och sen får vi trycka upp T-shirts (designade av noike) och skicka till vinnarna som säkerligen kommer bli mer värdiga.

Bortsett från t-shirt-delen, är det här något som folk är intresserade av att dra igång? Nu när vi ändå har så mycket omröstningar (och sånt är alltid kul). Jag kan komma på lite skojiga kategorier, starta en tråd och sen får vi börja nominera. Ser en hård strid mellan Veronica Mars-folket och Rescue Me-folket på horisonten...

Jag skulle verkligen tycka att det var roligt med en sådan omröstning. Lite omväxling också från alla varianter på omröstningar som har med Buffy att göra, även om jag givetvis älskar dessa också. Så det skulle vara jätteroligt. Och när det gäller Veronica Mars eller Rescue Me så kan jag bara säga att jag väljer Rescue Me utan någon som helst tvekan (damn it, nu började jag längta efter säsong 3 igen).

Sen så tycker jag faktiskt att själva t-shirt idén också var bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tinwiel » tis sep 20, 2005 20:44

caffeineaddict skrev:
caffeineaddict skrev:Vi får fixa egna BF-awards och sen får vi trycka upp T-shirts (designade av noike) och skicka till vinnarna som säkerligen kommer bli mer värdiga.


Bortsett från t-shirt-delen, är det här något som folk är intresserade av att dra igång? Nu när vi ändå har så mycket omröstningar (och sånt är alltid kul). Jag kan komma på lite skojiga kategorier, starta en tråd och sen får vi börja nominera. Ser en hård strid mellan Veronica Mars-folket och Rescue Me-folket på horisonten...


Jepp, jag skulle rösta. Tillhör Veronica Mars-folket. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron