Big Love

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » mån aug 06, 2007 15:17

Jag hade tänkt se klart på säsongen (första då alltså) idag då jag åker iväg imorn, men då jag fastade i Boston Legal igår så tror jag att jag hinner nog inte det (hinner/orkar säkerligen till 1x10, måste gå och lägga mig tidigt dock för jag ska upp 04:00 imorn :eek: ). Tänkte bara säga att jag gillar serien väldigt mycket iaf och jag tänker verkligen fortsätta att titta. Så lite mer fart i diskutionerna ska det förhoppningsvis bli i diskutionerna framöver :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis aug 07, 2007 20:42

2.04 Tycker de tre senaste avsnitten varit väldigt bra. De har ampat upp handlingen utan att offra det som ligger i botten - alla familje- och religiösa konflikter - snarare har de lyft fram dem.

Romans tal om ost, ost, ost. :D

Rhonda är verkligen en vidrig liten skitunge.

Medan jag plötsligt fick lite respekt för Adaleen. Månntro hon i själva verket gör allt hon gör i de här två avsnitten för att skydda Nikki? Vi får ju lite fler anspelningar på att Nikkis förhållande till Roman kanske inte är 100% förälder-barn... gha. Med Nikki förskjuten och bandet förstört är hon i betydligt mindre risk, kanske. Kanske.

Margene, Margene. Du vill så väl, men du är en idiot.


Hittade lite inlägg på ett annat forum från en person som har en del inside information om verkligheten som ligger till grund för alltihop. Intressant läsning. Hon börjar rätt negativ, men fastnar sen rejält... relativt spoilerfritt förutom nr 5.
Inlägg 1
Inlägg 2
Inlägg 3
Inlägg 4
Inlägg 5
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » ons aug 08, 2007 17:30

Nu är jag visst ikapp!

2.08: Caffe, slutet på det här avsnittet kommer du att gilla när du kommer hit *puffar på caffe*.

(spoiler 2.08) ROMAN! NEJ!

Men hur snyggt som helst. Vet inte om någon i produktionsteamet tänkt på detta, men det känns som en lustig slump: Roman blir nedskjuten till tonerna av "Knockin' On Heaven's Door", ursprungligen skriven för Sam Peckinpahs Pat Garrett And Billy The Kid där en av rollerna spelades av... Harry Dean Stanton.

Är han död blir jag riktigt förbenad.

Tycker ändå sexscenerna bidrog med en del här, både hur Bill ser sina fruar och hur de ser sig själva. Margene är en naughty girl, Nikki är en good girl, och Barb är den han kan prata med.

Greens är såna där som skulle kännas alldeles för bisarra om man inte visste att det finns såna galningar i verkligheten (se länk 5 ovan).

Barb har imponerat stort på mig de senste avsnitten. Och Frank är tillbaka i asshole-of-the-show-loppet; tyvärr är det ju rejält trångt på bortre lång där. Speciellt som jag som sagt VERKLIGEN hoppas att Roman klarar sig...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » ons aug 15, 2007 11:01

2.10
Damn you Albee.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån aug 20, 2007 16:57

2.11 (Tob? Illyria? Var är ni?)

- These are my girlfriends.

Ben, din bortskämde lille äcklige typ.

- Our purpose is to bring superior souls into this family!

Nikki, din skenheliga hycklare.

Och både Sarah och Albee tar av silkesvantarna och pratar klarspråk med Bill. Snake in the woodshed! Nu börjar alla misstag komma tillbaka och allt går i stillhet åt helvete. Mer!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sp1keout » mån aug 20, 2007 17:36

caffeineaddict skrev:Jag SKA se Big Love. Ska, ska, SKA! Men sen. Inte nu.


Medhåll. :)

Läste precis genom tråden och det verkar som att jag borde se detta!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån aug 20, 2007 17:40

Big Love blir bättre och bättre. Jag har två avsnitt kvar av säsong 1 nu och de ska jag se ikväll, sen blir det säsong 2! :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån aug 20, 2007 18:18

A Bear skrev:2.11 (Tob? Illyria? Var är ni?)


Ehmm...på avsnitt 8. :|
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » mån aug 20, 2007 21:03

1x11
Ett bra avsnitt men inget som sticker ut. Det kändes mycket som uppbyggnad för säsongsavslutningen eftersom jag skulle gissa på att mycket kommer att hända där eftersom, ja det är ju säsongsavslutning ;)

Tanten på Home Plus har fått reda på att Bill är polygamist, eller hittade hon faktiskt något bevis eller är det mer hennes aningar? För det med testamenten säger ju inget, Bill kan ju som försvar säga att han står sina grannar nära och att de bad honom att ta hand om deras testamenten också eftersom han har en bra advokat. Men jag undrar en sak! Kan Bill faktiskt bli arresterad? Gäller inte polygami lagen endast giftermål? Det vill säga, man får inte vara gift med mer än en kvinna, och lagligt sett så är han ju inte det. Sedan hur han bestämer sig för att leva sitt liv är väl hans och ingen annans val?

Sedan så har jag funderat på deras baksida till huset också. Varför vågar de inte visa den egentligen? Tre nära grannar som alla har jämnåriga barn och har tagit bort sitt staket och delar pool, vad misstänksamt det måste vara egentligen?

Aja, nu hade ju detta inte så mycket med avsnittet i sig att göra utan allmäna tankar men nu ska jag iaf se säsongsavslutningen!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön aug 26, 2007 13:41

Bara ett avsnitt kvar nu. Ikapp lagom till avslutningen.

(spoiler 2.11) Att få se Barb och hennes mamma spela ut mot varandra var intressant. Det finns inte bara massa förtryck mot andra grupper i samhället, det finns väldigt mycket hyckleri och förtryck inom deras familj, och jao, jag sympatiserar med Barbs mamma....vilket det kändes som Barb själv gjorde många gånger. Hon har verkligen lagt band på sig och köpt konceptet lite väl lätt.

Förbasakt bra avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön aug 26, 2007 19:37

Har nån en aning om var man kan hitta undertexter till serien, först och främst då till DVD-ripparna av S1? Vore ytterst tacksam för hjälp, har letat vilt. Men jag kanske bara är dålig. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » mån aug 27, 2007 22:27

(spoiler 2.12) Mycket kändes stressat. Känns som det kommer hänga kvar en hel del till nästa säsong kring upplösningen av Roman/Alby/Henrickson. Rhonda fick vi inte se alls. Annars gillar jag "familje" bitarna. Barb får panik, hon är verkligen livrädd att förlora det hon ändå har, samtidigt försäkra sig om att vara förste fru.

Ingen klockren säsongsavslutning. Men bra serie är Big Love. Riktigt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav A bear » mån aug 27, 2007 22:34

(spoiler 2.12) Jag tyckte inte det kändes som en säsongsavslutning alls, faktiskt. Visst, det är inte en serie med gigantiska cliffhangers osv, men efter det lysande förra avsnittet hade jag väntat mig lite mer... uppgörelse här. Men visst, vi får en tredje säsong, Roman är tillbaka i livet (puh), familjen fortsätter falla i bitar åt alla håll och kanter, vackert så. Helt OK avsnitt, men lite "jaha" över det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tob » mån aug 27, 2007 22:39

Instämmer. Kändes mer som ett vanligt avsnittsslut.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav A bear » ons nov 19, 2008 20:51

Ausiello har spoilers om s3:

HBO's most entertaining drama series since Deadwood launches its third season on Jan. 18, and it looks like the Grim Reaper has been elevated to a series regular. My Big mole reveals that there will be at least two significant deaths this season, one of which is so top secret only a handful of people were allowed to witness it. "The scene wasn't on the call sheet and it was shot with minimal crew," whispers the insider. "But it wasn't too hard to figure out what was going on. The screaming was painful."
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis jan 20, 2009 0:49

3.01

Japp, HBOs obehagligaste serie är äntligen tillbaka.

Allt går vidare som vanligt; fruarna käbblar, Bill tjänar pengar, Alby är creepy... fast en stor skillnad, förstås: med Roman arresterad är månggiftesfamiljer på allas läppar.

NIKKI: Our way of life is under attack.

Det är just såna här grejer - precis som dopscenen i s1 (?) - som gör Big Love så creepy; de sätter upp familjen Henrickson som den snälla, fina, family values-konservativa motsatsen till de uppenbarligen helt oacceptabla compoundfolket; de vill ju bara leva som de själva vill, det kan de väl få? Och i jämförelsen är det lätt att glömma bort vilken slemmig typ Bill är, vilken sjuk situation alla hamnar i, vad de skickar vidare till barnen. De spelar på tittarnas vilja att vara toleranta. De är ju offren, gubevars.

DON: You can break this filly, I know you can. She doesn't know what she wants - go over there and show her!

Och samtidigt drar ju alla åt olika håll. Margie är det söta och positiva ansiktet utåt både i affärer och kärlek, Nikki slits mellan sin släkt och sin familj och jobbar aktivt på det, och Barb har cancern på väg tillbaka - vilket kunde se ut som ett billigt såpoperagrepp, men som sen ligger där och puttrar i alla beslut, alla överläggningar hon håller genom hela avsnittet.

BARB: We are not turning this into something about you when it's about me. I am in control of my life and I will have a say in the architecture of our family in the hereafter.

Snyggt insmuget där som med alla mormongrejer; när du gifter dig in i mormonkyrkan är det för evigheters evighet; inget "tills döden skiljer er åt". Om Barb dör och Bill gifter sig med nummer fyra efter dess har hon inget att säga till om. Det är ju mannen som är överhuvudet, och fruarna är bihang til honom.

FRANK: You're not modern, you're just broken!

ANA: I'm here. On your terms.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tis jan 20, 2009 3:01

3x01
Mycket trevligt återseende! Jag tror inte jag hade insett hur mycket jag saknade och tycker om Big Love förrän nu när jag såg avsnittet.

Alby är så creepy man kan bli. Det är inte lätt att födas som mormorn, att inte ha ett val i det och sedan växa upp i en sådan religion som inte alls passar en men som det mer elr mindre anses vara föräderi att bryta mot. Det är många som - mot sin (riktiga) vilja - är fast i ett liv de inte valt. Alby, Sarah, Barb. Sedan, även om Henrickson familjen målas upp som den exemplariska polygamist familjen, får vi också se de svårigheter som deras val att leva har på barnen - hur de blir dömda och påverkade utan att själva ha sitt val, vilket Nikkis (fejk-)tal i slutet visade. Jag tycker det är väldigt intressant att följa hur deras livsstil både får familjen att kämpa och komma närmare varandra och hur den också ständigt drar dem ifrån varandra.

Sarah verkar ha tröttnat fullständigt. Hon har tidigare endast "stått ut" med deras livsstil och nu vill hon komma så långt ifrån den som möjligt - starta nytt, starta eget. Jag hoppas inte det betyder att Amanda Seyfried har tänkt att lämna serien - hon har ju trots allt en stor filmkarriär framför sig efter Mamma Mia!.

Margene är söt, som alltid. :lovebunny:


Jag är trött så jag orkar inte kommentera/utveckla något mer. Jag är bara riktigt glad över att serien är tillbaka och det här var jäkligt bra :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tis jan 20, 2009 22:02

Fan vad jag längtat efter Big Love
FAn vad bra det är.


Den här tråden finns inte länkad i serielänkstråden. Nån som kan fixa?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Spuffy » tis jan 20, 2009 22:08

Matt skrev:Den här tråden finns inte länkad i serielänkstråden. Nån som kan fixa?

Jo det är den visst?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Matt » tis jan 20, 2009 23:00

vafan under L då elleer?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Spuffy » tis jan 20, 2009 23:03

Bild
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » tis jan 20, 2009 23:05

:D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tis jan 20, 2009 23:14

jaja men du kör ju firefox
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tob » ons jan 21, 2009 0:24

Japp. 3.01, riktigt bra start på nya säsongen :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » ons jan 21, 2009 23:19

3.01. Äntligen, äntligen är Big Love tillbaka! Jag har saknat det alldeles tokigt mycket. Särskilt Nikki.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav A bear » mån jan 26, 2009 22:07

3.02

Dejten! :D

Nikki har inte haft barn på FYRA ÅR?!? Katastrof! Vad är annars kvinnor till för?

ADALEEN: Our real power as women is our ability to bear our husbands large and robust broods.

Och återigen är det fruarna själva som håller ordning i flocken. Det är ju bara om de inte håller ordning, som Wanda, som mannen får kliva in och läsa lagen för henne.

ROMAN: I have never supported coercive copulation, never! I have counselled obedience, and I have helped wives find harmony with their husbands.

Det är inte våldtäkt om man övertalar kvinnan att lyda, gotcha. Vad skönt att en sån människa välsignar ens äktenskap, eller hur?

DON: They'll say were a cult, that we brainwashed them, abused them.

Men det är ju inte så enkelt som att det bara är hjärntvätt, eller att Roman och Frank bara är galna gamla män. Det går genom allt, generation till generation, och egentligen borde man väl se Mad Men och Big Love sida vid sida. Fri vilja räcker bara så långt när allt runtomkring talar om för en hur det är rätt att använda den där fria viljan.

BILL: Sometimes the best thing to say is nothing, Margene.

Men kanske sitter de inte så fast ändå? Här ser vi tre generationer ändra mönster:

Lois tar äntligen itu med Frank. Yay!

Nikki tjuvar med p-piller och säger högt att hon aldrig fått något val i hela livet. Yay!

Sarah... är gravid och fast i Utah. Stackare.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tis jan 27, 2009 3:07

3x02
De vill ofta måla upp Bills familj som den exemplariska familjen, men vilket fullkomligt svin Bill är egentligen. Han är en dålig far, en dålig make och förstod jag rätt eller tog han Sarahs collegepengar till den där modellen nu!!? Vilket jävla svin! Jag tvivlar på att han knappt känner något utav sina barn heller, förstår dem gör han inte iaf. Självisk och elak är han, oavsett vilken änglabild han har av sig själv. Han är egentligen inte mycket bättre än Roman.

Nikki måste skaffa barn, Margene får inte jobba och ingen av familjen har hört talats om dagis? Hur gammal är deras yngsta unge? För de man alltid ser springa omkring i huset är ju absolut gamla nog för dagis, det skulle väl vara Margenes senaste som skulle vara för ung isf.

Franks fruar går emot honom, en efter en - det är inte lätt med olydiga kvinnor. :|

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån feb 02, 2009 22:52

3.03 Oj, vilket bra avsnitt.

BILL: You know it's all about relationships.

Jo, det är ju det minsta man kan säga. Temana från de två första börjar få rejäl payoff, och dessutom - enormt jävla välgjort. Soundtracket! Bilderna - Rhonda ensam på vägen, Lois och Franks sista måltid, morgonen efter balen...

Romans böcker. Jisses. Och Nikki och Lois tar tag i saker... Chloe Sevigny, shalalalala. Grace Zabriskie, shaaaalalalalala.

KATHY: He told me I must be obedient. That obedience is freedom.

Lois, som länge inte säger ett ord. Rhonda och Kathy, som kan säga alldeles för mycket. Och Wanda som inte vill säga någonting. Och så äntligen ett litet karaktärsögonblick för Bill.

BILL: Am I a good man? (...) What Roman's done, it's evil. It's contaminated me. We have to stand up against it.

...vilket Nikki inte lär uppskatta.

FRANK: Come on. You've got one positively wonderful memory in there someplace.

SARAH: We could do worse.

O rly?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån feb 02, 2009 23:01

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » sön feb 08, 2009 20:15

3x03 var riktigt bra, och jag har inte så mycket mer att tillägga. Jag håller med recensionen A Bear länkade till: "Forever Young has never sounded more depressing." - Riktigt bra låtval dock. Stackars Sarah :(

Big Love har förresten blivigt förnyad för en säsong 4 - om ngn har missat det :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron