Big Love

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön mar 28, 2010 22:14

Tinwiel skrev:Nu har jag sett klart säsong 1 och 2, men säsong 3 finns inte.. där jag tycker att den ska finnas. Någon som vet om bra streaming-sidor? De jag har hittat har antingen tagit bort säsong 3-filerna eller är jättedålig kvalitet/buffrar hela tiden.


Tvtorrents.com har också - fast där behöver man också invite och jag har tyvärr ingen. Annars kanske detta är ngt? Eller kanske denna? Man kan ju trots allt välja bort säsong 1 och 2 när man startar torrenten så du kan ju alltid ta en Complete torrent!

(edit) Om du går in på eztv.it och väljer Big Love i fliken till höger så finns säsong 3 i separata avsnitt, alltså torrenterna är inte ett säsongspaket utan alla ensamma. Det funkar ju också! (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön mar 28, 2010 23:02

Tack jättegulligt av er, men jag laddar inte torrents längre. Jag får söka vidare eller hoppas att det dyker upp på DC. Serien är helt ok, men det kanske inte är sådär "jag dör om jag inte får se nästa avsnitt direkt". Men jag ser gärna klart den ändå, jag vill ju veta hur det går. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » sön mar 28, 2010 23:03

Tinwiel skrev:Tack jättegulligt av er, men jag laddar inte torrents längre.

but why? Antipiratbyrån sa ju nyss i princip att det var lönlöst att jaga torrentdelare för att det var så svårt att bevisa nåt, jämfört med t.ex. DC++
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » sön mar 28, 2010 23:07

Tinwiel skrev:Jag får söka vidare eller hoppas att det dyker upp på DC.

Du vet, folk som har åkt dit för fildelning hittills, har åkt dit på DC.

Och ftp, tror jag? Men defintivt på DC och definitivt inte för torrents.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån mar 29, 2010 0:11

Jag laddar inte nåt. Sånt sysslar andra med, lalalala.. Äh!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre apr 02, 2010 16:33

3x03
OMG, avsluta avsnittet med Forever young med Alphaville! Bäst-låten och helt perfekt här. :) Lite typiskt att Sarah var tvungen att bli gravid. Måste alla tonåringar som har sex på tv bli gravida? Det känns så typiskt. (förutom Bens fd flickvän då). Det här avsnittet var bra för det var några riktigt fina scener med Sarah, och Barb fick också lysa. Det var äntligen lite mindre med Bills affärstjafs, som är sjukt tråkigt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån apr 05, 2010 14:06

Kritik mot den fjärde säsongen (även från Chloë Sevigny själv) har varit att den varit lite mer "såpig" än de tidigare. Kanske för att den blev så kort, kanske för att fokusen varit lite spridd, jag vet inte. Jag har inte riktigt känt kritiken tidigare, men jag vet inte riktigt vad jag tyckte nu när jag såg 4x07 (ligger lite efter).

När Lois högg av Hollace(?) Greens arm blev jag otroligt chockad! Det var väl meningen, men jösses! Vad brutalt. Det kändes inte helt "Big Love:igt". Detta är serien där folk dör för att deras flätor fastnar i bildörren, inte där lemmar blir avhugna! Jag vet inte. Kanske var det coolt? Jag kände bara att det blev lite för over-the-top. Hela avsnittet kändes nog lite hastigt - som om det hade gjort sig bättre som två avsnitt. Jag tror att de hade behövt fler avsnitt för att den här säsongen skulle funka bättre.

Inte på något sätt är detta mitt sätt att säga att det är dåligt. Självfallet inte! Big Love är fantastiskt som alltid! Men jag kan känna kritiken, och jag tycker att det är lite löjligt att Sevigny tydligen fick skit för att hon hade öppnat sin mun och sagt det uppenbara. "Don't bite the hand that feeds you" har de sagt och dragit liknelser till Katherine Heigl - jag tycker inte att man kan dra paralleller mellan vad de två sagt.
Jag är väldigt nyfiken på vad ni andra tycker om säsong 4. Vi har varit alldeles för dåliga på att kommentera denna säsongen!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån apr 05, 2010 17:11

Ligger själv efter lite. Sett till och med 4.06, så sent som idag faktiskt, och jag tycker verkligen inte det är dåligt. Det är möjligt att man har haft en simplare dramaturgi i S4 än tidigare säsonger, eller mer såpig om man så vill. (spoiler 4.05) Tycker till exempel vis Ben/Margene/Bill har engagerat väldigt mycket, det är väl något som tenderade att bli såpigt. Men tror det var i slutet av S4, när Bill rent kategoriskt håller med Ben om att han bör ta sitt pick och pack för ett tag. Bra drama.

Big Love är fortfarande en serie som får mig att sitta med en liten (eller stor) klump i magen nästan konstant utan att jag egentligen vet riktigt varför. Det är bara en så...för det mesta...obehaglig stämning rakt igenom.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » mån apr 05, 2010 22:47

4x06 Oj
Jag tyckte synd om Alby. Psykopat-läskiga Alby och jag tyckte mer synd om honom än jag tyckt om någon annan hittills i serien. När han hittar sin pojkvän som hängt sig var det desperation och sorg.

För övrigt så tycker jag att alla ska lämna Bill. Han blir mer och mer irriterande för varje säsong. Skenheliga bajskorv.

Nicki äger.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » tis apr 06, 2010 7:42

Alltså jag gillar Bill rätt mycket men har han inte lite psykopatdrag?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » tis apr 06, 2010 10:53

Jag gillar inte Bill för jag tycker att han är en psykopat ;)
Enda anledningen till att jag vill att det ska gå bra för Bill är för att då kan det gå bra för familjen och då går det bra för de jag tycker om. Men Bill själv sitter jag bara och blir frustrerad på. (spoiler 4x08... tror jag, inte tidigare) Som när, är det Mindy (?), fattar att han är polygamist och säger att hon åtminstone gör sina val själv och skyller inte på någon Gud. Jag tyckte att det var spot-on på vad Bill gör. Han gör idiotiska saker, och rättfärdigar det med att skrika Gud. Religiösa skitstövel!

Nikki rockar min värld ;) :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre okt 29, 2010 14:35

Läste precis att säsong 5 blir Big Loves sista :(
Verkar dock som om serien får en fin rosett på knuten:

According to show runners Mark V. Olsen and Will Scheffer: "When we created Big Love in 2002, we had a strong conception of the journey the Henrickson family would make over the course of the series, of the story we had to tell...While we were in the writers' room this year shaping our fifth season, we discovered that we were approaching the culmination of that story."

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör dec 18, 2010 21:25

Den femte, sista, säsongen närmar sig. Sista trailern är redan här:



(edit) Låten är för övrigt "Letters from the Sky" med Civil Twilight om någon undrade. Och det finns såklart en trailer med nya klipp också:

(/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån mar 07, 2011 22:40

Här går Big Love och levererar sin kanske bästa säsong hittills och inte en kommentar! Jag är i för sig inte bättre jag :?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » tis mar 08, 2011 4:04

Jag har inte börjat titta än! Känns som om jag kommer ihåg så lite från säsong 4 också. Men jo, snart kan jag nog inte hålla mig borta längre.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » lör mar 26, 2011 15:26

Slutet!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron