Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » ons feb 22, 2006 21:08

American Idol 12 bästa tjejerna

Nu är det *lite* lättare att välja ut ett par favoriter. Om än utan några direkta motiveringar.

Lisa
Kellie (ja hon må vara en Carrie kopia, men jag tycker hon är förbaskat bra)
Becky
Katherine
Mandisa
Paris (fast jag tycker inte hennes framfrörande idag var otroligt bra)

Ytterst spontant.

Sen slog det mig under avsnittet att Randy är tveklöst min favorit bland jury medlemmarna. Egentligen så har jag nog haft det klart för mig länge. Men det blev tydligt idag. Paula går bort. Henne kan man inte ta på allvar, allting kan inte vara "super" och på sin höjd så dåligt som "kanske inte det allra bästa du har gjort". Simon är ju bara elak. Han kanske är den av dem som är bäst, men man måste inte vara så elak, han har gjort det till en grej att vara elak vilket lyser igenom så kraftigt. Randy är bra, han kan ge kritik på ett vettigt sätt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons feb 22, 2006 21:24

AKS skrev:Synd att de inte kan berätta vem som vinner i samma avsnitt som de uppträder. Det är inte roligt att vänta.

Jag tycker att det är perfekt som det är! Jag stör mig på Svenska Idol som är den enda Idol jag sett som har resultaten i samma avsnitt och det gillar jag inte. Så som det är i American Idol (och andra Idol) gör att dom kan få plats med mer roliga saker i resultat avsnitten. Men visst, dom avsnitten är en ständig väntan på att få höra resultaten men det är det som gör det otroligt olidligt, spännande och roligt.

5x11-12: Jag tyckte exakt samma saker som AKS skrev.
Paris och Katharine var lätt bäst och Mandisa och Lisa efter dom.
Brenna gillade jag inte alls innan, men jag tyckte att hon var väldigt rolig och underhållande i det här avsnittet och hoppas därför att hon stannar ett tag till!
Becky är hur snygg som helst! Hoppas att hon får vara kvar därför!
Heather gillade jag inte alls.
Kinnik gillade jag inte alls.
Melissa gillade jag väldigt lite.
Stevie gillade jag verkligen inte.
Kan inte 4 tjejer åka ut den här veckan istället för 2 tjejer och 2 killar?!

Det jag inte gillar med Kellie är att det känns som om en del gillar henne och röstar på henne till stor del p.g.a. hennes sorgliga historia och att hon gråter hela tiden o.s.v. och det gillar inte jag, men hon är ganska underbar trots allt, det var kul när hon berättade om sin farfar(eller morfar) och det efter hon sjungit.
Det var hela avsnittet massor av bra saker med Ryan, som när han fick en box att stå på m.m. Det tyckte jag var roligt.
Randy är bästa domaren. Hans hundar är duktiga i år. Sånt är kul, och Ryan och Simons utbyten av föolämpningar är alltid också det.

Den här veckan är det STEVIE och HEATHER som åker ut. Det är min spådom.


Jag försökte se på Idol-sidan om det inte står vilka låtar killarna ska sjunga, men jag kunnde inte hitta det så det får väl bli en överaskning.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons feb 22, 2006 21:33

LWes skrev:5x11-12: Jag tyckte exakt samma saker som AKS skrev.


Wiiee!!

Randy har alltid varit min favorit av domarna. Jag tror att både Simon och Paula har roller att spela: hon ska peppa, han ska göra ner. Det är deras grej. Sen får Randy vara sundhetens röst och jag håller med honom i 90% av hans omdömen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons feb 22, 2006 22:51

AKS skrev:
LWes skrev:5x11-12: Jag tyckte exakt samma saker som AKS skrev.


Wiiee!!

Randy har alltid varit min favorit av domarna. Jag tror att både Simon och Paula har roller att spela: hon ska peppa, han ska göra ner. Det är deras grej. Sen får Randy vara sundhetens röst och jag håller med honom i 90% av hans omdömen.


Ja, jag gillar också Randy. Jag vet inte, men han är väl sångare också? Så han har lite förståelse.. Paula har ju också varit artist, men jag vet inte om man kan kalla henne sångerska.. :rolleyes: Dansen var väl mera hennes grej.

Edit: Förresten, ingen som har lust att dela avsnittet på hubben? Mina torrents driver mig till vansinne just, förbannade program till att jävlas. I farten som det går nu, så har jag avsnittet om en dag drygt. :?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons feb 22, 2006 23:28

Jag har tyvärr hunnit slänga dagens AI. :( Hoppas nån annan kan dela med sig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons feb 22, 2006 23:59

AKS skrev:Jag har tyvärr hunnit slänga dagens AI. :( Hoppas nån annan kan dela med sig.


Tack ändå AKS. Tob är räddaren i nöden den här gången. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tor feb 23, 2006 16:42

Tinwiel skrev:Ja, jag gillar också Randy. Jag vet inte, men han är väl sångare också?

Han är producent.

5x12 - The top 12 boys perform live:
Patrick - Jag tyckte att han var ganska bra.

David - Han var inte bra idag. Han såg helt... störd ut när han dansade runt och log på det där sättet. Nej, det var inte lyckat.

Bucky - Han var bra. Lite väl rå kanske.

Will var bra och underhållande. Det gillade jag.

Sway tyckte jag var helt hemsk. Jag gillade verkligen det inte och höll det Simon.

Chris - var bäst! Han sjöng as bra och han var utmärkt.

Lilla Kevin var jag inte så förtjust i. Jag gillare inte tonen av hans röst, den låter helt fel på något sätt, och hans läspande stör mig också. Men visst vill man bara nypa honom i kinderna?!

Gedeon - AAAGHGGHHH!!! Jävlar va bra han var. Så uppspelt och underhållande och jag skulle kunna se om det om och om igen.

Elliot tyckte jag inte var lika bra som domarna tyckte. Jag tyckte inte att han var något speciell.

Bobby! Yes han sjöng en Barry-låt! Tyvärr var han inte lika bra på att sjunga som jag hade hoppats, men det var kul att han nämnde att Barry just släppt en ny skiva och så.

Ace var också utmärkt. Han kommer nog gå långt.

Taylor - Öh. Jag vet inte om jag gillar honom. Jag blir så obekväm när han rör sig så där ryckigt. Gör han det med flit eller är det någon spasm-ryckning.sak? För det gillar jag inte. och när han pratar så beter han sig helt konstigt.

Killarna som åker ut denna vecka är nog: Bobby och David.


Det blir inte så jättespännande imorgon (men ändå kul), för man vet att det finns en del som är totalt expendible, det är ju värre sen när man gillar alla och det är mycket tuffare tävling. Undra om det är ett 20-minutersavsnitt eller kanske 40 eftersom det är så många deltagare ännu.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor feb 23, 2006 21:33

American Idol 5.12

Vad Simon var bitter idag.

Favoriter:

Bucky
Chris (spontant är han nog min favorit)
Gedeon (fruktansvärt underhållande)
Taylor
Ace

Sen Bobby, Elliot, Kevin och David därefter.

Minst gillar jag Will, Patrick och Jose
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tor feb 23, 2006 22:55

AI 5.12

Först trodde jag att det skulle gå åt pipan för grabbarna... De var ju stentrista förutom att de två första småpojkarna, de mörkhåriga, är så söta att man vill krama dem litegrann. Fast inte på ett naughty sätt mind you... :) Och Paris var lika söt hon, i bakgrunden, då hon dansade och riktigt var inne i låtarna.

Till slut fick jag dock några favoriter i detta program.

Chris -- mycket duktig.
Elliott -- också mycket duktig, men tyvärr tråkig så egentligen borde han nog inte platsa här i favoritlistan, men eftersom det är så få grabbar som impar mig så får han vara med ändå.
Ace -- *thud* Det var AKS som föll i golvet. Oooh, I want to do naughty, naughty things with Ace!! Och han kan dessutom sjunga. De ögonen... *thud igen*
Taylor Hicks -- här snackar vi verkligen glädje och passion. Jag har gillat honom sen jag först såg honom. Sweetness. And oddness. ;)

Tyckte dock överlag att tjejerna var bättre och roligare att kolla på.

Så mina favorittjejer just nu: Paris och Katharine.
Mina favoritkillar: Ace (*thud*) och Taylor.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre feb 24, 2006 1:15

American Idol 5x11-12. Tjejerna.
Jag har inte så mycket mer att tillägga egentligen, det verkar redan här vara tydligt vilka som sticker ut. Jag ska dela in i grupper.

Becky, Stevie, Heather och möjligtvis Ayla: Ni är duktiga och söta, men nä, det är för tråkigt. Säger mig inget och varför måste ni välja tråktråkiga ballader för? Dom måste åka ut först.

Brenna: Tråkigt framträdande, men hon får stanna ett tag för att hon är så rolig.

Kellie: Lite nervöst idag, men hon är ju så söt och charmig och duktig att jag vill att hon ska stanna. Hon hade också en ballad, men lyckades få lite mera liv i den än vad många av dom andra tjejerna fick.

Melissa: Hmm, rätt så bra, bättre än tråktjejerna, men inte klockrent. Vi får se.. Hon hade lite inlevelse, det var bra, men det skulle vara kul att höra hur det låter när hon inte tar i för kung och fosterland.

Kinnik: Stabilt. Lagom utstrålning, imponerande röst. Men jag håller med domarna, det var inget woaw.

Nu kommer vi till topparna.
Katherine: Bra röst, söt tjej. Visade lite personlighet på scen, men hon kunde ha gjort det lite bättre ändå, scenmässigt. Hon är bra, men inte en av de absoluta favoriterna efter den här omgången. Dock topp 5. Sen är Katherine rätt så rolig också. :)

Lisa: Ja, vad säger man. Bra utstrålning, lekfull, stark sång och självförtroende på scen. Också topp 5.

Paris: Lilla Paris kommer ut och bara knäcker. Vissa av movesen kändes lite inövade, som att hon hade tittat på andra artister och försökt apat efter. Men tjejen har ju massor med talang, sjunger underbart, har utstrålning och rör sig häftigt på scen. Hon hittar snart sin egen stil.

Mandisa: Första artisten och hon är ju helt underbar! Mandisa är en av mina absoluta favoriter. Hon sjunger avslappnat med ändå starkt, har en självklar närvaro på scen, rör sig till låten, härlig utstrålning. Ja, vilken röst. Vilken kvinna!

Min topp 5 hittils:
1. Mandisa
2: Paris
3. Lisa
4. Katherine
5. Kellie


nu ska jag se killarnas framträdande..

Edit: Glömde säga..
Ryan! Lööv him! Han är så himla rolig, avslappnad, improviserar, bjuder på sig själv.
"I'm taller than Tom Cruise"
"and I would have worn a T-shirt under that sweater..." (till Simon när han har sagt nåt taskigt till en deltagare..)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre feb 24, 2006 8:18

Jag gillar också Ryan Seacrest. Tycker också att han visat i auditionprogrammen att han kan ta människor bra som t.ex. en gång då några barn trodde mamma blivit galen (då hon gick vidare) och han såg till att få fram dem från bakgrunden så att mamma kom ihåg att de existerade. :)

På TwoP är Ryan dock hatad.... Jag förstår verkligen inte varför.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » fre feb 24, 2006 16:10

Ryan är as bra. Han är helt utmärkt i sin position i serien. Programledarna i sverige har ju varit helt katastrofalt dåliga så att man känner deltagarnas obekvämhet när dom intervjuas efter sina uppträdanden med dom löjligaste frågorna man kan tänka sig - sånna frågor som dom inte har svar på, så att dom itne vet vart dom ska säga eller göra, vilket inte kan vara allt för kul i direktsändninng, så Ryan som är så cool och naturlig är fantastisk. Det känns som om han får deltafarna att känna sig bekväma och så. Ingen skulle kunna ersätta honom.

American Idol 5x13 - Resultat:

Ah! Jag hade bara två av fyra rätt... Men det är ändå det. Jag tyckte faktiskt Patrick var bra, och även om ingen som tittade hade tyckt att han var dålig så var det väl helt enkelt inte tillräckligt som tyckte att han var bäst och det var som Simon sa att han inte stod ut.
Tur att Stevie åkte ut.
Tur att Brenna inte åkte ut, henne gillar jag mer och mer, hon är ju hur skön som helst!
Det jag ser fram emot mest nästa vecka är Chris, Gedeon och Paris uppträdanden så dom är alltså mina top favoriter.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre feb 24, 2006 18:55

Jag tycker också Ryan är fantastisk. Rolig, lugn med ändå excentrisk. Sen gillar jag alltid hans gnabb med Simon.

Ai 5.13

Patrick var nog en av dem jag minst gillade, så det var bra. Bobby tyckte jag var rolig för han var annorlunda, men gjorde nog ett av de svagaste framträdande, men trodde nog han skulle vara kvar ändå.

Inte helt fel att Becky åkte ut. Det var nog fel låtval i grunden, men framträdandet var tamt. Stevie tyckte jag var lite synd, hade hellre sett att Brenna hade åkt, hon verkar så osympatisk. Heather kunde åkte före också.

Men på det stora hela så är jag nöjd. Ingen av mina "favoriter" åkte ut iaf. Sen gillar jag verkligen att dem gör en grej av eliminering. Detta programmet var ju nära på lika roligt som de andra programmen, och ändå så handlade det i grunden om bara en eliminering.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » fre feb 24, 2006 23:48

AI 5x12 Killarna.
Hmm.. det finns ingen Mandisa eller Paris bland killarna så jag vet inte...

Min favorit är Chris, jag bara älskar hans raspiga röst.

I allmänhet så valde killarna roligare låtar, det var inte bara finstämda (läs: tråkiga) ballader.

Patrik: Mellankille, inget speciellt. Men såg ni hans "vänner" i publiken? Snacka om misslyckad läppoperation. :rolleyes:

David: Bra försök, lite skakigt dock.
Bucky: Lite rockig röst.. rätt så bra.. men nä. Det ger mig inget.
Will: Hemskt söt. Han är lite lik den där killen från en sent 80-tal/tidigt 90-tals-serie som jag inte kommer ihåg vad den heter. Mitt härliga liv.. eller ja, vafan. Han är lik den skådisen iaf, men Will är sötare. Uppträdandet var charmigt, men sången var inte så bra kanske...För svår låt. jag vill gärna att han stannar så att man får se om han kan utvecklas dock.

Sway: Oooj.. han var väl duktig antar jag men jag har svårt för för mycket falsettsång, så jag satt mest och led.. det gör mig inget om han åker ut.
Chris: :lovebunny: . Visst kan man vara osäker på det Simon pratade om utstrålning, men hej, grabben tar sig. Han är snygg och sjunger raspigt och fint. Min favvo.

Kevin: Ja. Man vill nypa honom i kinderna. Han har en fin ton i rösten, men dom måste skicka honom till en talpedagog så att han kan träna bort läspningen... det är lite irriterande. Framförandet var ok, men låten var tråkig.

Gedeon: Det var svängigt. Vinnare? Nä, tror inte det.
Ryan fick tyst på Simon som vanligt. Ryan, you rule!
:D
Elliot: Bra röst, bra framträdande. Definitivt i toppskiktet. Han är ju inte så vacker, och det kan ligga honom i fatet... men duktigt är han. För tidigt att säga nåt mer..
Bobby: Rolig. Hemsk låt. Usch, Copacabana.. jag led mig igenom låten. Visst var han en entertainer, men det håller inte i längden heller.
Var det han som kramade om Ryan? Jag skrattade åt det iaf. Hehe... :D
Ace: Pretty boy. Boybandmaterial både till utseende och sångröst. Rösten höll inte riktigt hela tiden men det var rätt så bra framförande ändå. Såklart grabben kommer till final. Dessutom så sjöng han Father Figure, av George Michael, jag älskar den låten. Han gjorde den självklart inte lika bra som George men ja... bra låt.
Taylor: Han har lustigt rörelsemönster. Jag har också undrat om han gör till sig eller om han får såna där spasmer när han blir glad och ska sjunga. Jag gilllar honom, det har jag gjort från början. Han är originell, har en härlig röst och utstrålning. Framträdandet idag var inte så knäckande som jag trodde att det skulle vara men ändå bra.
Dessutom: Ryan och Taylor på slutet. Ännu ett gapskratt. Ryan!

Alltså jag har fler favoriter bland tjejerna just nu, även om Chris, kanske Taylor.. ev Ace också är populära. Men Mandisa, och kanske Paris är ändå bäst just nu.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » lör feb 25, 2006 0:44

Tinwiel skrev:AI 5x12 Killarna.
Usch, Copacabana..

VAAAAAAAAAA?!!!!!!!!!!!!!!! HUR kan man inte gillar Copacabana?! Du borde se filmen som är baserad på låten där Barry spelar huvudrollen. Det ändrar nog din åsikt. Den är riktigt bra. Barry är alltid bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör feb 25, 2006 2:25

American Idol 5x13 Elimineringen
Ja, jag är rätt så nöjd med alla som blev utslagna, förutom möjligtvis Patrick. Han var lite anonym, ja, men han hade en bra röst, och jag hade velat sett mer av honom. Det fanns andra killar som förtjänade att åka ut före honom. Bobby var rolig, men det fanns inte så mycket potential där ändå. Det är fel forum för honom. Bra att Becky och Stevie åkte ut, dom hade ingen chans i det långa loppet ändå. Nästa gång får Heather göra nåt som sticker ut mer, för att ha den minsta lilla chans.

Ryan rockade mest av alla, som vanligt. :)


LWes: Det är möjligt att jag skulle ändra min åsikt efter att ha sett den där filmen, det händer ibland att man gör sånt. Men just nu så är jag inte så förtjust i låten.. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » ons mar 01, 2006 15:41

Vart tusan är American Idol? Har något sett till det nya avsnittet?

Är det någon som är medlem på någon torrent-sida där det går snabbt att ladda hem ifrån. Jag laddade hem allt från BitMeTV.org förut men så fort mina saker laddat färdigt laddade dom inte upp, och om man inte laddar upp som blir man avstängd, och det blev jag (fast det var inte mitt fel att dom inte laddade upp! :x ).
Nu tar jag alla nya saker från mininova och det går så långsammt! Men istället laddar jag upp jättemycket :x !
Så om någon vet någon bra sida och har invites eller något, skulle jag uppskatta lite hjälp :o
Med tanske på hur många serier jag följer skulle jag behöva snabb hemladdning.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons mar 01, 2006 15:50

Jag hade också hoppats att American Idol skulle komma nu på morgonen så att jag hann ladda hem det och se det innan jag åker iväg. Nu får jag vänta 3 veckor. Hmf. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons mar 01, 2006 18:07

Inget AI än... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » ons mar 01, 2006 19:10

Ja, skogstokig är vad man blir!
Som om det inte var jobbigt nog att American Idol inte kommit ännu, så är det tveksammt om jag kommer få hem säsongspremiären av The Amazing Race som jag laddat hem hela dan!
Mitt internet är väldigt segt idag...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor mar 02, 2006 1:40

The Amazing Race, häftigt koncept, bra utfört! Jo, jag gillade det rejält. Längtar redan till nästa vecka.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » tor mar 02, 2006 13:58

Tob skrev:The Amazing Race, häftigt koncept, bra utfört! Jo, jag gillade det rejält. Längtar redan till nästa vecka.

Tänkte väl att du skulle gilla det! Det är en mycket trevlig och avslappnande serie som är både mysig och spännande.
Det är alltid väldigt rörigt i början av säsongerna för att det är så många lag, men det här kan nog bli en bra säsong.

The Amazing Race 9x01
Jag tycker att rätt lag åkte ut. Dom var helt enkelt inte roliga och jag tror inte dom hade tillfört någonting kul för oss tittare om dom hade fortsatt.
Jag har inga direkta favoriter men det är ganska många lag man kan gilla.
Jag gillar INTE Lake i alla fall. Han tycker jag är läskig och farlig. Jag trodde först att dom var värsta snälla trevliga förälldrarna. Perfekta och så, men han är så intensiv och möjligtvis aggresiv. Jag skulle inte bli förvånad om han flippar ut helt senare och blir aggresiv och jag vet inte vad.
Hippisarna är roliga. Nördarna är också sköna.


AMERICAN IDOL: TOP 10 GIRLS
Jag vet inte vad som hänt. HELA avsnittet satt jag och väntade och väntade på att det skulle vara dags för Kellie! Jag älskar henne! Jag skulle gifta mig med henne och spendera resten av mitt liv med henne utan tvekan om den möjligheten hade uppenbarat sig. Hon är så gullig att man blir galen. Inte gullig som en kattunge eller som Kevin som man vill nypa i kinderna, hon är gullig på en helt ny nivå som jag aldrig trodde fanns! och allt domarna sa var helt rätt.

Paris och Mandisa och Katharine var alla väldigt bra tycker jag. Paris var bäst dock.
Andra som var bra var Lisa, Melissa och Ayla, men jag håller med domarna, speciellt Simon helt om vad han sa om henne. Hon är ganska mycket robot-perfektionistisk.

Brenna vill jag gärna ha kvar för hon är rolig och galen.
Heather var inte så bra, men jag gillar att hon är ett stort fan av serien.
Kinnik gillar jag inte. Det enda jag gillar med henne är det faktum att hennes namn är likadant baklänges. Kinnik, Kinnik. Det är ganska kul.
Men annars gillar jag henne inte för hon verkar på något sätt som om hon tycker att hon är bättre än alla andra, men inte på ett roligt sätt som Brenna, utan på ett sätt som om hon skulle vinna och bli kännd skulle hon bli en riktig diva och behandla alla runt omkring henne som skit. Det är i alla fall vibbarna jag får från henne.

Jag VILL att Kinnik och Heather ska åka ut den här veckan.
Men tyvärr tror jag att Brenna och Heather KOMMER åka ut den här veckan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tor mar 02, 2006 17:30

LWes skrev:
Tob skrev:The Amazing Race, häftigt koncept, bra utfört! Jo, jag gillade det rejält. Längtar redan till nästa vecka.

Tänkte väl att du skulle gilla det! Det är en mycket trevlig och avslappnande serie som är både mysig och spännande.
Det är alltid väldigt rörigt i början av säsongerna för att det är så många lag, men det här kan nog bli en bra säsong.

The Amazing Race 9x01
Jag tycker att rätt lag åkte ut. Dom var helt enkelt inte roliga och jag tror inte dom hade tillfört någonting kul för oss tittare om dom hade fortsatt.
Jag har inga direkta favoriter men det är ganska många lag man kan gilla.
Jag gillar INTE Lake i alla fall. Han tycker jag är läskig och farlig. Jag trodde först att dom var värsta snälla trevliga förälldrarna. Perfekta och så, men han är så intensiv och möjligtvis aggresiv. Jag skulle inte bli förvånad om han flippar ut helt senare och blir aggresiv och jag vet inte vad.
Hippisarna är roliga. Nördarna är också sköna.


Jo, lite rörigt, men inte så farligt. Tyckte det var väldigt bra redigerat och klippt för det hade kunnat blivit otroligt rörigt när det var såpass många olika platser hela tiden.

Jag hade gärna sett att systrarna hade åkt istället. Dem som åkte var ganska tråkiga, men systrarna var bara irriterande. Gap och skrik hela tiden. Enerverande. Annars håller jag med, svårt att hitta några favoriter så här tidigt, var orolig att det äldre paret skulle ryka med en gång när dem missbedömde sina mekaniska egenskaper grovt. Roligt om ett äldre par är med så långt som möjligt. Nördarna gillade jag också. Och hippisarna var ganska sköna. Men om ett par avsnitt kan man nog ha skaffat sig lite större favoriter så att man sitter och är dö nervös inför upplösningen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » tor mar 02, 2006 18:12

Tob skrev:
LWes skrev:
Tob skrev:The Amazing Race, häftigt koncept, bra utfört! Jo, jag gillade det rejält. Längtar redan till nästa vecka.

Tänkte väl att du skulle gilla det! Det är en mycket trevlig och avslappnande serie som är både mysig och spännande.
Det är alltid väldigt rörigt i början av säsongerna för att det är så många lag, men det här kan nog bli en bra säsong.

The Amazing Race 9x01
Jag tycker att rätt lag åkte ut. Dom var helt enkelt inte roliga och jag tror inte dom hade tillfört någonting kul för oss tittare om dom hade fortsatt.
Jag har inga direkta favoriter men det är ganska många lag man kan gilla.
Jag gillar INTE Lake i alla fall. Han tycker jag är läskig och farlig. Jag trodde först att dom var värsta snälla trevliga förälldrarna. Perfekta och så, men han är så intensiv och möjligtvis aggresiv. Jag skulle inte bli förvånad om han flippar ut helt senare och blir aggresiv och jag vet inte vad.
Hippisarna är roliga. Nördarna är också sköna.


Jo, lite rörigt, men inte så farligt. Tyckte det var väldigt bra redigerat och klippt för det hade kunnat blivit otroligt rörigt när det var såpass många olika platser hela tiden.

Jag hade gärna sett att systrarna hade åkt istället. Dem som åkte var ganska tråkiga, men systrarna var bara irriterande. Gap och skrik hela tiden. Enerverande. Annars håller jag med, svårt att hitta några favoriter så här tidigt, var orolig att det äldre paret skulle ryka med en gång när dem missbedömde sina mekaniska egenskaper grovt. Roligt om ett äldre par är med så långt som möjligt. Nördarna gillade jag också. Och hippisarna var ganska sköna. Men om ett par avsnitt kan man nog ha skaffat sig lite större favoriter så att man sitter och är dö nervös inför upplösningen.

Ja, gammlingarna var man lite orolig för. Man hoppas att det går bra för dom.

AMERICAN IDOL: Top 10 Men
Bra avsnitt.
Chris var mycket riktigt precis som domarna sa den bästa. Efter honom tyckte jag att Gedeon var bäst.
Elliot var också mycket bra och Bucky var bra och Will var bra.
Ace var ganska bra, men inte som förra veckan.
Kevin tycker jag sjunger ganska bra, men hans läspande är fortfarande en störande faktor. Han är så gullig och jag skulle vilja adoptera honom och ha honom som min son. Jag tror att han misstolkar när folk säger att han är gullig som att dom tycker att han är sexig, eller så var det hela ett skämt, men jag tyckte att han verkade tro på det även om han sa det som ett skämt.
Taylor är skum. Jag gillar inte när han tjuter så där hela tiden under sången och när domarna säger något så tjuter han bara till och hans hela beteende (som jag sagt förut) får mig att känna mig obekväm.
Jag blundade faktiskt när han sjöng för att itne bli distraherad av hans spasmiska dans som verkar vara frivillig snarare än okontrolerbar och jag tycker inte att han har en speciellt speciell röst. Nej, han är inte direkt en Lionel Richie.
Jag skulle faktiskt känna mig lättad och Taylor och Kevin åke ut, för jag tycker inte att dom ska klara sig på grund av att folk tycker att dom är annorlunda eller nåt, och röstar på dom för att få en annorlunda Idol.

Sway och David tyckte jag var sämst och jag tror att det är dom två som åker ut.

Vad är det förresten som avgör vilka namn dom ska ha? Ace heter ju Ace men Sway heter bara Sway innom "". och Mandisa har inget efternamn. Om dom får lov att ändra sina namn till smeknamn eller artistnamn hur som helst förstår jag inte varför inte fler gjort det.

och jag tycker att det var en skam att ingen nämnde Bo Bice som ju var i publiken. Man fick se ett snabbt klipp av honom och hans namn, men inget mer.
När Heather Locklear var i publiken gick Ryan och pratade med henne och så. Vem brydde sig om vad hon gjorde där? När Bo Bice är där därimot kan dom väl åtminnstone säga "och vi har Bo Bice med oss idag" eller nåt för att visa att alla på idol är en stor glad familj.
Kul att Carrie ska sjunga imorgon.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons mar 08, 2006 12:23

AI 5.17 Top 8 Girls

Okej, Kellie Pickler irriterar mig. Tyvärr kommer hon att vinna röster på att hon framstår som en idiot. "Gud, vad gulligt. Hon kan ingenting. Hon kan knappt uttala lax." liksom. Fy fan, vad irriterande att hon kommer att gå vidare på att hon har samma IQ som sin hund. (Elakt, jag vet, men hon är enormt irriterande.)

De jag vill ska åka ut: Kinnik (gräsligt), Kellie (bra sång, men de andra var bättre, även om långtifrån alla gjorde bra ifrån sig i dag).

Paris gjorde mig lite besviken faktiskt. Lät inte så bra så det är andra veckan på raken som hon inte gör så bra ifrån sig.

Mandisa och Katharine var dock jättebra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons mar 08, 2006 22:00

AI 5.17

Jag gillar också Kellie. Hon verkar så himla mysig. Tycker hon sjunger bland de bättre också.

Sen Mandisa, Katherine och kanske Paris är dem klara favoriterna hos mig. Lisa och Kinnik är dem jag tycker minst om nu, så dem ser jag gärna får lämna tävlingen på fredag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tor mar 09, 2006 12:53

Skulle det finnas en poäng i att starta en mer allmän Reality-serie-tråd för de av er som vill diskutera American Idol, Amazing Race och vad det nu mer är för något? För enkelhetens skull? Eller är det några av dessa som ni diskuterar framförallt och som helt enkelt behöver en helt egen AI-tråd t.ex.? Slänger ut frågan till er som skulle använda en ev. sådan tråd, eller är det bara jag som har fått för mig att det diskuteras en hel del sådant här (är personligen helt borta inom området).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor mar 09, 2006 13:07

ANTM har ju en egen tråd, men enligt mig kan AI och Amazing Race och Survivor et al. samsas i samma tråd. LWes eller Tob eller nån annan som diskuterar dessa serier får protestera om de vill.

I alla fall: hur det än blir med trådarna så är det en bra idé med en uppdelning.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor mar 09, 2006 13:11

Okej, men då kör jag en sådan grej preliminärt, och om det behöver uppdelas ytterligare får ni skrika/PM:a (då jag inte kommer besöka en sådan tråd särskilt ofta och se ifall ni börjar skriva där att det behövs ytterligare uppdelning).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor mar 09, 2006 13:12

Det blir bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron