Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » sön sep 11, 2011 14:04

SYTYCD 8x23
Det har varit ett par riktigt bra veckor i säsong 8. Topp 6 var en sådan vecka, topp 4 var inte en sådan vecka konstigt nog. Var ett par floppar och inte alls sådan wow-faktor som jag vill ha. Däremot allra sista finalavsnittet var jättebra igen. Älskade alla favoritnummer domarna valde och steppnumret med UK-vinnaren var LOVE! Och så vann min favorit. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » mån sep 19, 2011 20:25

Det här hade jag inte hört, kan bli intressant om serien faktiskt får fokusera på dansen och dansarens liv tror jag. Ifall den nu ens blir uppköpt av någon kanal. Nick i artikeln är Nick Lazzarini.

Also, Travis has a new reality show in the works:

“The show is about me and three of my best friends. Two of them are straight and me and Nick are gay, and it’s the four of us living in a house together, and I think we’re calling it “Kings of Dance.” We’re like the four new up-and-coming choreographers, and we all work together, and it’s sort of unheard of the camaraderie we have. You know it’s a dog-eat-dog world as a choreographer, but the four of us are starting a dance company together.

Everyone [in television] is trying to touch on the dance scene and show what dancers actually do. And they’ve gotten it wrong. And we wanted to show it right.

We’re obviously having like a Glee moment every show, where there will be a dance number at the end of it, and it’s like showing the process, lifting the curtain on how choreographers create a piece and how we live together.

I’ve known all these guys since I was like nine-years-old, so we fight like brothers and we live like brothers and we grow beside each other, and you see relationships that happen outside of the four of us. There’s always people over at our house. We have a huge house. It’s like a dance brothel."
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » mån sep 19, 2011 22:15

:) Jag gillar Travis. Not so sure about Nick... Jag räknar med att det blir lite småfjantigt och scripted men om jag får se dem dansa så är jag ok med det..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön jul 22, 2012 18:14

Någon som ser SYTYCD säsong 9? Jag är riktigt spänd på att se vilka som blir topp20 (ser på svenskt tv som vanligt). Har redan en stor favorit och några små. :)

...och att motstå Travis Walls serie "All the right moves" på Oxygen verkar väl närmast omöjligt?





1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » sön jul 22, 2012 18:30

Nej, jag ser inte... Enligt MyEps såg jag tydligen hela S8 förra året, men jag har INGET minne av det. Jag måste ha fyllt i fel. Usch så obehagligt att inte minnas. Väldigt underligt. Säger kanske en del om säsongen om jag faktiskt tittade på det utan att komma ihåg. Trodde att senaste säsongen jag såg var S6...

(edit) Wow. Jag skrev den 14 juli förra året att jag höll med Hanna om ett inlägg gällande S8 2 of 14 voted off. Gah! Jag såg alltså SYTYCD ifjol?!?! (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » sön jul 22, 2012 23:29

Jag ser säsong 9! Gnäller massor gör jag också, inte så mycket över dansarna, för det finns några riktigt intressanta i år, men över koreograferna och koreografierna. Samma gamla uttjatade koreografer som har flera nummer per avsnitt. Det är aldrig någon riktig hiphop, det är pinsamt att de ens kallar vissa saker hiphop när det är kanske jazz eller popjazz. Definitivt inte hiphop i alla fall. Tyce fortsätter koreografera Broadway fastän det var längesedan han gjorde en broadwaykoreografi som inte var tråkig och menlös. Sonya är cool egentligen men jag har sett hennes moves så många gånger så det är inte roligt längre. Travis? Samma där. Allt ser likadant ut och alla försöker få någon slags konstig emo-backstory på allt. Jag längtar efter ballroomdanserna som inte är någon backstory på utan bara fullt ös medvetslös med dans.

Men, favoriter so far är (har sett två performance shows):
Elina: Shit, vilka fantastiska ben och vilken utstrålning!
Will: Charmknutte och pajas. Kan också dansa grymt och vara trovärdigt allvarlig i sina danser.
Amelia: Vackra linjer, utstrålning.
Cyrus: Ok, han blir nog inte så långvarig för grabben är långt efter alla andra, då han är "untrained" "robotdansare" ( jag vet inte vad det kallas) men han har en fantastisk utstrålning och dansglädje så jag hoppas att han får vara med några avsnitt till, sen åka ut, ta massa lektioner och sen få en framgångsrik danskarriär:
Cole: Hans paso doble i första avsnittet var grym! OMG, vilken inlevelse. I andra avsnittet hade han och Lindsey världens fjantigaste dansnummer (skulle tydligen vara "hiphop". Det var det INTE) och då fortsatte han att vara sin nördkaraktär även när de fick sin kritik av domarna så att alla blev irriterade på honom. Lite fjantigt kanske. Finns risk för att han har fått personer emot sig, men jag tycker att han är grym så han får inte åka ut.
Kul att det är två ballroomtjejer med, jag älskar bra ballroom! De får vara kvar ett tag till men jag kanske inte tycker att någon av dem är vinnarmaterial. Än. Vi får se.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön sep 09, 2012 21:02

SYTYCD 9x11 (topp 10 dansar)

Jag gillar den här säsongen! Det har fungerat oväntat bra för mig att de kapade alla result shows. Visst, lite förvirrande när de åker ut liksom en vecka i efterhand men det vägs upp av att det blir mer intensivt. De senaste två veckorna har dessutom varit extra roliga. Förra veckan var Mia Michaels tribute avsnitt, jätteroligt att återse så många bra nummer. Får mig att önska att de hade tribute avsnitt för andra koreografer också. Och den här veckan kom alla Allstars, åååh dessa Allstars, SÅ BRA! Alex Wong! <3 Jätteroligt avsnitt dansmässigt den här veckan också med en sådan mix av stilar (jazz! broadway! bollywood! cha cha! hiphop-Twitch!) efter förra veckans ändå enformiga avsnitt. Håller ändå med om att de skulle behöva få in några nya koreografer. Jag gillar fortfarande alla de har, men de behöver nytt blod också. Utmana dansarna ännu mer.

Mina favoriter från uttagning var Chehon och Whitney. Tycker också att de haft en bra säsong och de förtjänade inte att hamna i botten efter Mias bänkrutin förra veckan. Men det hela löste sig bra eftersom ingen av dem åkte ut och jag fick se ett Chehon-solo (magiskt!), vilket är det bästa med honom. Plus att jag förstås inte kan låta bli att älska Cyrus. Vore jätteroligt om någon av de vann för att de representerar stilar som inte vunnit förr. Men jag gillar alla som är kvar och alla gjorde väldigt bra ifrån sig den här veckan så jag tycker inte att någon behöver åka ut. :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » sön sep 16, 2012 21:02

SYTYCD 9x12 (topp 8 dansar)

Oj, vad många bra saker det här avsnittet bjöd på. Jag blir glad bara jag får se Twitch och Alex och sedan ett Chehon-solo och ett Cyrus-solo på det och så Sonyas nummer med allstar-Allison som var helt magnifikt! Plus att jag har gjort en kovändning sedan förra veckan, efter Elianas quick step så känner jag att hon borde vinna. Har aldrig fått den känslan efter en quick step förr!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » lör dec 22, 2012 17:52

Fastnat i S4 av Project Runway Australia. Om man gillar PR så kan jag rekommendera Aus-versionen. Kommer inte ihåg vad jag tyckt tidigare, men denna säsong - som nyss avslutats - tycker jag är lika bra som den amerikanska versionen av programmet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » lör dec 22, 2012 19:39

Ja, PR Australia är grymt bra!!! Tycker samtliga säsonger varit toppenbra.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » mån aug 05, 2013 20:05

Varför har jag inte redan sett SYTYCD? CRAZY! Jäklar vad grymma de är! Har snart plöjt igenom 2 säsonger, bara 2 avsnitt kvar... Och vet knappt vem jag vill ska vinna. Eller jo, det gör jag - Benji och Donyelle. Fast är inte missnöjd om Heidi eller Travis heller vinner. Och jäklar, tycker Ivan har varit så makalöst duktig och utvecklats så himla mkt så är inte heeelt missnöjd om han vinner heller. :D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » mån aug 05, 2013 22:54

Och mitt förra inlägg var ju kanske lite förvirrat, är ju bara en vinnare... Och då önskar jag: Donyelle! Eller Benji! Fast jag tror att Travis vinner, och det är fint det också, han är ju så fantastiskt bra, men jag har verkligen uppskattat Donyelle och Benji som performers, plus att de båda också precis som Travis klarat typ allt hur bra som helst. Och Heidi är också grym. De jag förväntade mig skulle åka åkte innan finalen, även om jag älskade Nathalie när hon var Mosas partner tycker jag hon tappade det magiska lite när han försvann (även om hon var grym hela tiden förstås). Och Ivan.... <3 Han är hur fin som helst och utvecklats hur mkt som helst, men är ju inte alls lika stark på de olika stilarna som de andra - men han hade hemskt gärna fått gå till final ändå... Så himla grym utveckling! <3 Hade tydligen tre avsnitt kvar, men NUUU är bara finalavsnitten kvar!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav brat » ons dec 25, 2013 15:18

För alla som älskat/älskar SYTYCD men kanske känner att mycket börjar bli samma-samma? :D

1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » ons dec 25, 2013 15:52

Bwah! :D Var ett tag sen jag såg SYTYCD nu...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tis jan 21, 2014 20:08

Haha, klockrent!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav Spuffy » mån dec 21, 2015 1:32

Omtitt av Top Chef, nu kommit till s5. Det är nog min favoritsäsong! Carla! Fabio! Stefan! Jamie! Åhhhh de är så fantastiska!

Top chef har ingen egen tråd va? Eller? Försökte söka men sökfunktionen funkade inte av ngn anledning.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav AKS » mån dec 21, 2015 10:18

Verkar inte så. Den finns inte i inlägget som Nicklas gjort heller där han listar tv-serietrådar.

Fabio kommer jag ihåg, men är annars dålig på att komma ihåg namn på realityseriedeltagare.

Tycker annars att den senaste säsongen börjat bra med många bra kockar. Och apropå gamla realityrävar: senaste Survivor-säsongen var episk!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav Spuffy » ons dec 23, 2015 0:05

Ja, jag tycker också senaste säsongen av Top Chef börjat väldigt bra. Och att det varit vettigt gällande vilka som åkt ut hittills. Denna gång ser jag även Last Chance Kitchen efter varje avsnitt, har inte gjort det förut men det är roligt det med.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav AKS » ons dec 23, 2015 19:00

Jag och Kalle gjorde det någon gång, såg Last Chance Kitchen, men har inte gjort det hittills denna säsong. Men tyckte det var kul då vi gjorde det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav Spuffy » tor mar 10, 2016 22:18

Hahaha! Har omtitt av top chef (igen). I säsong 10 avsnitt 9 är en massa "top chef superfans" där och äter maten - och bland dem ser jag en deltagare från den säsong som går just nu (13)! Jason Stratton. kul grej!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav AKS » tor mar 17, 2016 20:39

Wow, bra "spottat"!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav Spuffy » mån mar 27, 2017 20:53

Är det någon som ser The Bachelor/Bachelorette/Bachelor in Paradise? Jag har aldrig sett dem tidigare men shiit nu är jag helt hooked!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav AKS » tis mar 28, 2017 23:32

Jag tror jag såg en enda säsong back in the days. Det var det där paret som så vitt jag vet fortfarande är gifta... Känns som läääänge sedan. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Inläggav Spuffy » tis apr 04, 2017 21:49

Jag skulle vilja se fler säsonger, men ack så svårt att hitta de tidigare någonstans... Sett de 2 senaste av bachelor och den senaste bachelorette, samt BIP s3 (BIP s2 går att se via youtube åtminstone, så det ska jag väl göra).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare