Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tor mar 09, 2006 18:35

Tycker det blir kanon. I princip är det väl bara jag, AKS, LWes och Tinwiel som diskuterar realityshowerna, eller primärt American Idol. Det blir ju inte så vansinnigt mycket diskussioner så att ha ytterligare en uppdelning känns inte motiverat. Nu när vi ändå har fått en egen tråd....

Amazing Race (avsnitt 2)
Skönt att systrarna åkte ut. Tyckte dem var vansinnigt irriterande, och blev riktigt orolig när det äldre parets bil krashade.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 2:02

Medhåll om de som åkte ur i veckans avsnitt av AR. (Första gången jag ser AR förresten, LWes entusiasm har fått mig att ge den en chans. So far, tycker om det, men det är ingen favorit.)


(Räknar man med ANTM så är det dock ganska många som diskuterar realityserier, men i denna tråd lär vi husera ganska fritt...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 12:14

AI Top 12 avslöjas

Okej, jag hade hellre sett Kellie åka än Ayla, men det är ändå okej. Det enda jag är förvånad över är att Gideon åkte ut. Han var ju jätteduktig! Det var väl Kevins hjälplöshet som var en styrka den här gången. Jag menar, han ser så rädd och osäker ut då han sjunger att det säkert gör att han får röster. Han är helt klart sämst av top 12, hell han var antagligen sämst, röstteknikmässigt, av top 24.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » fre mar 10, 2006 16:39

AKS skrev:AI Top 12 avslöjas

Jag menar, han ser så rädd och osäker ut då han sjunger att det säkert gör att han får röster. Han är helt klart sämst av top 12, hell han var antagligen sämst, röstteknikmässigt, av top 24.

Jag håller helt med. Han får säkert massvis av röster från gamla tanter som tycker att han är en gullig liten pojke eller nåt. Att han skulle platsa framför Gedeon är ju bara löjligt...
Det var bra att det var Ayla och inte Melissa som åkte ut, för Ayla var en perfektionist-robot.


Survivor 12x06:
Oj det var spännande och twistigt! Mycket bra!

Amazing Race 9x02
Jo, jag var lite orolig för gamlingarna. Jag gillar inte dom två unga snuskiga killarna. Vad var det för olämpligt dom sa till Phil när dom kom i mål? Han såg i alla fall inte så road ut.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 18:09

LWes skrev:Amazing Race 9x02
Jo, jag var lite orolig för gamlingarna. Jag gillar inte dom två unga snuskiga killarna. Vad var det för olämpligt dom sa till Phil när dom kom i mål? Han såg i alla fall inte så road ut.


Jag lyckades heller inte höra vad de sa. Tob? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre mar 10, 2006 18:20

AKS skrev:
LWes skrev:Amazing Race 9x02
Jo, jag var lite orolig för gamlingarna. Jag gillar inte dom två unga snuskiga killarna. Vad var det för olämpligt dom sa till Phil när dom kom i mål? Han såg i alla fall inte så road ut.


Jag lyckades heller inte höra vad de sa. Tob? :)


Hörde inte heller. Men nu var jag tvungen att kolla upp det....

"Phil, you know how cranky iam right now, iam going to smack you woman!"

Något liknande det.

Nej, jag tycker inte heller om dem riktigt, har svårt för människor som är märkvärdiga och överlägsna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » fre mar 10, 2006 18:24

Ja, det var ju inte så trevligts agt även om de uppenbarligen tror att de är alldeles underbara och guds gåva till kvinnorna. Konstigt nog så blir jag inte kåt då jag ser dem. De skulle nog inte tro mig om jag berättade det för dem...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre mar 10, 2006 19:42

Top 12 AI

Är väldigt förvånad över att Gideon inte gick vidare. Han var en frisk fläkt i programmet och såg alltid framemot hans framförande. Trist och orättvist. Jag gillar ifs Kevin, men nog allt hade jag hoppats att han hade åkt idag. Han är klart sämst av dem som är kvar.

Tycker det är lite synd att Ayla åkte. Tyckte bra om henne. Hade hellre sett att Lisa och kanske också Melissa hade åkt. Att Kinnik åkte kändes bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » ons mar 15, 2006 19:41

Har jag missat nåt eller har AI inte kommit ut än?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » ons mar 15, 2006 20:19

AKS skrev:Har jag missat nåt eller har AI inte kommit ut än?

Nej, jag har inte heller hittat något... :( :x
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons mar 15, 2006 21:32

AI har just dykt upp på mininova! Det var sannerligen på tiden... Hoppas jag hinner få ner den i kväll. Tror dock inte att jag hinner se avsnittet för det tycks vara 1.20 långt. (699mb)

EDIT: Började bra med nedladdningen. Fick ner 100 MB på sju-åtta minuter, men nu är den nere på 1b/s. Himla irriterande. Bättre att den ligger stadigt på 100 kb/s än att det växlar så här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor mar 16, 2006 19:16

AI Results Show

Allt jag har att säga: det är fan i mig löjligt att inte Kevin och Kellie Pickler (fy, vad hon var dålig!!) inte var i Bottom 3. Sen hade vem som helst av dem fått åka, men nejdå... de var inte ens i närheten trots att de -- Kellie i synnerhet -- sög rejält. Ja, då vet vi att vi får dras med dem ett bra tag framöver för tydligen så spelar det ingen roll hur dåliga de är.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre mar 17, 2006 15:53

Nu har jag äntligen fått sett veckans AI avsnitt.

AKS skrev:AI Results Show

Allt jag har att säga: det är fan i mig löjligt att inte Kevin och Kellie Pickler (fy, vad hon var dålig!!) inte var i Bottom 3. Sen hade vem som helst av dem fått åka, men nejdå... de var inte ens i närheten trots att de -- Kellie i synnerhet -- sög rejält. Ja, då vet vi att vi får dras med dem ett bra tag framöver för tydligen så spelar det ingen roll hur dåliga de är.


Kellie var inte riktigt bra, en av de sämsta, jag håller med. Kevins framträdande tycker jag mest var en frisk fläkt och att han är bland de tolv är en större sensation än att han kom vidare idag, IMO.

Lite synd att Melissa åkte, för jag tyckte att hon var bra, gillade soundet i hennes röst. Melissa åkte nog mycket pga. hennes tidigare presationer, för det är så jag känner, att hon har aldrig varit riktigt bra. Hade nog hellre sett att Lisa hade åkt, eller Ace för den delen också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » mån mar 20, 2006 14:08

Har ni förresten kollat in AMERICAN INVENTOR 1x01? Producerat av SIMON COWELL är det en American Idol-style-tävling fast om uppfinningar istället för sång.
Folk kommer på auditions och visar sina uppfinningar, en del ganska smarta prylar och en del helt värdelösa saker. Så dömmer domarna om dom går vidare eller inte.
Det är bra gjort och intressant, en del uppfinnare har lagt ner tusentals dollar på sina uppfinningar och sålt sina hus och sånt bara för att kunna förvärkliga sin dröm, så en del folk har verkligen investerat en hel del i det och det är massvis av passion och kännslor.

Det enda som jag verkligen störde mig på var att det hela tiden var reklam avbrott, och innan det som sa dom "coming up on American Inventor" och så fick man veta allt som hände efter pausen ,vilket är spoilande och störande, så jag höll för öronen och blundade varje gång det hände.

Annars var det bra, och jag kommer fortsätta se det.

Ladda hem första avsnittet väl, det är kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons mar 22, 2006 23:36

American Idol top 11:
Barry! Avsnittet var riktigt bra, just på grund av att Barry var med. Han är fantastisk på alla sätt och vis. Det var dock lite svårt för mig att koncentrera mig för genom hela avsnittet sjöng jag Barry Manilow låtar i mitt huvud. För 2 år sen hade dom ett Barry Manilow-tema, men jag hoppas att dom har det igen, i år!
Jag tycker att alla gjorde bra ifrån sig. Men jag var inte så imponerad av Kevin och Lisa. Men det är som Simon sa, att Kevin's fans säkert älskade det han gjorde.
Jag tror att Lisa ligger ganska osäkert till, hon kan nog åka ut den här veckan.
Chris var ju absolut bäst. Han är bäst.
Katharine och Paris och även Mandisa var riktigt bra.

Det var helt enkelt ett riktigt bra avsnitt och jag är mycket nöjd med det och att Barry var med så mycket i avsnittet.
Jag börjar faktiskt störa mig på paula när hon alltid gnäller på Simon, för jag håller mycket oftare med honom än jag gör med henne.
Det var kul med Ryan's lilla assistent. Sånt är alltid kul, och det uppskattas (av mig i alla fall)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor mar 23, 2006 18:50

American Idol: Finalisterna blir 10

Denna vecka var enligt mig Kevin inte sämst... och då åker han! Jag var helt säker på att Buckey skulle åka. Inte för att jag klagar. Överlag har Buckey varit bättre. Kan inte vara kul för Lisa nu... andra veckan på raken i Bottom 3.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor mar 23, 2006 22:43

American Idol: Finalisterna blir 10
Jag tyckte att Kevin var sämst.
Min top 3 är Chris, Katharine och Paris, och jag tror att dom har bra chanser att stanna ett bra tag till.
Det var kul att Bobby var där och fick träffa Barry.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor mar 23, 2006 22:47

American Idol. Min topp 4 av de som är kvar:

1. Chris -- Jag tror jag blev lite kär i honom i senaste programmet. Jag vill ha en studioversion av den versionen av I Walk the Line nu. N-U ya hear?

2. Mandisa -- sweet Jesus vilken röst människan begåvats med.

3. Katharine -- jätteduktig och jättesöt. Om jag fick välja att se ut som vilken person som helst så skulle jag välja att se ut som Katharine.

4. Paris -- mycket duktig tjej.

Resten kan få flyga och fara vad mig anbelangar. Eller ja, den gråhårige snubben skulle väl vara min nr 5.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre mar 24, 2006 16:39

Tror jag skippar American Inventor, har redan för mycket att se, men tack ändå.

Nåja. American Idol då.
Bra att Kevin åkte. Jag tyckte nog han var sämst denna gången. Buckeys framträdande var roligare iaf.

Chris är den enda som *verkligen* sticker ut. Sen gillar jag den musiken som Chris gör i vanliga fall, så jag kan nog inte vara så obejktiv. Därefter kommer Taylor, Mandisa, Katherine, Kellie. Resten ligger ytterligare en bit ner.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » lör mar 25, 2006 21:54

American Idol top 10 performers, killar och tjejer (jag är alltså ca 3 veckor efter alla andra).

Chris ägde bland killarna. Simon hade faktiskt rätt, han var i en klass för sig. Han crooner-killen kan åka ut. Will är fortfarande lik Kevin i "En härlig tid". Läspande lilla killen, chicken little, var rolig idag. :D

Bland tjejerna så måste jag ju säga att jag gillar Mandisa. Hon har en självklarhet som dom flesta andra saknar. Vilken kvinna! Kelli var charmig som vanligt, både hon och Bucky eller vad han heter hade tydligen problem med maten...hehe. Paris var stabil. Den andra unga tjejen var lite tråkig, jag tycker nog att Paris är mycket bättre i såfall. Heather får åka ut.

Jag tror att jag struntar i elimineringsprogrammet, det blir så mycket att ladda hem med ett bråkigt torrentprogram.. man märker ju vilka som har åkt ut ändå...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » lör mar 25, 2006 22:51

caffeineaddict skrev:Hej, alla realityserietittare! Tänkte bara påpeka att alla realityserier såsom American Idol, Survivor och andra har fått en egen tråd här: http://buffyforum.se/viewtopic.php?t=2206


Åh nej, det missade ju jag.. jag har postat i den här tråden. Jaja, no biggie. Nu vet jag. :) Olydighet leder till spanking, och det kanske var en medveten klantighet egentligen. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön mar 26, 2006 3:38

Ja, elimineringsprogrammen behövs egenligen inte...

Härligt att du börjat kommentera AI igen, Tinwiel. I've missed you. Men vi har egen tråd för realityserier nu för tiden. caffeine kan han... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån mar 27, 2006 20:22

Zap2it "analyserar" topp 10-finalisternas chanser. Halvintressant läsning...

http://www.zap2it.com/tv/zap-america-id ... ry?index=1
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » mån mar 27, 2006 22:09

5x17 topp 8 av tjejerna AI
Mandisa knäckte motståndet som vanligt, och Katherine var också duktig. Utöver det så var det väl sådär. Kellie var godkänd, Pairs var lite vinglig men klarade sig ok ändå. Aylas låt var helt fel för sammanhanget, och Lisa.. Lisa är duktig men lite tråkig. Jag förstår vad du menar, AKS, angående Kellie. Visst tänkte jag samma tanke några gånger, men jag kan ändå inte motstå hennes charm, så jag gillar henne. Vi får se vad som händer sen, jag kan ju ändra mig åt vardera hållet. Jag hoppas att Kinnik åker ut och sen kanske.. Ayla. Hon är duktig men om jag skulle välja mellan henne och Katherine, som är samma typ av "kategori" och har liknande röster så skulle jag välja Katherine.

Nu ska jag snart se killarna. Den enda som jag är riktigt nyfiken på där är Chris, resten... ja dom får vara utfyllnad. Men men, man vet aldrig, man kan bli överraskad också. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons mar 29, 2006 17:19

Ingen AI eller Amazing Race än? :( Brukar förresten AR komma ut på onsdagar? Konstigt nog finns inte serien att välja på Myepisodes så jag har ingen koll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » ons mar 29, 2006 17:26

AKS skrev:Ingen AI eller Amazing Race än? :( Brukar förresten AR komma ut på onsdagar? Konstigt nog finns inte serien att välja på Myepisodes så jag har ingen koll.

Jo jo, den finns på Myepisodes. Du kanske kollade på A och den står på T för THE Amazing Race eller nåt, jag har den i alla fall där.
Det är skumt att varken AR eller AI finns ännu (och det är väldigt störande eftersom jag vill se dom ikväll!), men dom kommer väl...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons mar 29, 2006 17:29

LWes skrev:Jo jo, den finns på Myepisodes. Du kanske kollade på A och den står på T för THE Amazing Race eller nåt, jag har den i alla fall där.


Okej, det avgjorde det hela... jag *är* en idiot. Men vi kanske kan behålla den informationen i denna tråd som det antagligen bara är fyra peeps som läser?

(Tack för hjälpen, LWes, hittade äntligen The Amazing Race...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons mar 29, 2006 17:33

AKS skrev:Ingen AI eller Amazing Race än? :( Brukar förresten AR komma ut på onsdagar? Konstigt nog finns inte serien att välja på Myepisodes så jag har ingen koll.


Är det inte lite så generellt att framförallt American Idol ofta kommer sent. Varför är det så? känns inte som det bara är tillfälligheter, när det var och varannan vecka, kommer ut väldigt sent.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » ons mar 29, 2006 17:41

Tob skrev:
AKS skrev:Ingen AI eller Amazing Race än? :( Brukar förresten AR komma ut på onsdagar? Konstigt nog finns inte serien att välja på Myepisodes så jag har ingen koll.


Är det inte lite så generellt att framförallt American Idol ofta kommer sent. Varför är det så? känns inte som det bara är tillfälligheter, när det var och varannan vecka, kommer ut väldigt sent.

Jo, man kan ju tycka att det typ populäraste programet någonsin borde komma ut på internet med en gång!
Reality-shows överhuvudtaget har varit lite sega på att släppas den här säsongen...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons mar 29, 2006 19:14

Nu finns AMERICAN IDOL 5x24 på mininova. Om man har tur tar det bara 2-3 timmar att få hem den!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron